شناسه خبر : 28381
یکشنبه 26 مرداد 1393 , 08:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بوسه بر قدوم جام بلا نوشیدگان!

شهید گمنام- تقدیم به تمامی قهرمانان و آزادگانی که عاشقانه و با ایمان و اخلاص و پایداری و مردانگی، رنج های اسارت را بر خود هموار کردند و پس از بازگشت نیز عوارض بیشمار آن را در روح و جسم و زندگی خود متحمل شدند و ...

گاهی بصیرتمان کم می شود. گاهی دیدن و حس کردن دردهای دیگران را فراموش می کنیم. گاهی بی توجهی و غفلتمان به اوج خودش می رسد! مثلا" زمانی که باد به غبغب می اندازیم و با سینه ای ستبر و اعتماد به نفس می گوییم " خب آزاده است که باشه! مگه چه خبره اینقدر بهش میرسن و درصد میدن و ..." !
تصور کنیم که ما وقتی در خانه خودمان بیمار می شویم، چه اتفاقی می افتد؟! مثلا" سرماخورده ای. همه ناراحت هستند. اول تو را برای دارو ودرمان به دکتر می برند. با سلام و صلوات می برند و با سلام و صلوات و قربان و صدقه برمی گردانند. مادر یا همسرت برایت اسفند دود می کند و وقت داروهایت را تنظیم می کند و خودش سر وقت همه را به تو می دهد.
برایت جایی آماده می کنند نرم و گرم و راحت که استراحت کنی. سکوت را برقرار می کنند و اجازه نمی دهند چیزی آرامشت را به هم بزند. آبمیوه برایت می گیرند و میوه ها را پوست کنده جلویت می چینند. غذای مقوی با عصاره گوشت و مرغ و ماهیچه و بلدرچین و ... و می گویند باید بخوری تا جان بگیری...
فقط به همین پروسه کوتاه سرماخوردگی توجه کنید. ببینید چقدر تفاوت دارد! روی سخن با کسانی ست که خیلی بی تفاوت از حال و روز آزاده ها صحبت می کنند در حالی که اصلا" یک سرماخوردگی با دردها و رنج ها و شرایط اسارت در غربت قابل مقایسه نیست!
گرسنگی و نبود غذای درست و حسابی، نبودن آب کافی و تشنگی، انفرادی، کتک و حمله به اسرا، فشارهای روحی و روانی، فشارهای معنوی، محرومیت، توهین، نبودن امکانات و به طور کلی یک زجر و عذاب دائمی برای اسرا، قسمت کوچکی از جهنمی ست که بعثی ها برای رزمندگان اکثرا" نوجوان و جوان ما ایجاد کرده بودند!
به جوانان امروزی که می گویی بالای چشمت ابروست، احساس می کند دیگر نمی تواند به زندگی ادامه دهد! آن وقت ما چگونه اینقدر راحت می گوییم" مگه آزاده ها چه کار کردن؟! چرا اینقدر بهشون امکانات می دن و ... " !
مادر شهیدی را می شناسم که مزار پسر کوچکش در کنار قطعه شهدای گمنام است. توجه کردم دیدم هر بار که می آید بهشت زهرا سر مزار پسرش، بعد حتما" می آید چندتا قبر این طرف تر و آن را هم می شوید.
علت را پرسیدم. می گفت: این جوون حاجت میده. نذرش کن، حاجت میگیری. من خودم هر وقت میام سر مزار هادی، بعدش حتما" باید بیام این سیدو بشورم. خیلی مقام داره! اسیر بوده. جوون جوون! زنش میگه یه هفته بعد از آزاد شدن از اسرات، یه روز به خانمش میگه تو این مدت که من نبودم خیلی خسته شدی. یه چند روزی برو مشهد استراحت کن. خانمش که میره شهید میشه!
خانمش میگه همون یه هفته که اومده بود خیلی حالش بد بود! خیلی عذاب کشید! بهش گفته بود که تو اسارت بعثی ها مجبورش میکردن مدفوع خودشو بخوره! اونم وقتی برگشته تمام بدنشو عفونت گرفته بوده و خیلی زود از دست رفته!...
پناه برخدا... آیا ما می توانیم چینی رنج هایی را که برای حفظ این آب و خاک کشیده شده، جبران کنیم؟! آیا وقوع چنین دردهایی را علاوه بر رنج اسارت و غربت تصور کنیم!؟ شاعر گفته هرکه در این بزم مقرب تر است/ جام بلا بیشترش می دهند!
این جام بلایی که در بزم عاشقان بیشتر به کام اسرا و آزادگان عزیز ما نوشانده شده، مگر کم مقامی نزد خداوند برایشان ایجاد کرده است!؟

روی این صحبت با تمامی قهرمانان و آزادگانی ست که عاشقانه و با ایمان و اخلاص و پایداری و مردانگی، رنج های اسارت را بر خود هموار کردند و پس از بازگشت نیز عوارض بی شمار آن را در روح و جسم و زندگی خود متحمل شدند و حتی گاهی از غفلت های ما نیز دلتنگ شدند!
سلام بر همه آزادگان قهرمان! سالروز بازگشتتان را گرامی می داریم و خاک قدمگاهتان را سرمه چشمانمان می کنیم.
سلام بر زینب(س) !
سلام بر حضرت زینب(س) بزرگ قهرمان و آزاده میدان کربلا که اسیران مظلوم و غریب و بعضا" خردسال امام حسین(ع) را تیمار و حمایت می کرد.
سلام بر سیدالشهداء و امام زمان (عج)

اینستاگرام
این جام زهر را می نوشم..خیلی ساده!
دوستان عزیز ، 50 نوشته در زمینه های مختلف ( رمان،تاریخی ، تحقیقی،ترجمه کتیبه های ایران باستان،اوستا،اندیشه های ایرانی،طنز و خاطرات جبهه و اسارت ) دارم که شش سال روی انها کار کرده ام تا نوشته شده اند.تایپ و صفحه آرایی شده.حالا به علت مشکلات مالی ، بمناسبت سالروز بازگشت به میهن!!حاضرم انها را بفروشم.کسانی که مایلند این نوشته ها را به اسم خود چاپ کنند پیام خصوصی بگذارند.یا حق
سلام علیکم. کاش آن مورد " تواسارت مجبورشون می کردند.......خودشو... رو منعکس نمی کردید. دردوران اسارت بعضی ازادگان را شکنجه هایی کردند که تاکنون ابرازننمودند و تاآخرهم چیزی نخوهندگفت و فقط خدامی داند و خودشان. درطول این بیست و سه سال پس ازازادی، مطالب زیادی درموردآزادگان گفته شده و تقریبا همه می دانند و فقط جوانان و نوجوانانی که نشنیده اند لازم است بدانند . بهتراست علت مقاومت ازادگان را تفسیرکنید و بگویند بخاطر چه چیزی آنقدراستقامت کردند و انواع بلاها را به جان خریدند. بهتراست بگویند الآن درقبال انقلاب و نظام وکشور چه وظیفه ای داریم. چه رفتاری بایدداشته باشیم که فرهنگ جبهه وجهاد و شهادت وجانبازی را تعریف کند؟. چه بایدبگوییم و چه بکنیم و چه نگوییم و چکارنکنیم تاخدای نکرده ازاصل منحرف نگردیم. حفظ جهادگری و آزادگی وجانبازی خیلی سخت است. شیطان همیشه درکمین ماست تا آن اخلاص و استقامت را طوردیگری جلوه نما کند. امیدوارم درکمین شیاطین جنی و انسی نیفتیم .
سید رضای عزیز درست می گویید
جوانان و نسل جدید بدانید. اگر اسرا و آزادگان ما بر این شکنجه های وحشتناک دوران اسارت و بعثی ها صبر می کردند، برای اطاعت از امر ولی فقیه بود. برای حفظ انقلاب و اسلام و ارزش ها، برای از دست نرفتن خاک و امنیت و استقلال، برای بر زمین نیفتادن پرچم شهدا، برای جبران ایثارگری های همرزمان و رنج خانواده های ایثارگر.
رزمندگان ما باوجود آنهمه سختی، این زجر را به جان خریدند تا ما مثل عراق و افغانستان و سوریه کنونی نشویم. ایستادند تا کشورمان از پا نیفتد و دشمن بر ما غره نشود.
برای همین ما همه الان وظیفه داریم حداقل در جواب صبر جمیل این عزیزان، اولا" پشتیبان ولایت فقیه باشیم دوما" از راه شهیدان که آغشته به خون هزاران کبوتر خونین بال و شقایق پرپر و سینه سوخته است، منحرف نشویم و سوما" قدردان برکت وجود این قهرمانان باشیم.
آقای ساقی خوش بحالت وقتی سرما میخوری چقدر بهت می رسند ...- باور کنید از بدو تولد تا حالا یک ریال هم از بیمه بنیاد استفاده نکردیم ( البته هر کس هم استفاده کنه حقشه ) داروهای سرماخوردگی و سر درد و دلدرد و بیماریهای پیش پا افتاده را خودمان از داروخانه میخریم آنوقت پشت سرمان و جلوی رویمان میگویند : اینها را لوس کرده اند !! چقدر به اینها میرسند ! بیچاره مردم عادی ....
راستی برای خانم رضایی چکار کردید ؟ شما که آشنای وکیل و وزیر زیاد دارید توانستید برای همسرش درصد بگیرید ؟؟ چرا خانم رضایی دیگر کامنت نمیگذارد ؟ هر چند که من حتی 1 کامنت از او را ندیده بودم !؟
خیلی شیوا و زیبا در وصف آزادگان نوشته اید . تشکر شهید گمنام
شهید گمنام در مورد این مسائل عارفانه و عاشقانه که مینویسید مطمئن باشید هیچکس نظر نمیده - ولی اگر در باره پول ، مادیات ، بیمه تکمیلی ، معوقات ، لایحه جامع ، رزمندگان معسر ، کمیسیون درصد و کف در صد جانبازی و خلاصه در مورد مسائل مالی و پولی و دنیوی مطلب بنویسید همه نظر پشت نظر میگذارند
سلام
اگرچه اسارت خودبخود واژه بدو غمباریست واسیری باهمه مصایب ومشکلاتش بر هیچ کس پوشیده نیست
اما اما درمقابل جانبازان قطع عضو من نوعی هیچ کاری انجام ندادم وقتی دوست داری موهای دخترتو لمس کنی ولذت ببری اما دربدن دستی نداری یا میخواهی قیاف همسر یا رشده پسرت را تجسم کنی آن چشمی که بعلت اصابت ترکش نارنجک وخمپاره توجبهه جاگذاشتی رو نداری که ببینیش یا آرزوی رفتنه حتی ببخشید من از همسران جانبازان قطع نخا یا دست واقعا عذر میخواهم توالت رفتن همیشه یک دردوشرمساری بهمراه داره اگه نتونی وکمک بخواهی اونم نه برای یک ما ویک سال درطول عمر واقعا منیکه بعداز هشت سال امدم حالا اعصاب وروانم خرابه ویا مختصر عارضه‌ای دارم که چون برای خدا وبراه خدا بوده حتما خودش نظر داردکوچکترین کاری نکرده ام واقعا از عمق وجودم آرزو میکنم جانبازان واقعی پنجاه تا هفتاد ویابیشتر با ازدست دادنه حتی انگشتانشان درخور توجه بیشتری ازطرف بنیاد باشندومن از ایشان بعنوان شهدای مقرب تر به خدا نگاه میکنم چون انانکه شهید شدندنزد پروردگاره خیش روزی میخورندو در خرسندی کامل هستند وبه گریه های ما مستانه میخندند اما جانبازان قطع عضو که بعضا دو دست یا دوپا یا کلا همه اندام حرکتی را از دست دادند بزگان بنده واز سوپر نخبکان وورهبران بحساب می آیند خداوند با صالحانش در دنیا وآخرت همنشینشان گرداند خود وهمسران خدومه به ایشان وفرزندانشان در حریمه حفاظت خود نگهبان باشد انشالله طوطی
ابتدا با سلام و درود به تمامی آزادگان گرانقدر و عزیز
دیشب در شبکه نسیم، برنامه خندوانه رامبد جوان کار بسیار زیبایی کرده بود که فکر نمی کنمبه ذهن مخاطبان می رسید. انتخاب میهمان مناسب یکی از هنرهای برنامه سازان اینگونه برنامه هاست.
او در برنامه طنز خود که معمولا" بازیگران طنز را دعوت می کند و از اقشار دیگر نیز در برنامه خود استفاده کرده، دیشب به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن، کار زیبایی کرد و از سه آزاده جانباز دعوت کرده بود که آنها از دوران اسارت با هم دوست بودند و همچنان هم در کنار هم بودند.
و الحق که این آزادگان نمونه های انسان های دوست داشتنی و قهرمانان به جای مانده از دوران دفاع مقدس بودند و نمونه یک آزاده و ایثارگر!
روحیه هایی شاد و بالا، خوش اخلاق و خوش برخورد. این ایثارگران عزیز از خاطرات شیرینی صحبت می کردند که سعی می کردند در میان تلخی های اسارت بیافرینند. از شوخی ها وبرخوردهایشان در خانواده و جامعه و با هم به زیبایی می گفتند و کاملا" میشد اینکه رامبد جوان و افراد حاضر در صحنه برنامه، به شدت و به زیبایی تحت تأثیر منش و روحیه ایشان قرار گرفته بود را از حالات چهره ها فهمید. نحوه صحبت کردن شیرین و صادقانه و صمیمی ایشان به خصوص آزاده اهوازی، همین طور آزاده ای که اکنون سمت استاد دانشگاهی را دارد و ... روحیه شاد و بینظیرشان حقیقتا" آنها را از بقیه میهمانان رامبد جوان وخنوانه متمایز کرده بود.
و چقدر این جمله آن آزاده استاد دانشگاه زیبا بود... که جبهه کلاس عمومی بود و اسارت واحد تخصصی. چقدر توکل و باور در کلامش موج می زد! و چه زیبا از کلاس جبهه و واحدهای تخصصی اسارت، درس گرفته بود. شاید برای همین بود که اکنون استادی دانش آموخته و سرشار از آرامش و صیقل روح بود. آدم به دانشجوهای این استاد آزاده غبطه می خورد که بر سر چه کلاسی حاضر می شوند و چه استادی از جنس عشق آنها را آزموده می کند.
بسیار مایه افتخار بود که این چند آزاده و ایثارگر اینگونه زیبا و بزرگ مرتبه در جلوی دوربین ظاهر شدند و به همه نشان دادند که منش و رویه ایثارگران در زندگی چگونه است. یک زندگی پرفراز و نشیب و با داشتن سختی دوران اسارت در کارنامه خود اما با نمره بیست همراه با تلاش، توکل ، ایمان، امید و شادی و لبخند! ... و اینها شاید کمترین توصیف از زیبایی های وجود این بزرگ مردان است.
ابتدا این روز را به این قهرمانان دلاور و بی مانند تبریک می گوییم و بعد از آن از رامبد جوان تشکر می کنیم به خاطر این انتخاب مناسب و به خصوص ادب حضوری که در برابر ایشان رعایت می کرد. بسیار از رامبد جوان تشکر می کنیم که هم به جامعه ایثارگری در برنامه اش توجه داشت هم به جایگاه و مقام میهمانانش. تبریک می گوییم به خاطر اینکه با شیوه و روش خودش و با سبک برنامه خودش، در مقابل مقام بلند آن سه بزرگوار ایستاد و کف زد و شعر پایانی ... یار دبستانی ... که دل را می لرزاند...
( راستی روز فردای هر برنامه ساعت 5 بعداز ظهر تکرار برنامه دیشب است. اگر خواستید ببینید. ضرر نمی کنید! )
داداش شهید گمنام : از بابت توجهی که به جام بلا نوشیدگان مبذول داشته اید بینهایت سپاسگزاریم . سلام و درود خداوند بر شهیدان گمنام
عشق اسطرلاب اسرار خداست

علت عاشق ز عاشق ها جداست

سلام بر همه آزادگان 8 سال دفاع مقدس و با امید به حل مشکلات آنها
جام بلا نوشیدگان جانبازان با درصد بالا هستند .....
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi