شناسه خبر : 29983
چهارشنبه 05 آذر 1393 , 08:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به جای مدال شجاعت

جانباز شیمیایی 1- تو را به این تنهایی هایت ودلتنگیت برای دخترت واین دل شکسته ات واشک هایت قسم می دهم که فقط آهی بلند از ته دل سر دهی. آهی که دامنگیر باشد. زمانی که در اوج جوانیت از همه چیزت گذشتی تا از نظام وخاکت دفاع کنی، عده ای در خواب ناز ومشغول نوشتن تبصره وماده بودند تا تورا از حقوقت محروم کنند! توشبها تا صبح بیدار بودی ودیده بانی می دادی تا آنها در فرنگ تحصیل کنند و در خواب ناز رویای پست ومقام ببینند. تو گاها" چند روز گشنه وتشنه بودی واینها در وان حمام لمیده و آب پرتقال می نوشیدند. تو جزو رتبه های اول کنکور شده بودی وتحصیل را رها کردی تا در دانشگاه جبهه به بعضی ها درس ایثار بیاموزی تو گاها" تا دوهفته آب برای حمام و وضو نداشتی. توخودت را روی مین می انداختی تا بگویی در مکتب خانه عاشورا درس خوانده ای. توبا سن کمت در زیر تانک می خوابیدی تا بگویی عشق به معبود و ایثار سن وسال نمی شناسد!

تودر نبردی نابرابردر مقابل دشمنی تا دندان مسلح می جنگیدی و با روحیه مثال زدنیت دشمن را به عقب می راندی وبااینکه مجروح بودی دوباره برمی گشتی وبه جای اینکه به تومدال شجاعت بدهند از تومدرک همزمان میخواهند! رزمنده همه به تو مدیونند. حتی فرمانده هانت که اکنون ستاره های روی دوششان آنچنان برخی از آنها را از خود بیخود ومغرور کرده که تو را بیاد نمی آورند واگر بیادت بیاورند برای خالی نبودن عریضه است نه قدردانی!

رزمنده بسیجی جانباز درصد پایین وبالا وخانواده شهید! کسانی که حقوقت را نادیده می گیرند وتورا با این همه مشکل به حال خودت رها کرده اند وتحریم وکسری بودجه و تعداد زیاد رزمندگان وجانبازان را بهانه می کنند که خدماتت را نادیده بگیرند وفراموشت کنند ،هیچ به این فکر کرده اند که آیندگان چه قضاوتی خواهند کرد؟ درروز قیامت وحساب وکتاب هم همین بهانه ها را میاورند؟ خودشان بیشترین حقوق را می گیرند وبهترین اتومبیل ها را سوار می شوند وخانه های میلیاردی دارند به تو می گویند اجرت باخداست! فرزندانشان در خارج تحصیل می کنند وفرزندانت باید گرسنگی بکشند یا اینگونه به خاطر بیماریت حتی از دیداریش محرومت کنند وتوبسوزی وبسازی تا در گمنامی ودر کنج عزلت بمیری وبرای دفن کردنت پیش همرزمانت هم شرط گذاشته اند !!؟

اینستاگرام
قطعا مدال شجاعت و شهامت مال شماست . برای دریافت این مدال نیاز به دنیاپرستان بی درد ندارید که خدا این نشان را به شما اعطا کرده است و رسولان الهی و امامان هدایت آن را نوید داده اند. مطمئن باشید آنانی که درک این فداکاریها را ندارند مستحق مدال حماقت ، جهالت و سفاهت هستند. شاید روزی فرا رسد که دیر باشد و آنگاه به آنان مدال ندامت دهند که دیگر برای آنان سودی ندارد.
خدمات به مجروحان جنگ در کشورهای جهان
رسیدگی به رزمندگان و بازماندگان از جنگ ها در تمام دنیا کاری متداول و معمول بوده است و کشورهایی که به نوعی زمانی درگیر جنگی بوده اند برای جانباختگان و بازماندگان آنان برنامه ها و خدمات مدونی ارائه می دهند.
خدمات ارائه شده به بازماندگان جنگ ها در جمهوری آذربایجان در قالب پرداخت حقوق و مزایا، ایجاد اشتغال و کاریابی برای معلولان و شرکت کنندگان جنگ، ارائه امور آموزش و پرورش، تعاون و امور اجتماعی و خدمات عمومی است.
در کشور آلمان ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی به سه هزار نفر از خانواده قربانیان جنگ از جمله: اختصاص صندلی ویژه به معلولان، پیش بینی تردد آنها به ساختمان ها و فروشگاه ها، اختصاص محل های ویژه پارک اتومبیل در خیابان و پارکینگ های عمومی است.
در آمریکا هر فردی(از هر ملیتی) که در نیروهای مسلح آمریکا باشد و معلول شود، تحت حمایت سازمان سربازان کهنسال و معلول آمریکایی قرار می گیرد. در این راستا بیش از 60 اداره مشغول به خدمات رسانی به معلولان هستند. عمدتاً افسران وظیفه مشغول رسیدگی به چنین اداره هایی هستند.
این سازمان برنامه های زیر را برای افراد تحت پوشش اجرا می کند: صندوق اعانه بلایای طبیعی، اطلاع رسانی، برنامه توسعه خدمات به سربازان کهنسال جنگ ویتنام، رسیدگی به سربازان کهنسال تر. وابستگان شامل همسر، کودکان، فرزندخواندگان، به والدین و فرزندان مدرسه ای تا 23 سال و شوهر زنانی که در جنگ حضور داشته اند تحت پوشش قرار می گیرند، به معلولان با شرایط خاص هشت هزار دلار کمک برای خرید خودرو تعلق می گیرد، هزینه پوشاک پرداخت می شود، ارائه خدمات آموزشی شغلی، عدم کاهش مزایای حقوق سربازان کهنسال، پرداخت مستمری به بازماندگان معلولان فوت شده از دیگر خدمات ارائه شده به این گروه است.
در کشور اتریش معلولانی که به سبب جنگ معلول شده اند می توانند از امتیازات ویژه ای همچون بیمه اجتماعی، کمک هزینه پرستاری، خدمات اجتماعی و پرداخت غرامت اجتماعی برخوردار شوند. کمک های ویژه ای نیز به افرادی که برای استقلال ارتش جنگیده یا قربانی شده اند تعلق می گیرد. در شرایط خاص بازماندگان این قبیل معلولان پس از فوت ایشان می توانند مستمری دریافت کنند.
در ژاپن دفتر «مدیریت و هماهنگی و وزارت بهداشت و رفاه کار» در ارتباط با مقرری کارکنان نیروهای مسلح و خدمات مربوط به کادر غیرنظامی فعالیت می کند که سیستم مستمری ژاپن(شامل نظامیان) 119سال سابقه دارد.
عراق پس از کشته شدن سربازان نیز امتیازاتی برای آنان در نظر گرفت، واگذاری منزل مسکونی به خانواده (در صورتی که خانواده ای بیش از یک کشته داده باشد، قطعه زمینی با مساحت بیشتری واگذار می شود)، عدم تخلیه منازل نظامیان کشته شده و معافیت از مالیات، پرداخت 30هزار دلار جهت ساختن منزل مسکونی از دیگر امتیازات اسکانی و تقدیری از کشته شدگان و خانواده های آنان است.
در کشورهای دیگر همچون تاجیکستان، ترکمنستان، هند، کره جنوبی و شمالی، لیبی، کویت، کوبا، کانادا و... امتیازات خاصی به ایثارگران به تناسب نیازهای شان ارائه می شود. به طور کل بین کمک به ایثارگران و توسعه یافتگی کشورها، رابطه تنگاتنگی وجود دارد.

سیدعلیرضا پژوهیده
دوست عزیز ،چه جالب نوشته ای ، واقعا" از ته دل نوشته هایت را درک و لمس نمودم و تمام لحظات دوران جبهه و جنگ برای من جانباز 13 ساله ،بسیجی ؛ از کمین شمار 1 جزیره مجنون گرفته تا کانال ماهیگری شلمچه ؛ دوباره تکرار شد .اجر بچه های جبهه و جنگ با خدا و پاداش مدیران بنیاد با کرام الکاتبین .......
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi