شناسه خبر : 28955
چهارشنبه 26 شهريور 1393 , 13:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مسکن پر !!!

جانباز 50- جناب آقای مجتهد! بنده جانباز استان اصفهان برای اخذ وام مسکن به بنیاد مشهد معرفی شدم و در آستانه جذب بودجه وام مسکن برای سال جاری. بعد از صرف هرینه بسیار، هزینه هتل و تاکسی و غذا و... فروش ماشین و طلاهای همسر و ملزومات زندگی، خانه ای به مبلغ 150 میلیون با رعایت شرایط بانکی قول نامه و به بنیاد منطقه کوه سنگی مراجه نمودم که جناب آقای... آب سردی با نه گفتن به درخواست من بر سرم خالی نمودند!

استدلال ایشان این بود که شما میهمان هستید و میهمان در الویت آخر قرار دارد و سهمیه متعلق به ما کفاف شما ر ا نمی دهد! خلاصه سخن بنده 5 میلیون هزینه با فسخ قرار متحمل شدم و ایشان با جمله می خواستی قولنامه نکنی، جلسه را به اتمام رساند. لطفا" راهنمایی کنید ما چه کنیم؟ چرا ما را مضحکه کارمندان و مسئولان اینچنین بی خیال و بی برنامه کرده اند؟ از این جهت این متن را می نویسم که ممکن است استرس ها و خسارت های این خرابکاری حضرات، من را وارد گودی کند که خود من با مسئولان وام و بنیاد شهید مشهد را در خود غرق کند.

اینستاگرام
ماده4- میزان تسهیلات بانکی این فصل برای هریک از مشمولین به ازاء هر واحد مسکونی،یکصد و بیست میلیون ریال در شهرهای با بیش از یک میلیون نفر جمعیت و در سایر شهرها و روستاها یکصد میلیون ریال

می باشد.افزایش سطح تسهیلات موضوع این ماده در سالهای آتی،براساس نرخ تورم به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

تبصره1- مشمولین این قانون کخه عضو تعاونیهای مسکن بوده و نیز مالکین املاک مسکونی فاقد سند مالکیت رسمی اعم از شهری و روستایی می توانند با ارائه ضمانت لازم(سفته و تعهدنامه کتبی بنیاد استان مربوط) از تسهیلات بانکی استفاده نمایند.این ضمانت نافی مسئولیت بانک در پیگیری اقدامات قانونی برای وصول مطالبات معوق نخواهد بود.

تبصره2- رعایت آئین نامه مقاوم سازی در ساخت واحدهای مشمول این تسهیلات که به تایید شهرداری یا بنیاد مسکن رسیده باشد ضروری است.

تبصره3- محاسبه سود و کارمزد متعلق به تسهیلات بانکی مسکن در چهارچوب ضوابط مورد عمل بانکها در بخش مسکن صورت خواهد گرفت و سود وکارمزد قابل دریافت از ایثارگران مشمول،چهاردرصد(%4)بوده و پرداخت مابه التفاوت آن نسبت به سود مورد انتظار بانکها در بخش مذکور در قوانین بودجه سنواتی کل کشور پیش بینی خواهد شد تا از آن طریق به بانکها پرداخت شود.

تبصره4- ایثارگرانی که از تسهیلات و وام خرید مسکن در سقف بالاتر از میزان اشاره شده در این ماده استفاده می نمایند سود تسهیلات و کارمزد وام دریافتی تا سقف پیش بینی شده در این ماده بر اساس چهار درصد(4%) و مازاد بر آن برابر ظوابط نظام بانکی محاسبه خواهد شد.دریافت این تسهیلات و وام بدون شرایط سپرده گذاری می باشد.
فصل دوم قانون جامع مربوط به مسکن است . مطالعه کنید . شاید کمکتان کند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi