شناسه خبر : 27670
یکشنبه 08 تير 1393 , 11:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دعوت برای یک مهمانی ویژه

شهید گمنام- باز هم خداعاشقی کرد و ما را برای میهمانی پر برکت ماه رمضان دعوت کرد. آیا برای شرکت در این مجلس مملو از فرشته های آسمانی آماده ای؟

لباس مناسب داری؟ برو ... برو و لباس توبه ات را به تن کن و عطر استغفار بزن. بعد یک سال دوباره دعوت شده ای! میدانستی میزبان دم درب مجلس ایستاده و با ورودت تو را گرم در آغوش می گیرد؟! آغوش پر از مهر و محبت خدا کم چیزی نیست! نکند بوی بد گناه بدهیم! نکند لباسمان مناسب نباشد!

آخر این مهمانی، یک مهمانی معمولی نیست. خداوند در صدر مجلس میزبان است و خوبان و فرشتگان دور سفره میهمانی جمعند. حال به نظر خودت باید چگونه وارد این مجلس بشوی؟ با بوی بد گناه و شرک و ریاو نفاق و بدگویی و دروغ و بدچشمی و ...!کنار بگذار. همه را کنار بگذار و پاک وارد شو. بگذار شرکت کنندگان در مهیمانی و به خصوص صاحب مجلس از دعوت کردن تو و وجود تو لذت ببرند.

می دانستی میزبان قول داده هرکه بر سر سفره اش نشست، بعد از پایان مجلس او را دست خالی بیرون نفرستد و حتما" تحفه ای به او بدهد؟ دستانت را شسته ای برای حاضر شدن بر سر این سفره؟ دستانت را از ظلم، دزدی، زینت جلوی نامحرم، دست بلند کردن روی دیگران و ... شسته ای؟ اگر نشُسته باشی، نمی توانی از خوراک های بهشتی سر سفره برداری و تناول کنی!

راستی میدانستی چرا باید در این ماه روزه بگیری و ساعاتی را گرسنه باشی؟ برای اینکه شکمت باید از خوراک های به دردنخور، زیاد، بی نظم و یا حتی شبهه دار خالی باشد، وگرنه نمی توانی از مائده های بهشتی سفره خداوند بخوری!شکمت را در این مهمانی از خوراک های مادی خالی کن. بگذار خوراک آسمانی و معنوی وارد جانت شود . به خدا این طور سلامت تری!

می دانستی سفره عشق خداوند در این میهمانی شبانه روز پهن است؟ هر وقت خواستی بیا و چیزی بردار. حتی وقتی خوابی هم تو را در میهمانی اش شرکت می دهد و اسمت را در لیست مهمانان ویژه می نویسد. کجا چنین مجلسی دیده ای با چنین میزبانی؟! پس غفلت نکن. هزاران قوت بر سر این سفره هست. اشک... نماز... ذکر... استغفار... تسبیح... توبه... توبه... توبه


می دانستی به روزهای 19 و 21 و 23 ماه رمضان که برسی، این سفره میهمان ویژه ای دارد که میتواند برایت پیش میزبان وساطت کند تا تحفه بهتری نصیبت گردد؟ باور نمی کنی؟! امیرالمؤمنین است که در این شب ها کنار سفره مناجات تو می نشیند و به میزان اشتیاق و تشنگیت برای رسیدن به هدیه خداوند، نظر می کند. اگر زرنگ باشی، برده ای! اگر شوق را در برق چشمانت ببیند، دست هایت را پر می کند از طعام عشق و نور و هدایت!


راستی یادت نرود که غیر از امام عشق حضرت علی(ع) و نفس های فرشتگان که در تمام طول مهمانی چون نسیمی تو راهمراهی می کنند، باید حواست به نفس های خوبان دیگری هم باشد که می توانند سفره مهمانی تو را رنگین تر کنند.

خدای نکرده گل نرگس را فراموش نکنی که کلاهت پس معرکه است. یادت باشد هرچه از این مهمانی بگیری صدقه سر او و دعای اوست. یادت نرود بر سر سفره، نعمت وجود پربرکت او را بخواهی! یادت نرود سلامتی و آمدنش را بخواهی! که اگر نخواهی هیچ از این سفره نبرده ای. هم برای او دعا کن هم او را برای خواسته های خودت واسطه کن. بزرگترین نعمتی که بر سر این خوان گسترده است، دعای امام حی و زنده است که می تواند تو را بهره مند و دست پر از مجلس بیرون بفرستد. یادت نرود.


بعد از آقا می پرسی چه کسانی از خوبان می توانند تو را متنعم کنند؟! مجاهدان فی سبیل الله که خدا به عشق و محبت از آنها یاد می کند. یادت باشد اگر حواست جمع باشد، کمی از نفس های آنها را هم می گیری و به عنوان تأیید کارت دعوت در مهمانی از آنها استفاده می کنی. شک نکن که مکان ویژه ای در مهمانی به تو می دهند. پس یادت باشد برای شروع مهمانی اول التماس دعا را به این حق داران با انفاس الهی بگویی و بعد وارد شوی.

از دلدادگان دفاع مقدس... رزمندگان دلاورجنگ که خود زیباترین روزه ها را می گرفتند و می گیرند... از جانبازان عزیز که  پیش خدا جایگاه ویژه ای دارند... از آزادگان رنج کشیده که عاشقانه، لحظه های اسارت را تحمل کردند و ... همه دلدادگان و دلسوختگان جنگ و دفاع مقدس بخواه که در این میهمانی هدیه دعا را همراهت سازند تا زیباترین لحظه ها را در این مجلس بگذرانی.


دعای خوبان را قوت سفره ات کن و بسم الله بگو و افطار کن... بسم الله الرحمن الرحیم... یا علی مدد

اینستاگرام
اولی: من روزه ام. تو چی؟ تو امسال روزه میگیری؟
دومی: نه . بابا کدوم دکتری اینهمه سختی رو برای بدن تأیید میکنه؟
اولی: همون که وقتی همه دکترا جوابت کردن، برات معجزه میکنه.
پر باز می کنم بپرم می خورم زمین
بال و پر شکسته به جایی نمی رسد …
ای میزبان فدای تو و سفره چیدنت
آیا به این فقیر غذایی نمی رسد؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi