شناسه خبر : 28014
سه شنبه 31 تير 1393 , 14:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آقای دکترکمیسیون! باشما هستم

وفا- آیا پزشکانی که مسئول دادن درصد جانبازی به مجروحان هستند می دادنند چه مسئولیت خطیری دارند؟
آنها با اظهار نظر در خصوص معلولیت جنگی مجروحان در واقع شیشه عمر آنان را بدست گرفته اند. نمی گوئیم به همه 50% بدید تا مجروهان رضایت داشته باشند بلکه شرافت پزشکی و سوگند نامه بقراط را فراموش نکنند.
برای یک پزشک شرافت کاری بزرگترین دغدغه خودشان می باشد ولی اگر بگویند به مجروحان بالای 20% ندهید تا بار مالی دولت افزایش نداشته باشد حال آن پزشک میان این دو کدام را انتخاب کند؟
مجروحی که قسمت عمده ای از سلامت خود را در جنگ داده یا توصیه بنیاد؟
به شرافتم سوگند اگر من پزشک بودم اصلا" این مسئولیت را بگردن نمی گرفتم . آیا بازی با زندگی یک خانواده که در دست پزشک گره میخورد کاری است کم اهمیت ؟
حال پزشک عزیزی که مسئول در صد از کار آفتادگی جانبازان هستید فقط از شرافت کاری خود مایه بگذارید هم جانباز به حق خود برسد هم وجدان شما هم در آرامش باشد که احقاق حق کردید . نه کم نه زیاد هر چه می بینید و تشخیص می دهید همان را لحاظ کنید تا هیچکس متضرر نشود .
ولی اگر جانبازی آمد و یک پارتی کلفت و توصیه اکید داشت اگر به او 70% بدهید در حق من جانباز 70 درصد اجحاف کرده اید و بنده به هیچ عنوان از شما نخواهم گدشت و تا ابد و بعد از ابد وبال گردن شما خواهم شد که به یک جانباز 25 درصدی 70 درصد از کار آفتادگی دادید اگر حرف های من برای شما نا مفهوم است بروید یک جانباز ضایع نخاعی یا دو چشم نابینا را ببینید با چه کیفیتی زندگی می کنند؟
آقای دکتر هیچکدام از این جانبازان از شما گذشت نمی کنند چون باید درصد از کار آفتادگی مطابق با مجروحیت فرد باشد .
در مقابل اگر جانبازی 50 درصد باید به او تعلق بگیرد به او 20 درصد بدهید گناهتان از مورد اول سنگین تر است چون او بیشتر نیاز به حمایت دولت و بنیاد خواهد داشت.
بخاطر صراحت در گفتارم از شما پوزش می طلبم اما بازی با زندگی مردم لبه تیغ است و فقط از شما خواهشی که دارم این است همیشه شرافت پزشکی خود را بجا آورده و لحاظ کنید . همین و بس. یا حق

اینستاگرام
سلام
وفا جان داری بیهوده تلاش میکنی از وجدان و سوگند بقراطی بگذر
فقط خدا وخدا بداد مظلوم برسه
سلام فاش
دوباره کم فروشی کردی
مسئله این است که اخلاق در جامعه ما قربانی زیاده خواهی های برخی از مدیران شده ودرصد دهی به جانبازان هم مستثنی از این قاعده نیست ایا وقتی مبلغ بالایی به پزشک کمیسیون پیشنهاد میشود تا هر طور بعضی از مدیران بنیاد میخواهند درصد بزنند انوقت دیگر سوگند پزشکی معنایی پیدا میکند پزشکی که بخاطر هزینه درمان بیمار را وادار میکند منزلش را بفروشد تا اوزیر میزی اش را بگیرد وهمان سال هم به حج میرود تا تمام گناهانش پاک شود !؟سوگند میفهمد همین پزشک را بنیاد وادار میکند در عرض دوروز دو 8 ساعت 200 ویا گاهی 400 جانباز را ویزیت کند وطبق فرمول ... درصد بدهد مگر بعد از 26 سال ازجنگ اصلا جانباز زیر 50 درصد معنی دارد اگر این را پزشکان بلاد کفر بفهمند برما میخندند رزمنده ای که در خط مقدم یکسره صدای گلوله خمپاره وتفنگ را شنیده وموقع عملیات دشمن از زمین وهوا برسرش بمب وتوپ وانواع ابزار جنگی مخرب ریخته اند مگر میتواند سالم باشد اقایان قانون را دور زده اند وپایش 3-5 ساله جهت اضافه کردن درصدجانبازی را کنار گذاشته اندالبته نه برای خودی ها .بقیه ایثارگران که که دستشان به جایی بند نیست مانده اند با این همه بی عدالتی چه کنند وقتی بعد از 25 سال تحقیق وتفحصی صورت میگیرد از بنیاد وهنوز میزان اختلاس را اعلام نکرده اند باید هم وضع جانبازان این باشد
سلام
ای وجدانهای بیدار بینیدچرا رزمنده دلاور شما سلامتی خودش را فدا کرد و خم به ابرو نیاورد درزمان عملیات‌ ها مجروح سطحی وحتی عمقی می گفت من طوری نشدم و همراه همسنگرخود به جنگ ادامه می داد. ، اما همان رزمنده. امروز اگه برای معاینات پزشکی توسط بنیادشهید به مراکز درمانی فرستاده می شود آرزویش اینست که آزمایش چیزی نشان دهد که طرف شیمیایی است، برای چه اینطور باید باشد، چون کارش گیراست وتنها بادافزایش درصد گره ای ازکارش گشوده می شود، هرچند همه می دانیم که حق بااوست درصدهای بسیاری ازاو دزدیده شده چرا اکثر رزمندهها را برای کمیسیون به صف کردند. نمی دانید آنها کجا وجه برسرشان آمده؟ وبعضی ها را تا تمام مناطق جنگی و نظامی. می فرستند دنبال چه جواب درفکربیدار همه است آخه درجنگ نقل ونبات بخش نمی کردند، چه بی گناهانی از این رزمنده ها هستند که. هنوز متوجه نشده چرا اعصابش اینقدر خراب است وچرا مانند مردم عادی نیست.... وچرا با وخانواده اش برخوردهای سردی دارد چرا با فرزندش نمق تواند گل بگه وگل بشنوه، میدانی چرا؟ چون خرج کرد جوانی، اعصاب وسلامتیش رابرای....... که هیچ بویی از انسانیت نبرده اند حسابی خود رابه خواب زده اند.
ای مردم هرچه بود نبود گذشت و وایثارگران آفتاب لب بومند اینها را برای تاریخ گفتم.
ما که جانباز 50درص هستیم چه امتیازی برامون دارن ما که هیچی ندیدیم
متاسفانه واقعیت همین که شما میفرمایید من طحالم برداشتن وشکمم 20 بقیه خورده و ازناحیه دست و کمر و پا و کتف وگوش مجروح هستم خدا نبخشه برام زدن 30 درصد.اگر 40 درصد میزدن که حداقل حقم الان از ادارم بازنشسته می شدم چون ناراحتی قلبی هم گرفتم به دلیل استرس زمان جنگ .......
وفا جان صحبت های شما حرف دل همه ما جانبازان بود که شما بسیار زیبا بیان فرمودید . ای کاش پزشکان پند ها و حرف های شما را آویزه گوششان قرار می دادند و به آن عمل می کردند ولی افسوس و صد افسوس که وجدان بیداری نیست ! از آن گذشته بنیاد پزشکانی را برای کمیسیون تعیین درصد دعوت به همکاری می کند که زیاد با قسم وجدان میونه ای نداشته باشند !
سلام
سالها پیش برای کمیسیون رفته بودم دکتر آشنا به نظرم آمد ناگفته نماند من مکانیک بودم بهتربگم شاگردبودم. جناب دکتر صدر تشریف آوردند ومجروحین نوبت به نوبت رفتند جلوتا به من رسید، دکتر مشتری استا فتح الله بود. یعنی استا کار من. خلاصه هرچه فکرکردم دیدم پارتی بازی می شود نه نه این درست نیست طولی نکشید گفت مدارک ناقص است هیچ درصد ی.به من تعلق نگرفت این ازطرف من بسیجی که قسم نامه ندارم ولی توی دکتر........ وای بحالت اگه حق ناحق کنی مکفات خانه همین دنیاست.
جناب وفا با سلام و قبولی طاعات و عبادت شما و همه ی همرزمان نازنین
بیاد دارم دوستی داشتم متخصص جراحی و اهل بهبهان و ساکن اهواز و عضو کمیسیون پزشکی بنیاد جانبازان وقت بود .این پزشک متخصص نگاهی فراتر از همه ی دیدگاهها به جانبازان داشت.یادم می آید یک روز که در محضر ایشان بودم و از جبهه و ایثار و شهادت صحبت شد،فرمودند که کسانیکه عضو کمیسیون تعیین درصد جانبازان هستند اولا باید توسط دستگاههای ذیصلاح گزینش شوند تا محرز شود شایستگی اینکار را دارند یا خیر؟دوما اعضای کمیسیون که کار تعیین درصد جانبازان را دارند در هنگام ورود به اطاق کمیسیون پزشکی باید با وضو وارد شوند. این یک نوع نگاه و تعیین درصد جدید هم نوعی نگاه دیگر.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi