شناسه خبر : 29888
شنبه 01 آذر 1393 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عین بند عین لایحه

اسماعیل مرتضایی - رزمندگان 8 سال دفاع مقدس (آنانی که به هر دلیل در بنیاد دارای پرونده نیستند) طبق همین لایحه از خدمات ذکر شده در لایحه که انشالله عملیاتی شود مستثی هستند (یعنی خدمات ذکر شده در این لایحه به هیچ وجه به رزمندگان تعلق نمی گیرد ) عین بند و لایحه را جهت روشن شدن مسئله در زیر همین نوشته اورده تا عزیزان رزمنده متوجه شوند انگاه که جهت جلوگیری از دوری یاران و محیط پاک خظ بیمارستان صحرایی را ترک و دوباره خود را به یاران شهیدتان می رساندنید نتیجه اش از دید قانونگذاران ما چیست؟
بند "و" لایحه حمایت از ایثارگران :
ـ رزمنده: به کسی اطلاق می‌شود که در راه تکوین، دفاع و حفظ ارزش ها و کیان جمهوری اسلامی ایران، استقلال و تمامیت ارضی کشور، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار با تأیید مراجع ذی‌صلاح به طور فعال حضور یافته باشد.

- تبصره ـ رزمندگان موضوع این بند در استفاده از تسهیلات این قانون که شامل ایثارگران می‌باشد، مستثنی بوده و دولت موظف است اقدامات قانونی لازم را در جهت رسیدگی به امور آنان به عمل آورد. ضمنا" عزیزان جانباز زیر 25درصد نیز مشومول همین تبصره هستند مگر مواردی در لایحه از آنان نام برده شده.

ایثارگران یک جامعه از محترم ترین قشر افراد آن جامعه می باشند و دولت بجای تفکیک و تفرقه مابین این عزیزان می باید همچون سال های دفاع مقدس کرامت آنان را پاسبدارد. یقینا" اگر چون دیگر جوامع ایثارگران از محترم ترین، مسئولیت پذیر ترین، رشید ترین اقشار جامعه معرفی می شدند یقینا" چون آخرین پیام امام در 2/9/67 دیگر رزمنده و ایثارگر معسری وجود نداشت که بخواهیم خود با وقاحت کامل اعلام نمائیم جهت حفظ کرامت اجتماعی آنان مبلغی پول بحساب آنان واریز شود!
طبق سنت رسول الله و بزرگان ، خصوصا" امیرالمومنین علی (ع) کسانی که در جنگ آسیب شدید دیده بودند و دیگران به نسبت آسیب های وارده یه اندازه وجهه اجتماعی و شخصیت بزرگشان از بیت المال هزینه زندگی دریافت می نمودند و به تائید قران و سنت صالحان مجاهدین فی سیبل الله به دلیل استفاده از 4/5 غنایم جنگی همواره متمول ترین افراد جامعه بودند و خداوند بزرگ آنها را نسبت به قائدین و نشستگان در خانه فضلیت و هدایت الهی بخشید. البته برخی مانند سعد بن ابی وقاص سردار اسلام هنگام تقسیم میراث او بین خانواده مسکوکات طلا ی ایشان سدی بین خلیفه وقت و مردم بوجود آورده بود و دیگران چون امیر المومنین علی (ع) و امام حسن مجتبی (ع) در طول زندگی پر برکاتشان بیش از 3 بار تمام دارائی های مالی خود را انفاق نموده بودند. بدین معنا که حتی در صدر اسلام و زمان حضورجسمانی رسول مکرم اسلام (ص)ما رزمنده و ایثارگر معسر نداشتیم.

لطفا"بار دیگر آخرین پیام امام در 2/9/67 را مطالعه کنید تا متوجه شویم آن معمار بزرگ انقلاب چگونه این روزها را پیش بینی نموده و بدان هشدار می دادند.

اینستاگرام
واضح و مبرهن است.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi