شناسه خبر : 28501
شنبه 01 شهريور 1393 , 07:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واقعیت سهمیه چیز دیگری ست

مهدی جمشیدی- احتراما" اینجانب داوطلب دکتری سال 93در رشته علوم تربیتی6 با شماره پرونده 608850 می باشم که رتبه کسب شده اینجانب در سهمیه رزمندگان 1 و در سهمیه آزاد 36 است لذا در هیچ کدام از دانشگاه ها در گزینش نهایی معرفی نشده ام. حال با توجه به اینکه طبق قانون 20 درصد ظرفیت در تبلیغات رسانه ای مربوط به رزمندگان می باشد چطور رتبه 1در هیچ جا معرفی نشده است و در مراجعه به سازمان سنجش مغازه دار کنار سنجش گفت اینقدر سهمیه هست که نوبت به قبولی شما نمی رسد و با نشان دادن کارنامه تعجب کرده و شرمنده شد؟! حال آیا مردم حق ندارند به خانواده های شهدا به صورتی خاص نگاه کرده، در صورتی که واقعیت چیز دیگری است. حال چون به هر کجا مراجعه می شود پاسخگو نیستند، خواهشمند است در این مورد مساعدت فرمایید.

موارد ذیل قابل ذکر است:

1_البته در قانون هست که بایستی 80 درصد تراز آخرین نفر کسب شود و رتبه 16 که بنده اطلاع از قبولی دارم، طرازش تفاوت چندانی با طراز اینجانب نداشت.

2_در کارنامه نهایی نمرات مصاحبه در دانشگاه شهید بهشتی در سه کد رشته 12-12و 11 می باشد و ظرفیت این کد محل ها 4 نفر بوده و تنها جایی است شانس قبولی وجود دارد. حال آیا می شود در سه کد رشته اینقدر نمره ها شبیه به هم باشد در حالی که نمره مصاحبه در دانشگاه تهران و علامه به ترتیب 29.1و 27.5 می باشد؟ این مهندسی امتیازات نیست در حالی که با توجه به ظرفیت دانشگاه تهران اصلا" سهمیه در آن اعمال نمی شود.

3 _ به نقل از سایت سازمان سنجش:

ب – نحوه گزینش نهایی و ضوابط مربوط:
در گزینش نهایی هریک از رشته‌محل ها، با توجه به قانون مربوط به سهمیه رزمندگان، 20 درصد ظرفیت هر رشته با رعایت ضوابط مذکور به این سهمیه تخصیص داده شده و 10 درصد اضافه بر ظرفیت با رعایت مصوبات مربوط به مربیان آموزشی رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری اختصاص داده شده و گزینش براساس آن انجام گرفته است.

کسی که این جمله را می خواند پیش خود فکر می کند که از مثلا" 40 نفر دکتری 8 نفر را که ایثارگران اشغال کردند حال باید بین 32 نفر رقابت صورت پذیرد. در صورتی که گفته نمی شود به ظرفیت های پایین اصلا" سهمیه تعلق نمی گیرد! در دکتری هم عموما ظرفیت ها زیر 5 است! حال آیا مردم حق ندارن با این تبلیغات به رزمندگان و خانواده های آنها بدبین شوند؟ در صورتی که چیزی که در تبلیغات هست نصیب آنها نمی شود. حداقل در رشته ما که 36 نفر ظرفیت داشت یک سهمیه هم قبول نشد.

اخلاق و انسانیت حکم می کند حداقل واقعیت در سایت و اخبار منعکس شود.

اینستاگرام
6 بار نفر يک سهميه در دکتراي وزارت بهداشت شدم و پذيرفته نشدم ؛ اکنون نيز سهميه هاي بورس و جذب را هپلي هپو ميکنند؛ قابل توجه آقاي شهيدي
اتفاقا آقای شهیدی هم کاملا خبر دارند و کمکشان می کنند
واقيتي فراتر از واقعيت وجود دارد و آن اين است که بس کوتاه آمدند و کوتاه آمديم ، حالا ديگران چرا مطرح مي کنند.
بنده هم در کنکور بون استفاده از سهمیه قبول شدم و ثبت نام کردم وبدلیل عمل های جراحی متعدد نتوانستم ادامه تحصیل بدهم وبعد که بهتر شدم وتقاضای بازگشت به تحصیل را دادم چون مجروح جنگی بودم طی یک مشاوره روانی فرمالیته از ادامه تحصیلم ممانعت بعمل اوردند دانشگاه علوم پزشکی تهران .پزشک متخصص روانپزشک میگفت چون شما مجروح جنگی هستید حتما مشکل اعصاب وروان دارید گفتم پس اجازه حضور در اجتماع را هم ندارم اری من مضر بحال اجتماع تشخیص داده شدم در صورتیکه کمیسیون پزشکی بنیاد میگوید بنده سالم هستم این ها را که برای دوستان جانبازم تعریف میکنم باورشان نمیشود اخر از کدام درد بگوییم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi