شناسه خبر : 30001
چهارشنبه 05 آذر 1393 , 15:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خبر خوش برای بسیجیان

همسربسیجی- دیشب وقتی خبر راشنیدم خیلی خوشحال شدم ولی چون درسایت دیبانیوز دیده بودم وخبرداشتم که جناب دیبا وچندتن ازعزیزان به همراه جناب یاورعبدی پیگیرحقوق بسیجیان هستند از ایشان خواستم که خودشان خبر را به اطلاع بچه های فاش نیوز برسانند.

من محض احتیاط و اینکه جناب دیبا سرشان شلوغ باشد
به شمااین مژده را می دهم که انشاالله به زودی حقوق بسیجیان برقرارخواهدشد و اگر سپاه بااین نامه هم بهانه بیاورد یعنی قصدپرداخت ندارد.
زیرا دراین نامه دریافت دوحقوق توسط جانبازان را رسما" معاونت پارلمانی مجلس اعلام نموده است.

ضمن تبریک به بسیجیان دلاور
و برادران عزیزی که پیگیرحقوق بوده اند
و همچنین سردارشریفی و سردارجعفری که دراین دو ماه بسیار پیگیر بوده اند
و صددرصدجناب مجتهدکه حتما" ایشان هم پیگیربوده اند.
نامه معاونت پارلمانی مجلس رابابت پرداخت حقوق جانبازان بسیجی رابرایتان می گذارم که برادرعبدی پیگیران بوده اند و جاداردبه ایشان بگوییم:
خسته نباشی دلاور

شماره ۵۴٢۴٢
تاریخ١٣٩٣/٩/۴

جناب آقای دکتررحماندوست
نماینده محترم مجلس شورای اسلامی

باسلام واحترام

بازگشت به استعلام شماره۴۵۴٢۴٨مورخ١٣٩٣/٨/١١جنابعالی
درمورددرخواست اقای یاورعبدی ‘نظرمشورتی
این معاونت به شرح زیربه استحضارمیرسد.

نظرمشورتی
باعنایت به اطلاق مفادتبصره ماده ٣٨ وتبصره ٢ ماده٣٩قانون
جامع خدمات رسانی به ایثارگران اصلاحی١٣٩٣/٨/٣ وهمچنین
مستندبه قانون الحاق یک تبصره به قانون استخدامی جانبازان
مصوب١٣٧۵/٩/٧ پرداخت حقوق حالت اشتغال
یاحقوق وظیفه جانبازان غیرحالت اشتغال در
صورت شاغل بودن یانبودن به قوت خودباقی است
و تاثیری دروضعیت کنونی افرادندارد.
بنابراین هرگونه دریافتی جانبازان ازبابت وضعیت
جانبازی موجب قطع حقوق از بابت اشتغال نخواهدشد.

معاونت پارلمانی مجلس.

اینطوری سپاه وظیفه داردحقوق برادران غیرحالت اشتغال چه شاغل باشندچه نباشند رابرقرارکند.

برادران حالت اشتغال نگران نباشند.
اگرسالهاپیش این حرف زده میشدشمانگران بودید.
الان دیگرهمه تان به مرز٢۵سال به بالارسیده اید و می توانیدچه ازبنیادچه ازاداران بازنشسته شوید ویابازگشت به کارکنیدکه نام حالت اشتغال شمابه بازنشسته یاکارمندتغییریابد.

قبلا" هم این حرفها رازدم الان هم می گویم این نظرمن است.

یک راه دیگرهم این است که جناب مجتهد ودوستانشان تابرقراری حقوق بسیج نامه ای ازمجلس بگیرندکه:
حالت اشتغال حقوق بابت جانبازی نیست.
وروی این نامه بگذارند.

من این روزهاخیلی سرتان را درد آوردم
ولی به نظرمن تلاش برای بسیجیان ارزش دویدن را دارد.

امیدوارم برادران سپاه دیگرمقاومت نکنند

بسیجی عزیز

لبخندتوخلاصه خوبیهاست
لختی بخندخنده گل زیباست

اینستاگرام
از این حرفها وصحبتها بیشمار شده مهم تصمیم واراده به پرداخت باشه که متاسفانه نیست
سلام ، با عرض معذرت از همسر بسیجی که زحمت کشیدند این نامه را همراه با بشارت اعلام کردند. همانطور که ابتدای پیام ذکر شده : سپاه قصد پرداخت ندارد متاسفانه مقرون صحت نیست زیرا همانطور که میدانیم و در ادامه ذکر شده قوانین دارای پیچیدگی خاص و نیازمند متخصص نظیر جناب آقای مجتهد میباشد.
علی ایحال انشاالله پرداخت شود اما همانطور که چند مرتبه ابتدای نامه ذکر شده ""نظر مشورتی"" میباشد یعنی ضمانت اجرایی ندارد. نظریه مشورتی فقط میتواند در دادگاه بعنوان ارشاد قاضی استفاده گردد که آنهم مستلزم انجام مکاتبه فوق الذکر با عنوان اداره کل دادگستری استان میباشد لذا نامه مجلس کاربردی نیست.
حسن این نامه در قبول و پذیرش اشتباهات گذشته میباشد. این پیشرفت عظیمی بوده که به لطف الهی و یمن و برکت زحمات شبانه روزی مدیریت محترم سایت مقدس فاش نیوز و کاربران بخصوص جناب آقای مجتهد متخصص محترم حقوقی میباشد که البته بسیار جای شادی و خوشحالی معنوی دارد.
موضوع دیگر تحلیل یا پاسخ ابهام موجود در علت عدم پرداخت توسط سپاه است. میدانیم حقوق از کارافتادگی ناشی از جانبازی پرسنل وظیفه ارتش از طریق صندوق اداره بیمه و بازنشستگی ارتش پرداخت میگردد لیکن سپاه دارای چنین صندوقی با اعتبارات نجومی نیست لذا اگر قبول کند یا قصد پرداخت داشته باشند امکانپذیر نیست. پیشنهاد میشود از طریق عواید فروش کلیه اموال ، دارائیها و ساختمانهای بنیاد و بودجه نجومی سالیانه که معلوم نیست در چه محلی هزینه میشود نسبت به تشکیل و تخصیص اعتبار لازم برای صندوقی مشابه ارتش در سپاه اقدام گردد تا نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیون میلیونها مجاهد فی سبیل الله نماند.
یادآور میگردد چنانکه بودجه سالیانه بنیاد از ابتدای تشکیل تا کنون جمع و برآورد و تقسیم بر 75 میلیون شود تمام مردم ایران کوچک و بزرگ دارای ثروتی عظیم خواهند شد. چنین ثروت عظیمی آنسوی آبها میتواند چندین کشور را چندین سال وادار به جنگ و دشمنی با ملت بزرگ ایران کند.
باسلا
جانبازان حالت اشتغال کارمند در صورتی که دو حقوق شامل حال انها گردد چه بازنشسته باشند و چه به سر کار بازکردند که مشمول دو حقوق شوند چه نهاد یا سازمانی موظف به پرداخت حقوق حالت اشتغال انها خواهد بود. ایا طبق قانون جامع ایثارگران برای این دسته از جانبازان باید ادارات مربوطه نسبت به پرداخت حقوق حالت اشتغال انها اقدام نماید یا سپاه یا بنیاد شهید. لطفا راهنمایی بفرمایید
با سلام خدمت برادر بسیجی جناب اقای یاور عبدی که همواره در جهت احقاق حق و حقوق جانبازان أزاده و بسیجی تلاش شبانه روزی میکنند و امید وإرم در این راه موفق موید باشند
سلام برادر.دوست عزیزیا داداش که داداش صمیمی تره .کلام این چیزا که،گفتی شامل جانبازان بسیجی زیر۲۵درصدبیکارمیشه منظورم رو اگرواضح نگفتم به بزرگی خودت ببخش بذاریکباردیگه بگم جانبازانی که ازسال ۸۳تابحال کمک معیشت میگرفتندوضعیت آنان تبدیل به حقوق میشه اگرجواب بدی دل خیلی ها روشادکردی
واقعا چه دنیای شده هرکسی فقط فکرمنافع خودش مگر ماچند مدل حالت اشتغال داریم جناح بندی کردند یا به همه حقوق بدند یاندهند تمام
سلام
خدا از دهانتان گل بباره امیدواریم دیگر دنباله سوژه ایی نباشند تا ازپرداخت شانه خالی کنند
اباسلام.
جناب برادرناطق.

مجلس قبلاتبصره اجرایی شدن این ماده راصادرکرده.منتهاچون برادران سپاه قبول نکردند.دوباره تقاضای اصلاح انرانمودند.مجلس هم اصلاح مجددانراردکرده وبه کمیسیون اصل٩٠ارجاع داده ولی اینکه به اجرای احکام مجلس رفته یانه خبررسمی تدارم.
ولی جناب یاورعبدی مدتهاست دنبال برقراری حقوق هستندوبه تازگی وارداین موضوع نشده اند.وقتی ایشان تقاضای نامه مشورتی میکنند..یعنی تمامی مراحل طی شده وفقط نامه مجلس مانده است.

البته یرادران سپاه الان میگویندمابه خاطرکادرسپاه تقاضای اصلاح مجدد داده ایم.
خوب دراین نامه هم به صراحت عنوان کرده :
فقط شامل حالت اشتغالیهانمیشود.
که اینهم راه داردکه گفته اندوگفته ایم بنابراین حقوق وظیفه شامل کادرسپاه که درجنگ بوده اندهم میشود.
زیراازجانبازسپاهی یابسیجی نام برده شده است.

پس این نامه قدرت اجرایی داردوبه نوعی تفسیرقانون میباشد.

جناب اقای سیدحسین.
مهم نیست شماچه درصدی دارید.چون خوشبختانه سپاه یک ارگان سرخودوبی سرپرست نیست که قانونهتی من دراوردی دراوردکه مثلا:به جانبازان زیر۵٠درصدیابالای۵٠درصد..یازیر٢۵درصد..تعلق میگیردیاخیر!!!!!
سپاه همه رابه یک چشم میبیند..بعدطبق مدت جبهه واسارت وتحصیلات و...
به شمادرجه میدهد..
بعدطبق جانبازیتان درصدمیدهدوشمارابند الف وب وج اعلام میکند..

ولی حقوق به همه تعلق میگیردمنتهاطبق درجه پرداخت میشود..

جناب برادرامین

دراین نامه گفته شده
علاوه برحقوق کارمندی یابازنشستگی

حقوق حالت اشتغال یا حقوق وظیفه تعلق میگیرد...

حال شمااگرفقط حقوق کارمندی یابازنشستگی میگیریدوبسیجی بوده اید....حقوق وظیفه نیزبه سماتعلق میگیردواگربسیجی نبوده ایدوجانبازشده اید..حقوق حالت اشتغال به شماتعلق میگیرد..
ولی بنیادزیرباراین موضوع نمیرود..
ولی سپاه دنبال این است که این سالهاراجبران کندوبه بسیج چه کارمندچه غیرکارمندحقوق وظیفه راپرداخت نماید.

کاشکی برادرمجتهدرسمی وواضحتربرای این برادران توضیح دهد.
به هرحال حرف ایشان سنداست وحرف من نظر.

ممنون
ازاینکه تاحدودزیادی راهنماییم کردی ممنون من هم ازحق نگذرم بایدبگم اگرهمین کمک معیشت سپاه نبودمعلوم نبودچه برسرزندگی من وامثال من می آمد.ومطمعن هستم سپاه بابنیادفرق داردامابراساس قانون سپاه فقط جانبازانی که زیر۲۵درصدهسانذوبیکاررازیرپوشش قرارمیدهدوبرهمین اساس سوال کردم که کدام گروه قرارمیگیرم من۱۳ماه و۲۰مدت جبهه ودرصددارم با۳بارمجروحیت تیر.ترکش وموج گرفتگی. شیمیایی هرچنداینها فکرنکم ملاک پرداخت حقوق باشه برای من اصل برقراری حقوق چون هرماه که کمک معیشت دیرواریزمیشه فکرشو کن چه برسرمن میاداگروضعیتم برای کارگری خوب بودمشکلی نبودترس من اینه که بنیادمتولی این امربشه
سلام عرض می کنم خدمت همه انانی که دلسوز ایثارگران هستند در قانون میخواندم در تعریف ایثار گر اسم رزمنده ها هم امده است چرا باز در همین قانون فقط استناد به شش ماه حضور در جبهه می کنند ایا انهایی که زیر 6 ماه حضور در جبهه داشتند هم از این کشور نیستند ایرانی نیستند و یا اینکه هدفشان از جبهه رفتن چیز دیگری بوده استمن لیسانس دارم و فرودگاه به صورن قرار دادی کار میکنم همکاران با نیشخند به من میگویند اقای رزمنده به خدا در روز قیامت از هیچکدام از شما قانونگذاران نمیگذرم نمیبخشم و حلال هم نمیکنم و عده ای که در کوران انقلاب و جنگ یا حضور نداشتند و یا اگر داشتند هم مثل کبوتر سر زیر برف کرده بودند حالا دم از جنگ می زنند و برای رزمنده ها قانون می نویسند شما چه می دانید که یک رزمنده 12 ساله چطور در کمین تا صبح می نشست و چه خبر از هوای فاو در تیرماه ومرداماه و بدون امکانات روز در کمین نشتند و یا پشت خاکریز بودن که هر لحظه احتمال تکه تکه شدن با توپ و تیرخوردن با سمینوف تک تیرانداز و یا اسیر شدن بود هیچکدام از رزمنده های زیر 6 ماه شما را حلال نمیکنند حقوقی هم میگیرید حرام است .....
باسمه تعالی
اززحمات وتلاشهای همه عزیزان به سهم خودسپاس گذارم خداوندیارتان باشد
سلام ببخشید شامل جانبازان بسیجی میشه یا آزادگان بسیجی ؟با تشکر
سلام. درموردمطلبی که تحت عنوان"خبرخوش برای بسیجیان" درج گردیده بایدبگوییم:اولا آقای دیبا و عبدی وبلاگ دارند نه سایت، ثانیا این تصویرنامه مربوط به جواب نامه اقای رحماندوست ازمعاونت پارلمانی مجلس است که تقاضای اجرای این مصوبه را داشتند. تاکنون و طی دوسه سال اخیر چندین بار این نامه نگاریها به همین سبک و سیاق انجام شده اما ترتیب اثر داده نشد. قانون درمورد حقوق از منشاء جانبازی صراحت دارد اما متاسفانه بازهم واژه"بارمالی" را بهانه می کنند و تایید نمی شود. باید قبل ازتصویب هرمصوبه و بند و تبصره، اعتبار آن دیده شود و گرنه هرچه بگویند و تصویب کنند فایده ای ندارد. تعداد زیادی ازآزادگان وجانبازان اینگونه نامه ها را به نمایندگان محترم مجلس و مجریان محترم دولت عرضه داشتند و بااشاره به صراحت قانونی حقوق جانبازان، تقاضای اجرای آن را نمودند که متاسفانه تاکنون اعتبار و بودجه ای برای آن دیده نشده است.
اگر واقعا کسی بیطرف باشد ودلسوزباشد برایش فرقی نمیکند بسیجی یا ارتشی یاسپاهی یاوظیفه باشد برای احقاق همه تداش میکند وگرنه قصد سویی دارد
دوستان عزیز سپاه چه با این نامه چه بدون این نامه حاضر ه پرداخت مطالبات ایثارگران از بابت ماده 190 می باشد.اما تا زمانی که بودجه مورد نیاز این موضوع تأمین نشود ستاد کل نیروهای مسلح اجازه اجرایی شدن ماده 190 رانخواهد داد.پس بهتر است نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ابتدا بودجه این موضوع را در قالب بودجه سالانه کشور پیش بینی نموده؛دولت را نسبت به پرداخت مبلغ بودجه مصوب در قانون بودجه سالانه کشور به سپاه ملزم نمایند.تا سپاه بتواند جوابگوی حقوق ایثارگران تحت پوشش خود باشد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi