شناسه خبر : 30014
شنبه 08 آذر 1393 , 09:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چند مشکل در بنیاد

کارمند بنیاد- من کارمند بنیاد شهید یکی از شهرستان ها هستم. و حدود 5 سال است که توی بنیاد افتخار خدمت را دارم و اعتقاد دارم این افتخار نصیب هرکسی نمی شود. با اینکه فوق لیسانس دارم و فرزند جانباز 25 درصد هستم و هنوز قراردادی هستم ولی دلم نمی آید از بنیاد بروم.
من چند مشکل را در بنیاد می بینم که روزانه شرمنده خانواده شهدا و جانبازان عزیز می شوم.
1- تعداد زیادی از جانبازان زیر25 درصد که حتی قادر به تامین نیازهای اولیه زندگی شان حتی خرید غذا برای خانواده شان نیستند و به خدا قسم اگر ریا نشود تاکنون پول های زیادی از جیب خودم به این افراد دادم تا به عنوان یک جانباز روی بزرگوارشان را به غریبه نزنند. واقعاً من فقر واقعی را در چهره آنها می بینم ولی بنیاد هیچ گونه تعهدی در قبال حقوق این افراد ندارد. حتی تعدادی از والدین شاهد نیز با حقوق بسیار کمشان و قطع حق پرستاری من را شرمنده خودشان می کنند.
2- درخصوص کمیسیون های پزشکی من افرادی را می بینم و واقعا" در این زمینه دیگه متخصص شدم که واقعاً حقشان ضایع می شود. مثلاً جانبازی را دارم که طبق کدینگ خود بنیاد 120 درصد است ولی درصدش 50 است و موارد دیگه. درضمن واقعاً در کمیسیون پزشکی کمترین دقت رعایت می شود و اکثر پرونده های ما که کاملاً واضح هستند بدون دلیل به کمیسیون عالی می روند و پس از مدتی همان درصد قبلی تایید می شود.

3- در بحث اشتغال و کارآفرینی؛ هیچ گونه اقدام مثبتی از سوی بنیاد نمی بینم چون یا وام نمی دهند و یا وام را به افرادی می دهند که اصلاً در این زمینه خرج نمی کنند و واقعاً با این مبالغ کم حمایتی اصلا وام را نگیرند بهتر است.
4- در بحث کارت شناسایی، طبق شنیده های قبلی قرار بود بنیاد شهید با همکاری ثبت احوال یک گزینه را به کارت های ملی تحت عنوان ایثارگری اضافه نماید تا خیلی از افراد جامعه هدف به جای مراجعه مکرر به بنیاد با ارائه کارت شناسایی در مکان های ضروری مشکلشان برطرف شود که با ورود دولت جدید این طرح کاملاً کنسل شد.
5- در بحث بیمه تکمیلی، من چهار سال است که به عنوان نماینده بنیاد هر هفته می بایست از شهرستانمان به مرکز استان بروم تا هزینه های درمانی را از بیمه ایران دریافت کنم و اکثراً هم با ماشین شخصی و یا ترمینال می روم ولی با وجود خرید همه خطرات حق ماموریت که نمی دهند هیچ، در بیمه ایران آنقدر اذیت می شوم که آرزوی مرگ می کنم. واقعاً خیلی از کارهای بنیاد بدون هیچ گونه منطقی صورت می گیرد و از صاحب نظران کمک گرفته نمی شود. من خودم اعتقاد دارم با این پولی که به بیمه ایران داده می شود می توان کارهای بزرگ درمانی را حتی در روستاها انجام داد ولی نمیدانم چه منطقی پشت قضیه است.
6- در بحث نیروهای بنیاد؛ واقعاً بنیاد شهید از بابت نیرو خیلی ضعیفه به طوری که سطح سواد برخی کارمندان سیکل و یا دیپلم و نهایتاً فوق دیپلم است. در ضمن بیش از 90 درصد بالای 30 سال سابقه دارند و بنیاد به خاطر ترس از دولت و عدم اراده کافی در جذب نیرو این افراد را نگه داشته است و فقط مایه هزینه اضافی بر روی بنیاد است. ضمن اینکه برخی از فرزندان شهیدی که جدیدا" استخدام شده اند کلاً فاقد انگیزه جهت خدمت هستند و با یک تحقیق میدانی خودتان متوجه می شوید.
6- اینجانب الان بعد از 5 سال که به صورت قرارادی کارمعین در بنیاد هستم با وجود اینکه روزانه 14 ساعت در بنیاد مشغول به کار هستم و دارم کار 10 نفر را انجام می دهم، ماهیانه نزدیک به یک میلیون می گیرم که با این وجود حتی نمیتوانم ازدواج کنم و مشکلات مالی شدیدی دارم. امیدوارم اولاً بحث تبدیل وضعیت و ثانیاً بحث نگاه ویژه به خادمین واقعی را برای اینجانب برطرف نمایید.

در پایان می توان گفت که بنیاد که یک نهاد مقدس است و توفیق خدمت نصیب هیچ کسی نمی شود و اگر شما قرار است توی این مدت فقط جلوی رسانه ها خود را خادم معرفی کنید بدانید که دین سه میلیون نفر را به گردن گرفتید و می بایست پاسخگوی نیاز همه آنها باشید و از دست این بنده حقیر هرکاری برآید جهت کمک به خدمت رسانی آسان تر هیچ دریغ نمی کنم.

اینستاگرام
من هم اگر فرزند شهید بودم فاقد هر گونه انگیزه جهت کار در بنیاد بودم میدانی چرا ؟ چون باعث کسر شأنم بود در ارگانی کار کنم که در روز روشن حق جانبازان بیمار و مظلوم - زنان بیوه - یتیم شهید و ....را می خورند یک آب خنک هم روش ....- گزارش تحقیق و تفحص هم به مجلس میرود ولی ابعاد اختلاس آنقدر وحشتناک است که میگویند اگر ایثارگران مطلع شوند شوکه می شوند !!! پس من هم اگر فرزند شهید بودم ترجیح میدادم از راههای دیگری به ایثارگران خدمت کنم ، خدمت به جانبازان بیمار یا درصد بالا یا والدین ناتوان شهدا و سایر ایثارگران افتخار است اما نه از طریق کار در بنیاد امور مظلومین !! چون هر کس در بنیاد کار میکند باید مواظب باشد کوچکترین اختلاس و دزدی و پارتی بازی و ...انجام نگیرد وگرنه آه مظلوم خشک و تر را با هم میسوزاند پس چه بهتر که اصلا وارد چنین سیستمی نشویم تا زمانیکه کاملا پاکسازی شود که البته بعید میدانم ! هر کس در هر جایی شاغل باشد میتواند به ایثارگران خدمت کند بدون اینکه نفرین پشت سرش باشد ....
معاونت درمان بنیاددرکنارجانبازان نیستندبلکه درمقابل جانبازان قرارمی گیرنددرهرکمیسونی به نوعی درجهت منفی سمت وسومیدهندومانع ایجادمیکنندودرپشت پرده درصدی که دکترها می دهندطوری پرونده رابازیرکی به کمیسون عالی ارسال می کنندکه تاییدنشودمثلابنده درکمیسوذ احرازپرونده ام تاییدشده بودولی درزمان کمیسون پزشکی تایید کمیسون احرازدرپرونده ام نبودبااین حالت مسلماهمان درصدقبلی محاسبه خواهدشدوریش وقیچی دست بنیاداست وچه اقدامی می توانیم بکنیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi