شناسه خبر : 29987
چهارشنبه 05 آذر 1393 , 09:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نظر شما چیست

سایت فاش نیوز در پی جو سازی علیه دولت یازدهم یک نظر سنجی با عنوان ((عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران دولت یازدهم را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید)) درج نموده است.

کاش این نظر سنجی را با عنوان (( عملکرد مجلس شورای اسلامی را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید))

اینستاگرام
در قانون های برنامه پنجم توسعه قانونی مبنی بر دادن تسهیلات به فرزندان جانبازان 70% آمده شده بود که هنوز 2 ماه از اجرایی شدنش نگذشته بئد که لغو شد و هیچ کس هم پیگیری نکرد که چرا؟
چرا کسی به فکر فرزندان جانبازان 70% نیست،؟
اینجانب کارمند علوم پزشکی ایران هستم و 4 سال سابقه دارم ولی هنوز استخدام هم نشده ام و فرزند جانباز قطع نخاع 70% هستم
اگر موضوع قانون در سه حوزه تصویب ، اجرا و نظارت بررسی شود کمترین ضعف در حوزه تصویب قوانین است و بیشترین ضعف در حوزه اجرای آن است . متاسفانه حتی لوایح که توسط دولت پیشنهاد می شود و قطعا کار کارشناسی در دولت روی آن انجام گرفته بعد از تصویب توسط دولت اجرا نمی شود حال چه رسد به طرحها که توسط نمایندگان پیشنهاد می شود. پس در هر سه حوزه ضعف وجود دارد ولی این ضعف در حوزه اجرا بیداد می کند حوزه نظارت هم متاسفانه مثل حوزه اجرا ضعیف و ناتوان است . شاید تعداد نهادهای نظارتی زیاد باشد ولی بی خاصیت و ناتوان از اجرای وظایف نظارتی خود هستند و همه چیز را به حال خود رها کرده اند. البته ضعف عمده مجلس هم این است که نظارتی بر قوانین مصوب خود ندارد با اینکه وظیف نظارتی هم دارد. به هر حال اگر دولت قصد اجرای قوانین را داشته باشد قطعا مانعی برای این کار نخواهد داشت لذا باید از دولتی پرسید چرا قوانین را اجرا نمی کنید؟
سلام ، با تشکر از (GUEST ) عزیز که بسیار عالی ، جامع و کامل نظریه ارشادی ابراز نموده است. نمیدانم شغل ایشان چیست اما بنابر سالها تجربه در سیستمهای نظارتی و حل اختلاف میگوییم به مرکز هدف زده است.
آنجا که مرقوم شده لوایح یا همان قوانین مصوب (( با کار کارشناسی زیاد تصویب و برای اجرا ابلاغ شده )) همان مرکز هدف است. میدانیم قوانین توسط کارشناسان زبده و بررسی همه جانبه موضوع تصویب میشوند حتی یک حرف در قانون تاثیر بسزا دارد و موشکافی میشود. متاسفانه عده ای بدبخت از حماقت در دستگاههای اجرایی بخصوص بنیاد که مد نظر میباشد با نظر شخصی و کج سلیقگی قوانین را تفسیر به رای میکنند و موجب نارضایتی شدید و فروپاشی زندگی بسیاری از ایثارگران میشوند.
ولله در این قسمت حرف گلوله شده بیخ گلوی تمام ایثارگران خیلی خلاصه و تلگرافی گفته شده که البته در دستگاههای دیگر نیز برخی کارشناسان و مدیران و بخصوص ذیحسابان علیرغم تصریح قانون و شمول ارباب رجوع با تفسیر شخصی موجب محرومیت مردم از حقوق قانونی میشوند. ولله اینگونه افرادیکه بدست مسئولان بی کفایت و خود رای از اجرای عدالت و حقوق قانونی محروم میشوند حق دارند فریاد کنند و دادخواهی نمایند.
مثالهای زیادی وجود دارد چنانچه کسی تمایل داشته باشد تا جای ممکن عرض خواهد شد.
...

دولت و مجلس و بنیاد . یکی است .

به همه احترام می نهیم و همه را مسلمان می دانیم .

یکی برای همه و همه برای یکی .

اینم واسه نوروزتان پیروز : :D :D :-)
صحيح است
پیشنهاد بسیار خوبی است چون عملکرد بنیاد متاثر اقوانین مجلس وعدم نظارت مجلس بوده
باسلام خدای باید گفت مجلس تا به امروز برای رزمندگان خوب بوده فقط اقای باهنر کمی کم لطفي کردن در حق رزمندگان ودر مورد دولت هم خوب است چون معوقات ازادها هم به حقوقشان رسیدن ما حق را گفتیم خدا که بالا سرمان است واز فاش نیوز بگم خدا شاهد است این فاش نیوز از حق ایثارگران دفاع کرده درود بر سردبیر فاش نیوز ماایثارگران دوستت داریم واز خدا خواسیم همیشه موفق باشد
ببخشید حسین آقا خوب بوده اصلا خیلی هم بد بوده اگر خوب بود نباید یک قانون 20 سال طول بکشه اون هم قانون که برای کسانی است که اگر نبودن الان مجلسی هم نبود ولی کی که بفهمه نه دولت نه مجلس از 20 نمره 5
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi