شناسه خبر : 29572
سه شنبه 06 آبان 1393 , 11:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیواردرصد وتبعیض امتیازات!

محمد حسین پور - من وقتی در طول این چندین سال بعد از جنگ به قوانین وضع شده در مورد جانبازن عزیز نگاه می کنم که البته خودم جانباز 20درصد هستم، واقعآ عدالت در مورد جانبازان رعایت نشده است.

به نظرم قوانین را کسانی بایدطرح نمایند که درد کشیده باشند نه ازقشر مرفع جامعه که روح جوانمردی وعدالت طلبانه نداشته باشند. درست مثل این داستان که در زمان انوشیروان ساسانی وقتی کارشناسان آن زمان در حال طرح ساخت کاخ کسری بودند دیوار کاخ دقیقآ از منزل پیرزنی می گذشت که با صد برابر قیمت هم حاضر به فروش نشد. وقتی موضوع را به انوشیروان اطلاع دادند گفت : از روح جوانمردی و عدالت خواهی ما ایرانیان استفاده کنید ودیوار را کج کنید تا خانه او خراب نشود. و اینگونه بود که پیرزن تا پایان عمرش همسایه شاه ساسانی بود.

ما باید از این روحیات جوانمردی بهره ببریم نه اینکه بین جانبازان با درصد دیوار بکشیم و امتیازات را به بالای 25درصد بدهیم و الباقی هم به امان خدا!

اینستاگرام
سلام ، با تشکر از جناب آقای حسین پور که برای تذکر دینی و قانونی ، مهمترین معضل بنیاد در ارتباط با جانبازان زیر 25 را مطرح نموده است.
علت این تبعیض وجود کثرت قوانین انعطاف پذیر کشور میباشد که از صفر تا صد در اختیار مدیران قرار دارد. بسیاری از مدیران بطور سلیقه ای قوانین را اجرا میکنند بنابراین بعضی اشخاص از امتیازات قانونی بهره مند هستند و بسیاری از اشخاص محق بی بهره و مورد ظلم و ستم قرار دارند.
میگوییم صفر تا صد اجرای قوانین در اختیار مدیران است یعنی هر مدیر میتواند بطور دلخواه قوانین را اجرا کند و هنگام ارزیابی یا بازرسی عملکرد هیچ تخلفی دیده نشود. از سوی دیگر ارزیاب یا بازرس نیز میتواند بطور سلیقه ای عملکرد مدیران را به این ترتیب تایید یا مردود اعلام کند. همانطور که مدیر میتواند به درخواست ارباب رجوع و مدارک قانونی نمره صفر یا دستور منفی بدهد به همین نحو میتواند به مدارک غیر قانونی نیز نمره صد یا دستور برخورداری از امتیازات قانونی صادر کند.
در چنین وضعیتی لازمست مدیران دارای ایمان و اراده قوی همراه با تهذیب نفس عالی باشند در حالیکه هنگام گزینش و انتخاب مدیران فقط مدرک تحصیلی و ارتباط جناحی همچنین میزان ثروت ملاک میباشد.
در چنین شرایطی که مدیران با اصل شایسته سالاری انتخاب نمیشوند ملاحظه میگردد فساد و گرایشات جناحی عامل اصلی تبعیض و مشکلات عمده مردم بخصوص ایثارگران میباشد. چنانچه با نیت اصلاح و اجرای عدالت وارد جزییات موارد فوق الذکر شویم یا قدری از انعطاف پذیری قوانین کاهش یابد میتوانیم با انتخاب مدیران شایسته دارای ایمان و اراده قوی همراه با تهذیب نفس مانع از دور زدن و اجرای سلیقه ای قوانین در نتیجه پاکسازی کشور از فساد و تبعیض شویم.
انتخابات مجلس در پیش است لذا بیاییم بدون سلیقه شخصی و فارغ از تاثیر سیاستهای روانی یا هیاهوی تبلیغاتی نامزدها که از مدتی قبل شروع شده به ایمان و اراده قوی همراه با تهذیب نفس عالی در راستای ولایتمداری و اجرای عدالت اجتماعی بجای تخصیص آرا به نامهای تکراری به پیشرفت ، تعالی و سعادت کشور و مردم رای دهیم. انشاالله

سلیقه شخصی را
این دیوار در اصل دیواری بلند بی اعتمادی وبی اعتنایی مسئولان درصد دهی بنیاد به رزمنده وجانباز است بقول دوستمان اگر 30 درصد بابت این همه سال به همه جانبازان ورزمنده ها میدادند اب از اب تکان نمیخورد وگرنه جانباز 70 درصد و5 درصد هردو با یک نیت برای این نطام جنگیدند وجانباز 5 درصد !!به اندازه 5درصدش مایه نگذاشته 100 درصد از هستی اش مایه گذاشته البته با احترام وافر به 70 درصدها که هرچه بگیرند حقشان است ولی باید برای جانباز درصد پایین هم مزایایی در نظر میگرفتند که این امر تاکنون مغفول مانده
اواز دهل از دور خوش است
چرا تبعیض همه ما برای دفاع از کشورمان میجنگیدیم همه جانبازان باید بطور یکسان حمایتشوند سرباز ارتش که جانباز شده وشاغل هم هست از بنیاد هم حقوق میکیرد ولی سرباز جانبازی که از ارگان مقدس که این ارگان بدستور امام رحمتالله تاسیس شد باید فقط ازحقوقش مالیات نگیرند دیگر هیچ دلمان خوش است که قانون حامع خدمات رسانی تصویب شده ولی بعد هفت هشت سال ازمحلس به تشخیص مصلحت نظام وازانجا به شورای نگهبان واز شورای نگهبان به مجلس وباز داخل مجلس هم به کمیسیونهای تخصصی همینطور میچرخد عمر بیشتر جانبازان عزیزهم رو به اتمام است بنیاد جانبازان هم که خیلی سرد با جانبازان برخورد میکند مسولین محترم یک لحظه خودتان را بجای جانبازان بگذارید اون جانباز اعصاب وروان که خانواده اش یک روز خوش ندیده ویا جانبازان دیگر
سلام عدم رسیدگی به رزمندگان و جانبازان زیر25 درصد دوچیز است اول، بودجه ودوم، زیاد بودن رزمندگان این دو باعث شده تا عده زیادی درصد نداشته باشند و تعداد خیلی زیاد هم به بالای بیست وپنج درصد نرسند.حالا............ بنویسید یا بگویید.چندین سال دیگر صبر کنید،تامعادله حل شود!!!!!!!!!!!
بی عدالتی وظلم بیداد میکند،امثال من بسیار هستند که ازنوجوانی به جبهه رفتن و سالها تا پایان جنگ حضور داشتن و مجروحییت انواع ترکش در بدن و موج انفجار ،شیمیایی با بدنی ناسالم به منزل برگشتن و حدود سی سال با بیماریهای فراوان درحال مبارزه میباشندو دراین سال از هیج ارگانی خدمات دریافت نکردن و حتی در کمیسیون پزشکی با بی عدالتی مواجع گشته... خداوند شاهد است که بعد ازجنگ چقدر بی عدالتی بر رزمندگان اسلام واردگشته و الان دیگر جزءفراموش شدگان قرار گرفتیم،مدیران ارشد بدانند روزی که بپا خیزیم برای آخرین مرحله عدالت حضرت امام خمینی (ره)را به سر انجام میرسانیم.به امید آنروز که نزدیک است برای مبارزه بابی عدالتی و طاغوتیان جدید ...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi