شناسه خبر : 29843
سه شنبه 27 آبان 1393 , 11:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حقوق وظیفه جانبازان بسیجی (1)

یوسف مجتهد - موضوع عدم‌پرداخت حقوق وظیفه و مستمری به جانبازان بسیجی و پاسدار وظیفه که به دلیل عدم اجرای مواد(۱۷۵)، (۱۹۰) و (۱۹۸) قانون مقررات استخدامی سپاه به وجود آمده از مصادیق بارز تضییع حقوق جانبازان است که سال‌های متمادی، با پیگیری‌های انجام شده به نتیجه نرسیده. این در حالی است که مشابه همین مواد در قانون ارتش جمهوری اسلامی برای سربازان وظیفه ارتش اجرایی شده است.

البته از این نکته نباید غافل شد که در قانون ارتش جمهوری اسلامی تناقضی مبنی بر محل پرداخت این حقوق وجود ندارد، لکن حسب ظاهر مواد(190) و (198) قانون مقررات استخدامی سپاه با ماده (171) این قانون درباره محل پرداخت حقوق در تعارض است و این تعارض یکی از علل مهم در عدم تحقق حقوق وظیفه بسیجیان و پاسداران وظیفه شده است. ماده (171) مقرر می‌دارد این حقوق از صندوق بازنشستگی سپاه به طور ماهانه پرداخت شود ولی مواد(190) و (198) این قانون بر پرداخت حقوق توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره دارد. در نگاه اول به این نتیجه می‌رسیم که تعارض در مصوبات مجلس اگر وجود داشته باشد و اختلاف بین دستگاه‌های متولی نباید منجر به تضییع حقوق مشمولین آن شود؛ به عبارتی بسیجیان و پاسداران وظیفه نباید قربانی نابسامانی مصوبات و اختلافات بین دستگاه‌های اجرایی شوند و گذشت سال‌های متمادی که به سیر پیگیری‌های آن اشاره خواهد شد، نباید بهانه‌ای برای پایمال کردن حقوق این عزیزان باشد. پیگیری‌ نهادهای مرتبط بعد از چند سال به نتیجه نمی‌رسد.

رئیس وقت بنیاد مستضعفان و جانبازان طی نامه‌ مورخ 80/7/3 گزارشی تقدیم مقام معظم رهبری می‌کند و در این گزارش به اختلاف موجود در برقراری حقوق وظیفه سربازان ارتش و بسیجیان و سربازان سپاه اشاره می‌کند و پیشنهاد می‌کند جانبازان بسیجی و سربازان سپاهی نیز همانند سربازان ارتش حقوق وظیفه خود را از سازمان بیمه و بازنشستگی دریافت کنند. مقام معظم رهبری دستور می‌دهند این موضوع به ستاد کل فرستاده شود تا بررسی و اظهارنظر شود.

موضوع در نیروهای مسلح و ستاد کل مورد بررسی قرار گرفت و گزارش آن تقدیم مقام معظم رهبری شد. ایشان هم دستور دادند برابر درخواست سپاه، بند ب پیشنهاد اقدام شود. بند ب پیشنهاد به قرار زیر است:
معاونت امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نسبت به تقدیم لایحه در جهت اصلاح ماده قانونی(190) سپاه و تعمیم ماده(153) قانون استخدامی آجا به آن از طریق مجلس شورای اسلامی اقدام نماید.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تاریخ 16/3/83 پیش‌نویس لایحه اصلاح ماده(190) را به هیأت دولت ارسال می‌کند. در نامه ارسالی وزیر وقت دفاع آمده است: سربازان و بسیجیانی که در سپاه خدمت کرده و به افتخار جانبازی نائل شده یا می‌شوند حقوق جانبازی آنان مطابق بند(ج) ماده (175) قانون سپاه تعیین و با صدور حکم حقوقی مربوط، پرداخت حقوق آنان به موجب حکم ماده(190) قانون سپاه در اختیار بنیاد جانبازان قرارگرفته است. وجود مرجع جداگانه جهت صدور حکم حقوقی و پرداخت‌کننده حقوق خارج از پیکره نیروهای مسلح و عدم‌پیش‌بینی ردیف بودجه مستقل موجب شده است این عزیزان از دریافت حقوق قانونی خود محروم بمانند. شایان ذکر است این مشکل صرفا مربوط به جانبازان غیرشاغل سپاه است در حالی که در مورد کارکنان وظیفه مشمول قانون ارتش مشکلی در پرداخت حقوق وظیفه آنان وجود ندارد.

سرانجام مجلس شورای اسلام در تاریخ 91/9/8 این موضوع را نه در قالب لایحه بلکه به صورت طرح الحاق یک تبصره به ماده(190) قانون مقررات استخدامی سپاه به تصویب رساند. بخشی از متن تبصره چنین است: دولت می‌تواند به جانبازان بسیجی داوطلب و سربازان سپاه پاسداران همانند جانبازان ارتش، به تدریج و برمبنای اولویت درصد جانبازی، ازکارافتادگی و اعسار با تامین بارمالی آن در بودجه سنواتی، از سال92 و بعد از آن از طریق سازمان تامین‌اجتماعی نیروهای مسلح، حقوق پرداخت کند. شورای نگهبان این مصوبه را دارای ابهام دانست و اعلام نظر را منوط به رفع ابهام اعلام کرد

اینستاگرام
باسلام خدمت دوستان فاش نیوز و همچنین جناب اقای مجتهد مقرر بود ساتا طی جلسه ای که با نمایندگان مجلس داشت طی ۱۵ روز جواب بده لظفا پیگیری کنید .
اقای مجتهد زمان اجرای حقوق تضییع شده جانبازان بسیجی بعد از سالها کی اجرا میشه؟
سلام زمان اجرای حقوق تضییع جانبازان بسیجی کی است؟
حقوق وطیفه جانبازان کی پرداخت میشود
با سلام خسته نباشی ولی کو گوش شنوا که اینها را اجرا کند
سلام آقای مجتهد عزیز
چندین سال است جانبازان وآزادگان سرباز ارتش از این حقوق باتوجه به اینکه کارمند دستگاه دولتی ویا غیر دولتی هم هستند برخوردارند .نوش جانشان
سوال بنده از جنابعالی این است آیا به جانبازان شاغل بسیجی وسربار سپاه باتوجه به اشتغال شان بنیاد شهید حقوق حالت اشتغال به آنان نمی دهد این حقوق شامل آنها میشود؟
ضمن عرض سلام و خسته نباشید به عزیزان زحمت کش سوالم ازمسولین بنیاد این است چرا تبعض ودوگانگى؟ آیا مگر درجنگ همهء نیروها درمقابل دشمن نیایستاده بودند حالا چرا دوگانگى ایجاد کرده اید وبسیجیان وسپاه را از خود نمى دانید ؟
...

سازمان های نظامی دیگر هم به جانباز 5 % هیچ حقوق نمی دهند ؟!

و مطابق بنیاد شهید جانباز 5 % را بی معیشت رها کرده اند ؟!

خدا بفریادمان برسد ؟!

آمین
سردار یوسف خدا فک فامیلتو بیامورزه که این سایتو راه اندنختی برادر
قابل توجه عزيزان اين سايت به همت برادر جانباز ساقي ادامه حيات مي دهد و حقير نه در راه اندازي و نه در ادامه فعاليت آن هيچ نقشي نداشته و ندارم . اين سايت باقيات الصالحات آقاي ساقي است .
...

و بسیار موثر و خستگی ناپذیر و رایگان : در پی گیری و رسیدگی به

مسائل و مشکلات خانواده شهید و جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس

است .


خدا حفظش کند .

آمین
باسلام وعرض ادب خدمت استاد مجتهد وتمامی همرزمان . القصه تا حال هم مجلس برای رفع ابهام طرح الحاقی هیچ نظری نداده ؟. سوال اینجاست ؟ در تاریخ ۲۸/۱۲/۹۱ مجلس راسأ خود به ابلاغ قانون جامع واعلان آن توسط روزنامه رسمی کشور اقدام کرد. در مواد ۳۸ و۳۹ این قانون بعلاوه تبصره های دست وپا گیرش که بعدا اصلاح شده فعلا بعضی از بنیادها ازجانبازان ماده سی وهشتتش خواسته تا برای تکمیل فرم و دادن مدارک اقدام نمایند ودر موردماده ۳۹ کارکنان بنیاد می گویند سپاه لیست میدهد. باید مشمولان ماده ۳۹ صبر کنند تا سپاه پس از بررسی ببیند به چه کسانی میتواند بدهد ویا خیر. در ابتدای پاراگراف ماده ۳۸ اشاره به مشمولین وظیفه و بسیجیان من غیر ماده ۳۹ شده است. حال باید دید نور چشم مان جناب آقای مجتهد در مباحث بعدی چه فرمایشی خواهند داشت ... انشااله که همه ارگانها قدر این عزیزان را بدانند و اقدام در خور شایسته این عزیزان را به اندازه یک دانه ارزن بدین طریق اجر نهند .والسلام .
خوب فعلا که حالا حالا ها آقایون درگیر کار معرفی وزیر پیشنهادی ورای اعتماد با یکدیگر درحال دیسته پنجه نرم کردن هستند یعنی بعید می باشد باید اختلافی که بین شان بوجود آمده بتوان امیدی در حل موضوع ماده 190 داشت خدا کار ما رو بخیر گرداند انشاالله
بارمالی تکیه کلام آقایان شده دیگر چیزی ازعمرمان باقی نمانده ولش کنید.
سلام افای مجتهد سوالی برام پیش امده میشه ایملتان بفرستین تا مشکلم را براتون مطرح کنم . با تشکر
آنچه نمی رسد به گوش کسان فریاد مظلومان بی کس است
باسلام خدمت عزیزان سایت وآقای مجتهد سوال این است اگربرفرض محال این حقوق برای بسیجیان آزاده جانبازغیرشاغل برقرارشد آیااززمان تغییرقانون خواهدبودیاازبدوورود آزادگان جانبازغیرشاغل برقرارمی شود؟یعنی اگراززمان اصلاح قانون اجراشود23سال یعنی هیچ؟لطفااگرمقدوراست توضیح دهید!
خواستم از آقای مجتهد بپرسم جانبازان حالت اشتغال سایر ادارات از کدام نهاد داخلی ویا بین المللی میوانند پیگیز مطالبات از دست رفته خود باشند چون بنیادشهید این دسته را به رسمیت نمی شناسد
برادر با این کاغذ بازیها ما را سرگرم میکنند تا عمرمان به پایان برسد در کشورمان مسئولان بخور بخور میکنند مفهوم جانباز بودن را درک نمیکند چون لمس میکنند . جانبازیت یعنی ٰ مشکلات جانبازی یعنی چه کی به کی 2 و 2 تا 18 تا کی به کی در کشور جمهوری اسلامی ایران .
با سلام خدمت آقای مجتهد وخسته نباشید بخاطر دادن اطلاعات لازم ونیز حقوقی در خصوص ایثارگران انشاا....برایتان جزای خیر باشد ولی سخنم این است که مشکل ما بسیجیان با خود سپاه است چطور ارتش به وظیفه خود در این سالهای بعد از جنگ عمل کرده ولی سپاه با این همه دب دبه وکب کبه از انجام وظایفش کوتاهی کرده بدستور فرمانده کل قوا حدود 13 است که سرداران سپاه امر فرمانده خود را بر روی زمین گذاشته اند آقایانی که در نیروهای مسلح خدمت کرده اند پاسخ دهند انجام ندادن امر فرمانده وآ نهم فرمانده کل قوا مستلزم چه حکمیست ؟این دیگر شوخیست که برای توجیه خود عنوان میکنند که ما پیگیری کردیم مگر بمب اتم بوده که نمی توانستن انجام دهند و امکانش نبوده ؟ تا امسال هم میگفتن اعتبار نیست ولی حالا کدولت اعتبارش را در ردیف مشخص کرده در پی مقصر دیگر میگردند
باعرض سلام وخسته نباشی خدمت مسئولین سایت وتمامی ایثارگران عزیزباتوجه به نزدیک شدن هفته بسیج ،وارسال بودجه سال94 به مجلس ازتمامی عزیزان ایثارگر بسیجی وسپاهی تقاضامی گردد، که بایک همت ویک یاحسین (ع) نسبت به احقاق حقوق ماده 190 سپاه ازطریق تماس بانمایندگان شهرستان محل وایثارگران سپاه یا روزنامه ها وسایت ها اقدام نمایند، تا انشاءالله مسئولین مربوطه بعد از23 سال تضییع حقوق شاید ازخواب بیدارشوند.
متاسفانه بیشترین چوب را جانبازان در دوران ریاست جمهوری رفسنجانی خوردند دولتی که میرفت به اصالت داوطلبان جنگ رنگ و بوی الهی دهد به ناگاه تبدیل به رواج تجمل گرایی شد تا شاید خانواده رفسنجانی و امثال آن که آرزوی داشتن ثروتی افسانه ای را در سر میپروراندند به واقعیت بپیوندد و مجروحان بسیجی را با تمام مشکلاتشان رها سازند تا همین امر باعث سرخوردگی و ابراز پشیمانی جمع کثیری از این عزیزان باشد و افکار جامعه را بسوی این واقعیت تلخ سوق دهد که حکومت حتی برای رزمندگان بسیجی و داوطلب که بدون هیچ چشم داشتی جان و سلامتی خود را در کف اخلاص خویش گذاشته بودند و حراست از کشور را بعده داشتند و رشادتهایی از خود نشان دادند که در تاریخ ایران و جهان کم نظیر بود را بی ارزش میداند و متاسفانه خود مسولین هم بی تقصیر نبودند در همه جای دنیا نیروهای داوطلب حتی بر مسولان آن کشور چه از نظر رسیدگی و احترام در اولویت و ارجحتر هستند زیرا در زمان جنگ نیروهای داوطلب بهترین رویارویی را در شکست دشمن دارند.
سلام ، الان ٣٣ سال است که مجلس قوانین ایثارگری را بطور شفاف مصوب نمیکند و دستگاههای إجرائی هم بخاطر شفاف نبودن قوانین این قوانین را اجرا نمیکنند ، بعد مجلس طرح إلحاق به مواد تبعیض دار مصوب و شورای نگهبان این طرحها را رد میکند ، یا طرح جامع خدمات رسانی به ایثارگران بعد از ١٠ سال خاک خوردن تصویب و توسط دولت ابلاغ میشود ولی بخاطر همین غیر شفاف بودن تاکنون باز إجرائی نشده است . من یک جانباز ٧٠٪ هستم الان تمام جانبازان مثل من پا به سن گذاشته اند ولی هنوز مشکل درمان بصورت یک پنجره واحد حل نشده است اینجانب بیش از ٣٣ سال است که یک ریال از سپاه بخاطر جانباز بسیجی بودن دریافت نکرده ام، اما در مقابل همرزمان سرباز جانباز همین مدت حقوق ایثارگری را از ارتش دریافت میکنند ، ایا قانون با این تبعیض به چشم مسؤولین دیده نمیشود؟ چرا چون این مسؤولین عزم و اعتقادی به حل مشکل ایثارگران ندارند ، در غیر اینصورت مثل سایر کشورها که با اسیب دیدگان جنگ برخورد میشود اقدام میکردند ، دور نریم این مسؤولین کافیست با همین کشورهای همسایه مقایسه کنند. با یک کارت هوشمند تمام مشکلات زندگی رفع میشود دیگر نیازی به مصوبه مجلس ندارد . جناب اقای مجتهد عزیز شما واقعا در این مدت که بنده در همین سایت با شما آشنا شده ام همیشه مشکلات ایثارگران را کنکاش و بررسی نموده أید جای تشکر دارد ، اما واقعا دیگر خسته شده ایم چرا این تبعیض ها بطرف نمیشود ؟ من شخصا نمایندگان مجلس و مسؤولین را که مسبب این تبعیض ها بوده اند را نخواهم بخشید .
شمارا به خدا باتجمیع امتیازات ایثاگران به ایاگران به همان اندازه تسهیلات ومزایا پرداخت نمایید این همه تبعیض تاکی
جناب آقای مجتهدبارها نوشتم که یک نفرمردشجاع دراین کشوروجودنداردکه برای همیشه تکلیف جانبازان بسیجی زیر۲۵درصدفاقدشغل راروشن کندهمه خوب میدانیم اینقدرپول درکشورهست که پرداخت حقوق چندهزارجانباززیر۲۵درصدلطمه ای به اختلاس آقایان نزنداگرهمین پول آقابابک زنجانی. فقط روش حساب کنیدحداقل حقوق ده سال ما پرداخت میشه والا اگر۸۰۰هزارتومان که حداقل حقوقه بما پرداخت بشه انگارمیلیاردرشدیم ماکه قانع هستیم اماآقایان سیرشدنی نیستندهرطورشده بادکتردهقان وزیردفاع قرارمصاحبه بگذارید.خدارو چه دیدیدشایدچندتانماینده شجاع پیداشدبجای...این آقای وزیررااستیضاح کردند.امیدوارم بتوانیدبرای همیشه جوابی بگیریدنه ازآن دسته وعده های پوچ
تمام مسئولین ما میدانند چه بر سر حقوق بسیجی و ارتشی امده دیگه نمی خواهند درستش بکنن ما نه مشسئول دل سوزی داریم نه کا گشایی کاشکی امام زنده بود و این بی عدالتی را می دید که چه بر سر ما امده
با سلام : آقای مجتهد بالاخره بعد از این همه تبصره و لایحه و قانون و مهم تراز آن دستور مقام معظم رهبری بر پرداخت حقوق این قشر از جامعه ایثارگران ، بعد از گذشت این همه سال آیا اکنون حقوق یا کمک معیشتی که قبلا از طرف سپاه ، هر چند ماه یکبار اندک کمک معیشتی پرداخت می شد ،امیدی هست به پرداخت یا که خیر، چون متاسفانه سپاه از فروردین ماه 93 همین اندک کمک معیشت را نیز پرداخت نمی کند و جواب قانع کننده ای هم به ما نمی دهد! به ایثارگران مرکز هم که مراجعه می کنی متاسفانه نمی گزارند وارد پادگان شوی انگار دزد گرفتند شاید هم ... کجایند سرداران بی ادعا که ببینند با سربازانشان چگونه رفتار می کنند!
آقای مجتهد مطالب شما مثل اینست که به بچه کوچک کلمه بابا و مامان را یاد بدهید .چون یادگرفتن این کلمات امری طبیعی است اصل مطلب اینست که کسی نمی خواهد حقوق واقعی جانبازان بسیجی بیکار زیر25درصدرا پرداخت کند به همین دلیل هنوز هم همان کمک معیشت پرداخت می شود همه خوب می دانیم این پرداخت حقوق چندان فشاری به بودجه کشور وارد نمی کند اما بساری از مشکلات این گروه ازجانبازان را حل می کند من یکنفر اگرحقوقی معادل 900هزارتومان داشته باشم ماننداینست که میلیاردرشدم البته عده ازخودی ها ما را متهم به مادی گرایی می کنند که مطمعن هسیتم فیش حقوق یچ کدام از آنان کمتراز یک میلیون تومان نیست پس بای غم مادی نداشته باشند.واحتمالا ازبودجه های سفارشی هم بی بهره نیستند.اگرواقعا قصدکمک داریدجناب وزیردفاع را به یک مناظره دعوت کنید وعلت برقرارنشدن حقوق جانبازان زیر 25درصد بسیجی که مصوبه مجلس بوده را سوال کنیدواینکه چرا هنوزپرداختی به نام کمک معیشت است اگرفقط پول بابک جان زنجانی را بخواهیدبه این جانبازان اختصاص دهیدبراحتی 15سال می شودحقوق کامل طبق جدول سازمانی پرداخت کرد این که نمونه آشکار شده وهمینطور اختلاس بنیادکه عده ای سعی دارن مسکوت بماند .و موارد دیگرکه فاش نشده یا اصلا کشف نشده ونخواهد شد.پس چطوربرای کسانی که بی هیچ چشم داشتی ازجان خودگذشتند همیشه کسربودجه است .شایدمطالب من بنظرمسخره باشداما تجربه و تاریخ نشان داده اکثرکسانی که مورد بی مهری قرارگرفته اند روزی دوباره به آنان نیاز شدید خواهدبود که دیگر دیر شده جناب مجتهداگرقصدشما پرکردن ستون سایت است که خوب انجام دادید ولی اگر واقعا قصد کمک دارید یک فراخوان کنیدببینیدچندهزارنفرحاضرند دراین فراخوان به عنوان پشتیبان شما در مناظره با وزیر دفاع و مسئولین بنیادشرکت کنند پس اگراهل حق هستید بسم الله .. وسلام
آقای مجتهد یک فکری برای فرزندان جانباز که قدرت خرید جهزیه را برای فرزندان خود ندارند بکنید . و یا وام مناسب با هزینه وافعی این زمان خرید جهزیه پرداخت شود بدون کارمزد.
با سلام وخسته نباشید اینجانب جانباز 30 در ارتش هستم هیچ حقوقی از طرف ارتش به اینجانب پرداخت نمیشود!!!!
جناب مجتهد عزیز بفرمائیددر این قانون تکلیف پاسداران کادری که پس از جنگ از سپاه منفک شده وهم اکنون حقوق حالت اشتغال از بنیاد دریافت میکنند چه میشود؟چون متأسفانه نه بنیاد پاسخ گواست نه سپاه!بنیاد می گوید سپاه حکمشماراابلاغ نکرده!سپاه میگویدما فعلأ قرار است حکم بسیجی ها رابزنیم!ودر خصوص پاسداران کادر سابق چیزی اعلام نشده! موفق وسلامت باشید
دردم از بی کسی ونبود یک مرد است ودرمان نیز هم.اقای مجتهد خواهشمندم یک امتحان ساده بکنید تا مشخص شود دنیا دوستان قدرت طلب وزراندوزان مزور که داد خدا پرستی؛مسلمان بودن؛و ولایت پذیریشان گوش فلک ومردم بیچاره ایران وجهان راکر کرده تا چه اندازه راست میگویندوبدانی که مسلمانی وانقلابی بودن فقط شعاری است برای فریفتن مردم ورسیدن به مقاصدی که فقط شیطان صفتان در سینه دارند.شما در روز 28 م همین ماه اذر در مجلس اعلام بفرمایید که باید 5 وفقط 5 هزار تومان به حقوق نمایندگان مجلس واعضای شورنگهبان اضافه شود،اگر 2-3 روز بعد یعنی اخر ماه وبدون در نظر گرفتن بار مالی ،این مبلغ به سرعت در فیش حقوقی این افراد اعمال نشد ،مشخص است که خدای اقایان از سنگ وپول وطلا وسکه نیست.اگر اعمال شدبدان خدای بسیجی وجانبازی که درد درونش غوغا میکند ودرد اعضایش برروح وجان واعصاب خود وزن وفرزندش تاثیر گذاشته وبهشتی که برایش جنگیدند وجهنم پیداکردند،خواه وناخواه خدایی کرده وداد مظلومیتشان را از سلول به سلول جنگ ندیده های مدعی عافیت طلب خواهد گرفت.اقای مجتهد،وعده خدا هرگز دروغ نیست.انجا که میفرماید:ما برای گرفتن حق مظلوم در برابر ظالم کفایت میکنیم.اقای مجتهدما 30 سال منتظر حقوق خود بوده ایم ومحقق نشد،اما از ته دل یک سال منتظر وعده خداخواهیم ماند.
جناب آقای رحماندوست رزمنده های زیر 6 ماه هم ایرانی و برای این انقلاب و نظام به جبهه رفتند باید حتما اسیر و جانباز می شدند تا دارای امتیاز باشند قانونگذاران که اکثرشان هم ازاده و جانباز هستند فقط خدمت خدوشون را خدمت میدانند شما به عنوان نماینده ایثارگران حداقل برای اینها کاری بکنید من دارای 3 ماه جبهه هستم د به صورت قراردادی در شرکت فرودگاهها کار میکنم لیسانس و و تا یکماه دیگر فوق لیسانس میگیرم دارای 47 سال سن هستم و 18 سال سابقه کار هر وقت تقاضای استخدام میکنم می گویند باید در ازمون شرکتکنی هیچ ازمونی هم شرایط سنی مرا داشته باشد وجود ندارد امتیاز ایثارگری هم ندارم اصلا میگویند بیخود کردی به جبهه رفتی راست هم میگن چون متولی ندارم امثال من مگه تعدادشون چند تا است که گریبانگیر این مشکل هستند بخدا بپیش بچه ها مون شرمنده شدیمشما زبان گویای ما در مجلس قانونی به مجلس بدهید تا حداقل این تعداد کم هم مشکلشون حل بشه بخدا ثواب داره اسماعیل کیانی بیگدلی
عزیزان سلام آیا در این مملکت کسی هست از جانبازان جهادی دفاع کند ما کسی را نداریم از نمایندگان مجلستقاضای عاجزانه داریم از ما دفاع و حمایت کنید با تشکر جانبازی از جهاد کشاورزی مازندران
سلام اقای مجتهدی من جانباز 50 درصد بسیجی وکارمند هستم نمیگم فرق ما با ارتشی در چیست می گویم فرق من با اون عزیز وکارمند عادی که اصلان جبهه و ..... نداشته در چیست بخدا گناه است چگونه حق ما را نمی دهند من بخدا واگذار می کنم
خیلی دیر شده و علت این رسیدگی ناقص هم که شروط مختلفی از قبیل اگر بار مالی و قانونی آن حل شود و غیره بخاطر نزدیک شدن داعش به مرزهای ما هست و اجرای کامل آن به پیشرویهای داعش بستگی دارد همین و بس و الا ۲۳ سال اجرا نشدن این قانون خود جای بحث و پیگرد قانونی دارد نسیستم حکومتی ما ولایت مطلقه فقیه میباشد که زیر نظر ولی امر مسلمین اداره میشود و تاکید مقام معظم رهبری بر رسیدگی بر خانواده ایثارگران بوده است حتی رهبر فقید هم بر رسیدگی کامل تاکید داشتند و ایثارگران را در اولویت میدانستند تاخیر در احقاق حق خود نوعی بی عدالتیست بنده شخصا خواستار رسیدگی و محاکمه و در صورت تقصیر مجازات مسولان ذبربط را از مقام معظم رهبری به عنوان حاکم مطلق و متولی امور ایثارگران را درخواست تا شاید روح ایثارگری بار دیگر در کالبد جامعه ما دمیده شود.
جانباز 50 درصد بسیجی وکارمند هستم 30 سال گذشته از مجروحیتم پیر شدم دیگه برام فرقی نداره و به خدا واگذار کردم این همه جفا در حق خودم را البته از اقای مجتهدی و همه شما تشکر می کنم
با سلام بنده جانباز حالت اشتغال بدون حق و حقوق هستم تمام همشرایط من سالهاست از مزایای حق و حقوق جانبازی برخوردار هستند متاسفانه کارمند حالت اشتغال بنیاد شهید میباشم تمام همکاران جانباز همشرایط من در سال 1385 به حق و حقوق رسیده اند ولی بندهم تا بحال یک ریال هم نگرفتم حتی هدیه جانبازی و روز جانبازی نداده اند حدودا یک سال پیش نماینده بنیاد شهید تشریف آوردند منزلمون تحقیق کردند دیدن اجاره نشین هستم و گفتند برای شما حقوق مستمری پرداخت میشود الان 15ماه شده هیچ خبری نیست به چه کسی باید گفت دیگر از لحاظ مالی دارم می میرم چرا باید این چنین باشد اگر مثل همکاران همشرایطم به حقوق جانبازی رسیده بودم حال روزگارم فرق میکرد اگر حقوق مستمری را پرداخت میکردند حال و روزم اینجوری نبودهام
بنده جانباز 20% هستم و در هیج نهاد خصوصی و دولتی استخدام نیستم و فقط با بر 470000هزار تومانی که مستمری پرداخت می شود و یارانه دولت با داشتن 5 نفر اولاد با مشکلات اقتصادی دست وپنجه نرم می کنم و زندگی ام فلج شده و در صورت بچه هایم نگاه می کنم خجالت می کشم که نمی توانم کمترین امکانات زندکی و تحصیل را برای آنان فراهم کنم و بعضی مواقع مورد سرزنش اطرافیان قرار می گیرم که چرا بنیاد جانبازان از تو حمایت نمی کند بنده در تاریخ 16/8/93 برای افزایش در صد جانبازی به کمیسیون رفته ام ولی هر بار که مراجعه می کنم که نتیجه آن چی شد می گویند پرونده به تهران ارجاع شده و با گذشت حدود 4 ماه هنوز نتیجه ای حاصل نشده است خواهشمند است شمارا بخد پیگیری کنید تا حق بیشتری از من و خانواده ام ضایع نگردد
باسلام بنده جانبازحالت اشتغال در مورخه 1369 استخدام بنیاد جانبازان ودر سال 1380حالت اشتغال شدم تمام همکاران جانبازهمشرایط بنده در سال 1385 از دوحقوق برخوردار هستند یکی حقوق جانبازی و دیگری حقوق کارمندی متاسفانه بنده از حقوق جانبازی محروم هستم بنده از شما و مسئولان سپاه پاسداران این سئوال را دارم بنده از چه راهی به مزایای حق و حقوق جانبازی برسم ضمنا بنده در سال 1367 بعنوان پاسدار وظیفه مجروح شدم از شما مسئولین محترم بنده را راهنمای بفرمائید
جناب آقای مجتهد . با سلام وعرض ادب واحترام .ابتدا کسی قدر جانباز میداند که از جنس جانباز باشد اونهاییکه زمان جنگ میرفتند در فیلاهای شمال برای خودشان صفا میکردند چه میدانند جانباز چیه درد چیه ومتاسفانه اکنون یا خود آنها در راس کارند یا فرزندانشان چه کسی به داد ما برسد مگر کسی مثل شما که از جنس ما هستید . اینجا بنیاد استان میگه که از فروردین 92 معوقه دارد واین حقوق نیست مستمری است بین 200 الى 400 هزار تومان است آیا واقعیت دارد استدعا دارم در همین سایت جهت اطلاع جامعه هدف که کم نیستند بفرمائید حدودا چقدر است وآیا واریز میشه به حساب حقوق حالت اشتغالمان یا اینکه از سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح به ما پرداخت میکند واگر معوقاتی دارد از چه زمانی میتونیم روش حساب کنیم چون اکثرمان مشکلات مالی داریم باز عرض میکنم اگر محبت بفرمائید توضیحاتی در این خصوص بفرمائید بسیار ممنون میشویم ... ؟
خداوند جزای خیر دنیا وآخرت نصیبتان گرداند . آمین . با تشکر جانباز 50٪ بسیجی
دیگه پیر وخسته هستم حقم را به خدا واگذار کردم
برادران سلام علیکم : بنظر شما دیر نشده ماده 190 و 198 و 175 و 153 آخه همه جانبازان حد اقل سن آنها 50 سال است آنهم با جسمی خسته وروحی افسرده آخه مگر ما با سایر مردم چه فرقی داریم نه بن کالا نه دفترچه درست حسابی دفترچه های بیمه ما جانبازان همانند دفترچه کمیته امداد وبهزیستی است البته خدای ناکرده بی حرمتی نشه به به این 2 نهاد عزیز ومحترم اما ما زمان جنگ جز نیروهای مسلح بودیم چرا نباید دفترچه بیمه ما مانند سایر نیروهای مسلح باشه . همه جانبازان مگر عده ای قلیلی که وضع مالیشان خوب است شرکتی بنا کردن بازحمت فراوات والا بقیه همه شرمنده زن وبچه هاشان هستند بس است دیگر فکر اساسی به حال ما بکنید . شما را به خدا قسم میدهیم خسته شدیم . با تشکر جانباز 50 درصد
اقایان حرف رهبر اجرا نکردن حرف ما که خریدار نداره خودتونو اذیت نکنید تا کیسه اختلاسشون پر نشه هیچی نمی کنن
آقایان دست اندر کار به نظر میرسد با عدم اجرای قانون پرداخت حقوق جانبازان نارضایتی را در بین جامعه ایثارگری ترویج نمایند و از این طریق خدمتی به دشمنان کشور ومعاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بنمایند ، دلسوزان نظام وولایی های دست اندر کار ساکت نباشند 0
سلام . من نمیدانم مسئولین وقتی میخواهند چیزی به جانباز بدهند اینقدر منت میزارن انگار از جیب خودشان پرداخت میکنند اونی که ما بسیجیها پله بودیم براش چرا قبول نمیکند ماده 190 اجرا بشه از خدا بترس واز نفرین جانبازان بترس چون زمان درد حتما دل میشکنه واز اون لحظه ای دل جانباز بشکنه ودر حقت نفرین بکند بخدا بترس آقا جانم فداش فرمودند با رزمندگان وجانبازان نباید طوری رفتار شود که نسبت به کار بزرگی که انجام داده اند وبهای سنگینی که برای جهاد پرداخته اند بی احترامی وبی عنایتی شود ما باید با جانبازان رفتاری داشته باشیم که احساس کنند که قدر کاری که کرده اند میدانیم باید برخورد با جانبازان نماد تکریم واحترام باشد قربان شما برم آقا اگه بدونید با ما جانبازان چه رفتار تحقیر آمیزی میشه به خدا قسم انگار به همه بدهکار هستیم برای دو هزار مستمری که میدن به ما وحالا ماده 190 اینقدر تنمون میلرزانند به خدا خسته شدیم نه جسم سالمی داریم ونه سن وسالمان اجازه کار کردن به ما میدهند والا بخدا این این چند ریال هم نمیگرفتیم واین همه تحقیر نمیشدیم اهای وقتی آقا وفرماده کل قوا دستوری میفرماید ومجلس آنرا تصویب میکند شما چکاره هستید با دستور ولی امر مسلمین مخالفت میکنید برو خدا ازت نگزرد وخداوند یار ویاور تمام کسانی که دل میسوزانند برای جانبازان وخدا خودش جزای خیرشان بدهد نزیک اذان است سر نماز بخدا نفرین میکنم چون اگر اشتباه نکنم 90 درصد جانبازان وضعیت مالی خوبی ندارند من هم یکی از آنها که جانباز 50 درصد ومستاجر هستم .... والسلام دعای خیر وطول عمر حضرت امام خامنئی از خداوند منان خواستارم . جانباز 50 درصد بسیجی
انشالله به داد دل ما برسید وحقوق.ما رهم.مثل ارتشيها. درست شود امین عزیزیان
سلام چرا2سال است به جانبازان25درسد مستعمریبگیر چیزی اضافه نمیشود
دیگی سلام هم نمیکنم بخدا . آخه کی دیگه بخدا خسته وافسرده شدیم بس که زخم زبان تحمل کردیم از دوست ودشمن حتا فامیلها مارا تمسخر میکنند بخدا بابا بس است شرم کنید دیگه . جانباز 50 درصد
این آقا هروقت حرف میزند شروع میکند به گفتن قوانین اینهارامااز اوبهترمیدانیم آخرش رابگو چرا حل نمیشه چرا حلش نمیکنید کی چه گفته کی چکار کرده بدرد ما نمیخوره
سلام من جانباز 50 درصد قطع عضو بسیجی 30 سال از مجروحیتم می گذرد فقط مانند هر کارمند فقط از اداره حقوق دارم والبته دیگر پیر شده ام یقین دارم یا ما را سوخته میدانند یا نمی دانند منظور درک کردن است کافی است بدانید اگر من بسیبجی حقی داشتم و به عمد ندان حقم را به خدا واگذار کردم چون بهترین قضاوت کننده است از شما اقی مجتهدی کمال تشکر را دارم
بزرگوار ان پیشنهاد بنده حقیر اینه که توی همین سایت به لطف اقای مجتهد طوماری بنویسید ودر مدت زمان مشخصی همه عزیزان از سرتاسر کشور مشخصات ودرصد جانبازیشان رو بنویسند وحضوری وهم ازطریق سایت رهبری خدمت رهبر فرزانه مان تقدیم کنیم
علی عزیز سلام لطفا موضوع طومار را جدی بگیر من هم در خدمت هستم خدا حفظتان کند
اینجانب یکی ازجانبازان استان اردبیل هستم که کارمند دانشگاه علوم پزشکی می باشم که باطرح زودتراز موعد بازنشسته شدام شکرخداپس ازهشت سال بیمه طلایی را گرفتیم ولی درآن زمان هشت سال آنقدر بدهی جهت درمان بوجود ٱمده که پس از هشت سال بازنشسگی دوباره حاضر شدام بگردم سرکار حالا با آن همه قرص خواب آوربتوان کار کنم یا نه ازآقای مجتهدی تقدیر وتشکردارم که این سایت را روپا نگه داشته وضمنأ مرا هم راهنمایی فرمایندباتشکر رضا رسول زاده
ان شاالاه که اجرای حکم برای جانبازان بسیجی اجرای باز نشستگی تا ظهور امام زمان به تصویب خواهد رسید
سربازجانباز۲۰درصدسپاه هستم انشااله تاپنجاسال اینده مشکل حل خواهدشد
بنام خداوند اکرم الاکرمین .
جناب آقای مجتهد . سلام علیکم
این چندمین بار است از شما درخواست داشتم مگر شما از جنس ما نیستید چرا درخواست ما همچنان بی اهمیت است نزد حضرتعالی . ما جمعی از جانبازان هستیم که راهنمائی از حضرتعالی خواستیم که آیا ما جانبازان حالت اشتغال بنیاد . ماده 190 ق ا س . شمامل حالمان میشه یا خیر وکی اجرا میشه ومبلغ ومحل پرداخت کجاست ما جانبازان که فرمیکه در بنیاد پر کردیم از تیر ماه 137 هزار تومان به حقوقمان اضافه شد این همان ماده 190 است یا خیر بنیاد که جواب نمیدهد شما لطفا . لطفا . لطفا . به پاسخ وراهنمائی کنید . دیگر عرضی نیست بجز دعا برای سلامتی شما وهمه جانبازان بزرگوار وعزیز . با تشکر جانباز 50 درصد بسیجی
جانباز۵درص
بنده حاضرم درهمایش ها شرکت کنم چون جمع ما میتواند صدایی بگوش مسوولین برساند
باسلام - واقعا دست متولیان این سایت درد نکنه که بهر صورت در حد وسعشون اطلاع رسانی میکنند ولی اگر برای این عزیزان امکان داشته باشد که لااقل جوابی به این کامنتها هرچند مختصر بدهند بسیار مفید وکارساز خواهد بود وهم جانبازان عزیز تا حدودی قانع خواهند شد که به دل نوشته آنها توجه شده است باسپاس
بسمه تعالی
دوستان عزیز وارجمند . جانباز . آزاده . بنظرم کسی سؤال نکند . چون دوستان که مدعی هستند پیگیر کار جانبازان وآزاده ها هستند حتى به خودشان زحمت نمیدهند پاسخ یک سطری به ما بدهند پس چرا ............ ؟ جانباز 50 درصد
سلام تابحال نتونستند حق وحقوق دفاع مقدسیها راباتوجه به تصویب قوانین واضح وروشن اجراکنند.ل'ابرای اجرای این قانونهای ایثارگری مدیران صالح سالم وحق شناس بایدپای کاربیایند.واسلام منتظرفرج آقاعج

چ
باسلام وعرض تسلیت اربعین شهادتسیدوسالارشهیدان امام حسین ع بیاییم همه مارزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی برای ایجاد حماسه ای دیگر متحد وبسیج شویم ودرسوریه وعراق. برای همیشه کارراتمام کنیم.اللهم عجل لولیک الفرج
سلام،،،فریاد،فریاد،،ازظلم،بنیادشهید،به من جانباز،۳۰سی درصد باقانون من درآوردی یکسری ازخدابیخبرده ساله که بعلت تشدیدعوارض جانبازی وتشنج از خونه بیرون نرفتم یادربیمارستان بستری بودم یابعات مصرف داروی اعصاب در خواب با حقوق ۸۰۰هزارتومن هم رزم من که سالم سالم هستن ماهیانه ده ملیون وپانصدحقوق میگیره کسانی را میشناسم که فقط باپارتی وکلک جانبازی گرفتن ماهی سه ملیون میگیرن با مدرک حرف میزنم هرکسی خواست ثابت کنم اون خدایی که اینهاازش دم میزنم کجاست دارم منفجرمیشم باچهارفرزمدماهیانه یک ملیون اجاره منزل
با سلام. برادر شوهرم جانباز بسیجی دکتر امیر حسین کریمی بچه جیرفت استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان دکترای تربیت بدنی و بدن سازی داشت و صدها دانشجو تربیت نمود، ولی خودش در سالن فو تسال دانشگاه با لباس ورزشی در حال دویدن قلب نازنین اش ایست قلبی نمود، یک قرص حتی مصرف نکرده بود، تنها در عملیات کربلایی 5 حدود بیست روز در خط و در دو مرحله عملیات بی سیم چی فرمانده گردان بود و شیمیایی و موج گرفتگی و مجروح گشت، در کالبد شکافی بسته بودن رگهای قلب و عوامل شیمیایی در جنگ را دلیل آن،دانستن ، خدمت حضرت آقا خامنه ای کبیر و همسر و فرزندش دخترش حوریا تسلیت عرض می نمایم، فاطمه عبدالله پور امجزی
بنیادشهیدبه کشتهای منا برسد جانبازان قدیمی شدنند چون من35درصددارم ماهی700هزار حقوق میدهند
باسلام من جانباز 15درصدی وباسابقه 28ماه درجبهه درلشگر امام حسین خط شکن آن روزماجوان بودیم وبرای مملکت رفتیم به عشق رهبر عزیرحتی برگه تسویه حساب هنوز دارم وهچکس برا پول نرفت ولی حالا مشکلات زیاده والحمد الله مملکت پولداره پس به جانبازان وایثارگران باشید
سلام به همه جانبازان عزیز این مملکت ما جانبازان دیگر سوژه قدیمی هستیم نه ما اهمیت می دهند نه برای کسی مهم هستیم الکی خود را مشغول این کاغذ بازیهای اداری نکنید ،تا که حالا که زندگی را با هر سختی بود گذرانداید ازاین به بعد هم می گذرد ،،عجرکم ‌عندالله ،
سلام مسول که هرروز بهونه می آوری وژدانن اگه حقوق خودت تضیع میشد چکارمیکردی خواهشن وجدان خودت قاضی کن
سلام خدمت مسعولان محترم رزمنده بسیجی که زیر 20درصد مجروح شده خوشانسی اورده یا بد شانسی که هیچی بهش تعلغ نمی گیرد
سلام .برفاش نیوز که خیلی جدی پیگیری میکند .خدایاکاراین مسعولین نیست خودت درستش کن ای خدای بزرگ می سپاریم دست تو
در خراسان می گویند شامل جانبازان 30 درصد به بالا می شود این ماهد 38 ایا این درست است
بارورکنید.عزان.همه.دروعن.هیجی.نیست بنده.جانباز.سی.درصد.بسیجی.شاید.100بار.رفتم.پرونده.ام.اشکالی.ندارد.
ولی.وعده.سرخرمن.میدن.
بسیار.نگرانم.زندگیم.ازهمه.پاشید.بهخاطر.این.دروغها
سلام ماده 38 جانبازان چی شد سال هم تمام شد خدا به داد ما برسه کسی پاسخگو نیست گفتن ما الکی هنوز تهدید هم میکنند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi