شناسه خبر : 30004
پنجشنبه 06 آذر 1393 , 14:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خدمات به مجروحان جنگ در کشورهای جهان

سیدعلیرضا پژوهیده - رسیدگی به رزمندگان و بازماندگان از جنگ ها در تمام دنیا کاری متداول و معمول بوده است و کشورهایی که به نوعی زمانی درگیر جنگی بوده اند برای جانباختگان و بازماندگان آنان برنامه ها و خدمات مدونی ارائه می دهند.
خدمات ارائه شده به بازماندگان جنگ ها در جمهوری آذربایجان در قالب پرداخت حقوق و مزایا، ایجاد اشتغال و کاریابی برای معلولان و شرکت کنندگان جنگ، ارائه امور آموزش و پرورش، تعاون و امور اجتماعی و خدمات عمومی است.

در کشور آلمان ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی به سه هزار نفر از خانواده قربانیان جنگ از جمله: اختصاص صندلی ویژه به معلولان، پیش بینی تردد آنها به ساختمان ها و فروشگاه ها، اختصاص محل های ویژه پارک اتومبیل در خیابان و پارکینگ های عمومی است.
در آمریکا هر فردی(از هر ملیتی) که در نیروهای مسلح آمریکا باشد و معلول شود، تحت حمایت سازمان سربازان کهنسال و معلول آمریکایی قرار می گیرد. در این راستا بیش از 60 اداره مشغول به خدمات رسانی به معلولان هستند. عمدتاً افسران وظیفه مشغول رسیدگی به چنین اداره هایی هستند.
این سازمان برنامه های زیر را برای افراد تحت پوشش اجرا می کند: صندوق اعانه بلایای طبیعی، اطلاع رسانی، برنامه توسعه خدمات به سربازان کهنسال جنگ ویتنام، رسیدگی به سربازان کهنسال تر. وابستگان شامل همسر، کودکان، فرزندخواندگان، به والدین و فرزندان مدرسه ای تا 23 سال و شوهر زنانی که در جنگ حضور داشته اند تحت پوشش قرار می گیرند، به معلولان با شرایط خاص هشت هزار دلار کمک برای خرید خودرو تعلق می گیرد، هزینه پوشاک پرداخت می شود، ارائه خدمات آموزشی شغلی، عدم کاهش مزایای حقوق سربازان کهنسال، پرداخت مستمری به بازماندگان معلولان فوت شده از دیگر خدمات ارائه شده به این گروه است.
در کشور اتریش معلولانی که به سبب جنگ معلول شده اند می توانند از امتیازات ویژه ای همچون بیمه اجتماعی، کمک هزینه پرستاری، خدمات اجتماعی و پرداخت غرامت اجتماعی برخوردار شوند. کمک های ویژه ای نیز به افرادی که برای استقلال ارتش جنگیده یا قربانی شده اند تعلق می گیرد. در شرایط خاص بازماندگان این قبیل معلولان پس از فوت ایشان می توانند مستمری دریافت کنند.
در ژاپن دفتر «مدیریت و هماهنگی و وزارت بهداشت و رفاه کار» در ارتباط با مقرری کارکنان نیروهای مسلح و خدمات مربوط به کادر غیرنظامی فعالیت می کند که سیستم مستمری ژاپن(شامل نظامیان) 119سال سابقه دارد.
عراق پس از کشته شدن سربازان نیز امتیازاتی برای آنان در نظر گرفت، واگذاری منزل مسکونی به خانواده (در صورتی که خانواده ای بیش از یک کشته داده باشد، قطعه زمینی با مساحت بیشتری واگذار می شود)، عدم تخلیه منازل نظامیان کشته شده و معافیت از مالیات، پرداخت 30هزار دلار جهت ساختن منزل مسکونی از دیگر امتیازات اسکانی و تقدیری از کشته شدگان و خانواده های آنان است.
در کشورهای دیگر همچون تاجیکستان، ترکمنستان، هند، کره جنوبی و شمالی، لیبی، کویت، کوبا، کانادا و... امتیازات خاصی به ایثارگران به تناسب نیازهای شان ارائه می شود. به طور کل بین کمک به ایثارگران و توسعه یافتگی کشورها، رابطه تنگاتنگی وجود دارد.

اینستاگرام
...

قوانین اسلام فرق دارد .

هند کوبا . کانادا . عدالت را از قوانین دیگر می گیرند و خودشان را موظف

به رعایت خقوق انسانی می دانند ؟!
جالب این است که ما ادعای مسلمان بودن هم داریم ! ایثارگران ایران به لطف مسئولین چیزی در حد اسرائیل هستند که تمام امکانات مملکت را در اختیار دارند!
برادرجان این جا ایران است تازه ی جیز یم از ما نکیرن شانس اوردیم00000000000000
باسلام در داخل کشور ما هم هستند کمک کنن اگر نایب ریس مجلس اجازه بده و باره مالی نداشتباشه ای خدا به کی شکایت کنیم
اقای باهنر اگربار مالی نداردسلام جمعی جانبازانرا بگیریدودرمجلس یادی ازرزمندگان بنمایید؟ببینیدایاهمسران شان به گلها اب می دهند یاانها پزمرده شده اند ایا همسرانشان فرزندانشان بار مالی ندارند ببخشید ازنظر همسر من نوشتن زیاد بار مالی دارد
ما که بعد از مجروحیتمون در این ٣٣ سال جزع خوارى و بدبختى و شرمندگى پیش زن و بچه هایمان چیزى ندیدیم. که بخواهیم به خودمان ببالیم. و این افتخاراتیکه مسئولین از ان دم میزنند فقط در حد حرف هستو بس. حالا من نمیدونم که چطور میخواند این فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه رواج بدند. چون جوانان به ما نگاه میکنند و اینده خود را در ما میبینند. امورات جانبازانهم که افتاده دست یک سرى ادمهاى از خدا بى خبر و بى لیاقت.
درکشور اسلامی ایران هم امتیازات زیادی قایل میشوتد ظلم تبعیض نابرابری تا عدالتی فخر فروشی سیاسی کاری وبه فور پیدا میشوند جانبازانی که به اندازه ترکشهای که دربدنشان هست همان اندازه ریالی دریافت نکردند
خوب توی ایران هم خدمات می دهند،شماندیدیدولی من دیدم،قانونی درمجلس تصویب میشه که جانباز حق اعتراض ندارد،اگراعتراض کند می رودزندان واگرزیادپروبازی درآوردحکمش اعدام است، توی ایران برخی مردمش به دانشگاه رفتن خود وفرزندش ایرادمی گیرند وهی توسرشون می زنند،توی ایران دربنیادی که به نام خوداینها تاسیس شده وهزاران کارمند( که بیشترشان باپارتی اومدن) می زنند توسرش وحقش رامی خورند،توی ایران مجروحین راتفکیک کردند به درصد... بازهم بگم خیلی زیاده این خدماتی که به ایثارگران وخانواده هایشان می دهند.
قابل توجه آقای باهنر در مجلس
ظلمی که در حق من جانباز شده بی حد و حصر هست. مسئولین عزیز بخود بیایید قبل از اینکه زود دیر شود. این مناصب و مقامات و ارجحیت ها را من جانباز و شهیدانمان به شما بودیعه داده ایم در امانت خیانت نکنید..
اینهمه آلام و درد و رنج های جانبازان عزیز را بدیده منت ÷اس دارید و از مشکلاتشان بکاهید نه اینکه باری مضاعف بر دوش آنان باشید.
چند روز پیش اگر نبود ترس از خدا خود را از مناره های مسجد در حال ساخت دانشگاه شاهد به پایین پرتاب میکردم تا از در د و رنجی که از سوء مدیریت هاست و گریبانگیر من شده رهایی بخشم.این را گفتم تابدانید ما از خودی ها....!!!!! بیشترین ضربات را متحمل میشویم و بخاطر خیلی از چیز هایی که برایمان ارزش است که دقیقا بخاطر همانها به این روز افتاده ایم دم بر نمی آوریم و بخدای محمد از شما نخواهم گذشت...تا پل صراط
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi