شناسه خبر : 29527
شنبه 03 آبان 1393 , 08:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماده 51 را چرا پیگیری نمی کنید؟

احمدی - در حالی که در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، برخورداری از فوق العاده ایثارگری برای شهدا، جانبازان بالای 25 درصد، آزادگان و فرزندان شهدا پیش بینی شده است، تعدادی از دستگاه ها آن را اجراء و تعداد زیادی آن را اجراء نمی کنند
بر اساس ماده 51 قانون مذکور در رابطه با برقراری و پرداخت فوق العاده ایثارگری، مقرر شده از تاریخ اجرای قانون یعنی 2/10/1391 به میزان 25 درصد حداقل حقوق کارکنان دولت و به صورت ماهانه به حقوق گروه هایی معین از ایثارگران شاغل در دستگاه های دولتی اضافه شود که این فوق العاده شهداء، جانبازان غیر حالت اشتغال بالای 25 درصد، آزادگان و فرزندان شهدا را شامل می شود.

به طور مثال در سال 93 با توجه به تعیین 600 هزار تومان به عنوان حداقل حقوق کارکنان دولت، می بایست هر ماه 150 هزار تومان به حقوق ایثارگران مشمول اضافه شود.

از زمان ابلاغ این قانون بسیاری از دستگاه های دولتی با بهانه های گوناگون از اجرای ماده 51 خودداری کرده اند. نکته قابل تامل اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران که به عنوان نهاد اصلی متولی امور ایثارگران و مدافع حقوق آنان نیز تاکنون به طور کامل به این ماده از قانون عمل نکرده است.

در این میان پرسش مهم این است وقتی که بنیاد شهید، به عنوان نهاد متولی جامعه ایثارگری، قوانین این حوزه را به طور کامل رعایت و اجرا نمی کند و بخشی از جامعه ایثارگری را از مزیت های پیش بینی شده در قانون محروم می کند، چگونه می توان از سایر دستگاه های دولتی انتظار اجرای کامل قانون را در برخورداری ایثارگران از حقوق قانونی شان داشت؟  این در حالی است که بنیاد شهید و امور ایثارگران خود مسئول نظارت برحسن اجرای قوانین ایثارگران است.

حال پرسش دیگر ایثارگران مشمول از رئیس دیوان محاسبات کشورو بنیاد شهید این است ؟  دستگاه های دولتی و غیر دولتی مانند ، دیوان عدالت اداری . استانداری مرکزی . اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ، شهرداری تهران ، هلال احمر و بسیاری دیگر از دستگاه ها اکنون اقدام به پرداخت 1500000 ریال بابت فوق العاده ایثارگری به افراد مشمول می کنند از کدام ردیف اعتباری مورد تائید ذیحساب دیوان محاسبات استفاده می کنند ؟ وبنیاد شهید پاسخ دهد  اگراعتباری برای پرداخت این مبلغ پیش بینی شده است چرا دستگاه ها آن را پرداخت نمی کنند وچرا آن بنیاد هیچ گونه  پیگیری صورت نداده است؟

اینستاگرام
قابل توجه نمایندگان محترم مجلس که فقط نویسنده قانون نباشند بلکه نظارت براجرا هم داشته باشند - این یک دهن کجی آشکار به نهادمجلس است که هفته ها وماهها ازهزینه مردم صرف تصویب قانونی بکنند بعد برودخاک بخورد!
سلام ، آقای احمدی ضمن تشکر از تذکر قانونی در خصوص عدم اجرای ماده 51 قانون مدیریت خدمات کشور از تعدادی دستگاه اجرایی نام بردید که در حال اجرای ماده 51 هستند. لطفا چنانچه از پرداخت فوق العاده مزبور اطلاع موثق دارید در اسرع وقت مستندات را ارائه کنید تا راهگشای سایر جانبازانی شود که در دستگاههای اجرایی از دریافت فوق العاده مذکور محروم هستند. درحالیکه حق بیمه درمانی از حقوق جانبازان کسر میشود و از ابتدای سالجاری بیمه نیمه تکمیلی جانبازان شاغل و بازنشسته منحل گردیده بنظر میرسد دستگاه اجرایی که ماده 51 را اجرا کند وجود نداشته باشد!!
سلام اموزش وپرورش استان زنجان اصلا ماده 51را اجرا نمی کند
به نظر بنده باید مسیولان اسم ماده را عوض کنند چون این ماده هاهیچگونه کارایی ندارن فقط دست وپاگیرند اسم نر را پیشنهاد میکنم که شاید افاقه کنه برای یکماه هم شده امتحان کنید ضرر نداره
همه دستگاهها به تدريج در حال اجرا هستند هر چند ان قانون نيز اصلا عادلانه نيست زيرا ايثارگران غير شاغل مشمول دريافت ان نيستند و زير 25% ها ناديده گرفته شده اند .
علی آقای عزیز ازکجاخبر داری که دستگاهها بتدریج درحال اجرا هستند؟ چون اخیرا نظرخواهی در همین سایت انجام شد واکثرقریب به اتفاق دستگاهها هیچ قدمی برای اجرای ماده51 برنداشته بودند
باسلام و درو د
بانک ها نیز از اجرای این قانون شانه خالی کردند بانک ملت که هیچیک از قانون ها رو از جمله فوق العاده ایثارگری و بازنشستگی و بیمه رو اعمال نکرده خواهشمندیم پیگیری نمایید با تشکر
با عرض سلام و خسته نباشید.
باید خدمت دوستان عرض کنم‌بنیاد شهید نه ماده ۵۱ را اعمال کرده نه حد اقل حقوق یک کارمند را طبق دستور مجلس.نه سنوات را به درستی.نه شرایط بازنشستگی را نه ذ خیره مرخصی را نه قانون حالت اشتغال مصوب ۶۱ را نه ضرایب درصد جانبازی و نه مدرک تحصیلی نه سابقه و نه شرایط بازتشستگی را.نه آیتم هایی که یک کارمند با توجه به قانون شاملش میشود.کافی است شما به قوانین موجود ایثار گران و شکایت های جانبازان در کمسیون ماده ۱۶ بنیاد و دیوان عدالت اداری و آرای صادره رجوع کنید متوجه میشوید که اصلا احکام و فیش اای حقوقی به درستی رعایت نشده.اما راه کار این است یک هیات ناظر از اعضای مجلس تشکیل شود و قوانین نیز ضمانت اجرا داشته باشند و برای عدم اجرا و تخلف از قوانین جرم انگاری شود .واگر نه هم قوانین را دلخواهانه تفسیر میکنند و هم به دلایل مختلف اجرا نمیکنند.متشکرم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi