شناسه خبر : 26563
دوشنبه 01 ارديبهشت 1393 , 12:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حال رزمندگان چه کنند؟

اسماعیل مرتضایی- عزیزانم! این ناشی از فشار خود جانبازان بود که درمان دوباره به بنیاد برگردد و این مصوبه مجلس بود تا درمان دوباره به بنیاد بازگردد.
حال رزمندگان و ایثارگران شاغل باید چه کنند؟ رزمندگانی که شاغل نبوده و تحت نظر هیچ بیمه ای نیستند با توجه به بیماری های عمده ناشی از دفاع مقدس چه کنند ؟
البته چون اکثر عزیزان مجلس نشین از عزیزان جانباز می باشند همواره قوانین را طوری تصویب می نمایند که عزیزان جانباز ان بهره ببرند و رزمندگان را به دلیل منافع خود همواره از حیطه ایثارگران خارج نموده . بسیار جالب است عزیزی با 3 ماه حضور در جبهه و جانبازی معیار ایثار و رزمندگان داوطلب اصولا" ایثارگر شناخته نمی شوند! البته لازم به ذکر است که در زمان دفاع مقدس و حضور امام خمینی و اشراف ایشان بر قوانین تصویبی پس از خانواده معزز شهدا تنها رزمندگان معیار مرجع خدمات رسانی پساز سال 63 به بعد بودند حتی در لایحه جامعه خدمات رسانی به ایثارگران که با نظر برادران جانباز تدوین شده حتی رزمندگان را زبق قانون ذیل از خدمات این لایحه محروم نمودند .

تبصره ـ رزمندگان موضوع این بند در استفاده از تسهیلات این قانون که شامل ایثارگران می‌باشد، مستثنی بوده و دولت موظف است اقدامات قانونی لازم را در جهت رسیدگی به امور آنان به عمل آورد.
جایی که ما مدعی هستیم پر اثرترین نیروهای رزمی که تا روز اخر و بعضا پس از ان تا اطمینان کامل از امنیت مرزها در جبهه حضور داشتند صرفا بدلیل نداشتن تشگیلات منسجم از هیچ امکاناتی برخوردار نیستند .
حتی فردی که 45 روز در جبهه بوده و 5درصد جانبازی احراز نمودند . قانون از ایشان بیش از فردی که با 50 یا 60 ماه حضور دواطلبانه در جبهه نبرد نمودند پشتیبانی می نماید .حتی حضور دواطلبانه رزمندگان در جبهه به اندازه سربازی در مناطق شهری نیز دارای ارزش نیست یقینا" اینگونه انحرافات قانونی که اصل جهاد را به کناری زده و تبعات آن را معیار ارزشیابی قرار داده در آینده یقینا" برای کشور تولید مشکل می نماید . اما امان از کسی که به این استدلالات توجه فرماید .

اینستاگرام
سلام ، برادر گرامی شما رزمنده عزیز بخوبی میدانی که عملکرد و تاثیر بنیاد در تصویب قوانین و اجرای آنها شرایط را برای تمام ایثارگران بسیار دشوار کرده است. برادران رزمنده دارای انواع مجروحیت های اعصاب و روان ، داخلی ، کاهش شنوایی و دندان هستند اما ضوابط و قوانین نارسا و بی توجهی بنیاد به امور درمانی و فقدان درک معنویت رزمندگان موجب نارضایتی و دلسردی گردیده اما بی توجهی محدود به رزمندگان نیست بلکه بسیاری از فرزندان معزز شهدا و بخصوص جانبازان محترم با وجود مجروحیت های متعدد و مدارک قانونی برای احراز جانبازی همچنان مورد ظلم وستم قرار دارند لیکن با صبوری و تحمل دردهای طاقت فرسا به زندگی غریبانه بین اهل دنیا زندانی هستند.
همراه با فاش نیوز عزیز با تمام ایثارگرانی که بنحوی مورد بی عدالتی و تهمت زیاده خواهی قرار دارند ابراز همدردی می نماییم. کاش این کلمات بتواند مرهمی بر زخمهای نهان و سوز دلهای شب زنده داران و جان بر کفان ولایتمدار باشد که از تمام مال دنیا فقط حفظ آبروی مسلمین را میخواهند. امیدواریم خداوند متعال تمام گمراهان را به راه راست هدایت فرماید و چنانچه قابل هدایت نیستند نابود گرداند. انشاالله
از برادران سپاهی خواهش می کنیم یکی از فرماندهان سپاه در مورد مشکلات رزمندگان بسجی دفاع کند شاید مشکلاتمان حل شود لا عقل چیزی بگن کاری بکنید جان فاطمه توربه خدا
...

؟!
با سلام این حق رزمندگان نبود تعبض در بنیاد سربه فلاک زده از نظر بنیاد وقت کسانی ایثار گر هستند که 1 ازداگان 2 جانبازان حعوق بگیر بنیاد؟ رزمندگان جانبازان نیروهای مسلح جزو ایثارگران نیستن معوقه که چندی پیش پرداخت شد این تعبض را ثابت کرد .
چرا وقتی بنیاد میخواهد به من ایثارگر تسهیلاتی بدهد رزمندگان صداشان در میاد و مجروحیت های ما را کوچک جلوه میدهند!!!!!! این مظلومیت تا به انجا کشیده شده است که وقتی توی خیابان جردن ادرس بنیاد جانبازان را گرفتم یک دختر خانم با ماشینش گفت اقا من حاضرم شما را ببرم به این ادرس معلومه در حق شما خیلی ظلم شده!!!!!!!! چرا لب و لچه تان اب افتاد.
اقا رضا خان یکبار دیگر مطلب را بخوان اقایان تصیمیم گیراکه اصولا جانباز هستند رزمندگان و موثرترین نیروی دفاع مقدس را اصولا ایثارگر نمی دانند ؟؟؟!!!! حتی سربازی در سالهای 90 خدمت خود را در تهران انجام دادند ارزش اداری سربازی انها ان ببیش از زرم یک دواطلب با 40 تا پنجاه ماه حضور در جبهه است زیرا سربازی انان جز سابقه مفید اداری انان احتساب شده اما رزم الهی رزمندگان سپاه اسلام حتی جز سنوات انان محسوب نمیشود البته اقایان خود بهتر میدانند چه خبطی نموده و جایگاه جهاد را تبعات را عوض نمودند بزرگترین خبط انان است.
و این عمل باعث میشود در تنازعات اتی هیچ رزمند ه ای با پرونده جانبازی یا ..... از جبهه باز نگردد . این قانون که رزمندگان دواطلب دفاع مقدس اصولا هیچ متوالی نداشته باشند ضربات جبران نا پذیری به امنیت ملی کشور خواهد زد . مسئله خدمات کم ارزش بنیادارزانی شخص شما . مسئله امنیت ملی کشور است ضمنا اگر لب و لوچه ایثارگری بدلیل این امتیازات کم اثر اب بیفتد گه اصولا انسان نیست چه برسد به ایثارگر
سلام متاسفانه یاد گرفتیم بگوئیم چرا به او میدهید غافل از این هستیم با اینکه دارند به او میدهند هنوز که هنوز است نیمی از حقشان را هم نمیدهند ولی یادمان رفته که یاد بگیریم وبگوییم چرا حق من را نمیدهید(دراین جا هم متاسفانه عده ای دور قابچین آماده به یراق هستند که بگویند برادر شما برای رضای خدا رفتید اجرتان با خدا)که باید به این عده بگوئیم همان خدا بزنه توی کمرتان اگر دروغ بگوئیدو پرده بازی کنید
غلام عزیز داروهایتان را فراموش نکنید سرموقع مصرف بفرمائید ...خدا شفای به همه رزمندگان اصلام شفای عاجل عنایت کند...
مچكرم موجي بودن همدرد حله!!!!!! اينهم 25 درصد ديگه!! فراموش..نميدانم انموقعي كه من در شوش مجروح شدم چند سالتان بود ولي خودم زير سن قانوني بوده است!!!!!!!
بابا شما کی هستید ایشان یکی اقوام بود که قبل از جنگ به خانه ایشان رفت و شد میکردم ولی تو جنگ و بعد از جنگ خودم را براش گرفتم . پیش خودش فکر میکرد این غلامرضا چرا رفتارش اینقدر عوض شده است مگه چیزی اتفاق افتاده که به ما نرسیده است..ولله خیلی داری خود عزیزی میکنید!!!!!
باسلام به کسانی که دارن ازرزمندگان طرفداری میکنند/اینجانب اسلام مشکانی دارای26ماه حضوردرجبهه ان هم داوطلبانه که درروستایی دراطراف سبزوارزندگی میکنم وازنظرمعیشتی چندسالی است که بدلیل ناراحتی اعصاب وروان که ازجنگ به من رسیده بانسخه های سرسام آورسخت درعذابم حال شمامسولین نظربدهیدمنی که براثرموج گرفتگی17سال است که دارم داروی اعصاب میخورم الان چطورمیتوانم به کارگریم بروم وبه5نفرخرج بدهم؟تاالان که درتوانم بودرفتم ولی الان نمیتوانم بروم /وپیش زن وبچه ام شرمنده هستم چکارکنم ؟؟؟؟به گدایی برم یاازدیوارمردم /کدام بهتراست یعنی درست است کسی که دوسال مردانه جنگیده مجروح نشده امروزهیچ مسولی ازاین قشرحمایت نکند/مارزمندگان هم به گردن مردم حق داریم وهم به گردن دولت چرااینهمه رزمنده رانادیده میگیرید/مسولین بداننددوفرقه کردن رزمندگان به ایثارگران اثرات منفی برای جامعه خواهدداشت /فرزندان مامکررازماسوال میکنندچرابه شماتوجه نمیکنندحتمابایدمجروح می شدیدکه یادی ازشمامیکردن //بلاخره این سوالهادرذهن بچه هامون منفی عمل خواهدکردپس کمی به آآآینده خوب نگاه کنید////خدانگهدارتان
دوست عزیز به این نکته هم اشاره میکردید که طبق بند ی ماده 44 قانون برنامه پنجم ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع وبنیاد شهید تکلیف قانونی داشته اند که سند راهبردی خدمت رسانی به رزمندگان را تدوین میکردند ولی تاکنون از انجام این تکلیف قانونی طفره رفته اند چون دیگه جنگی نیست که ما به درد نظام بخوریم اگه هم باشه دیگه ما که پیر شئه ایم و تاریخ مصرف ما تمام شده
با سلام
مهمترین اشکال بند ب ماده 44 نداشتن ایین نامه اجرایی است ولیکن تفسیر ان بسیار ساده و دولت محترم اگر بخواهد با همین ماده قانونی می تواند صد درصد هزینه درمان کلیه رزمندگانی که دارای 6 ماه حضور متوالی و داوطلبانه و یا 9 ماه حضور متناوب و داوطلبانه دارند را از سوی بنیاد پرداخت نماید .
راه حل :
پیگیری از سوی رزمندگان وهمچنین از واحد امور ایثارگران وزارتخانه ها و یا سازمانها قبل از اتمام برنامه پنج ساله
پیگیری از وزارت دفاع برای ااصلاح و بلاغ سند خدمت رسانی به رزمندگان
احسنت ولي كو گوش شنوا
سلام عزیزان بهتر نیست بجای آنکه بگوئیم چرا به او میدهی ولی به من نمیدهی- فقط بگوئیم حق من را بده مطمئن باشید به انکسی هم که میدهند هنوز حقش را نمیدهند (بابا زنجانیها دارند مملکت را میچاپند هیچ کس نمیگه چرا او میخوره وچگونه رقمی را میخوره که اگر با طایفه اش مشغول نوشتن باشند 24 ساعت برای نوشتن ارقام صفرش وقت کم میارند بعد ما چسبیدیم به اینکه چرا به این قشر مثلا یک تومان میدهند بابا بخدا اون بنده خدا حقش بیشتر از این حرفهاست به تو ندادند -بگو چرا حقم را نمیدهی چکار به دیگران دارید الان مال من را قطع کردن آیا به شما دادنش یا مدرسه وپالایشگاه ساختند؟ تاکی میخواهیم خانه یکدیگرو خراب کنیم؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi