شناسه خبر : 28587
چهارشنبه 05 شهريور 1393 , 12:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ناخواسته شدیم رفیق قافله و...

طوطی کوتوله- خدا درگذشتگان شمارابیامرزه. یه پدربزرگی داشتم که تا پایان عمرش با یه دوچرخه هرکولس قدیمی درشهر تردد می کرد. صبح ها بعد نماز می رفت دوتا نون کنجدی یا خش خاشی می گرفت وبعد ازصرف صبحانه یه کیسه کتانی داشت. لولش می کرد و تو خورجینی که پشت دوچرخه رو ترکبندش داشت می رفت میدان تره بار که اون موقع تو میدان شوش بود عصرکه برمی گشت هم خورجینش پراز میوه بود، هم اون کیسه کتانی کلی هم سبزی وگوشت وخرت وپرت دیگه. در طول تابستان هندوانه وخربزه مصرفی تخمه هاشو جمع می کردند و برای شب های طولانی زمستون جمع می کردند. یه کیسه مثل کیسه انفرادی ارتشی هم نان خشک برای تیلیت آبگوشت وکاله جوش و اشکنه داشتند. خلاصه هیچ وقت نبود که رزق و روزیشون خم به ابروش بندازه وخنده ازلباش ترک نمی شد. شش دختر وسه پسر روبه خونه بخت فرستاد . یه کارگر حجره هم بیشتر نبود و تاآخر عمرش یه رادیو دوموج بیشتر نداشت. عاشق شب های ماه رمضانشون بودم و وقته سحرهاشون یه صفایی داشت که دیگه هیچ وقت تجربش نکردم !

اما چی شده که امروز حقوق های بازنشستگی ما حتی تا نیمه های ماه هم گاهی کفاف زندگی مارو نمیده و اون لذت های قدیمی و صمیمیت های گذشته از فرهنگ ما رخت بسته؟! این ماه رمضانی که گذشت تهران بودم. بین حداقل چهل تا پنجره که قابل رویت بود، بیش از سه خانواده بیشتر برای سحر بیدار نبودن وخیلی نرمال و راحت درملأ عام روزه خوری مشهود بود!
با پیری صحبت می کردم که موی خود را در فقه و اصول آن سفید کرده بود وحقوق خونده بود. نگاهی متفاوت با برخی از نام آوران دوره ما داشت. می گفت وقتی دستی حرام به اموالت دراز بشه به خودی خود برکت ازش میره. یکی از عوامل بی برکتی حقوق ما نارضایتی صاحبان حق است. برای مثال می گفت همین شرکت ایران خودرو مال سه برادر سید اولاد پیغمبره. سید محمود وسیداحمد وسیدمصطفی خیامی که پدرایشان بود. از اطاق سازی شروع کردند تا مینی بوس سازی وبعدها باگسترش سرمایه اتوبوس سازی وسواری سازی را اضافه کردند. هم اهل نماز وخدا بودند وهم خمس و زکات ثروتشان را می دادند وبه کارگر جماعت هم رسیدگی وافری داشتند. این اموال مصادره شد .یعنی زحمات سی و پنج ساله ایشان بناحق ازایشان سلب امتیاز شد! میخوای صاحب مال دعای خیر درحقتان کند و ازاین قسم ناحقی ها زیاد صورت گرفته وبعداز آن هم با خیانت درامانت کردن بعضی از نامحرمان به طورکل برکت ازاین مردم گرفته شد! حالا به صورتی ناخواسته هم رفیق قافله شدیم و شریک دزد! اینم حاصلش شده! من که کلی ازحرفهاش پکرشدم .

اینستاگرام
همین اقایان خیامی هر کجا که هستند خدا نگهدارشان باشد لاقل با وجدان بودند وماشین را درست وحسابی نه مثل پراید میساختند سال 74 اگر تاریخ را اشتباه نگویم به ریس جمهور وقت پبشنهاد داده بو دند ایران خودرو را دوباره در دست بگیرند وپیکان 4 میلیونی را با استاندارد روز تولید کنند و200 هزارتومان دست مردم بدهند که مخالفت شده بود
کاملاً حرف جانباز شیمیایی1 درست است.
حقوق بازنشستگی بادلار900تومانی برکت داره نه اینکه دلارشده 4برابر وقیمت اجناس هم باهمین نسبت 4برابرگران شده ولی حقوق ها چند برابر شده ؟فقط یک چند درصدی اضافه شده اون هم نه برمبنای 4برابر شدن دلار وتورم بلکه چند درصد ازحقوق ناچیزی که می گیری . آخه پرداخت حقوق ها هم عادلانه نیست بعضی ازما بهتران پاداش های میلیونی وحق ماموریت های آنچنانی وبعضی ها هم باچند فیش حقوقی ویالاخره بعضی ها هم بااختلاس های میلیاردی دخل خرج شان را به آخر برج می رسانند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi