شناسه خبر : 28918
دوشنبه 24 شهريور 1393 , 15:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پارسال پزشکی امسال هیچی!

راه نشین- معاونت محترم سازمان سنجش درامور ایثارگران که گفته اند سهمیه کاهش نیافته .با این تغییراتی که امسال در قانون نحوه پذیرش داده اند بزرگترین ظلم را درحق ایثارگران و فرزندانشان در تاریخ کنکور انجام دادند! آیا بهتر نبود که قبلا" اطلاع رسانی و راهنمایی کامل می کردند واین چنین با سرنوشت فرزندان مظلوم این عزیزان بازی نمی کردند؟!
فرزند بنده با رتبه ای که آورده (کنکور93) در هیچ رشته ای از رشته های انتخابی قبول نشده در حالی که با همین رتبه درسال 92 در پزشکی مشهد و چندین شهر دیگر قبولی داشته اید. مشابه مورد بنده امسال خیلی زیاد درجامعه ایثارگران می باشد. خواهشمند است این موضوع را پیگیری نموده واز ضایع شدن حق ایثارگرن جلوگیری نمایید .

اینستاگرام
چرا به خانواده جانبازان بیست در صد توجهی نمی شود چه فرقی بین بیست بابیست وپنج هست
سلام.رتبه و نمره ی فرزند شما چند بوده.اطلاعات کارنامه رو بگید و ضمنا درصد جانبازی شما چه قدره؟
سلام اقای ایراندوست .خداقوت
محمد راه نشین . نمره کل ۷۰۳۷ و رتبه ۱۶۹۰ گروه علوم تجربی
درصد جانبازی بنده ۳۰ (سی ) درصد
آقای راه نشین این اطلاعات را جهت پیگیری برای فاش نیوز بفرست (مشخصات و اطلاعات کامل و لازم )

آقای ایراندوست : تشکر ولی چه کاری از دست شما بر می آید؟ ((فاش نیوز)) باید پیگیری کند
سلام خدمت جناب ایراندوست و کاربری 70% و کاربری Guest ،بنده دانشجوی سال 6 دکتری عمومی پزشکی هستم،از شنیدن این اخبار عدم قبولی فرزندان ایثارگر ناراحت شدم.به نظرم جامعه ایثارگری یک طومار از طریق فاش نیوز جمع کند و مراتب اعتراض شدیدمان را به گوش مسئولین برسانیم.یه تاپیک اعتراض تو همین وب سایت بزنیم و عزیزان هم به جامعه ایثارگری اطلاع رسانی کنن. به خصوص که کاربری 70% هم که فرمودن فرزند ایشان با رتبه مشابه سال قبل با این درصد جانبازی قبول نشده،صد در صد در بحث سهمیه بندی مشکل بزرگی وجود داره.تا دیر نشده باید پیگیر این مسئله باشیم تا حق جامعه ایثارگری که یکی از پاک ترین و متعصب ترین جامعه موافق با آرمان های انقلاب اسلامی است پایمال نشود.
سلام آقای ایراندوست دختر منم با تراز 7229 و رتبه 1470 در هیچ یک از رشته های دندانپزشکی و پزشکی و دارو قبول نشد بنده جانباز 70% هستم.
من جانباز 70% هستم دختر منم با رتبه ای که امسال آورده در هیچ رشته ای انتخابی قبول نشده است ولی سالهای گذشته با این رتبه رشته پزشکی قبول می شده. نمی دانم امسال چه بلایی سر سهمیه آوردند که دخترم خودشو کشت تا بلکه در رشته پزشکی قبول شود ولی نشد. هر سال آمار بچه های ایثارگران شرکت کننده در کنکور کمتر می شود بایستی قبولی بیشتر شود کمتر می شود . نمی دانم چرا؟
راه نشین
برادر عزیز وگرامی جانباز محترم 70%
اگر لطف کنید رتبه ونمره فرزندتان را اعلام وخودتان را معرفی فرمایید تا انشالله با همکاری وهمفکری پیگیری های لازم را انجام دهیم.
به پیشنهاد من رشته پزشکی را انتخاب نکنید به چند دلیل :
1 : بسیار طولانی است ( هفت سال پزشکی عمومی - حداقل 4 سال تخصصی - 2 سال فوق تخصصی و دوره های بالاتر مانند فلوشیپ و ...)

2 : ایثارگران چون از طرح معاف هستند ، زمینه ی اشتغالشان دیر فراهم میشود ( اگر فراهم شود )

3 : بازار کار آن کساد است بجز معدودی از رشته ها

4: ایثارگران را استخدام دولتی نمیکنند و بیکاری در انتظارتان است !

5 : اگر بخواهید کار آزاد کنید نیاز به سرمایۀ بسیار زیادی دارید مثل رشته رادیولوژی - پاتولوژی - طب فیزیکی و غیره - مطب زدن در شهرها هم بسیار هزینه بر و بدون صرفه است

6: از قدیم گفته اند : یا زندگی کن ( یا ) پزشک بشو !

7 : دلایل دیگر را خودتان بررسی و تحقیق کنید ( مهم ترین آن استخدام نکردن پزشکان ایثارگر است چه فرزند شهید چه فرزند جانباز و غیره ...)

توصیه : رشته ای را انتخاب کنید که اگر استخدام دولتی نشدید ، راه برای کار ازاد و بدون سرمایه برایتان باز باشد - کلا حسرت رشته پزشکی را نخورید چون تا سال دوم خوشحالی دارد از سال سوم ببعد فکر کار و اشتغال برایتان دغدغه دائمی میشود - صلاح مملکت خویش خسروان دانند . یا علی مدد
سلام خدمت کاربری ایثارگران.بسیار ممنون از مطالبی که عرض کردید.کاملا سخنان شما حقیقت داره،ولی اگر جامعه ایثارگری به مشکل تحصیلی برخورد کنن،و هیچ شکایتی به این مسئله نداشته باشن،کار و شغل که سهله،تحصیل در رشته های رده پایین و بعدشم کار هم به رویا تبدیل میشه!
امام خمینی ره همیشه می فرمودن نگذارید مملکت به دست نااهلان بیفتد،به شخصه اگر خدای نکرده مملکت ما مورد تجاوز بیگانگان قرار بگیرد ،بنده حاضرم درسم رو رها کنم و برای دفاع از اسلام و انقلاب تا پای جان و بدون هیچ منتی جانم رو فدا کنم.چرا یک ایثارگر و فرزند و خانواده اش که این همه رنج می کشن این چنین مورد بی مهری و بی توجهی مسئولین جدید قرار بگیرن.مگر ایثارگران،جانبازان و آزادگان و شهدا گناه کردن که از جان خودشان گذشتند.خالصانه از جامعه ایثارگری می خواهم که نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشند.
به نام خدا
خواهش میکنم یکی از مسئولین مربوطه برای رضای خدا ذر این مورد بخصوص ومهم پاسخگو باشه البته اگه مسئولی هست !!
و چنانچه اطلاع ندارید راهنهایی فرمائید تا از کانالهای دیگری موضوع را پیگیری نمائیم .
نکته ای که فراموش شده این است که بر اساس قانون ،ابثارگران برای قبولی در مقطع دکتری بایستی حداقل 80%نمره آخرین فرد قبول شده سهمیه آزاد در آن رشته- محل را کسب کنند وگرنه اگر رتبه زیر 100هم داشته یاشند قبول نمی شوند.و به همین دلیل است که هر ساله اکثر ظرفیت سهمیه ابثارگران در رشته های تخصصی پزشکی خالی می ماند وبا آزاد تکمیل می گردد.
سلام
امروز برای ثبت نام دخترم به کافی نت مراجعه کردم افراد دیگه که برای ثبت نام اومده بودند چنان با خشم به ما نگاه میکردن که گویی ما دشمن اوناییم به خدا خجالت میکشم بگم آزاده ام یکی از خانمای حاضر میگفت تا این سهمیه ایها هستند بچه های ما باید برن گاوچرون بشن!تو رو خدا اینهمه با آبروی ما بازی نکنید هرکی ندونه فکر میکنه ایثارگران کل بودجه و دانشگاهها رو گرفتن.
سلام به فاش
شمایی که باید منعکس کننده مشکلات جامعه ایثارگران ومدافع حق وحقوق انها باشید پس چرا کسی پاسخگو نیست ؟
موضوع به این مهمی چرا پیگیری نمیشود ویا کسی جواب درستی نمی دهد؟
شما را به خدا نوش دارو بهد مرگ سهراب نشود !
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi