شناسه خبر : 29573
سه شنبه 06 آبان 1393 , 11:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران بدانند؛ اهداف اصلاح تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون جامع(۶)

یوسف مجتهد - مواد ۳۸ و ۳۹ قانون جامع خدمات‌رسانی و اصلاحیه تبصره ۲ ماده ۳۹ به عنوان قانون مؤخر تکلیف نحوه پرداخت حقوق حالت اشتغال به جانبازان و آزادگان از‌کار‌افتاده کلی را تعیین کرده است، لذا وضعیت آنان را منطبق با این قانون تشریح می‌ کنیم:

1- جانبازان و آزادگانی که از ابتدا مستخدم هیچ‌کدام از دستگاه‌های مشمول بند الف و ب ماده 2 قانون جامع نبوده و نیستند؛ این افراد حقوق حالت اشتغال خود را از بنیاد شهید دریافت کرده و پس از تکمیل 30 سال سنوات با دریافت پاداش پایان خدمت‌ بر مبنای هرسال یک ماه، بازنشسته تلقی شده و حقوق بازنشستگی را به دلیل توافقات قبلی بنیاد با مراجع مسئول همچنان از بنیاد دریافت خواهند کرد. مبنای دریافت حقوق این افراد، حسب مورد مقررات نیروهای مسلح یا قانون مدیریت خدمات کشوری خواهد بود. این افراد منعی برای استخدام در دستگاه‌های اجرایی ندارند.

2- جانبازان و آزادگانی که مستخدم یا بازنشسته دستگاه‌های مشمول بند ب ماده 2 قانون جامع هستند؛ این گروه بدون در نظر گرفتن وضعیت استخدامی یا بازنشستگی‌شان، همانند گروه یک با آنان رفتار خواهد شد و بازنشستگی آنان در هر یک از 2وضعیت به صورت مستقل انجام می‌شود.

3- جانبازان و آزادگانی که مستخدم برخی دستگاه‌های مشمول بند الف ماده 2 قانون جامع هستند ولی کارکنان آن دستگاه مستخدم دولت تلقی نشده و عملا تکلیفی برای اجرای قانون حالت اشتغال از منابع دستگاه ندارند مانند دانشگاه آزاد اسلامی؛ این گروه از جانبازان و آزادگان همانند گروه یک با آنان رفتار می‌شود و بازنشستگی آنان در هر یک از 2 وضعیت به صورت مستقل انجام می‌شود.

4- جانبازان و آزادگانی که مستخدم برخی دستگاه‌های مشمول بند الف ماده 2 قانون جامع هستند و کارکنان آنان مستخدم دولت بوده و در صورتی که جانباز یا آزاده تمایل به استفاده از قانون حالت اشتغال در دستگاه را داشته باشد دستگاه مکلف است نسبت به اجرای حالت اشتغال ایشان اقدام کند. استخدام و به کارگیری مجدد ایشان در دستگاه‌های اجرایی بلامانع است. مبنای پرداخت حقوق این افراد حسب مورد مقررات نیروهای مسلح یا قانون مدیریت خدمات کشوری خواهد بود.

5- جانبازان و آزادگانی که در دستگاه‌های مشمول بند الف ماده 2قانون جامع مشغول خدمت بوده و از گذشته، برخی از آنان حقوق حالت اشتغال خود را از بنیاد دریافت می‌کرده‌اند؛دریافت حقوق آنان همچنان ادامه خواهد داشت و براساس اصلاح تبصره 2 ماده 39 قانون جامع، بنیاد حق قطع این حقوق را ندارد و هرگونه اقدام برای قطع این حقوق خلاف قانون است. مبنای پرداخت این حقوق حسب مورد مقررات نیروهای مسلح یا قانون مدیریت خدمات کشوری است.

6- جانبازان و آزادگانی که در دستگاه‌های مشمول بند الف ماده 2 قانون جامع مشغول خدمت بوده و حقوق دریافتی آنان از بنیاد قطع شده است؛ با عنایت به اصلاح تبصره 2 ماده 39، بنیاد موظف است نسبت به برقراری مجدد حقوق آنان اقدام کند. در این موضوع تفاوتی نمی‌کند که جانباز و آزاده در کدام دستگاه مشغول خدمت بوده است.

7- جانبازان و آزادگان بازنشسته که یا بازنشسته سازمان‌های بند الف ماده 2 هستند یا بند ب.

درباره بازنشستگان بند ب جای هیچگونه شبهه‌ای نیست که حقوق حالت اشتغال آنان باید از طریق بنیاد پرداخت شود و این موضوع حتی قبل از اصلاح تبصره 2 ماده 39 نیز ثابت و قطعی بوده است لکن با اصلاح تبصره 2 ماده 39 بازنشستگان بند الف نیز به طور قطع و یقین مشمول دریافت حقوق حالت اشتغال از بنیاد خواهند بود و دریافت حقوق بازنشستگی مانعی برای دریافت حقوق حالت اشتغال از بنیاد نیست.

8- جانبازان و آزادگانی که در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مشغول خدمت بوده و دارای رأی ازکارافتادگی هستند یا در صورت مراجعه به کمیسیون پزشکی رأی از کار افتادگی آنان صادر خواهد شد؛ این گروه از ابتدا مورد مناقشه بوده و جمعی از آنان به دلیل عدم‌اطلاعات و آمار کافی، وارد سیستم پرداخت بنیاد شده‌اند که قطع این حقوق با اصلاح تبصره 2 مغایر قانون است و عده‌ای دیگر همچنان در انتظار تعیین تکلیف خود هستند. با اصلاح تبصره 2 هیچ شبهه‌ای باقی نمی‌ماند که برقراری حقوق برای این افراد مغایرتی با قانون نداشته و اصلاح تبصره به منظور رعایت عدالت در برقراری حقوق حالت اشتغال صورت گرفته است. برابر بند‌های 9 و 14 اصل سوم قانون اساسی، دولت موظف به رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه و تأمین حقوق همه‌جانبه افراد است و مجلس حق وضع قانون مغایر با قانون اساسی را ندارد لذا نمی‌توان این امر را متصور شد که عده‌ای با شرایط و ضوابط یکسان از 2 نوع وضعیت حقوقی برخوردار باشند. تصور اینکه جانبازان و آزادگانی با شرایط مساوی و یکسان از حقوقی متفاوت برخوردار باشند هیچ منطقی ندارد. پرداخت حقوق حالت اشتغال به عده‌ای به عنوان حق ایثارگری و محروم کردن عده‌ای دیگر از دریافت آن مغایر با قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس است.

اینستاگرام
اقای مجتهد عزیز چرا اینقد دنبال این هستی که خودتونو بچسبونید به جانبازا .شما هم جزءمسئولین عزیز مملکت هستید که فقط فکر منافع خودتون هستید .اقای عزیز من جانباز شیمیایی زیر25درصد من جانباز اعصاب وروان با مدارک بالینی وصورت سانحه که 1درصد هم بهم نمیدن چکار کنم یبار هم این شعار ها رو تموم کنید بخدا قسم دیگه بریدیم انقلاب کردیم که وکیل32میلیاردی داشته باشیم که فرزندان نمایندگان مجلس بامعد10بورسیه بگیرن من جانبازنه حقوق دارم4تامحصل دارم 1هزار تومن هم به بچه های من تخفیف شهریه نمیدن باباخسته شدم از این زیر25درصد بودن کاش اون موقع میگفتید که ماهم توجنگ همه جونمونو نذاریم 20درصد انرژی وجونمون رو صرف جنگ میکردیم
سلام شما دلت به چی خوش کردی برای من 60% چه کار کردند که شما گله مند هستی . بابا داستان بنیاد و جانبازان همش سرگرمی برای انها و سردرگمی برای ماها است و تا ما و بنیاد هستیم قصه همین است و بس نه ما دیگه منتظر شق القمر انها هستیم و نه انها توان کاری را دارند و اگر توانی هم باشد صرف زندگی خودشان میکنند . ان موقعی که نیاز به انرژی جوانی من و شما داشتند گذشته و با دیدن ماها انگار که امدیم گوشت بدنشان را بکنیم . عزیز من در این دنیا به امید این ادمای که اگر داستان من را بشنوید تازه میفهمید که حال بنیاد از چه قرار است
آقا میثم خدا شفات بده انشاالله
بنده لیسانس دارم سرهنگ تمام‌ حقوق میگیرم . چون امکان گرفتن درجه بالاتر نداشتم ۴ رتبه بالاتر حقوق میگیرم حدود ۴۰ ماه جبهه دارم ۳۵در صد جانبازی دارم .فقط از سپاه حدود ۱۰ میلیون حقوق میگیرم . بنیاد به من حقوق نمی‌دهد. کسانیکه در سایر ارگانهای غیر دولتی بازنشسته شده اند هم از بنیاد و هم از تامین اجتماعی حقوق می‌گیرند و با سوابق خیلی کمتر(حتی در حد یک کارگر ساده) از من ، حقوق بالاتر از من یا حدود حقوق من می‌گیرند .البته بنده همیشه شکر گذار بوده ام و از امکانات بنیاد مثل وام مسکن ، معافیت فرزند و ... استفاده کرده ام ولی جای سوال هست که چرا بعضا دو تا حقوق دارند و دولتی ها یک حقوق که موجب تبعیض در در یافتی ها می‌شود.
خدایا...من و دوستم عین هم ولی اون رفت آورد آب.یک حقوق از اونجا و یکی آورد آب.۲ حقوق...نیروهای مسلح حقوق بگیری بنیاد یک ریال هم نمیدهد.بنده.خودم جانباز و فرزند جانباز و برادرشهید
میدانم که اگر مسئولین از شماایثار گران کوتاهی کنند در آتش دوزخ الهی خواهند سوخت . امام خمینی(ره)
باسلام
از سال 76از بخشنامه حالت اشتغال استفاده کردم جانباز 70٪جنگ تحمیلی هستم نه درجه ای گرفتم ونه بجز حق پرستاری 4500میلیون که بعد 40سال جانبازی چیزی نمی گیرم در بنیاداینقدر زد بند هست که یکی می خورد خروا ر ویکی نمی بیند مثقال تا جایی که کارکنان بنیاد هکتاری زمین طرح طوبی، ویلا ی چند هزارمتری، بیش از 15تا 25پلاک زمین گرفتند تا جایکه در رودهند، شاهین شهر، و.... زمین گرفتن، وامثال بنده اندر خم یک کوچه ای گروه کارکند بودند با سفارش وخط گرفتن شدن حالت اشتغال بیکار وچند جاچند جا امتیاز گرفتند ما هم شدیم حالت اشتغال کرمند یک چیزی ازحقوقمان کم شد شدیم بازنشسته، شما یک وقت ملاقات تلفنی را با پیام مدیر بنیاد شهید تهران بزرگ گذاشته وفقط آمار کذب است حساب کنید تا!؟ که دو هفته زنگ زدم کذب بودن آنرا ثابت کنم که مدیر دفتر و میراث خوران اجازه صحبت ندادند مدیر کل کاذب هم با جلوکرن ایشان به دور میزش چمبره زده وحق مدیریت زد بندش را می خورد اصلا کار بنیاد چیه که جز تهمت ناروا به امثال ما نیست.
یکی چندین چند بار امتیاز میگیرد ودیگری هیچ جمع کنید این نسبت ناروا را شما حتی در دارو های ما دزدی می کنید شعار چی می دهید که قاضی دادگستری تا سرهنگ سپاه آرزوی در صد دارند این طبل تو خالی برای چیست شده منبع یک گروه خاص و....
سلام جناب ملک پور
شما این حرف هایی را که درباره کارمندان بنیاد مدعی شدید چون مستند نیست نه ارزش قضاوت دارد و نه از شما به عنوان جانباز پسندیده است که بی مدرک همه را به کارمندان بنیاد بدبین می کنید در حالیکه سندی هم بر ادعای خود ندارید.
به فکر زندگی پی از زندگی هم باشید!
خدا حفظتون کنه دلاور وطنم
با سلام خدمت حاج آقا مجتهد :
حاج آقا لطف کنید یک آدرس مردانه وار ، جنگجو وار، به من بده که چه سازمان و ارگانی از رزمندگان معسر و بیکار و فاقد شغل ثبت نام بعمل اورده تا بتوانند از حداقل حقوق معیشتی مصوب مجلس استفاده نمایند .
کدام سازمان مسئول شناسایی رزمندگان معسر هست ؟
چرا این مسئولان محترم حق مرا نمیدهند ، شکایات اینها را بکجا ببرم؟
من 18 ماه از اول شروع جنگ در حمیدیه و سوسنگرد بودم تا.......ایا هرکس که سالم از جبهه برگردد و شهید ، جانباز، اسیر، نشود ارزشی برای این اب و خاک ندارد ؟ بر عکس قانون و مرامنامه کشورهای دیگر با او رفتار میکنند ؟
ضمن احترام به همه عزیزان ایثارگران ، زندگان را نیز دریابید.
سلام
تبعیض از مصوبۀ مجلس آغاز و در اجرا عملیاتی میشود.
سوال:
آیا ارایه خدمات و تکریم ایثارگران به امر مجلس،فقط دولت است؟سایرین قانونا و اخلاقا شرعا فقط وظیفه تذکر به دولت را دارند.؟یا چکش رییس مجری بعدی؟
پس تکلیف رزمندگانی که اونموقع بخاطرمملکتشون ازهمه چی گذشتن ومجروح شدن ودنبال صورت سانحه نبودن چه می‌شود.....حواله کردیمتان به خدا
باسلام وتشکرازبرادرمجتهد این اطلاعات تمامی فروض متصوره راشامل می گرددوسوال بسیاری ازایثارگران راپاسخگومیباشدازشماممنون هستم امیدوارم صرف نظرازنیت مغرضانه برخی ازصاحب منصبان ودولت مردان چنانچه مسئولین امرازهمین مقداراطلاعات بهرمندباشندسختگیریهای بی مورد ازبین خواهدرفت مجدداتشکرمینمایم
ای دل ای دل!
سلام من سال 91 یا 92 بود کمسیون اشتغال رفتم دکتر کمسیون گفت یک هفته دیگر از بنیاد خبر بگیر بعد یک هفته رفتم پیش مسول که من فرستاد کمسیون کامپوتر نگاه کرد گفت دکتر کمسیون تعید و احراض شدی برو 10 روز دیگر بیا جواب بگیر بعد 10 روز رفتم گفت از بالا تعید نشده وقتی دکتر کمسیون دیده کمر من پلاتین و پیج مهره دارد من از کار افتاده زده ان که ان بالا نشسته بوده من ندیده رد کرده باید حرف دکتر سند باشد خلاصه از اول حق من پایمال شده
ای دل ای دل!
جانبازان تبصره 6 تنها متضرر شدنند
جانبازان تبصر ۲ به شش نام کذاری خدا میداند جانبازان عصاب روان بند ج ماده عصاب تمام شده هستن از نظر عصاب روان و گرفتاری کوش حلق بینی از چهار عضو بدنم ناقص است در پرونده مشخص خانواده محترم شرمنده هستم ازرش قایل بخاطر جانبازی وعلا هیچ کس قبول نمکرد شاد شویم در خرداد اجرای حتمی
درودبر آقای مجتهد! فقط نفرمودید این قانون از کی اجراء می شود؟
باسلام خدمت آقای مجتهد ضمن تقدیر وتشکر از اطلاع رسانی جنابعالی بنده حقیر مشمول بند 8 می باشم ولی کو گوش شنوا با حلوا حلوا دهان که شیرین نمی شود باید چاره ای اندیشید تاکی فقط مصوبات وبخشنامه ها رامرورکنیم وقتی ضمانت اجرایی ندارد چه فایده حتی اگر این مصوبات هزاران بند وتبصره داشته باشد خوشبختانه تمامی معوقات آزادگان وخانواده شهدا وجانبازانی که حقوقشان قطع نشده کم وبیش پرداخت شد امیدواریم که معوقات وحقوق ماهم که حالت اشتغال هستیم وبه جرم شاغل بودن پرداخت نشده است پرداخت گردد
جانبازان معسرزیر۲۵درصد پس چی نه بازنشستگی نه حقوق پس بایدبمیرندیا...
سلام آقای مجتهد ، ازبابت آگاهی که به جانبازان میدهید خیلی متشکریم ، دست شما درد نکند خیلی عالی است .
خواهش میکنم از پیش نویس آیین نامه جدید قانون جامع قرار است بنیاد تنظیم و برای تصویب هیات دولت ارسال کند، مخصوصا درخصوص تبصره 2 ماده 39 حقوق حالت اشتغال برای جانبازان شاغل دولتی اطلاعاتی را منتشر فرمائید . خواهشمند است برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق ماجانبازان شاغل ما را یاری کنید . خدانگهدار شما برادر
سلام علیکم. کارشناسان محترم اموراداری و حقوقدانان محترم فاش نیوز، باعرض سلام، باتمام توضیحات شفافی که اقای مجتهد مرقوم فرمودند اما بازهم دچارسردرگمی هستیم که البته این به پیچیدگی تبصره ها و مواد و بندهای قانون ایثارگران برمی گردد. یک بسیجی ازاده و جانباز45% که سال69 ازاسارت برگشته و به اوگفتند می توانی حالت اشتغال بگیری و ازکارافتاده شوی اما خواست تا آنجا که وسع جسمی و روحی اش اجازه می دهد کارکند و به استخدام آموزش وپرورش درآمد و آخرسال83 ازکارافتاده کلی شد و تاکنون فقط حقوق آموزش وپرورش را می گرفته و اکنون بازنشسته کامل شده است، آیا به جز حقوق بازنشستگی، مشمول دریافت حقوق ومزایای آزادگی وجانبازی از سپاه یا بنیادشهید یا ساتا می شود؟. سئوال دیگراین که کارمندآموزش وپرورش هنگام بازنشستگی، میانگین دوسال آخرخدمت را بعنوان پاداش دریافت می کند یا این که طبق آخرین دریافتی فیش حقوقی؟. متشکرم.
با سلام هم اکنون بنیاد شهید پرونده افرادی که شامل ماده 38 می باشند را تحویل می گیرد و تبصره 2 ماده 39 را پرونده شان را تحویل نمی گیرد خواهشمندم پیگیری کنیید .دهلران جانباز 60 درصد اسد رضایی
...
یا حسین ( ع )

( امنیت کنونی کشور نتیجه دفاع مقدس است، )

امنیت کنونی کشور نتیجه دلاوری و ایثار شهدا و جانبازان و رزمندگان

ایران اسلامی است ؟!

و امروز جانباز نان ندارد و مسکن ندارد و معیشت ندارد ؟!

باالاخص جانباز 5 % که حقوق هم ندارد ؟!

...
چگونه امام زمان (عج) از ما راضی می شود :

... وقتی که حق الناس را ادا کنیم و پیروانش را ظلم نکنیم . ؟!

.... وقتی که حقوق و معیشت جانبازان 5 % را بدهند ؟!

.... تا روزی ما حلال شود و برکت داشته باشد ؟!

سلام بر حسین مظلوم ( ع )
جناب آقای خاکپور جانباز 70% حقوق ندارد تا برسد به 5% الان من خودم جانباز 70% هستم که حقوق حالت اشتغالم از سال 83 به خاطر اشتغال از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران قطع گردیده و هنوز که هنوز است با توجه به اصلاح تبصره 2 ماده 39 بر قرار نگردیده است در حالی که تمام جانبازان ارتش از 25% به بالا حقوق ایثارگری دارند که از طریق ساتا به عنوان حقوق بازنشستگی پرداخت می شود و در حال حاضر شاغل هم هستند. درود بر ارتش جمهوری اسلامی ایران در حالی که من جانباز 70% بسیجی به صورت داوطلبانه از طریق سپاه به جبهه اعزام شدم و همچنین دارای رای از کار افتادگی کلی می باشم و در حال حاضر هم حقوق کارکرد خود را می گیرم و از هیچ سازمان و یا ارگانی حقوق ایثارگری به بنده نمی دهند واقعا" عدالت این است پس کی این تبعیض ها بین جانبازان می خواهد از بین برود؟
...

جانباز عزیز

از بین نخواهد رفت .

ظلم کردن شده تفریح .

خدا بفریادمان برسد .

آمین
خدا نگهدارت باشه جناب مجتهد اگه کارییم واسمون نشه باز سپاسگذاریم
اخر که سپاه رایک نیروی تروریست معرفی شده از جامعه جهانی جانبازی بسیجی که توسط این این ارگان به جبهه رفته فرقش باارتش درچیست اخر که فرمانده انها یکی است چه قرق بین ارتش سپاه حقوق جانباز ارتش طبق قانون داده شود ولی نیروی بسیجی که توسط همین سپاه رفته جنگ فرمانده مقسرس نه بنیادونا سپاه حال باید بین علی وعلی مقایسی باشد برای بچه های مجروح



نوش دارو بعد از مرگ سهراب
32 سال میگذرد
آخرین نفس ها
محل اجرای احکام : بهشت زهرا
...

درود بر شما

بهشت زهرا را خوب آمدی ؟!

و باغ رضوان ؟!
با سلام
خواهش می کنم با قانون های که اصلا اجرا نمی شه اسم شهدا وایثارگران رو بد نام نکنید
با سلام و خسته نباشید خدمت آقای مجتهد عزیز سوال بنده اینست که چرا جنابعالی در بند ۴ مرقوم نموده اید مبنای پرداخت حقوق این افراد از جانبازان حسب مورد مقررات نیروهای مسلح یا قانون مدیریت خدمات کشوری میباشد در صورتی که قانون جامع با صراحت اعلام داشته حقوق این افراد اعم از کشوری و لشکری بر اساس قوانین و مقررات نیروهای مسلح می بایست پرداخت شود۰

 اضافه کردن نظر
نام
ایمیل
با سلام با عنایت به اینکه همه جانبازان در رابطه با همکاری با نیروهای مسلح از کارافتاده نشده اند و برخی از این عزیزان در بمباران و ... مجروح شده اند نحوه پرداخت حقوق آنان متفاوت است . این قبیل جانبازان بر اساس احکام نیروهای مسلح حقوق نخواهند گرفت
باسلام . اقای مجتهد من جانباز 25درصد هستم و درحال حاضر مشغول بکاردر وزارت کار میباشم آیاباتوجه به اصلاح تبصره 2 ماده 39 به من حقوق تعلق میگیرد؟ خواهشمندم به اینجانب خبر دهید
با سلام چنانچه داراي راي از كار افتادگي كلي يا جزيي باشيد برابر قانون به شما هم حقوق تعلق مي گيرد فقط بايد تنگ نظريها و برداشتهاي سليقه اي مجريان اصلاح شود
طبق منشورحقوق بشر همه دولت موظف هستند از همه قربانیان جنگ بدون چشم هم چشمی وتبعیض غرامت پرداخت کنند یا مورد حمایت مادی ومعنوی قرار دهند ولی متاسفانه تا زمانیکه بنیادشهید ابزار دست مسولین میباشد چنین حقی احقاق نخواهدگردید
سلام علیکم آقای مجتهد خدمت شما عرض شود که اگر بنیاد وجود نداشت ما با همین مشکلات مواجه نبودیم وهمین سازمانها وارگانها سالها با تفاسیر من درآوردی وجود نداشت ؟چرا از خود ایثارگران سوال نمی کنند که آیا مایلید که یک سازمان عریض وطویل بنام بنیاد که بعد از آموزش وپرورش بیشترین بودجه را به خود اختصاص داده این حق ایثارگران بجای اینکه مستقیم در حسابشان برود با کار شکنی مسولین وکارشناسان آن سازمان از ایثارگران گرفته ودر جیب کارکنان واریز میشود فقط اگر یک بررسی شود که هزینه های که در بنیاد بین برخی کارمندانش خرج میگردد رقم بسیار بالایست ولی چرا به این امر مبادرت میورزند برایم جای سوال دارد یک بار برای همیشه ایثارگران را شناسایی وتمام مزایای که قرار است از تمامی سازمانها به این عزیزان داده شود مستقیم بحسابشان برود بسیاری از مشکلات ایثارگران حل خواهد شد یک رفراندم چاره کار است ولی نمی خواهند چون منافع بعضی در وجود همین بوراکراسی است وبس!
با سلام
جناب آقای مجتهد مشکل ما عدم اجرای قانون است
اصلاح تبصره 2 ماده 39 تکلیف را روشن کرده جای شک وشبهه ندارد
اما عده ای میگویند این فقط برای کسانی است که 2 حقوق گرفتند وحالا یکیش قطع شده است درحالیکه مشخص کرده حقوق بابت جانبازی ارتباطی با حقوق دربرابر کار ندارد
لذا امثال من چکار باید بکنیم که حقوق ایثارگریمان برقرار شود بنده ازابتدا 5600تومان حقوق گرفتم الان هم همانست ازسال 88 ازکارافتاده کلی شدم لکن درمحل کارم ماندم وبا 31 سال سابقه درسال 92 بازنشسته شدم
لطفا راهنمایی کنید ضمنا به دیوان شکایت کردم که نوبت رسیدگی نرسیده هرچند امیدی ندارم چون بجای قوانین به لایحه دفاعی بنیاد توجه میکند
با سلام. اقای مجتهد چندین سال است که وقت مارا می گیری ودائم این ماده وان تبصره را تفسیر می کنی تورا خدا بس است چشم واعصاب خود را از بس به سایت فاش نیوز سر زدیم از دست دادیم. اخر قانونی که کسی به ان توجه ندارد وعملی نمی شود چرا هر روز دم از ان میزنید .من کارمند اموزش وپرورش هستم بابت کارم حقوق میگیرم وهیچ امتیاز یا خدمتی به من تعلق نمیگیرد.چرا کاری میکنید که وابسته وعده های نا عملی فاش نیوز شو.یم. به قول ان دوستمان شاید این قوانینی که شما تفسیر میکنید بعد از مرگ ما در قبرستانها عملی گردد. 26سال است که جیزی ندیدیم بگذار تا دیگر به ماده 2و تبصر 39 و....دل خوش نکنیم.دولت در درمان ما جانبازان مانده دیگر امیدی نیست جز سکوت اقای مجتهد.
سلام خواهشا اقای مجتهد جواب بدید یا ازجانبازانی که جواب سوالمو میدونن راهنمکایم کنن؟؟؟؟؟؟
بنده کاردثابت سپاه بوده ام وامسال رای ازکارافتاده کلی گرفتم از کمیسیون سپاه
ایا سپاه باید حقوقی بابت جانبازی بده بدهد یا خیر؟؟؟ممنون میشم شفاف جوابم رو بدهید/////
فعلا عده‌ای با شرایط و ضوابط یکسان از 2 نوع وضعیت حقوقی برخوردار هستند واین بی عدالتی محض است ویکسری جانباز درصد پایین ورزمنده حتی حقوق اندکی دریافت نمیکنندو بنیاد علنا قانون شکنی میکند ودستگاه های نظارت کننده غفلت میکنند دیوان عدالت هم توجهی به شکایات جانبازان ندارد ریس جمهور مسئول اجرای صحیح قانون اساسی است وحق ما در این میان تضییع شده واقدامی نکرده واخطار قانون اساسی نداده نمایندگان مجلس امورات مهمتر از مشکل جانبازان دارند ریس مجلس هم بسیار خنثی عمل میکند پس ما به چه امیدی انتظار اجرای عدالت داشته باشیم مگر هزینه کرد شش ماه درمان ما را کسی جوابگواست حودم پول اسپری های شیمیایی وبستری را طلبکار هستم مگر شش ماه بیمه تکمیلی نداشتیم صدای مسولی به هواخواهی جانبازان درامد اقای مجتهد عزیز فعلا مه وخورشید وفلک در کارند تا حقوق قانونی ما را نادیده بگیرند
ولا همه ایثارگران سر کارند ، الهی خیر نینند ،بخدا عامل تمام بدیختی ها و شرمندگی بین فرژندانمان بنیاد شهید است و بس ،دزد دزد دزد دزد دزد دزد دزد آتش جهنم گوارایتان باد که زندگی ماها را جهنم کردیدل
چراکسی جواب من رو نمیدهد تدیگه توان رفتن بالاپائین پله های سازمان ایثارگران رو ندارم
ایا به من جانبازازکارافتاده کلی کادرثابت سپاه باید حقوقی درمورد جانبازی ام پرداخت شود یاخیر؟؟؟؟
خواهش میکنم از کسانی که اطلاع دقیق دارند جواب بدن ممنون میشم
23023647 تماس بگير تا كاملا توضيح داده شود
سلام، با تشکر از جناب آقای مجتهد که با ایثار وقت گرانبهایش اطلاعات بسیار مفید و قابل تاملی ارائه مینماید همچنین به افراد نفوذی که از اطلاع رسانی ایشان متضرر میشوند تسلیت عرض میکنیم، تشکیلاتی بنام جبهه جانبازان تاسیس شده تا انشاالله فعالیتهای رسمی را در راستای احیای فرهنگ ایثار و شهادت شروع کند. بدینوسیله میتوانیم هدف اصلی سایر احزاب را از بپیوستن یا کارکرد مجزا از اهداف متعالی جبهه جانبازان تشخیص دهیم. میدانیم استفاده از کلمه جبهه یعنی ایجاد گنجایش برای جذب احزاب و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رهبری جانبازان میباشد. متاسفانه دولت تدبیر و امید نتوانست علیرغم تبلیغات گسترده و هزینه کلان خدمتی برای مردم و کشور انجام دهد. روغن پالم ، دود حاصل از خودروهای فرسوده و بنزین محصولات شیمیایی، پارازیت ماهواره ، حقوق حداقل کارگری و بسیاری از مضرات را در حلق مردم سرازیر کردند. اینها همان افرادی بودند که عملکرد دولت قبلی را برای عدم اجرای مصوبات مجلس تقبیح میکردند اما در حال حاضر بی توجهی مطلق به مصوبات مجلس را دنبال میکنند هرچند وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور بمراتب بدتر از قبل شده است.
در دولت قبلی که وزیر راه و شهرسازی توانست راههای زیادی احداث کند یا راهها را دوبانده کنند توسط مجلس استیضاح و برکنار شد. دولت قبلی نتوانست یارانه تولید را پرداخت نماید لذا تبلیغات گسترده ای بر علیه آنها راه انداختند. دولت فعلی بسیار ضعیف تر از دولت قبل بوده زیرا در پرداخت صورت وضعیت های پیمانکاران بخش خصوصی آنقدر تعلل کرد که همان تعداد پیمانکار که با سرمایه شخصی پروژه های عمرانی دولت را احداث کردند ورشکست شدند و هنوز دنبال دریافت مابه التفاوت نرخ ارز یا تغییرات نرخ بنزین و انرژی هستند. مطلع شدیم دولت علیرغم درآمدهای نجومی داخلی از کیسه مردم ، توانست رهبر معظم انقلاب را متقاعد کنند تا برای احداث پروژه های عمرانی از صندوق ذخیره ارزی که توسط دولت قبل جمع آوری شده استفاده کنند.
آیا چنین دولتی که فقط با کارکرد و تبلیغ بر علیه دولت قبل روی کار آمده ، جز ضرر و درماندگی و هزینه از ذخیره ارزی حاصل دیگری داشته که قابل تقدیر باشد؟ بهترین و فداکارترین سربازان ایران از عملکرد دولت بخصوص بنیاد ناراضی و خواستار اقدام عملی و جدی مسئولان دلسوز نظام جهت رفع تبعیض میان ایثارگران علی الخصوص انحلال کوفه ثانی میباشند.
با سلام خدمت جناب اقای مجتهد بنده با رای از کارافتادگی بنیاد و نیروهای مسلح و با مشکلات فراوان جسمانی ،قطع عضو و.... متاسفانه از سال ۸۸ به دلیل اشتغال در دستگاهدولتی حقوق حالت اشتغالم قطع شد . با پیگیری فراوان و با توجه به قوانین روشن ولی متاسفانه به نتیجه ای نرسیدم و با امید به رسیدگی در دیوان عدات اداری شکواییه ای تنظیم و با کلیه مستندات تحویل دادم ولی متاسفانه دیوان هم رای به رد شکایت صادر نمود . از شما تقاضا دارم راهنمایی بفرمایید به کجا جهت رسیدگی باید مراجعه شود با توجه به اینکه بسیاری از جانبازان دچار این بی عدالتی شده ‌‍‌‌‌‌ اند . شایان ذکر است در حال حاضر جانبازان و ازادگان غیر وظیفه سپاه و بسیج در اداره محل کار بنده از این مزایا استفاده می نمایند .
با سلام خدمت اقای مجتهد
با توجه به اشتغال در دستگاه دولتی حقوق حالت اشتغال اینجانب از سال ۸۸ توسط بنیاد قطع شد این درحالیه که در جانبازان و ازادگاه ارتش و نیروی انتظامی همزمان با اشتغال در محل کار اینجانب از ساتا حقوق دریافت میکنند که این امر عین بی عدالتیه که اقایان مسول باید با توجه به صراحت قوانین موجود در این زمینه پاسخگو باشند که متاسفانه نیستند . در ضمن به دیوان هم شکایت بردم و تمام مستندات رو هم ضمیمه کردم ولی رای به رد شکایت دادند . لطفا با توجه به توضیحاتی که تاکنون در این خصوص ارایه نموده اید راهگاری هم ارایه کنید تا کلیه عزیزانی که دچار این مشکل هستند همگی دست به دست هم داده تا این حق قانونی و مسلم را از انانیکه تاکنون از اجرای قوانینی که به روشنی در این باره وجود دارد پیگیری نمایند . از قدیم گفتند یک دست صدا نداره
سلام و درود وخدا بر ائمه اطهار (ع) و آقا امامزمان(عج) و رهبر انقلاب امام خامنه ای (مد) وسلام و درودبر همرزمانم وخانواده شهدا و ایثارگران وجانبازان. عزیزان ،بنده هرچه از دست نوشته های شماررا می خوانم همه از مادیان نوشته اید افسوس می خورم اون بچه هایی که به عشق مولایشان روی مین میرفتند و راه وباز می کردند ، با تسبیح تا صبح ذکر می گفتند و شب زنده داری ، کجایند یاران بی ادعای تاریخ جنگ ، خط مقدمیها و غیر خط مقدمی ها بیدارشوید ،خیلها از بچه ها جنگ مثل حضرت فاطمه (س) بی نشانند ، دلاورمردان عرصه تاریخ جنگ که حال جسمانی جانباز ، روحیه جنگیدن با وضعیت اقتصادی حاکم درحال که بسیار سخت است اماباید سختی را با مادیات معامله نکنیم ، حق گرفتی است ، اما طمع انسان هرگز سیری ندارد ، مواظب آداب و رفتارتمان باشیم که ما مانند حلقه فیلم سینمایی تا اسلام باشد فیلم ما هم هست و نسل در نسل خواهند دید ونقد و نظر پردازی خواهند کرد ،یازده سال در دهیاری روستایمان با جمعیت حدود 2000 نفر مشغول خدمتم بدون فیش و حکم حقوقی ، نیروی ساده وساعتی که طبق ساعت کار مزدمو میگیرم تنها رزمنده (11ماه)وجانباز (فعلا 15درصد) بدون شغل رسمی در ایرانم از سال 62 تا حال در بسیج و کارهای فرهنگی و هنری و اجتماعی و مذهبی مشغول کارم ،با سختی اماراضیم ، بنده از قانون چیزی یاد نگرفتم هرچه اقتصاد ما خرابه کلیک میکنند روی آنهایی که باید حقشان را بگیرند کسر و به آدمهایی که فقط اسلام نمایی و نقش بازیگریشان بسیار حرفه ایست به جیب میزنند و یا اختلاس و خلاص ، مادیات خوب است منکر نیستم اما گذشت و ایثار حضرت ابوالفضل(ع) راسرمشق مسیر زندگی قراردهیم .
خداوند می دانند با مهدی (عج)زمانش چه کند برآنهایی که حق را ناحق می کنند .با تشکر
چرا نظر منو که از آقای مجتهد خواسته بودیم در مورد ماده 51 اگر خبری دارند به ما هم اطلاع بدن رو ثبت نکردید؟ نکنه پیگیری ماده 51 و مطالبات ایثارگران سیاسی شده؟ باز هم سانسور کنید ممنون
...
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از پایان رسیدگی به لایحه حمایت از
معلولان در کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد.

علی ربیعی که رئیس جمهور را در بازدید از شیرخوارگاه آمنه همراهی می کرد، در مصاحبه با خبرنگاران شبکه خبر و واحد مرکزی خبر افزود : فصل ممیز دولت یازدهم مربوط به سیاست های رفاهی این دولت است و در برنامه ششم توسعه به نظام چندلایه تامین اجتماعی و بیمه های درمانی توجه ویژه داریم و توجه به گروه های اجتماعی مورد حمایت و تلاش برای توانمندسازی آنها از اولویت های خاص دولت است .
وی گفت : یکی از شاخصه های این دولت، داشتن سیاست رفاهی منسجم برای مبارزه با فقر غذایی و فراهم کردن امکان زندگی بهتر برای گروه های پایه جامعه است تا بتوانیم باتوسعه ناموزون مقابله کنیم.

ربیعی اضافه کرد: در نخستین جلسه شورای عالی رفاه پس از 8 سال آقای رئیس جمهور بر رفع مسئله فقر و توزیع نابرابر ثروت در کشور تاکید کرد و در بودجه سال آینده هم برای رفع این معضلات برنامه داریم.
وی افزود : رئیس جمهور با حضور مکرر در مراکز بهزیستی، جهت گیری دولت در کمک به این گروه ها را نشان می دهد .
ربیعی گفت : در همین راستا کمیسیون اجتماعی دولت لایحه حمایت از معلولان را پس از شش ماه بررسی دقیق به پایان رساند و با این اقدام، تحولی در زندگی معلولان ایجاد خواهد شد.

1393/08/12

خدا : یکی هم پیدا شود حمایت از رزمندگان جانبازان هشت سال دفاع

مقدس را تصویب کند ؟!

بالاخص جانبازان 5 % که 25 سال است که حقوق هم ندارند ؟!

آمین
خیلی خوبه ولی هیچ وقت اجرا نمیشه فقط گفته میشه
اقای ساقی شماتنها کسی به نظرم برای جانبازان کار میکنید یه در خواست دارم که در صفحه اصلی سایتتون کار کنید این است چرا ما فرزندان جانبازان زیر 25درصد هیچ امکاناتی نمیدن مگه ما چه گناهی کردیم که فرزند شهید و جانبازان بالا 25 درصد ای همه امکانات مگه پدر من که 40 ماه جبهه و حدود یک سال جهه بعد از جنگ ایا نباید یه حداقل امکاناتی داشته باشیم بخدا شب روز دارم به اقای مجتهد و اقای شهیدی نفرین میکنم چرا ما فرزتدان جانبازان
جانباز25درصدشیمیای بیکارحالت اشتقال نشدیم باکمی مصتمری که بما میدن میتونینم زندگی کنیم بنظرشما ممنون میشم مارو راهنمای کنید
چرا کسی نمی پرسد تاکی باید فقط پاره ای ازجانبازان باید سنگ زیرین اسیاب باشند خانواده محترم شهداوآزادگان سرافراز که میگیرند فقط جانبازان بدبخت 25 تا 49درصد ازهمه چیز محرومند
سلام جهانبخش نیازی جانباز70درصدقطع نخاع هستم قبل ازاینکه به جبهه بروم درشهریاردسته یک باباسلمان شهریارروستای شهیدسردارکلهرمشغول فوتبال بودم وخیلی خوب بودم .خانواده ضیف کشاورزداشتم که 9 نفرعاعله داشت ومن ازسن 6ال 7 سالگی شروع بکاردرکنارپدرم ودیگربرادرانم کردم ناگفته نماندقبل ازانقلاب پدرم رعییت ارباب بوده بعدازانقلاب برادربزرگم درجهادبه جبهه رفت ودرعملیات والفجر مقدماتی راننده لودربودکه لودرش رازدن برادرازمن بزرگترازمدرسه 16 ساله به جبهه رفت وبعداز2سال درعملیات وافجر8 تیردوشگاه به سرش خوردوجانبازشد ومن که هم زمان بابرادرجبهه بودم درعملیات عاشورای سه قطع نخاع شدم وپدرم راخودم به جبهه فرستادم وسه ماه درشلمچه بود.پدرم درزمان شاه رعییت بودولی بچه هایش سالم بودن درانقلاب هم خوش جبهه رفت وهم سه فرزندش ودوبرادرکوچکترم هم سربازی رفتند .الان هم وضع مان همان مثل قبل ازانقلاب ولی لتوپارشده .حالا درتلویزیون احسان علیخانی سه تافوتبالیست اورده ومیگه مردم خبرندارندشماقبلا چه کارهایی کردین وگرنه حق میدن میلیاردی پول ازبیت وال ما بگیرید.چراپس سهم من وامثال من چی میشه اوناحق دارندمن حق ندارم .اگرتیمهاخصوصی بودبازیه چیزی ولی دولتی که پول ویلچرمرانداربدهدوپول یه مسکن مناسب رابه من نمیدهد وبای درروستازندگی کنم وفقط اه خودم وخانواده ام رادربرداشته باشد وقتی زندگی اقایان فتبالیست ویااقازاده ها رانشان میدهنداینان پول خون من وامثال من است اقایان دولتی وقتی یارانه خانواده های بیچاره راقطع میکنیدوقتی علام میکنند که اگرکسی احتیاج نداشته باشد بگیردحرام است .چطوردولت بخودش اجازه میدهد ازپول ما که برامده ازخون شهداوجانبازان است پول مفت به اشخاصی بدهد که زیزابرو برمیدارندوتازه ازسربازی هم فرارمیکنند .من ازدولتمردان وفتبالیستهای کشوراخطارمیکنم که اگرسهم مراندهیدتابنده هم دررفاه زندگی کنم دراخرت ودردنیاخیرنخواهند.دید.عین این نامه راهرجاکه دستم برسدمیفرستم . اقای صاقی لطفا درسایت بگذارید .تامردم بدانندجانبازن درفقرزندگی میکنند ودولتی هاپول مردم رافقط به افرادقلیلی میدهد.باتشکر.نیازی.
جناب آقای مجتهد باعرض سلام، بسیجیان آزاده و جانباز 50 و 60% کارمنددولت (ازکارافتاده کلی و حالت اشتغال)که بازنشسته شدند آیا می توانند با مراجعه به سپاه یا بنیاد برای حقوق جانبازی اقدام کنند؟. متشکریم.
سلام خدمت برادرارجمندصاقی بنده جانباز70درصدقطع نخاع هستم 20روزپیش فشارم به 22 رسیددرحال بدی مرابه بیمارستان سجادشهرستان شهریاربردن که ازروسایمان 15کلیومترفاصله داردبعدکمکهای اولیه به منزل امدیم ولی دوبارحالم خراب شد دوباربه همان بیمارسان رفتیم دکتربعد ازکمکهای اروژانسی گفت باید تحت مرافبت باشد به بیمارستان خودشان ببریدبنده چون زیادبیمارستان نمیروم شاید15 سالی بودنرفته بودموهیچ بیمارستانی فقط قبلا برای معالجه به ساسان رفته بودم ساعت 2 حالا یکم بیشتر یاکمتریادم نیست به انجا رسیدیم بعدازکارهای اولیه گفتن بایداکوبگیری گفتم نمیشودیک شب بستری شوم تافردااکوبگیریداصلازیربارنرفتن وباهمان حالم برگشتم که متاصفا دوباردوروزپیش حالم خراب شداینبارمستقیم به ساسان رفتیم دوبارعکس وازمایش فشاررم رااوردن پایین گفتن بایدسونی گرافی شوی الان نداریم بروفردابیاگفتم یک شب بستری کنیدمراچکاب کنیدیکی ازپرستارهاگفت ای باباقبا ازشماجانبازمثل خودت 70درصدچهارساعت باحال خراب ایجامانداخرقبولش نکردن مثل اینکه سیاست جدید است اقای ساقی دوبارامدم منرل مابعدازسی سال اگربه درمانمان نرسنددیگرچه بخواهیم میشودپیگرشویدیااگربیمارستانربهتری سراغ داریدکه بشودمراجع کردمعرفی کنیدباسپاس نیازی
باسلام بنده درسال 1360 استخدام رسمی ارتش شده ودر سال 1361 مجروح شدم وتا سال63 بستری وتحت درمان ودرسال 63 طبق بند ب بازنشسته شدم وبا این همه تصویب قانون در حقوق من هیچ تاثیری نداشت در سال 1391 به ایثارگران نزاجا مراجعه کردم وانها چندین نامه به من داده تا جوابیه انها را بیاورم وخلاصه در سال 1392 با 65/. درصد جانبازی وکمیسیون 120 مجددا جهت تعیین تکلیف کلی یا جزئی به بهداشت ودرمان رفته وطی یک پروسه طولانی در تاریخ 23/5/1393 از کار افتاده کلی شدم ولی ایثارگران نزاجا حالت اشتغال مرا اجرا نمیکند لطفا راهنمائی کنید به کجا مراجعه کنم ودر حال حاضر دریافتی حقوق من حدود یک ملیون تومان میباشد با نهایت تشکر جانباز 65 درصد از کار افتاده کلی
با سلام : من جانباز 25درصدهستم و الان مشغول بکارم و کارمند میباشم . هیچگونه حقوقی بابت جانبازی بنیادشهید به من پرداخت نمیکنه باتوجه باینکه بارها به بنیاد مراجعه نمودم متاسفانه هیچ جواب واقدامی نمیکنند خواهشمندم از اقای مجتهد راهنمایی نموده شاید حقوق جانبازی اینجانب برقرار شود .
(اطلاعیه مهم) صداوسیمابه علت کمبود بودجه نمیتواند ماده 51 قانون جامع رااجراءکند.
درودبرمدیران صداوسیمای کشور که هنوز دراجرای ماده 51 قانون جامع ماندند که آیاشامل اجرایی شدن درصداوسیماجمهوری اسلامی ایران هست یانه. وآیاحق ایثارگری به جانبازان صداوسیما تعلق میگیرد!!!!!!!! البته رئیس قبلی بااینکه جانبازبودند برای رضای خدا ازخودگذشتگی کردندوازحق خود.وهمه جانبازان سازمان گذشتند.. حال ببینیم رئیس جدید که خیلی تعریف شو میکنند.آیا حق جانبازان راطبق قانون مصوب که درماده2 این قانون نام صداوسیما تآکیدشده وجزء مکلفین میباشد. دستوراجراء صادرمیکند؟؟؟؟؟؟؟
با سلام جانباز 25%کارمند حالت اشتغال بنیاد شهید هستم 14 سال است از حق و حقوق جانبازی محروم میباشم در سال 1380 با همکاران جانباز همشرایط کار افتاده و حالت اشتغال شدم سالهاست همکاران همشرایط من از مزیای حق و حقوق جانبازی برخوردار هستند بخدا دیگر دارم دیوانه میشوم به هر کجای که فکرتون می رسد نامه نوشتم و حضوری رفتم هیچ نتیچه ای نگرفتم بنده از بنیاد شهید تعجب میکنم به جای اینکه منافع ما و حامی جانبازان باشد چرا در خود بنیاد شهید قانون حالت اشتغال برای جانبازان همشرایط یکسان نیست اجاره نشین هستم دوتا فرزند و یک برادر معلول ذهنی دارم ما هم نیز زن و بچه داریم خانواده من از ماها انتظار دارن ما که سالم نیستیم درد و زجر مارا تحمل می کنند14 سال است چشم انتظار این هستم که ما هم مثل همکاران جانباز همشرایط به مزایای حق و حقوق جانبازی برسم که بنده هم بتوانم کمی از مشگلات مالی نجات پیدا کنم بخدا به آخر خط رسیدم بنیاد مسئولین بنیاد شهید ظلمی که به بنده کرده حلال نخواهم کرد
کسی رزمنده ،جانباز،فرزندشهید ،وبسیجی باشد برای هرعنوانی قانونی تعریف شده است .وقوانین حق وحقوق مجزائی برای هرایثارگرعزیزراقائل شده است ولی درمملکتی که کسی ازتمام این عنوانین برخوردارباشد اولاً کم است وثانیاً برخورداری ازاین گونه حقوق بواسطه حق بعدی که ذکرشد محروم می ماندیاجانبازی که ازمقطع تحصیلی استفاده کرده باشد بااینکه درقانون ذکرشده که فرزندشهید همانندجانباز50%بجرم اینکه قبلاًجانبازبوده نمیتواندازدومقطع تحصیلی استفاده کنند.سئوال مااینجاست مگردست خودمان بوده که فرزندشهید بشویم یانه مگردست خودمان بودم که جانبازبشویم یانه به هرحال هرگونه غفلت ازاین قشرآسیب دیده درجامعه اسلامی صلاح نمی باشدازمسئولین تقاضای دیدشدن این حق مسلم یک فرزندشهید رادارم
با سلام در تبعیض فرقی بین 10درص و 49 درصد وجودندارد این درصد فقط اهرمی برای تبعض و تشدید اختلاف بین جانبازان و بعضی ها هم ار هدف اصلی که همان دفاع از دین . وطن و ایثارگری هست فاصله میگیرند . انشاء الله مسئولین خودشون رو مسئول خدمات رسانی به جانبازان بدانند و درد جانبازی با مهر بعضی ازمسئولین مخصو صا مجلس شورای اسلامی کاهش پیدا کنه به این تبعیض پایان بدن . انشاءاله . برای شادی ارواح پاک شهیدان صلوات
ایا جانبازان زیر بیسست وپنج درصد کارمند مشمول این قانون هستند یعنی از بنیاد باید حقوق بگیرند .ایا این ربطی به حقوق کارکرد انها ندارد .باتسکر از اقای مجتهد زاده ؟
تابابک زنجانیها وخاوریها ومرتضوی ها هستندحق کسانی که خونشان برای دین ومملکت ریخته شده بدترمیشه بهتر نخواهدشد
زامريكاجه انتظاري داريم وقتي درداخل ريشه خودمان رادرمياوريم وباااعمال خلاف خودمزدزحمات جأنبأزأن وشهداوان كساني كه دراسارت بودند وبراي ثانيه درفكربودند خيانت ميكنيم ازامريكا جه انتظأري بايدداشت وقتي ريشه به تيشه مي زنيم وقتي خودمان خيانت به خون شهداميكنيم جه بايدكفت وجه بايدكردبانام شهيدوبانام ايثاركرريشه مي سوزانيم جه بايد كرد وقتي خودمان نام منافقين رابااعمال خودسربلندمي كنيم واي واي ننك بركساني كه منافق اند ومنافق صفعت
با سلام ...من جانباز 65درصد بازنسته بانک هستم واز کارافتاده کلی بنیاد هستم ایا مستمری بنیاد شهید به من تعلق می گیرد یا نه .باتشکر
سلام آقای مجتهد.لطفا پیگیری فرمایید.آیا باتوجه به ماده60وهمچنین باتوجه به اصلاح تبصره 2ماده 39قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران.جانبازان حالت اشتغال نیزمیتواننداعاده به خدمت شوند.یاخیر؟ چون مثل بخشنامه های قبلی درماده 60قانون جامع هیچگونه تبصره ای وجودندارد که اشاره شود جانبازان حالت اشتغال نمیتوانند اعاده بخدمت شوند.پس چرابنیادبادرخواست جانبازان موافقت نمی کند.باتشکر
من جانباز 25درصدم وبارنشسته سپاه که ماده 38 قانون خدمات رسانی به ایثارگران برایم اجراتشده ونخواهد شد متاسفانه با توجه به همه قوانین وضع شده برای ایثارگران هنوز شاهد تبعیض وظلم هستیم
پس این همه که تبصر ه چسبوندنو بردنو اوردن پس چی شد !!!! یعنی پدر من که سرباز سپاه بوده وشهید شده چه فرقی با جانبازای عزیزمون دارن که نباید حکم سپاه براشون اجرا بشه و مادر من با حکم یک میلیون چهارصد زندگی کنه اونم با دریافتی یک میلیون ومستاجر
آقای مجتهد سلام خواهشی که دارم شما بیائید وکل تسهیلات وحقوقی که به جانبازان تعلق میگیره بصورت کتاب در آورید و برای جانبازان بفرستید ووجه آنرا دریافت کنید که جانباز بداند چه حق و حقوقی به خودو افراد تحت تکفل ایشان تعلق میگیرد ممنون
سلام بر تمامی عزیزان
در مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی مورخه27/2/1395 ماده الحاقی 5 لایحه تنظیم برحی از احکام برنامه توسعه پنجم کشور / لایحه جامعه خدمات رسانی به ایثارگران دايمی شد و امتیازات جدیدی به ایثارگران داده شد
متاسفانه متاسفانه متاسفانه....در بند ح ردیف 16 حقی که مجلس شورای اسلامی برای بازنشستگی جانبازان در سال 1367 در نظر گرفته شده بود و مبنای حقوق بازنشستگی جانبازان را حقوق اخرین ماه منتهی به بازنشستگی دانسته بود که در مصوبه جدید این حق گرفته شد و مبنای برقراری حقوق بازنشستگی جانبازان میانگین حقوق دو سال اخر قبل از بازنشستگی تعیین شد . نمایندگان محترم مجلس در خصوص جانبازان بازنشسته کم لطفی بزرگی نمودند
لطفا عزیزان ذی حق در جریان باشید و از حق خود دفاع کنید .
اجرکم عندالله
جامع خدمات رسانی به ایثارگران دائمی شد/ ارائه تسهیلات جدید


نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تصویب دائمی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، تسهیلات جدیدی را برای جامعه ایثارگران تعریف کردند.
به گزارش خبرنگار ...، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی اصلاحات لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، با تصویب ماده الحاقی ۵، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را دائمی کردند؛ در قالب این ماده الحاقی، تسهیلات جدیدی برای ایثارگران تعریف شده و یا تسهیلات سابق، به صورت شفاف تر باز تعریف شده است.
متن کامل این ماده که با ۱۴۸ رای موافق، ۱۲ رای مخالف و ۶ رای ممتنع به تصویب رسید، به شرح زیر است؛
آقای مجتهدی سلام من جانباز 70درصد بسیجی وکارمند آموزش وپرورش بودم که درحال حاضر حالت اشتغال آن اداره هستم. من چگونه می توانم مشمول ماده 39و38 باشم به من می گویند چون حالت اشتغال هستی نمی توانی از حقوق سپاه استفاده کنی لطفا مر راهنمایی کنید
آقایان مسول بنده جانباز ۲۵/. شیمیایی هستم بعد از ۲۹ سال که با عوارض شیمیایی بی درمان دست و پنجه نرم میکنیم امسال بخشنامه ای به سپاه منطقه ارسال کردند که جانبازان سپاه هم مثل جانبازان ارتش دارای حقوق ماده ۳۸ میشوند ما را به بیمارستان بقیه الله معرفی وبا هزینه شخصی و زیر دستگاههای خطر ساز اشعه نزدیک به ۱میلیون و پانصد هزار خرج کردیم اما متاسفانه با وصف اینکه درصد بالایی از ریه ما را آلوده به مواد شیمیایی دانست ولی کمیسیون از خدا بیخبر ما را رد نمود
سلام: چرا یه مقطع بالاتر اشتغال جانبازان را حذف کردند و حقوق مان 200 هزار تومان کم شد ان هم با این همه مشکلات
سلام اجرای ماده 51چرا برای فرزندان شهید شاغل چه فرقی بین فرزندان شهید بازنشسته می باشد
باسلام
برای اجرای ماده 38 قریب به یکسال است که ما را می برند و می آورند وه ر دفعه یک سری مدارک و استعلامات جدید می خواهند و جالب است به تازگی به این گروه از جانبازان نامه داده اند که برون از اداره آگاهی گواهی عدم سوء پیشینه بیاورند!! من نمی دانم این دیگه برای چیست؟ مگر این جانبازان از کار افتاده که اسمش باخودش است می خواهند استخدام کنند و دو باره بکار بگیرند؟! تاز خیلی از این عزیزان کارمند دولت هستند مگر می شود کسی را دوبار استخدام کرد؟! ضمناً اگر منظور از ماده 38 تجلیل از ایثار این عزیزان در گذشته است این همه دنگ و فنگ برای چیست ؟ آیا این درست است به جانبازی بگویند برای تجلیل از شما که در جنگ صدمه دیده اید حقوقی قرار می دهیم اما مشروط بر اینکه گواهی عدم سوء پیشینه بیاورید؟ این چجور تجلیل و قدر شناسی است!!
آیا خواستن مدارک جزء مفاده ماده38 است؟
به جانبازان زیر25درصد ظلمی شد که نگو و نپرس
سلام به جانبازان عزیزی که نظر داده اند
وقتی جواب نمی دهند چرا نظر می دهید خودتون را خسته نکنید
خدائیش طی این چند سال کسی از مسئولین پاسخگو این صفحه را باز کرده اند تا بخواهد جواب بدهد ؟
کل متن این مقاله گرفتن دو حقوق را مجاز میداند ولی در پایان میگوید که در شرایطی که همه ایثارگران مساوی هستند درست نیست در حقوق و مستمری تفاوتی باشد یعنی یک نفر دو حقوق داشته باشد که این خود نشانه تناقض در متن است به نظر بنده اگر شخص از روز اول جدا از اینکه قبل ار مجروحیت بوده یا بعد از آن کارمند دولت و حقوق بگیر بوده و در زندگی پیشرفت داشته چرا باید مستمری دیگری بنام حالت اشتغال دریافت کند اگر بنیاد بیکاران و از کار افتادگان را حالت اشتغال کرده برای تعدیل وضعیت و یکسان کردن شرایط انجام داده نه اینکه دوباره کارکنان دولت حقوقی که دیگر جانبازان بیکار و از کار افتاده در قالب حالت اشتغال دریافت میکنند را جدا از حقوق اداره دریافت کنند وقتی ایثارگرانی داریم که درصد پایین دارند ولی بیکار و نیازمند مستمری هستند جایز نیست در برابر این دسته از عزیزان عده ای بصورت مضاعف مستمری داشته باشند.
پس خدا بداد ماجانبازان 5درصد برسد که هیچگونه یارویاوری نداریم جزخدای بزرگ
با سلام
همه این قوانین برای ایجاد و دوام و بقای قانون گذاران محترم است نه برای اجرا.
چون اگر قوانین یک بار اجرا شود دگر مشکلی نمیماند که نیاز به این همه قانون گذار و قانون گذاری باشد.
همه اینها برای دلخوشی و مشغولیت ایثارگران است و بس بروید فکر کار واشتغال برای خود شوید که اگر منتظر خیر اینها باشید امیدی نیست.
به قول قدیما:
به فکر نان باشید که خربزه آب است
با عرض سلام بنده ایثارگر هستم و دارای 70 ماه حضور در جبهه های حق علیه باطل و شاغل در یکی از موسسات دولتی هستم. در سال 90 تقاضای بازنشستگی پیش از موعد و الان بخاطر وضعیت مالی و معشیت خانواده میخوام سر کار بمونم ولی موسسه ای که در ان کار میکنم تقاضای من را رد کرده و میگوید باید بازنشسته شوی من عیال وار هستم و میخواهم سر کارم باشم .چه کار باید بکنم ؟؟ لطفا راهنمایی کنید... اگر کسی راه حلی برای مشکلم داشت لطفا با شماره ی تماس برقرار کند یا پیام بده
سلام من جانباز 45درصدبه بنیاد مراجعه کرده ام بابت ماده 38 و 39 بنیاد اما بنیاد گفته است که ماده 38 و 39 به شما تعلق نمیگیرد و دلیلش این است که مجروحیت شما بعد از جنگ بوده است در حالیکه من جانباز قطع عضوابط از ناحیه پا هستم و تنها درآمد زندگیم مبلغ دریافتی از بنیاد بابت قانون حالت اشتغال میباشد بنده میخواستم از شما سوال کنم که آیا واقعا این مواد به من تعلق نمیگیرد؟مگر جانباز شدن شامل زمان میشود؟از شما خواهشمندم در این مورد مرا راهنمایی کرده و بگویید که باید به کجا مراجعه کنم؟
ماده 38 برای کارمندان دروغ است
باسلام در اجرای فوق العاده ایثارگر یماده 51جه فرقی بین فرزندان شهیذ شاغل وبازنشسته وبیکار می باشد
سلام جناب مجتهدی ایا جانبازان ۱۵ درصد که فعلا مبلغ ۴۷۵هزارتومان حقوق از ساتا می گیریم و جایی هم شاغل نیستیم و سابقه بیمه در سازمان تامین اجتماعی قبل از سال ۸۵ نه سال داشتیم و بعد از ان تا کنون بیمه ای نداریم ،بازنشسته هم می شویم . کی و چطور ممکن است ؟ تو را بخدا جواب بدهید باتشکر
شمارابه خدا قسم میدهم فکری هم برای شغل فرزندان ما هم باشید ماهم انسان هستیم
سلام آقای مجتهدزاده بنده جانباز ۵۰درصد وکارمند حالت اشتغال آموزش وپروش هستم.چونکه پرونده استخدامی بنده در شهرستان دوراست وخودم ساکن مرکز استان گلستان میباشم مجبور شدم خودرا حالت اشتغالکنم چون هرسال تحصیلی باید سه ماه تابستان را دوندگی میکردم که برای تدریس به روستاها با پای قطع نروم ودستوراعملها را هم اداره برای نزدیکی محل شغل با محل سکونتم اجرا نمیکرداما میخواهم پرونده ام به مرکز استان بیاید وبرگشت به کار کنم چون من دس نخواندمکه دبیرشوم ودرخانه بشینم.لطفا باذکر موادقانونی برای برگشت بکار بنده را راهنمایی کنید.درآخر با تمام کم وکاستیها وعدم رعایت جوانمردانه قانون برای جانبازان وکل جامعه ایثارگری با اینکه دل پردردی دارم ولی در خلوص نیت واطلاعرسانی شما متشکرم
باسلام . یه سوال .چطور جانباز 5% درصد مشمول معافیت بیمه مالیات از حقوق میشه اما ایثارگر رزمنده با 45 ماه حضور در مناظق جنگی و عملیاتی مشمول این معافیت نمیشه ایا بنظرتون این ماده قانونی دارای ایراد نیست ؟
باسلام حناب اقای مجتهدی من جانباز55درصدم دربانک کارمیکردم چندسالی ازقانون حالت اشتغال استفاده کرده والان بازنشستگی عادی شدم ومزایای ایثارگریام قطع شده ازسازمان پرسیدم چرا گفتندماشما را بازنشستکی کردیم موضوع رااز بنیادپیگیری کنید شمانزد مافقط یک بازنشسته عادی سنواتی هستید بنیادم میگه شما ازقانون حالت استفاده کردید تحت پوشش ماده39نمی شوید من اگه سنواتی 20 ساله رامی گیرم پس حقوق وظیفه ایثارگریم چی شد اگه حقوق ایثاری میگیرم حقوق سنواتی ام چی میشه اگه امکان داره مرا راهنمایی بفرماید
علی رضاییان جانباز 35 درصد ،سال 80 حالت اشتغال شدم سال 88 حکم دیوان استخدام آموزش وپرورش شدم تا سال 92 دو حقوق میگیفتم سال 92 بنیاد حقوقم قطع کرد منم مجبور شدم از قانون حالت اشتغال در آموزش و پرورش استفاده کنم برای دریافت حقوق ایثارگری از بنیاد مرا راهنمایی نمایید ممنونازلطفشماهستم
با سلام دعای خیر احتراما اینجانب ابراهیم امینی سیوچ به استحضار‌‌ می رسانم که بنده در مورخه ۱۳۶۵/۲/۲۴‌ در درگیری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گروه های ضد انقلاب که بر اثر اصابت تیر دشمن مجروح شدم در مورخه ۱۳۶۹/۹/۱۸ در جهاد سازندگی شهرستان بانه مشغول به خدمت شدم در مورخه ۱۳۷۵/۱۰/۲۰ به کمیسیون پزشکی اعزام شدم ۲۰%اعمال شد در مورخه ۱۳۷۷/۱۲/۳۰ به شرکت اب وفاضلاب روستایی منتقل شدم وحالا در این شرکت مشغول خدمت هستم در مورخه۱۳۸۲/۶/۲۰ به کمیسیون پزشکی رفتم ۳۵% اعمال شد بنیادشهید درمورخه ۱۳۸۳/۳/۲۷ طبق شماره نامه ۱۱۷/۰۲/۲۲۳۳ ازشرکت آب وفاضلاب استعلام کرد برای وضعیت استخدامی بنده شرکت درمورخه۱۳۸۳/۳/۲۸ طبق شماره نامه ۱۳۳۵۴ جواب داد که ابراهیم امینی سیوچ جانباز ۳۵% قراردادی و تابع قانون کار می باشد درمورخه ۱۳۸۴/۱۰/۱۴ بنا به نامه بنیادشهید به کمیسیون پزشکی تبصره یک رفتم حکم از کار افتادگی کلی حالت اشتغال شدم واز حقوق ومزایای بنیاد بهرمند شدم درمورخه۱۳۶۸/۹/۱۸ لغایت ۱۳۸۷/۱۲/۳۰ قراردادی وتابع قانون کار بودم بنیاددرمورخه ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ حقوق جانبازیم قطع کرده زیاد ۸نفر دیگر که مثل بنده حقوق می گیرند به کمیسیون ماده ۱۶مستقر در استان کردستان مراجعه کردم گفتند اسم هیچ کسی نبرید که مثل شما حقوق می گیرد حق خودتون داری شما پیدا شدی مگر بنده دزدی کردم پیدا شدم اولین که تشکیل پرونده دربنیاد دادم گفتم در جهاد سازندگی کار می کنم درعوض ۲۷سال است سرکار هستم و بیمه پردازی تامین اجتماعی دارم بدون هیچ امتیازی جانبازی و۱۳سال است از این حقوق بهرمند شدم طبق جدول سنوات ارفاقی جانبازان شامل ۶سال سنوات می شوم ودر این شرکت چندین بار درخواست بازنشستگی کردم شرکت گفتند پول نداریم هر وقتی پولی داشتیم به شمااطلاع می هیم وهم طبق اصلاح تبصره ۲ ماده ۳۹ مورخه ۱۳۹۲/۷/۳ قطع حقوق بنده خلاف قانون است ۲۴سال است بسیج فعال خط رهبری هستم به این راه ادامه می دهم دومین نامه است که برای شما فرستاده ام ولی متاسفانه جواب این حقیر ندادی انتظار جواب هستم از جنابعلی تقاضا دارم که بعداز خدا پشت و پناه این قشر بی دفاع هستید لطف خود را نسبت به درخواست بنده معطوف بفرماییدتاحق بنده ضایع نگردد با تشکر جانباز 35% ابراهیم امینی سیوچ
سلام آقای مجتهدزاده .لطف کنیدجواب سوالهایی که از محضرتان میشودراجواب دهید واگر به هردلیلی جوابی به سوالات داده نمیشود اخلاق حکم میکندزحمت بکشیدوبفرماییدتا بدانیم .باتشکر
با سلام من ازاده وجانباز ۳۰٪ بنیاد هستم و۳۰٪ هم جانازی ارتش دارم که هیچگونه حقوق ومزایایی نه از ارتش ونه از بنیاد نمی گیرم ایا این ظلم در حق ما نیست؟ باشه عیبی نداره یک روزی همه ما می میریم دیگر نه من التماس میکنم ونه اقایان خودکاری در دست دارند و امید به ان دارم که دردادگاه الهی محاکمه خواهیم شد
با سلام .بعد از ٣٠سال جنگ اگر كاري پيش ايد به اسم جانباز ولي به نفعه بنيادي ها با جانباز تماس ميگيرند.بعد از اين همه سال هيچ مورد نفعي براي جانباز با جانبازتماس نگرفته شده اگر دنيا اخرتي هستي يك بار هم شده با اين جانباز تماس بگيريد.اين جانباز در دهن بنياد شهيد و امورايثارگران زندگي ميكند
سلام ودرود برشما بنده دارای5درصد جانبازی و18ماه جبهه درحال حاضربیمه مشاغل ازاد درتامین اجتماعی پرداخت می نمایم قبلا4سال بیمه استخدامین کشوری پرداخت شده می خواستم بدانم بری سابقه بیمه ایا باقانون جدید انتقال بیمه از صندوقی به صندوق دیگربصورت رایگان میتوانم استفاده نمایم ودیگر اینکه ایا 18ماه سربازی در جبهه رایگان احتساب می گردد
باعرض سلام برادر مجتهدزاد.من بارها گفتم جانباز۲۵هستم از دست راست .درصد فوق مختص دست راستم است.پای چب ستون فقرات ولگناحراز جانبازی شد اما اقایون میگن دستورداریم درصد اضافه نکنیم.همچنین عضو خانواد شهدا وفرزند جانباز هستم. در خواب هم دو حقوق نمیبنم .بند سال۸۳به دلیل ضعف اعصاب شدیدوضعف. جسمی که داشتم و کارگر کور اهن صنایع دفاع دورود بودم.درخواست حالت اشتغال نیروهای مسلح را دادم اما به دلیل عدم اگاهی از قانون با دو رتبه بالاتر خودم را بازنشته کردم.همان موقع کمسیون پزشکی شهید چمران گفتند شما حالت اشتغالی فقط
نوارemjدستت را. به تاریخ جدید برای پروند بیاور ویا اگر میخواهی بازنشته ات میکنم. منهم با۳۲سال سن جوان بودم وحقیقت گول اقای سیف را خوردم.حالا برای حالت اشتغال ارتش باید چکار کنم.با یپاس فراوان.
بااحترام ، بدون اطاله کلام باستحضارمیرسانداینجانب حجت یسلیانی جانباز55 درصد ، وفرزندشهید ورزمنده 31دفاع مقدس می باشم به استنادبند " ک " قانون بودجه سال 1389کل کشوربه شماره 68384/ 400 مورخ 26/12/1388 (تصویرپیوست ) مبنی براینکه فرزندان شهداازکلیه امتیازات مقرردرقوانین مختلف برای جانبازان 50 درصد به استثنای معافیت ازمالیات حقوق، دستمزد، بیمه درمان وبازنشستگی ، تسهیلات خودرووحق پرستاری وکاهش ساعت موظف اداری برخوردارمی باشند.درخواست استفاده ازمزایای قانون صدرالاشاره یک مقطع تحصیلی بالاترویژه فرزندان معظم شهدا وبهره مندی ازفوق العاده ایثارگری بند (2) ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری (تصویرپیوست) وباامعان نظر به این موضوع که به استناد اصل (73) قانون اساسی جمهوری اسلامی تفسیرقوانین مصوب بعهده قانونگذارمی باشدودرهیچ جائی به این موضوع که درصورت استفاده ازیک مقطع تحصیلی به واسطه جانبازی امکان احتساب واعمال جز" ک " بند(7) قانون بودجه نخواهدبودمکتوب ومطرح نگردیده .
سلام من بنده خدا هستم بیش از یکسال جبهه بسیجی دارم دوبار مجروح شده ام در سایه دولت تدبیر و امید هیچ تدبیری در برنامه های این دولت برای جانبازان بالینی نشده است و تا قبل از این دولت کوره امیدی برای حل مشکلمان بود که در دولت تدبیر و امید بطور کلی به یاس و نا امیدی تبدیل شد جناب نوبخت وقتی از اعتبارات وبودجه صحبت میکند که ما برای فلان گروه یا نهاد چه کرده ایم آنچنان با آب وتاب و رنگ و لعاب سخن میگوید کانه از جیب مبارکش بعنوان صدقه میدهد جناب نوبخت رزمندگان و ایثارگران فرزندان این آب و خاک هستند وبرای همین آب و خاک هستی شان را داده اند جناب نوبخت جانبازان بالینی شهیدان زنده اند که روزی چند بار با مرگ دست و پنجه ترم میکنند برای خدا آنها را دریابید
حقوق قطع شده جانبازان از کار افتاده شاغل در دستگاهها که توسط بنیاد که قدرت داشته و قطع کرده چه موقع وصل میشود؟ نوش دارو بعد از مرگ سهراب!!!!!!
با سلام ماده 38 نه باید گفت ماده تعبض فرق گذاشتتن ببین جانبازان بنده جانباز70 درصد هستم چطور میشه که تبصر 1این قانون میگه جانبازان که بداز جنگ مجروح شدن از این قانون نمی توان استفاده کنن دلیل این چیه مگه چه فرقی داره بس به کل ارتش سپاه نیروانتظامی را جعع کنید دیگه چون نیازی ندارید همون نمایندی که این تبصر را زده خودش بره از مرزهای کشور دفاع کننه فقط میخوان جانبازان به هم بدبین کنن
سلام ممنون از راهنمایی های خوبتان جانباز 50درصد هستم درسال 80 رای حالت اشتقال برایم صادر شده ولی استفاده نکردم مشقول به کار در همان دستگاه دولتی هستم برای حقوق جانبازی اقدام کردم ازطرف سپاه ولی میگویند شما باید استفاده میکردی رای هم باطل نمیشود من فقط از محل کارم حقوق میگیرم گناه من چیست جواشمندست راهنمایی بفرمایید
بسم تعالی باسلام احتراما اینجاب ابراهیم امینی سیوچ بسیج فعال خط رهبری به استحضار می رساند که بنده به استحضار می رساند که بنده در مورخه ۱۳۶۵/۲/۲۴ در درگیری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گروها ی ضدانقلاب که بر اثر اصابت تیر دشمن مجروح شدم در مورخه ۱۳۶۹/۹/۱۸در جهاد سازندگی شهر ستان بانه اشتغال بکار بدون هیچ گونه امتیاز جانبازی آن وقت جانباز نبودم که مشغول به خدمت شدم به شرح زیر اعلام می گردد تاریخ اعمال درصد ‌) درصد اعمالی
1375/10/20 ) 20%
1382/6/20 ) 25%
1390/7/7 ) 30
1393/9/27 ) 35%
در مورخه 1384/10/14حکم از کار افتادگی کلی حالت اشتغال جانبازان انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح شدم لغایت 1395/10/30حقوق جانبازی می گرفتم ولی متاسفانه بنیاد شهیدبدون ادله خاص در مورخه 1395/10/30 حقوق حالت اشتغال بنده قطع کردند
۲۸سال است خدمت می کنم کد جانبازی 1201005132

با تشکر فراوان ابراهیم امینی سیوچ
خسته نباشی برادر
به سوابق اعزام به جبهه خودمراجعه نمودیم هیج جائی بانظام اسلامی ایثارگران عهدوقراردادنبسته اندکه قوانین ناقص مسئولین یابنیادرامی پذیرند که امروز مسئولین باسپربخشنامه های بی اثرخودبه پاسخگوئی ایثارگران برامده انند.هرچه می گوئیم که این حق قانونی راقانونگذارمصوب نموده است بازهم حرف اشتباه خودراتکرارمی کنند.شمافرض کنیدکسی رابرای کارگری آورده ایدولی دوامتیاز دارشته باشدهرگونه کم کاری درحق اوظلمی است آشکار.چرابه ایثارگری که هم فرزندشهیدوهم جانبازوهم رزمنده است میفرمائید فقط ازیک مرحله مقطع تحصیلی بایدبرخوردارشود مگر به ادامه همان بخشنامه مورداشاره خودتان توجه نکرده ایدکه آورده است - در صورتی که مستخدم نتواند به دلایل ذیل از امتیاز مقطع تحصیلی بالاتر استفاده نماید یک گروه علاوه بر گروه استحقاقی مستخدم به وی اعطاء می شود:
الف- عدم پیش بینی مدرک تحصیلی بالاتر در شرایط احراز رشته شغلی مورد تصدی
ب- عدم وجود مقطع تحصیلی بالاتر ( مثلاً در مورد دارندگان مدرک تحصیلی دکترا)
ج- داشتن مدرک تحصیلی پایان دوره ابتدایی یا دوره تکمیلی نهضت سواد آموزی یا تحصیلات کمتر از آن.
پس کجا بایدازاین حق فرزندشهیدی برخوردارشویم .
به نام خدا بنده جانباز شصت درصد درسال 63جانباز شدم و سال 65 استخدام فرمانداری سیرجان درآمدم بعد از بیست سال خدمت سال 96 بازنشسته شده حالا که شده ام می گویند که از حقوق از کار افتادگی بنیاد استفاده کنید حتی برای بازنشستگی بنده آخرین حقوق محاسبه نگردید حدود هفت صد هزار تومان کم شده حتی پست بنده تنزل پیدا کرد مملکت ما قانون گذار کار خود می کند مجری هم کار خودش را وهیچ التزامی به قانون ندارند به نفعش باشد انجام نباشد اهمیتی ندارد فعلا کارشناسان دستگاه ها هم قانون گذارند هم مجری بخواهند میشود نخواهند نمی شود
فقط جلودوربین تلویزیون خوب صحبت میکنن همه مشکلها را دروغ تحویل میدن شما جواب خدداراچطور میدی اقا قول دروغ جلو دوربین ندهید فقط خدابه داد این بندگان خدابرسه ازدروغ خسته شدیم اقا بسه دیگه
با عرض سلام خدمت اقای مجتهد زاده عرض می کنم شما در اجرا کامل ماده ۳۹ مقصر هستی چرا بعضی بادرصد ۲۵ درصد همچنان الاوه بر حقوقی که از بنیاد‌می گیرند حقوق اداره هم می گیرند ازجمله همکاران جنابعالی دزبنیاد چرا بنده درسال ۷۷ به محض استخدام بتیاد اقدتم به قطع حقوق اینجانب با وجود ۶۰ درصد وازکار افتادگی کلی چرا در فکر رفع این تبعض نیستی
چرا اینقدر به جانبازان حالت اشتعال ماده ۳۸ رسیدگی میکنند در حالی که در قانون همه چیزشون یکی است ولی به جانبازان حالت اشتعال نمی رسمد ایا چه تفاوتی بین این دوهست که تمام قوانین برای ماده ۳۸ هست ولی برای ماده ۳۹ نیست هرچیزیرا میخواهند به جانبازان بدهند اول به ماده ۳۸ میدهند چرا به ماده ۳۹ نمیدهند اخه چه تفاوتی دارند ماهمه به عنوان بسیجی به جنگ‌رفتیم از طرف سپاه هم اعزام شدیم پس چطور پس این قد تفاوت قائل میشن انشالله اقای دکتر اوحدی ماده ۳۸ /۳۹ را یکی میکنند تا تعبیض از بین برود
بسم تعال

باسلام دعای خیر
احتراما اینجانب ابراهیم امینی سیوچ به استحضار می رساند جلوگیری از تضییع حقوق اینجانب جانباز ازکارافتادگی کلی و بسیج فعال و پیرو خط رهبری مدظل العالی معاون بازرسی پایگاه شهید حسنی می باشم را بعنوان احدی از شهدای زنده این مملکت اسلامی خواستارم نظر به اینکه اینجانب در شهرستان بانه که درفاصله ۲۰کیلومتری از نقطه صفر مرزی با کشور عراق واقع و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل حضرت امام خمینی ره و حضور ایادی آمریکای جنایتکار همواره محل درگیری نیروهای مخلص نظام با آمریکای جهانخوار بوده است زندگی می نمایم در منطقه بانه در مورخه 1365/2/24 حین درگیری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ضدانقلاب که بر اثر اصابت تیر دشمن مجروح شدم و دچار مصدومیت گردیدم وبه درجه جانبازی نائل شدم و حتی به علت عدم امنیت در روستاهای بانه در زمان ناچار به شهرستان بانه کوچ ودر حالی که فاقد شغل و درآمد بودم بصورت قراردادی در تاریخ 1369/9/18 در جهادسازندگی شروع بکار نمودم و بطور مستمر با سپاه پاسداران بانه همکاری صادقانه داشته ام اینجانب برای کسب افتخار و امتیاز جانبازی تلاش مستمری نمودم لیکن متاسفانه مدت ۱۵ سال بدون داشتن امتیاز جانبازی در جهادسازندگی مشغول فعالیت بودم که در این فاصله از سال 1377 در تحولات اداری به شرکت آب و فاضلاب روستایی بانه منتقل شدم و مزایایی از ناحیه جانبازی خودم دریافت نمی نمودم وصرفآ از تاریخ 1384/10/14اینجانب که حکم کار گری و تابع قانون کار هستم وهم اداره آبفار روستایی با اداره آب و فاضلاب شهری ادغام شده است حکم بنده خصوصی کارگری تابع قانون کار می باشم به عنوان جانباز ازکارافتادگی کلی به صورت رسمی پس ازتقدیم مدارک وبررسی در شورای تآمین شهرستان وابراز فیلترهای اداری وغیره بعنوان جانباز ازکارافتادگی کلی شناخته شدم و حقوق دریافت می کردم ودرفواصل زمانی مختلف بعلت عدم رعایت عدالت در مورد نحوه تعین درصد جانبازی معترض شدم که نهایتا" مورد موافقت قرار گرفتم ولی با عنایت به اینکه اینجانب به علت صدمات ناشی از اصابت تیر در حین همکاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بانه توانایی انجام کار در شرکت آبفار بانه نداشتم و اینجانب مشمول از کارافتادگی کلی حالت اشتغال جانبازان انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح شناخته شدم که براین اساس حقوق اینجانب از تاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ برقرار بود ولی متآسفانه بنیادشهید وامور ایثارگران بدون دلیل قانونی و حتی درک شرایط اینجانب که همسان با تعداد۸ نفر دیگر در شهرستان بانه می باشد و هنوز هم حقوق خویش را دریافت می نماید حالت اشتغال حقوق بنده قطع نموده اندکه این امر تبعات روحی وروانی و حتی اجتماعی بسیار برای اینجانب و خانواده ام داشته ودارد آیا یک بام دو هواست از مقام محترم تقاضا دارم که بعداز خدا پشت و پناه این قشر بی دفاع هستید لطف خودرا نسبت به درخواست بنده معطوف بفرمائید تا حق بنده ضایع نگردد جانبازانی که از ابتدا مشمول قانون حالت اشتغال شده واز حقوق حالت اشتغال استفاده کرده اند سپس در یک دستگاه استخدام شده یا خواهند شد و متقاضی استفاده همزمان از حقوق حالت اشتغال و حقوق اسخدا می هستند براساس تبصره ۲ ماده ۳۹ در صورتی که جانباز حالت اشتغال که براساس قانون حقوق حالت اشتغال می گیرد در دستگاهی شاغل شود (از زمان اصلاح تبصره ۲ماده ۳۹حقوق حالت اشتغال وی در دستگاهی که حالت اشتغال شده قطع نمی گردد
با تشکر فراوان
جواب نامه
جواب نامه داده نشده است
سلام
من جانباز ۴۰ درصد و از کارافتادکی کامل سازمان برنامه و بوجه هستم که شاغل نیستم فقط حقوق می گیرم، آیا می توانم شرکت خصوصی داشته باشم و کارت بازرگانی بگیرم.
تشکر
باسلام خسته نباشید به جراید بی سانسور واقعا جای بسی تاسف وخجالت بر این مسئولین چه لشکری وکشوری یابنیاد شهید باشند ما که امزنمان باگلوله ها وترگشها تعهد وقرار داد نداشتیم که اینقدر بخوریم تا چندتآگلوله وترکش وبه چه اندازه بزگی وکوچکی بما اصابت بکنه از سال۶۱ من حقوق بازنشسه گی از ارتش میگیرم وهیچ پاداش وسنوات بازنشستگی وحقوق حال اشتغال نگرفتم مستقیم جبه وجنگ بوده ام حال کسی که از حق ما دفاع بکنه کو ان کیه با هزار درصد وبخشنامه کار میکنه واقعآ خجالت بکشید بفکر حل مشکل اساسی جانباز بد بخت باشید در حال پسر مثلا عمه زاده وعمچزاده های فلان وزیر دهبرابر بیشتر منه جانباز هست اینها را اصلاح کنید دیگه بسه ماهم تحکل وغیرت داریم اگر بپا خیزیم برای ما افت داره فکر درستی بکنید
سلام جانباز ۲۵ درصد هستم و در شرکت خصوصی بیمه پرداخت میکنم چونکه مجبورم بخاطر اینکه بنیاد کمک معیشت به من پرداخت میکند که حدود ۲میلیون است پس چگونه است که همه جانبازان ۲۵ ویا ۲۰ درصد هم طرح اشتغال هستند خوب آیا من به بنیاد اکتفا کنم یا با این مشکل روحی در بخش خصوصی کار کنم به نظر شما کار بکنم یانه چه کنم والاه
سلام اينجا نب رحمن گودرزی جانباز بسیجی ۲۵درصد بازنشسته فاقد رای حالت اشتغال گفتم اگر تبصره ۲ .۳۹ اجرایی شود .ما که رای حالت اشتغال نداریم تکلیف چه می شود .آیا برای اخذ رأی بنياد به کمسیون کارافتاده گی می فرستد .یا سپاه. با نهایت سپاس رحمن گودرزی جانباز بسیجی ۲۵درصد بازنشسته فاقد رای حالت اشتغال
باسلام بنده جانباز ۲۵درصد کارافتاده و حالت اشتغال از سال ۱۳۶۹ استخدام بنیاد شهیدو درسال ۱۳۸۳ حالت اشتغال شدم از اون روز تا حالا یک ریال حقوق جانبازی ندادند در صورتیکه همکاران همشرایط من سالهاست هم حقوق جانبازی و هم حقوق پرسنلی و الان که بازنشسته شدیم باز هم همواران همشرایط من هم حقوق جانبازی و هم حقوق بازنشستگی میگیرند حالا ماده ۲و ۳۹ چه وقت اجرا میشود وقتی جناب اقای پاکدل می گویند بار مالی برای بنیاد شهید دارد چرا بار مالی را امثال ماها کتکشون میخوریم چرا قانون دوگانگی چندین سال است ادامه دارد یک دولت مردی نیست بابا آقای مجتهد و همکارانش چندبار بار تذکر دادند چون بار مالی دارد عده ای از جانبازان عزیز امثال من زیر پاها له میشویم ماده ۳۸ چون حقوق جانبازی نداریم گفتن بشما تعلق ندارد شکایت به دیوان عدالت میکنیم می گویند ما به بنیاد شهید نامه نوشتیم برای تمام جانبازان کارافتاده قانون یکسان است پس گناه ما ها چه میشومدیرانیکه خودشان کارافتاده حالت اشتغال دارند خوب توجیه میکنند و دوتا شاید سه تا حقوق دریافت میکنند ای دادو بیداد دردمون را به کسی باید گفت دیگر بریدیم از زندگی از قانون دوگانگی از بی توجهی از ظلم و ستم آخر بمیرم بمیرم
جانباز ۲۵ درصدم دوبار مجروح شدم سی سال کارمند سازمان تبلیغات بودم با کمترین حقوق و هیچ مزایایی حتی پاداش پایان خدمت من نصف کارکنان دولت دادند طی این سی سال بارها رفتم بنیاد و گفتم یک شغل دولتی به من بدهند که هر بار جواب منفی بود چهار ساله برای ماده ۳۸ پرونده تشکیل دادم که اونم هیچی پیگیر ماده ۳۹ شدم اونم هیچی فقط یک حقوق بازنشستگی دارم یعنی بنیاد شهید فقط تاسیس شده که نون دونی عده ایی خاص باشد بنده بدنم پر از ترکش است از سال ۸۳ تا کنون هر چه رفتم بنیاد برای کمسیون پزشکی بنیاد شهید شهرستان جهرم هر بار گفته نمی شود و یا کمیسیون برگزار نمی شود حالا من ماندم که این ماده ۳۸ و ۳۹ برای کیه که فکر کنم بودجه همین دو ماده هم بنیاد شهید خرج کارکنانش می کند ضمنا برادر دو شهید هم هستم ، واقعا از هر جانبازی می پرسم دردمند است کی باید به فریاد ما ایثارگران برسد؟؟؟
كل سيستم اداري كشور چه قوه قضاييه چه مجريه چه مقننه جانباز ستيز هستن
اگر بفهمن جانبازي تا نابودت نكنن دست بر نمي دارند چقدر ساده ايد شما كه فكر مي كنيد براي ما احترام قايل هستند؟ من در همه اين زمينه كه گفتم هم به من ثابت شده هم مدارك كافي براي ارائه دارم
سلام ..ممنون میشم جواب منو بدین ...همسر من جانباز متوفی ارتش هستند ایشون بعد از بیست سال سابقه تصادف و از دنیا رفتند ...قبلا ایشون از ارتش حقوق میگرفتن و یکمستمری کمی از بنیاد بعد که فوت کردن بنیادقطع کرد و مستمری ارتش رو میدن ..آیا این ماده ۳۹شامل ایشون میشه یا نه ...ایشون جانباز ۲۶درصد شیمیایی بودن
سلام این جانب رحمن گودرزی از مسئولان تبصره ۲ .۳۹ یک سوال دارم که آیا این ماده اجرایی شده یا قراره اجرایی بشه وکی؟
سلام..چه قانون خوبی..چقدرعدالت محور..یکی دوتاحقوق میگیره ودیگری هیچ جاشاغل هم نیست..هیچی گیرش نمیاد،،یک کمک معیشت میدن بهش وحق واریزبیمه هم نداره،،برای یک عده هم میگن بودجه نداریم..بخداداریدظلم میکنیدبه عده ایی ازجانبازان وایثارگران..
بنده جانباز 35درصدجنگ تحمیلی مدت 12سال دریک شرکت کار می کردم وحالت اشتغال بنیاد شهید وامورایثارگران بودم که آن شرکت بنده رااز کار بیرون کردند وگفتند شما حالت اشتغال بنیاد هستید حق ندارید دیگر اینجا کارکنید لذا از جناب آقای پاکدل خواهشمندم در این مورد بنده برای رضای خدا دراین مورد بنده راراهنمایی نمایید محمدیاری از تهران
سلام خدمت دوستان افرادی که از آموزش و پرورش حقوق میگیرنذ وحالت اشتغال هستند وبازنشسته شده باشند برای حقوق دوم ازسپاه پاسداران چه باید کرد ایا کسی اطلاع درستی دارد اگر امکان دارد راهنمایی کنید لطفا
سلام من در منطقه عملیاتی سرو ارومیه سرباز بودن گردان شهید چمران یک سال و 15 روز خدمت کردم در ژاندارمری سال 66 الی 67 کارت ایثارگر و معوقات تعلق میگیرد
باسلام.وخسته.نباشی.وببخشید.مزاحم.شدم.من.جانباز.۳۰.درصد.کامل.از.کآر.افتادگیو.حآلت اشتقال هستم.من طبق آنها ماده۳۸ هستم وتامین اجتمای یک مبلغ معیشت به من پرداخت کرد وصعبلاج وحق پرستاری هم دارم ولی حقوق من راقطع کردن.ومن ماده ۳۹ دیدم اصلاح شده وآیا حقوق من پرداخت میشود الاننزدیک ۲۵ سال حقوق از بنیاد میگیرم وآیا حقوق من درست میشود
باسلام.وخسته.نباشی.وببخشید.مزاحم.شدم.من.جانباز.۳۰.درصد.کامل.از.کآر.افتادگیو.حآلت اشتقال هستم.من طبق آنها ماده۳۸ هستم وتامین اجتمای یک مبلغ معیشت به من پرداخت کرد وصعبلاج وحق پرستاری هم دارم ولی حقوق من راقطع کردن.ومن ماده ۳۹ دیدم اصلاح شده وآیا حقوق من پرداخت میشود الاننزدیک ۲۵ سال حقوق از بنیاد میگیرم وآیا حقوق من درست میشود
به حکم ادب سلام سپاس از زحمات شما...
هرچند چنین انتظاری نداشتیم
آز برخی از شما که همسنگران و همرزمان ما
دفاع از مقدصات و سر زمینمان ایران بودیم
به این راحتی به پست مقام رسیده آید
نه دادش بخود بیا ببینمت این پیکر خون شهدا
و جانباز ایثارگر آزادگان حال برخی از شما ها
هستند قطعات از نظام جمهوری اسلامی هستید
پشت میز خدمت به جامعه وبخوص پشت میز خدمت به هم رزمندگان و جانبازان و ایثارگران ه توجه داشته باشید
من علی احسانی سرباز وظیفه جانباز شیمیایی
27ماه خدمت سربازی لشکر بیست یک حمزه 18ماه خدمت سربازی خط مقدم جبهه های
دفاع مقدس و6ماه احتیاط و3 ماه اضافه پس از مجرویت شیمیایی باقیمانده لشکر انجام وظیفه کرده ام
لازم به ذکر است پس از گذشت 26سال اخیر
راهی برای حل مشکلات مالی هزینه ادامه تحصیل ورود به دانشگاه آزاد اخرین پسرم
برای ادامه تحصیل اقدام به کمک معیشتی جانباز شیمیایی نتها کمک ویاری شامل حالم نشد به دانشگاه راه نیافت از طرفی هم زمان از دست دادیم حال سرباز فرار هم شده قرار بود
در رشت شکوفایی جامعه همراه برادر و خواهر خود با مدارک لیسانس دانشگاه آزاد وارد جامعه شده اند ... به لطف بنیاد شهید نتها به دانشگاه راه نیافت بلکه سرباز دیبلم فراری هم اضافه آن شد قرار بود برای جامعه مفید باشد مضرنم شد از طرفی پس از گذشت 36سال بنیاد شهید جانباز با سه مرحله احتراض به رأی گمیسوین پزشکی سال 1391 رأی 15%درصد شیمیایی هیچگونه توجه به شرایط جسمی و ذهنی نشده است تاکنون 10سال.گذشته اکنون هم سال گذشته کل مراحل اداری اقدام شده و مورد تایید قرار گرفته گزارش 6000 هزار جانباز زیر،%25درصد کمک معیشتی جانباز شامل حال شده اقدام به پرداخت شده هم اکنون یک ماه گذشته از 13401471 خبری نبود مراجعه به پرداخت الام کسری بوجه علام شده است
باسلام.من.جانباز.۳۰درصد حالت اشتقال از کار افتادگی کامل وحق k7میباشم وحق پرستاری وماده ۳۸ بودم چند ماه حقوق منوسنوات را برداشت کردن وتامین اجتمای ۲۶ روز ماهی ۱۵۰۰ که داد حقوق وسنوات را برداشت میکنن ودرخواست کمک دارم
باسلام.جناب.اقای.مجتهد.وچرا.حقوق.وسنوات.حالت.اشتقال.وازکار افتادگی کامل وk7مباشموحق پرستاری میگیرم قطعو میگوین ماده ۳۸ بودی حقوق تامین اجتمای نباید میگرفتی ومن ماهی ۱۵۰۰ وکامل نیست ۲۶ روز میدهن منکه نمیدانم چرا قطع کردن کمک ازشما میخواهم ماده ۳۸ چه وماده فلان چههست‌کمکم کنید چه باید کرد ممنون
با عرض ادب احترام من جانباز هستم با ۳۳ماه حضور در جهبه از تامین اجتمای در دیوان عدالت اداری شکات کردام که حقو قم را براساسه نحوه بازنشستگی جانبازان برقرار کنند دیوان رای در هردو مرحله به نفع من رای داده است ولی تامین اجتمای برای اینکه بار مالی زیاد برای ان داشته به جای اینکه اخرین دریافتی قبل از بازنشستگی را لحاض کند اخرین حکم را لحاض کرده نتها به حقوقم اضافه نشده بلکه ماهی یک میلیوت سی صد ۱۳۰۰ از حقوقم کسر شده لطفا راهنمای بفرمایید من باید چکار کنم تشکر
سلام.دیگه خسته شدم از بس گفتم.جانباز و فرزند جانبازم و برادر شهید و یک جانباز. تنها بچه ام با فوق دیپلم میخواد بر ساوه .خودم هم دیگه توانایی ندارم....
باسلام.گرچه این پیامها فایده ای ندارد .بنده ازکمیسیون مشترک وپذیرش بنیادمرکزوتاییدیه کمیسیون بنیاد جانبازازکارافتاده اعصاب روان هستم .واکنون تحت پوشش ایثارگران نیروهای مسلح با۳۶۰۰وتحت پوشش ازکارافتادگی کلی بهزیستی بامستمری ۶۰۰هزارتومنی .حالا قضاوت باشما بااین مبلغ کسی میتواندزندگی کند ‌که بنده دومیش باشم .کومسئول دلسوزیکه قدم بردارد .ببخشید اگه مزاحم شما ایثارگران عزیزشدم .یاعلی مددی کن وسلام .
باسلام
جانباز ۷۰هستم و ازقانون حالت اشتغال در اموزش وپرورش استفاده میکنم. متاسفانه وقتی برای برقراری حقوق ماده ۳۸به ایثارگران سپاه مراجعه کردم گفتند چون حالت اشتغال هستم شامل من نمیشود.
اخیرا هم رتبه بندی فرهنگیان که دارد اجرا میشود باز هم ما جانبازان حالت اشتغال را حذف کرده اند!؟ اگرقراربود با استفاده از قانون حالت اشتغال که دولت تصویب کرده دیگر به ما جانبازان حالت اشتغال هیچگونه حقوقی اضافه شود پس فایده ان چیست؟ مگه ما گناه کردیم به دلیل وضع خاص جسمی از ان قانون استفاده کردیم وحالا هم چیزی به ما پرداخت نشود. حیف که ماه دیگه بازنشسته میشوم والا میگفتم، از طلا گشتن پشیمان گشته ایم ، مرحمت فرموده مارا مس کنید.
الان شده ام چوب دوسر طلا
سلام جانباز 45در صد هستم حقوق بگیر نیروهای مسلح میخواستم بدونم اگر در دستگاه دولتی مشغول به کار شدم حقوق ایثارگر یم قطع می‌شود با تشکر
جناب آقای مجتهد
سلام علیکم
بفرمایید چرا :
ماده 39 قانون جامع ایثارگران چه زمانی برای همکاران بنیاد که جانباز حالت اشتغال (تبصره 6)هستند انجام میشود.
این همکاران جانباز نزدیک به بازنشستگی هستند و سالهاست که با حداقل حقوق (بدون اضافه کاری و ماموریت) دریافت میکنند/
سپاسگزاریم
خانواده جانباز و ایثارگر - با عرض سلام و خسته نباشید .آیین نامه جدیدی که بنیاد شهید و نیروی مسلح تدوین کرده دچار اشکالات زیادی است و ابهاماتی دارد که من به چند نکته آن اشاره مینمایم‌.
اولا سن بازنشستگی در قوانین ۳۰ سال و ۶۰ سال سن نوشته شده یعنی هر دو راباید شامل شود در حالی که در قانون مصوب ۷۲ سی سال یا ۶۰ سال سن میباشد که تازه جانباز طبق قوانین شامل ارفاق میشود .۲ بازنشستگی را از زمان مجروحیت میبایست محاسبه شود نه برقراری حقوق از بنیاد.و عدم حالت لشتغال شدن جانباز مانع از بازنشستگی و عدم تعلق نگرفتن سنوات نمیشود چرا که در هیچ جای قانون خدمات کشوری تخصیصی برای عدم پرداخت زده نشدا.۳ وقتی جانباز حالت اشتغال است و همانند یک کار مند باید حقوق دزیافت کند چرا نباید ذخیره مرخصی به آن تعلق نگیرد که حذف شده؟۴ طبق قانون جانباز تبصره یک میبایست ماده ۵۱ را برایش اعمال میکردند و ۲۵ درصد حقوق یک کارمند و نشده و چنین تخلفی علاوه بر پرداختی کم در میزان بازنشستگی و سنواتش تاثیر زیادی دارد.۵ جانبار را بنیاد در حد اقل حقوق یعنی ۳ میلیون و پانصد محاسبه کرده و در صورتی که حد اقل حقوق طبق دستور مجلس ۵ میلیون و ششصد هزار تومان است .جالبه که حتی میزان درصد و سابقه و تحصیلاتش هم همانند یک کارمند ساده هم کمتر است و محاسبه نشده چرا که حکم حقوقی یک کارمند عادی با.دیپلم با جانبازی که دکترا دارد و حقوقش باید متفاوت باشد را رعایت نکرده است‌.۶ در قوانین و ادارات دیگر فرد عادی میتواند با ۵۰ سال سن در خواست بازنشتگی کند اما جانباز که نسبت به درصد جانبازی شامل ارفاق میشود حتما باید هر دو شرط یعنی سن و سنوات را شامل شود.۷ وقتی میگویند جانباز با مدرک کارشناسی و بالا تر میتواند با ۳۵ سال بازنشست شود ملاک سن نبوده بلکه ملاک پایه حقوقی بر طبق تحصیلاتش بوده و ارتقاع شغلی و درجه نه اینکه در حد اقل حفوق بگیرد. ۸ شما میفرمایید جانبازان یا بر حسب نیروی مسلح حقوق میگیرند و یا خدمات کشوری .پس لطفا حکم حقوقی هر دو را با احکام یک جانباز تطبیق دهید و متوجه میشوید که آیتم های زیادی که چه کارمند حدمات کشوری دارد و چه کادر نیروی مسلح زمین تا آسمان با جانباز متفاوت است و جالبه جانباز بعد از چندین سال هنوز حکم حقوقی درستی ندارد.
راه کار چیست؟اولا قانون شفاف است و به صراحت بیان کرده همه چیز را حتی در مورد شهریه دانشگاه که لزومی به ایین نامه ماده ۶۶ اصلا نبود‌. و باید قوانین مصوب مجلس که به تایید شورای محترم نگهبان رسیده ضمانت اجرا داشته باشد.و عدم اجرا جرم انگاری شود.چرا که حتی رای هایی که در دیوان عدالت تایید میگردد را اجرایی نمیشود و باید مکانی باشد که رای وحدت رویه شود و به تمام بخش ها و ارگان ها ابلاغ گردد.راه حل بعدی ایجاد شفاف سازی در پرداحت ها طبق قواتین و سیستمی کردن آنها است.و همچنین تشکیل هیات ناظر از اعضای مجلس که با نظارت دقیق تخلف از قوانین مورد برسی قرار گیرد‌. متشکرم.
باسلام مسئولین محترم .برادران گرامی جانبازاعصاب وروان شدیدم ۱۶سال است تحت پوشش بهزیستی با۸۰الی۸۵درصدازکارافتادگی اعصاب وروان شدید .اکنون که جانبازی بنده ازبنیادتاییدشده چرا۵درصدجانبازی چراحقوق حالت اشتغال رابه بنده نمی دهند چرابعدچهل ودوسال که برای کمیسیونها وبنیادجانبازی ام محرز شده بایدکمک معیشت راازنیروهای مسلح ومستمری ازکارافتادگیم راازبهزیستی دریافت کنم چرابنیادحقوقم راپرداخت نمیکند درحال حاضرسرجمع دریافتی ام ۴/۶۰۰است خداوکیلی هرمسئولی که دغدغه ایثارگران رادارد بدادبنده وخانواده ام برسه خسته شدم بریدم به خداتوان پیاده روی هم ندارم ناراحتی قلبی .فشارخون بالا .ناراحتی دستگاه گوارش واسترس شدید واضطراب همیشگی چکارکنم .مستاجروبیماربامبلغ پیش پرداخت مسکن ده میلیونی هیچ جایی رابرایسرپناه پیدانمیکنم وتحت فشارصاحب خانه برای تخلیه واحدش .حالا قضاوت بامسئولین محترم اگرراهی هست که ازاین مشکلات نجاتم بدیدبسم الله.به امید خداکه مشکل بنده هم حل شود درضمن تا آخرین عملیات مرصادهم حضورداشتم وسالم بودم ومتاسفانه براثرموج گرفتگی پرده گوشم هم پاره شده طبق نوارایدیوگرام واعصابم هم طبق نظریه روانشناسان بهزیستی ۸۵درصد ازکارافتاده اس .یاعلی مدد
دوستان جانبازان وظیفه ارتش هم از ارتش همانند پرسنل رسمی حقوق دریافت می کنند و هم استخدام رسمی یکی از وزارتخانه ها یا شهرداریها شده اند و از صندوق بازنشستگی نیز حقوق دریافت می دارند که بنظر بنده حق شرعی وقانونی آنهاست وهیچ مغایرتی با با دریافت حقوق از دو صندوق نمی باشند اما موضوع اینه چرا درمورد جانبازان بسیجی مدام عنوان می کنند باید از یک صندوق حقوق بگیرند این کار و حرف از طرف هرکسی اعم از جانباز یا دولت یا بنیاد گفته شده باشد خلاف قانون و شرع است
از همکار محترم جناب یوسف مجتهد استدعا دارم ضمن اعلام نظر در این خصوص ؛ در جلسات با مسئولین مجلس و قوه مجریه و شورای نگهبان نیز مطرح نمایند
چون اکثر جانبازان بالای ۵۸سال دارند درصورت فوت خانواده های شان کرفتان مغرضین و یا بنیاد خواهند شد
باتشگر
ایثار گر وخانواده آنها که زمان جبهه وجنگ در همه عرصه ها پیش قدم بوده اند دیگه سیاسی کاری چی معنی داره خواهر وبرادر جانبازان وآزادگان در زمان جبهه وجنگ بستگان درجه یک بوده اند الان که صحبت از اشتغال وکارآفرینی وتبدیل وضعیت به میان آمده یک باره بیگانه شده اند اکثر ایثارگران زمان جبهه وجنگ مجرد بوده اندخواهر وبرادر آنها در کنارشان بوده اند چطور قانونگذاران بی احترامی به این افراد کرده اند که در هیچ جای قانون من در آوردنی قرار ندارن
سلام ادب دارم خدمت آقای مجتهدخواستم بپرسم وقتی ماده ۳۹ قانون است وماجانبازانی قبلا شاغل نبودیم ازبنیادحقوق میگرفتیم وبعدازاشتغال بکارهم تاقبل ازدوره دوم ریاست جمهوری آقای سید محمدخاتمی هم ازبنیادحقوق میگرفتیم وهم ازمحل کارخود،نمیدانم چرابعدازآن حقوق ماراازبنیادقطع کردنددرصورتی میفرماییدبنیاد نبایدحقوق جانبازان شاغل حالت اشتغال بگیربراساس تبصره۲ماده ۳۹دربنیادقطع گرددپس چرا۲۲سال است ازبنیادحقوق ماقطع شده آیامیتوانیم باشکایت به دیوان عدالت اداری به حق قانونی خود برسیم ازمحضرتان تقاضای راهنمایی داریم سپاسگذاریم ارادتمند شماعیسی مرادبخش جانباز۵۵٪وکارمندآموزش پرورش ازگیلان
سلام، من از آخرین نفراتی هستم که با ۳۸ماه خط یک و۴مجروحیت ،آن هم بعداز گذشته ۱۱سال از پایان جنگ با۲۵درصد جانبازی پرونده بنده را بستند،۸ماه بعداز کمیسیون مستمری برایم وصل شد،ولی نتنها حقوق بنده از سال ۷۰ را حساب نکردن بلکه ۸ماه هم حساب نکردن، باوجود ۱۸ماه حضور بسیجی ومجروحیت شیمیایی در آن موقع ،ماده ۳۸ را هم به من ندادن، قانون را میخوانم،می بینم که خیلی با کارهای بنیاد مغایرت دارد ،اگر ممکنه بنده را راهنمایی کنید، ممنون میشم
سلام من ارتشی بودم ولی بعد از جنگ از. ارتش جدا شدم البته مدتی هم با بسبج در جبهه بودم حدود۵ سال جبهه خط مقدم دارم یکبار هم زخمی شدم و جای ان در بازوم هست که دنبال جانبازی و جمع آوری مدارک نبودم الان فقط کارت ایثار دارم و از هیچ امکاناتی تا بحال استفاده نکردم ولی الان وضعیت به گونه ایی شده که نیا ز مبرم بکار دارم حاضرم هر کاری شده انجام بدم که مخارج زندگیم تامین بشه
بنام خدامن درجه دارژاندارمری بودم وچهارسال درخرمشهر جنگیدم ومجروح شدم ۴۵درصدجانبازی دارم و۲۷سال خدمت کردم وبازنشسته شدم درحال حاضربیمه ای که به من کسرشده دارم حقوق می گیرم چرابنیادشهید به من حقوق نمی دهد وعمل بازنموده ام قلبم مشکل دارد چراحق مارازایع می کنند نه حق پرستاری می دهند نه معیشتی چرا من جوانی خودرافدای کشورم کردم ممنون جواب بدهید
سلام من جانباز هفتاد درصد هستم و باز نشسته دانشگاه علوم پزشکی یزد البته با حالت اشتغالی باز نشسته شدم
آیا غیراز حقوق بازنشستگی ماده 39 هم به من تعلق میگیرد ؟
چگونه اقدام کنم
ممنون و متشکرم
سلام قانونی که روی کاغذ آورده شود ولی اجرایی نگردد چه قانونی ‌ جهت قوانینی که مربوط به حوزه ایثارگری می باشد ومربوط'حقوق است ۱ . حقوق حالت اشتغال جانبازان ۲۵درصد به بالا ی فاقد َََ
شغل یا تبصره ماده ۳۸ایثارگران. ۲ حالت اشتغال جانباز آن بسیجی ۲۵درصد شاغل و بازنشسته تبصره ۲ ‌.۳۹ ایثارگران که شور بختانه هنوز برای اجرای آن اقدام عاجلی نکرده .۳ ماده ۳۸ایثارگران ایثارگران یا حقوق کار افتادگی که از طریق سپاه پرداخت می گردد که فعلا چسبیده به جانبازان ۳۰ درصد مجروحیت بنياد شهيد به بالا
باهدای سلام وتحیات الهی
احتراما به استحضارعالی می رساند 
اینجانب جانباز ازکارافتادگی کلی و بسیج فعال و پیرو خط رهبری مدظل العالی و معاون بازرسی پایگاه شهید حسنی می باشم. به عنوان احدی از شهدای زنده این مملکت اسلامی برای جلوگیری از تضییع حقوقم خواستار توجه ویژه ای هستم.خواهان درهمان ابتدای انقلاب پیوسته در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده ام ودراین راه با تحمل سختیها درراه ارتقای آرمانهای انقلاب وامام راحل ( ره ) ومقابله با تهدیدات علیه نظام دشواریهای بسیاری بر سر راهم آمده که در این راستا اینجانب در جریان درگیری با ضد انقلاب در تاریخ 1365/2/24مجروح وبه درجه جانبازی نائل شدم پس از پایان جنگ اینجانب در تاریخ 1369/9/18 با قرار دادی در جهاد سازندگی شهرستان بانه مشغول به کار شدم متعاقبا از سال ۱۳۷۷به شرکت اب و فاضلاب بانه منتقل شدم  که در این فاصله زمانی ازتاریخ14101384حقوق و مزایای جانبازی تا تاریخ30 111395به اینجانب پرداخت می شد که متاسفانه پس از آن بنیاد شهید و امور ایثار گران بدونه هیچ گونه دلیل خاص حقوق حالت اشتغال بنده را قطع کردند به بنیاد شهیدمراجعه کردم گفتم چرا حقوقم پرداخت  نشده گفتیم ما 8 نفریم که درادارت مختلف حقوق حالت اشتغال می گیریم فقط حقوق بنده قطع شده گفتند شما پیدا شدی آیا دوزدی کردم بعداز 13سال حقوق بگیر بودم آیا مقام محترم بنده چه گناهی کردم برای خاک وتنم نیمه از بنم از دست داده ام آیا حق خودم از چه ارگانی پیگری کنم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi