شناسه خبر : 28308
سه شنبه 21 مرداد 1393 , 10:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اصلاح قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران(۴)

یوسف مجتهد - تغییرات ماده۷۰ قانون جامع خدمات‌رسانی موضوع سهمیه‌های ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به قرار زیر است:1- در این اصلاحیه به سهمیه مقاطع تحصیلی خارج کشور شفاف‌تر و صریح‌تر اشاره شده است.
2- میزان سهمیه از 20درصد به 25درصد افزایش یافته است.
3- رزمندگان با حداقل 6ماه حضور در جبهه به سهمیه اضافه شده‌اند و عنوان داوطلبانه که در قانون سهمیه رزمندگان وجود داشت حذف شده است. لذا کلیه رزمندگانی که 6ماه حضور در جبهه داشته باشند می‌توانند از این سهمیه برخوردار باشند.
4- قید 25درصد که برای استفاده سهمیه همسر و فرزندان جانباز در قانون وجود داشت در اصلاحیه برداشته شده و همسر و فرزندان جانبازان زیر 25درصد هم می‌توانند از سهمیه ورود به دانشگاه‌ها بهره‌مند شوند.
5- خواهر و برادر شهید به سهمیه اضافه شده است.

با توجه به اصلاحات مناسب فوق نکاتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد:
الف- با الحاق رزمندگان به ماده 70 قانون جامع، قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی موضوع 40درصد سهمیه پذیرش رزمندگان و اصلاحیه‌های بعدی آن، موضوعیت خود را از دست خواهد داد.
ب- حال که به بهانه تصویب قانون جامع و ماده70 آن و اصلاحیه مد نظر کمیسیون اجتماعی مجلس عملا سهمیه 40درصدی رزمندگان و سهمیه 5درصدی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حذف شده است، شایسته است محدودیت‌های پیش‌بینی‌شده در اصلاحیه‌های قانون سهمیه رزمندگان مبنی بر محدودیت حداکثر دوبار استفاده از سهمیه برای رزمندگان به ازای هر 6ماه کامل خدمت اضافی یا محدودیت یک بار استفاده از سهمیه برای همسران جانبازان به صراحت حذف شود تا بهانه‌ای برای بدفهمی مجریان در تضییع حقوق ایثارگران نباشد.
ج- با توجه به توسعه کمی دانشگاه‌ها و کاهش ایثارگران و فرزندان آنان در استفاده از سهمیه‌ها، مناسب است همسر و فرزندان رزمندگان نیز به سهمیه اضافه شوند.
برابر ماده 13 اصلاحیه، ماده71 قانون جامع که بازنگری آن یک ضرورت بود، اصلاح شده است.

ماده 71 به جذب و استخدام اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی اشاره دارد. نکات اصلاحی به شرح زیر است:
1- حداقل سهمیه جذب و استخدام از 10درصد به 20درصد افزایش یافته است.
2- درصد برای جانبازان و سابقه اسارت برای آزادگان حذف شده و کلیه جانبازان و آزادگان می‌توانند بدون در نظر گرفتن درصد و سابقه اسارت از سهمیه برخوردار شوند.
3- شمول سهمیه از فرزندان جانبازان 50درصد و بالاتر به فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر و همچنین از فرزندان آزادگان بالای 3سال اسارت به فرزندان آزادگان بالای یک سال اسارت تغییر یافته است.
4- برادران و خواهران شهدا به سهمیه اضافه شده‌اند.

در ماده 14 اصلاحیه به اصلاح ترکیب کمیسیون ماده 16 رسیدگی به جانبازان اشاره دارد. عنوان کمیسیون به کمیسیون رسیدگی به شکایات ایثارگران تغییر یافته است. از ترکیب دو نماینده بنیاد در کمیسیون یکی کم شده است و نماینده ستاد کل نیروهای مسلح جایگزین نماینده وزارت دفاع شده است. از نکات مهم در اصلاح ترکیب کمیسیون، افزودن یک نفر قاضی ترجیحا ایثارگر به ترکیب کمیسیون است که می‌تواند ضمانت اجرایی احکام صادره کمیسیون را تقویت کند. عضویت یک ایثارگر با معرفی کمیسیون اجتماعی مجلس نیز از نکات مثبت اصلاحیه کمیسیون است که موجب تقویت ارتباط ایثارگران با کمیسیون خواهد شد. عبارت انتهایی ماده 16 قانون تسهیلات که بیان می‌دارد: «تصمیمات کمیسیون مزبور قطعی و لازم‌الاجرا بوده و عدم اجرای به‌موقع آن خلاف قانون محسوب و قابل تعقیب در مراجع ذیصلاح می‌باشد». نباید حذف شده و در انتهای اصلاحیه افزوده شود. برای تأکید بر ضمانت اجرایی احکام صادره بهتر است دایره اجرای احکام دیوان عدالت اداری و دادگاه عمومی و انقلاب حسب مورد موظف باشند با توجه به حضور یک قاضی در کمیسیون به طور مستقیم پیگیر عدم اجرای آرای صادره در دستگاه‌های اجرایی باشند.

اینستاگرام
- يكي از مهمترين تبعيض هاي موجود در قانون جامع تبعيض در خصوص ايثاگران شاغل و غير شاغل است قانون گذار براي ايثارگر شاغل همه تسهيلات را تمام و كمال ديده است ولي براي ايثاگر غير شاغل ؟
اتفاقا" بر عکس الان من جانباز 70% شاغل به غیر از حقوق محل کارم از هیچ ارگان و یا سازمانی بابت حقوق ایثارگری به من نمی دهند و حقوق حالت اشتغال منو به خاطر اشتغال قطع کردند. و از اداره خودم هم هیچ گونه امتیازی به من نمی دهند و می گویند شما ایثارگری و همه امتیاز را گرفتی و حتی 25 % فوق العاده ایثارگری هم به ما نمی دهند من الان تو اداره خودم با مدرک لیسانس دارم کار می کنم حقوقم کمتر از یک فرد عادی که ایثارگر نیست و هم سابقه منم هست مدرک تحصیلی آن هم دیپلم هست می باشد. و خدا می داند من جانباز 70% با این وضعیت جسمانی چوطور دارم کارم می کنم خدا را خوش نمی آید حق ایثارگری منو نمی دهند.
خدا کنه این تصویب بشه اگه بند4اجرا بشه بهترین خبری طول عمرم شنیدم
چون ما فرزندان زیر 25 درصد چه گناهی کردیم حتی یک امتیاز به ما نمیدهند
این کجای انصافه که به فرزندان بالا 50درصد هزینه دانشگاه و مسافرت های ان چنانی سهمیه کنکور اشتغال و کار وام و..... میدن ماچی نگین به ما نمیدن چون عموم جانباز بالای 50درصده و صحت داره
با سلام
بنده جانباز20درصدساکن کرمانشاه درسال 1390درسفرمقام معظم رهبری به همراه 700نفردرخواست بررسی درصدداده ایم وقراربودبخاطردستوردفتررهبری ظرف یکسال درخواستهای مابررسی واقدام شودولی الان که سال 93است تاکنون هیچ گونه اقدامی نشده خواهشمنداست به بنیادشهیدکرمانشاه ابلاغ کنییدنسبت به بررسی درخواسته های ماجانبازان درخصوص تعیین درصداقدام کند.
تغييرات ماده 70 مثبت ارزيابي مي شود ولي تغييرات ماده 71 به دلايل زيادي قابليت اجرايي ندارد و احتمالا براي افراد خاص نوشته شده است .
بسیار خرسندیم ؛ لطفا بفرمائید از کجا به مصوبه دست پیدا کنیم ؛ چون اینجانب درگیر ماجرای سهمیه ها هستم این نکته را بگویم که موروثی نگری و تبارگرائی مجریان که خود اعضاء هیات علمی اند ، مانع اجرای این قانون بوده و خواهد بود که موضوع مانعیت قانون خیلی مهم خواهد بود.
مراحل تصویب و اجرای این قانون چگونه است
با سلام لطفا روان تر و راحت تر بگویید ایا فرزندان جانبازان زیر 20%می توانند از یک مقطع رایگان استفاده کنند ممنون
آقای مجتهد دلت خوشه برادر چیه هی قانون می نویسی ؟؟! قوانینی که همه ما می دانیم اجرا نخواهد شد و کسی هم نیست بگوید چرا اجرا نمی شود ... قوه قضائیه هم با دولت در جهت عدم اجرای قوانین همکاری می کند و احکام دیوان عدالت همه به ضرر ایثارگران شاکی است و به نفع بنیاد !!!!!!!!!!!
آقای مجتهد سلام از مطالب ارزنده شما تشکر داریم لطفا کاری هم برای ما جانبازان شیمیایی بکن آقای فقیهی معاون حقوقی فردی که در حال حاضر دانشجوی فوق دیپلم روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی است را به عنوان دبیر مصدومین شیمیایی منصوب کرده که اگر امکان داره با او صحبت کنید و بگویید کار را به متخصص لایقی بدهد ضمنا مطالبی دارم که انشااله حضورا خدمت شما عرض می نمایم
هی اینور و انورش کنید.تا خسته شید.
آیاامکان ا ستفاده ازامتیازیک مقطع بالاترتحصیلی برای والدین وهمسران شهداوجوددارد
جناب آقای مجتهد:شمادرموردخیلی ازبندهاوتبصره های مربوط به ایثارگران درقانون جامع گفتیداماماکه فرزندجانباز70درصدهستیم هنوزنمیدانیم درقانون جامع برای ماچه اولویتهایی قرارداده شده اصلاماشامل جامعه ی ایثارگری هستیم؟اگرهستیم چراازمزایای آن بهره مندنیستیم مثل فوق العاده ایثارگری.چرادراین موارداطلاع رسانی نمی کنیدمن مطمینم این خواسته بسیاری ازفرزندان جانباز70درصداست.خیلی ازماشاغل درادارات مختلف هستیم اماحقیقتااطلاعی ازقوانین مربوط به ایثارگران نداریم وچه بساخیلی ازحقوق مابخاطراین بی اطلاعی تضییع شده ویابخاطراحمال کاری مسولین ازبین رفته لطفامارادراین زمینه یاری کنید.سپاسگزارم
با سلام
منتظر هستيم تا مجلس مصوبه شموليت خانواده جانبازان 70 درصد بعه عنوان خانواده شاهد را تصويب كند آنگاه به طور مفصل به آن خواهيم پرداخت
با سلام
برادر گست : منتظر باش ولی فکر نکنم فایده ای برای شما داشته باشد چون شما 70 % نیستید و فرزندتان شامل این مصوبه نمیشود . تلاشهای شما بی فایده است ..........مجلس این شمولیت را تصویب نخواهد کرد
با سلام به ایثارگران عزیز
امروز دانشگاه آزاد دفترچه ثبت نام کارشناسی ناپیوسته رو قرار داد
نوشته فرزندان و همسران جانباز 25% تا 49% فقط حق استفاده سهمیه در یک مقطع تحصیلی را دارند.
حالا مجلس بشینه قانون تصویب کنه وقتی ضمانت اجرایی نداره
خدایا به ایثارگران رحم کن فقط با آبروشون داره بازی میشه
خدایاتبدیل وضعیت فرزندان ایثارگراجرابشه
باسلام
من پدرشهیده وهمسرشهیده(شهدای بمباران) هستم آیا فرزندا نم که ازهمسر بعدی هستند میتوانند ازامتیازات فرزندان ایثارگران استفاده کنند
(چون خودم پدرشهیدهستم)
سلام باوجودفاش نیوزوالطاف الهی تصویب واجراخواهدشد
سلام علیکم برادر مجتهد عنایت کنید سوالات بنده را که سوال خیلی از جانبازان است را پاسخ دهید:
1- ورود فرزندان جانباز زیر 25 درصد به دانشگاهها وشهریه آنها در قانون جدید چگونه است ؟
2-آیا اضافه نمودن درصد جانبازی توسط مدت حضور در جبهه به ازای هر ماه یک یا دودر صد برای جانبازان زیر 25 درصد در قانون جدید پیش بینی شده ؟
خواهشمند است مطالبات این قشر آسیب دیده را پیگیری نمایید
باسلام بنده جانباز زیر 25 درصد هستم و در دانشگاه آزاد(گوگان تبریز) در رشته مدیریت دولتی مشغول تحصیل هستم خواهشمندم در مورد شهریه دانشگاه راهنمائی فرمایید. (کارمند استانداری آذربایجان شرقی) با تشکر -- بیرامی
ناب آقای مجتهد و دیگربرادران متخصص دراموراداری، باعرض سلام، آزادگان جانبازبالای 50% فرهنگی که 30سال خدمتشان پرشده به تازگی ازطرف کارگزینی فرمی دادند که بنویسند می خواهندبازنشسته شوند یا چهارسال دیگربه کارادامه دهند. منظور ازادامه کار ظاهرا اینست که مثلا چهارسال ونیم اسارتشان را دوبرابرحساب نکنند اما نمی دانم خاصیت آن چیست؟ آیا تقاضای بازنشستگی بدهیم یا نه؟ آیا اگربیشتراز 30سال خدمت داشته باشیم چه فرقی می کند؟ متشکرم. حتما جواب مرحمت فرمایید.
جناب مجتهد متاسفانه اکثر رزمندگان شیر مرد جیهه ها بازنشستگان یا مرحوم شدگان هنوز چشم انتظار امتیاز برای رزمندگان 8سال دفاع مقدس هستند اگر کاری برای زندگان بکنید ثواب کرده اید
بسمه تعالی.
باکمال تشکرازآقای مجتهد.لطفا بفرمائید.درطرح اصلاح خدمات رسانی به ایثارگران عزیز.به ایثارگران رزمنده شاغل چه مزایا وامتیازاتی تعلق میگیرد.آیا مشکل بی عدالتی وتبعیض بین ایثارگران حل میشود.با تشکر.
شهریه فرزندان جانباز زیر 25 درصد در دانشگاهها در قانون جدید چگونه است ؟
ای کاش پیگیری جدی پیرامون معوقات آزادگان جانباز تحت عنوان (تبدیل وضعیت از 22 به 18 سپاه هم داشتید !!!!!
آهیچ موفع یک جانباز 30درصد خودش بایک جانباز 60درصد مقایسه نمینکد چون میداند ومی فهمد جانبار60 جایگاهش به مراتب بالاتر وجانفشانی بیشتری به خرج داده است ولی ظاهرا معلومست آقایانی که این قانون ها راتصویب میکنند وحد ومرزها را میشکنند هرگز جانباز نبوده اند ودرواقع توهین بزرگی به جانبازان بزرگ تلقی میشود
سلام ...اتفاقا هیچ فرقی ندارد.جانباز هر چند درصد که میخواهد باشد..مهم این است که روزی برای شهادت و جانفشانی در راه انقلاب پا به جبهه گذاشته اند.و من و‌دیگر کسانی که فرزند جانباز زیر 25 درصد هستیم از سهمیه ورود به دانشگا ها بی بهره ایم...اگر شما حق دارید ما هم حق داریم
آقای مجتهدی که فقط دنبال قانون برای جانبازان هستید. بنظر شما ارائه خدمات بصورت یکسان برای فرزندان شهدا و فرزندان جانباز با هر درصدی عدالت است. 20 یا 25% سهمیه را حساب کنید چه کسانی استفاده می کنند. بنظر من قانون گذار در قبال این خدمت به فرزندان جانباز باید فرزندان شهدا بصورت مستقیم و بدون آزمون به دانشگاهها را ه پیدا می کردند. بنظرمی رسد در قبال سهمیه این کمترین خدمتی بود که می نوانستند به فرزندان شهدا انجام دهند.
باسلام . بنده جانباز 20 درصد هستم با حدود 20 سال سابقه خدمت ،در یک اداره دولتی مسولیت داشتم با ادغام وزارت خانه مربوبه از آن اداره به اداره ای دیگرمنتقل شدم ( بادر خواست خودم). وبعد از 8 ما ه مجددا نیز به اداره ای دیگر منتقل شدم ( بادرخواست خودم).. و اکنون حق مدیریت یا یا تنزل پست دریافت نمی کنم ، و با پیگیری های لازم بعد از دو سال هنوز نتیجه ای نگرفتم . . با توجه به اینکه بنده تا آخرین روز در اداره اول حق مدیریت در یافت کردم .وبا ورودم به اداره دوم قطع شده لطفا راهنمایی کنیداز کدامیک از سه اداره باید شاکی باشم.(ظاهرا اداره دوم با رای کمیسیون ماده 16 بدلیل اینکه خودم درخواست انتقال دادم این حق را به من نمی دهد.)
آقای مجتهد سلام علیکم -آیا وضعیت گروههای تشویقی جانبازان ورزمندگان وبسیجیان که از سال 88 به بعد استخدام شده اند (با قانون مدیریت خدمات کشوری) در قانون جامع ایثارگران پیش بینی شده لطفا اطلاع رسانی نمایید
با سلام اقای مجتهد این همه قنون و.. اخرش چی بدرمان که رو دستمان افتاده وخودمان هم.. چرا فکری اساسی بحال کلا جانبازان حتی 2%و3%نمیکنید بخدا انها هم موج انفجاری اعصاب وروان هستند شما باد میاد در خانه میخورد بهم از جا می یریم چطور کسی که ترکش در بدنش هست از اعصاب وروان هیچ مسلمانی /انسانیت /کجاست چرا بخدا خدا نکرده اگر جنگ شود مطمین باشید همین فرزندان جانبازان ورزمندگان یرچمدار میشوند چون ار یدرانشان غیرت ومردانگی اموختند که مملکت شان دست بیگانه نیفتد چرا همین ها را درنمی یابید چرا نوشدارو بعد از مرگ سهراب جانباز جانباز هست همینکه رفته جبهه خیلی مرد بوده ییس بگذارید فرزندشان با افتخار بگیند باباشون رزمنده بوده اقای مجتهد بس چی شد این قانون فرزندان جانبازان زیز 20% ویک مقطع تحصیلی رایگان یادمان باشد مسلمانیم ودر اسلام به وعده وییمان ووفای به عهد سفارش شده لطفا ببگیری کنید ممنون
آقایان. برادران. همسنگران. عزیزان من. بگوئید ماجانبازان صداوسیما{گداو...} ازدست مدیران نالایق چه کنیم؟ چراماده 51 قانون جامع {25% }حق ایثارگری : دراین سازمان به اجرادرنمی آید. وآقای مهندس ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما هنوز به نتیجه نرسیده است که آیااین قانون بایددر صداوسیما اجرابشود یانه. هرچند میگویندخودش هم جانبازبالای 25% است امابه خاطر احتیاج نداشتنش نیاز نمیداند دستوراجرای این قانون راصادرکند. هرچندکه درماده 2 این قانون نام صداوسیما جزء مکلفین اجرای این قانون میباشد. میگویند دولت بودجه نمیدهد. آقایان آقایان آقایان نامحترم . خجات بکشید تاکی درصداوسیما ظلم حاکم باشد. وجانبازان درعذاب منت : خدایا از تو مدد میجوئیم :
ای مسولان ... این ایثارگران را اذیت نکنید خداوند ناخوشنود میشود.
از آقای مجتهد محترم تقاضا داریم پیگیری نمایند :
جانبازانی که تا به حال در مقاطع لیسانس و فوق دیپلم یا ارشد از سهمیه استفاده کرده اند ؛ بتوانند بیش از یک با از این سهمیه استفاده نمایند , چون الان در سهمیه ازمون دکترا اجازه استفاده از سهمیه را ندارند ، واین یعنی عدم ورود حقیقی ایثارگران به سطح تصمیم سازان کشور .
با عرض سلام وخسته نباشی خدمت مسئولین ادار کل امور ایثار گران کل کشوزبنده حقیر مدت شش ماه جبهه ،دارم که بعد از قعطه نامه و اتش بس بین ایران وعراق می باشدودر ضمن درعملیات مرصاد هم شرکت کردیم وبقیه در کردستان خدمت نمودیم.والان چرا ما را جز ایثار گران قرار نمدهند،تا از مزایای ان اسفاده بکنیم.
باسلام خدمت آقای مجتهد زاده که همیشه راهنما ودلسوز ایثارگران بوده وهستند.در ارتباط با اصلاحی که بیان شده در مورد کمسیون ماده16 اگر یک قاضی به ترکیب کمسیون اضافه شود واقعا یکی از آن کارهای ماندگار وبسیار مناسب خواهد بود که می تواند یک حرکت جدی ویک قدرت اجرایی به آرائ این کمسیون ببخشد.امیدواریم این ایده به واقعیت بینجامد.باتشکر نوذر قربانی جانباز از کار افتاده از کرمانشاه
جناب مجتهد عزیز ، به قوانین بورس و سهمیه حذب هیات علمی باید تاکیدات " عدم الزام به شرط معدل ، شرط سنی ، شرط آزمون و فراخوان و تنها متعاقب ارائه مستندات و مدرک تحصیلی " اضافه شود و گرنه هم اکنون وزارت بهداشت بورس داخل را مشروط به معدل و سن کرده و برای جذب هم ملزم به شرکت در فراخوان کرده اند ؛ در غیر اینصورت باید ایثارگران در طبقات بنیاد و وزارت بدوند و با رئیس جمهور و رئیس مجلس و دیوان مکاتبه کنند و در آخر هم نتیجه نگیرند و دست بدامن مقام معظم رهبری شوند و اگر کاری شود به خاطر مکاتبه ایشان خواهد بود.
با سلام ایا با این قانون فرزندان جانبازان زیر25درصد میتوانند در یک مقطع به صورت رایگان در دانشگاه ازاد تحصیل کنند ؟ اگه دوستان در فاش نیوز این مطلب رو پیگیری کنند باتوجه به نزدیک شدن به اغاز سال تحصیلی لطف شایانی در حق فرزندان جانبازان زیر 25درصد کردند> باتشکر از فاش نیوز که یار یاور ایثارگران وجانبازان میباشد
افرادی که چنین تصمیم غلطی میگیرند درواقع نمیدانند جانباز5 درصد با50درصد فرق میکند واین قانون غلط امکان دارد به کام عده ای شیرین باشد ولی مطمنا خشم خدا رارا به دنبال دارد سی سال تمام درحق جانبازان 25 تا 49رصد ظلم شده حال امدنددرصدها برداشتند میگن 5 درصد با70درصد فرقی نمیکند
جناب اقای مجتهد با سلام خواهشمند است محبت نمایید پیگیر ارم رایگان ترافیک جانبازان 25 درصد باشید
با عرض سلام
الان که دیگر برادر شهیدی برای دانشکاه رفتن نمانده همه بدون سهمیه
فارغ تحصیل و بیکارند بهتر بود در قانون جامع به اشتغال برادران شهدای مجرد
توجه میشد و گره ای از مشکلشان باز میشد
با عرض سلام
الان که دیگر برادر شهیدی برای دانشکاه رفتن نمانده همه بدون سهمیه
فارغ تحصیل و بیکارند بهتر بود در قانون جامع به اشتغال برادران شهدای مجرد
توجه میشد و گره ای از مشکلشان باز م
باسلام خدمت آقای یوسف مجتهد
درقانون جامع خدمات بازهم درخیلی ازمواردبین ازادگان 6ماه وآزادگان 10ساله هیچ تفاوتی قائل نشده اندازادگانی که سالها منتظرندتادراین قانون جدید به حق حقوق خودبرسند ولی بازهم این ناعدالتی درحق آزادگان رواداشته شد فقط بخدا واگذارشان میکنیم شنیدن مشکلات ازادگان قدیمی کی بودماننددیدن ماداریم روزبه روزآزادگان راازدست می دهیم وبازهم ناعدالتی قابل توجه نمایندگان محترم آزاده درمجلس ..............؟
سلام برادر
بنده متوجه نشدم که بند 2 ماده 71 تحت عنوان - - درصد برای جانبازان و سابقه اسارت برای آزادگان حذف شده و کلیه جانبازان و آزادگان می‌توانند بدون در نظر گرفتن درصد و سابقه اسارت از سهمیه برخوردار شوند.- جزو موارد اصلاح شده می باشند یا هنوز پیشهاد شده است که چنین کاری صورت بگیرد.
اگر این بند اصلاح شود که دل خیلی از جانبازان با درصد پایین و ازادگان با سابقه کمتر شاد خواهد شد
سلام.من فرزند جانبازم.کاش در مورد وام مسکن هم برای جانبازین زیر 25درصد اصلاحیه انجام شود .چون خیلی نا عدالتی شده!!!!!!!!!!ممنون
سلام آیا این قانون از امسال اجرا می شود
مسئولين محترم خواهشمند است امكان تحصيل رايگان فرزندان جانبازان بالاي 15 درصد در يك مقطع تحصيليب به صورت رايگان را نيز فراهم آوريد
دم همتون گرم
اینو که فرزند جانباز بیست درصد هم تو کنکور سهمیه داره رو دیدم کلی ذوق کردم....باور نمیکنم خدایی واقعیت داره یعنی تو کنکور 94 میتونیم استفاده کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خدایی یکی زود جواب بده
از موارد مندرج درخبربالا در دفترچه تحصیلات تکمیلی سال 94 نیست . چرا؟
سلام
آیا برای کنکور 94 اعمال میشه؟
شیمیایی چطور؟تاثیری ندارد؟
موضوع: تقاضای رزمندگان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تصویب قانون یک فوریتی جهت استفاده فرزندان رزمندگان از سهمیه چهل درصد رزمندگان جهت ورود به دانشگاهها
با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد، احتراماً "بدینوسیله به استحضار میرساند ما رزمندگان دوران دفاع مقدس نسبت به تبصره الحاقی یکطرفه جهت استفاده فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد از قانون سهمیه چهل درصد رزمندگان جهت ورود به دانشگاهها اعتراض داریم، چرا که در زمان تصویب این قانون فرزندان رزمندگانی که سالها عمر خود را در جبهه های حق علیه باطل سپری کردند محروم ماندند.
لازم به توضیح است که بنیاد شهید و جانبازان متولی رسیدگی به امورات فرزندان شاهد و جانبازان میباشد اما متاسفانه در خصوص رزمندگان هیچ سازمان یا نهادی وظیفه رسیدگی و دفاع از حقوق این عزیزان را بر عهده ندارد (در حد یک دفتر ایثارگران در سپاه و ارتش بدون کارکردی در حد بنیاد شهید و جانبازان)
یادآور می شود رزمنده ای که هشت سال در دل میدانهای مین هروله می کرد یا بر فراز کوههای برف گرفته کردستان پیکر برادر مجروحش را به دوش میکشید اما به علت عدم مجروحیت فرزندش نمیتواند از سهمیه چهل درصد رزمندگان استفاده کند ولی فرزند بیست و پنج درصد و زیر 5 درصد با یک ماه حضور در جبهه به علت مجروحیت بیست و پنج و زیر 5 درصد از سهمیه فوق استفاده کنند و رزمندگان طبق قانون جامع خدمات رسانی به عنوان ایثارگر محسوب نمی شود و این ظلم و خیانت در حق رزمندگان دوران دفاع مقدس می باشد. لذا ما رزمندگان از نمایندگان راستین مجلس شورای اسلامی تقاضای عاجزانه داریم با طرح یک فوریت نسبت به اصلاح قانون فوق اقدام نمایند تا فرزندان رزمندگان همانند فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد از سهمیه فوق ورود به دانشگاه استفاده کنند.
رونوشت:
1- مقام معظم رهبری
2- ریاست محترم جمهور
3- دکتر فیروز آبادی رئیس ستاد فرماندهی کل قوا
4- رئیس تشخیص مصلحت نظام
5- نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
6- فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
7- فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی
8- بنیاد شهید و امور جانبازان
9- معاونت حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
10- کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی
11- شورای اسلامی انقلاب ف
ای کاش بین جانبازان تفاوتی قائل نمی شدند.آخر در ان زمان همه جیز در راه خدا بود امروز چه؟
همینو بگووو.....والا....
منکه فرزند جانباز زیر25درصدم تو کنکور سهمیه دارم یا نه
با سلام . اینجانب باداشتن کارت ایثاربا سابقه 69ماه جبهه و2درصد جانبازی ویژه ارتش نزاجا آیا می توانم باداشتن فوق لیسانس علوم سیاسی به سهمیه ایثارگرجانبازان درکنکوردکتری پی اچ دی شرکت نمایم چون بنیادشهیداستان البرزمی گوید که درصد جانبازی ارتش راقبول ندارد ومرادرگمسیون ویژه بنیاد فاقد درصد اعلام کرده است درحالی که من اصراربرهمان رای کمیسیون عالی پزشکی ورای کمیسیون 120 نزاجا دارم و.... به هرحال مرابه یک بام ودوهواوبلاتکلیف نگه داشته اند . لطفاً بفرمایید که من چکارکنم که به همان 2درصد مقدس که بریم هرچند ناچیزاست ولی بیشترازآن راحق خودم نمی دانم ولی به هرحال ارایه طریق شما خیلی بریم حیاتی وقابل استناداست ، چون من درعملیتهای رمضان ، والفجرمقدماتی ، خیبر وکربلای 5 وچندی تک دشمن ومنافقین درخطوط مقدم جبهه بوده ئام ولی با30 سال سابق درآبان 1393 با شغل فرهنگی ( معاونت دبیرستان ) از آموزش وپرورش ناحیه 3کرج بازنشسته شدم /باتشکرفراوان / کدایثرگری من 322060061658می باشد. ومن الله توفیق / علی محمدی زاده /50ساله /کرج
سلام،کنکور94برای فرزندان جانبازان ۲۰٪شامل میشود؟
ا اینجانب یکی از جانبازان 25% حالت اشتغال وکار افتاده کلی در سال 1369 به استخدام بنیاد جانبازان شدم ودر سال 1380 کارافتاده کلی شدم تا به حال از حق حقوقم محروم هستم خیلی به من ظلم شده مورد تبعیض وتضییع حقوق واقع شده بنیاد می باشم. اقایان نه تنها قوانین را اجرا نمی کنند حتی قائل به گفته ها واظهارات خود نمی باشند.چون چون چون میگویند تبصره 6 هستی تورا خدا یکی به من بگه قانون تبصره 6 چیست مگر من جانباز نیستم تبصره 6 چیه و کیه تعبیض بین جانبازان اسمش قانون تبصره 6 است چرا اینقدر ظلم ای خدا منم فقط خدا را دارم
سلام خدمت جناب آقای مجتهد عزیزسوال بنده را از طریق ایمل تان پاسخ دهید وبه نگرانی بتده پایان دهید
آیا در کنکور94سراسری قید 25تا49درصد که برای استفاده سهمیه همسر و فرزندان جانباز در قانون وجود داشت در اصلاحیه برداشته شده و همسر و فرزندان جانبازان زیر 25درصد هم می‌توانند از سهمیه ورود به دانشگاه‌ها بهره‌مند شوند
باتشکر-منوچهر رجائی
با سلام.خدا عمرتان بدهد اقای مجتهد.خدا ازشما راضی میشود اگر به فرزند و همسر رزمندگان نیز در کنکور 94 سهمیه ای قایل بشوید
سلام اقای مجتهد چی شد پس چرا تو کنکور94 برای فرزندان جانباز زیر25درصد سهمیه تعلق نگرفت ...........تورو خدا یه کاری کنین برای ما..................
اگه نمیخاستید سهمیه بدید پس چرا قانون وضع کردید ....... چرا دل این بچه های کنکوری رو خوش کردید ....لطفا جوابشونو بدید......
با سلام.چرا برای ما که فرزند رزمنده هستیم در کنکور94 سهمیه نداریم؟لطفا سریع پیگیری بکنید.
سلام تورو خدا اقای مجتهد یه کاری واسه سهمیه فرزند رزمنده ها تو کنکور امسال )94( بکنید ثبت نام تا 28 بهمن مهلت داره ..... خواهش میکنم ..... التماس میکنم
با سلام اقای مجتهد... تو رو خدا به حرفتون عمل کنید تو فرم ثبت نام کنکور 94 سهمیه فرزند وهمسر رزمنده نیست ... فقط نوشته سهمیه رزمنده ( سپاه پاسداران و جهاد کشاورزی و نیرو های مسلح که اونم مال خود رزمنده است ......لطفا سرعتر پیگیری کنید ( تا قبل از 28 بهمن ) چون مهلت ثبت نام کنکور تموم میشه تازه امسال میگن تمدید هم نداره......... امید هزارها انسان به شماست... تورو خدا زود جوابمونو بدید تا ایشالا که دعای مردم پشت شما باشه
با سلام
ثبت نام کنکور سراسری اغاز شده و جالب این جاست " اعمال قانون جدید سهمیه ایثارگران "ما را شگفت زده نموده است.
سهمیه جانبازان 25 درصد با فرزندان و جانبازان بالاتر از 70 درصد یکسان میباشد.البته صریح بیان کنم هر طفلی را متعجب کرد
خیلی برای خودتون و مملکتتون متاسفم.
با سلام من فرزند جانباز 20 درصدم که از فارغ التحصیلان نمونه کشوری هستم اما متاسفانه بنیاد جانبازان ازمن هیچ حمایتی نکرده چون پدرم 20 درصد است.
با درود و سلام به روح بلند و ملکوتی امام راحل و شهدای گلگون کفن جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی.خیلی از شهدای ما شاید چیزی قریب به 70 درصد آنها مجرد و در سنین 13تا 20 سالگی به شهادت رسیدندودر عین حال چندین بار دچار مجروحیت و جانبازی و اسارت نیز بودن تا اینکه به درجه رفیع شهادت یا همان به قول بعضی ها (جانباز100درصد) فکر کنم الان به جانباز بیشتر بهاء می دهند تا خوده شهید. خوب خوده شهید اولا که نیست تا از حق و حقوقه خودش دفاع کنه اکثر یا همه پدران و مادران شهدا که عمرشان را دادن به من و شما خدا بیامرزدشون.پس ما برادران و خواهران شهدا که خون شهید در رگهای ما جاری و ساری است ما که از یک گوشت و پوست و یک استخوانینم .چرا اهنهمه تبیض و نا عدالتی در حق ما میشود .چرا در هیچ کجا هیچ سهمیه ای به نسبت بقیه برای ما نیست.قط حضور ما را در راهپیمایی ها می خواهید.ما تا پای جان ادامه دهنده راه امام و رهبر ولایتمداروخون سرخ شهدایی که دادیم هستیم.یا مهدی ادرکنی
با سلام و خسته نباشیدهزینه دانشگاه برلی فرزندان جانباز 5درصد چگونه خواهد شد؟لطفآ پاسخ دهید
با سلام در اینجا کلمه ی همه ی جانبازان یعنی حتی کسانی که از25درصد نیز کم تر هستند ؟ (مثلا 10درصد با 3 ماه حضور در جبهه)
باسلام
با این قانون ها و تبصره ها چرا ایثار و ایثارگری را با زیر سوال می برید مگر در ایران چقدر فرزند شهید وجانباز وازاده وجود دارد که شمااين قوانین را تصویب میکنید این قوانین فقط به خاطر منافع خودتان است تمامی مشکلات را فرزندان شهدا جانبازان بدون دست و با قطع نخاع و همسران آنها کشیدند و استفاده را کسان دیگر می خواهند ببرند مگر در زمان جنگ برسر درب جبهه ها این مزایا رانصب کرده بودند که با این اشتیاق در مورد مزایا ی آن صحبت میکنید چرا این ایثارگران با این مزایای مادی و پوچ و غیره با مردم جامع که هیچ درک وفهم از ایثار و ایثار گری ندارند دیگر میکنید این قوانین فقط به خاطر منافع خودتان است این ایثارگران در زمان جنگ وبعدازجنگ درگیر رنج وعذاب جراحات جنگ بی پدری و غیره بودند آلان هم زخم زبانهای مردم جامعه که هیچ فهمی از جنگ وجهاد نمیدانند مسولان با قوانین دروغین به این عزیزان توهین نکنید مثلا یکی از قوانین معاف مالیات جانبازان میباشد که حقوق این افراد به آن سقف معافیت که در سال 94 یک میلیون و صد پنجاه هزار میباشد نمی رسد تا معاف شود ولی در میان کارمندان اداره میگویند شما مالیات و ... نمی دهید . مارا به حال خودمان رها کنید
.
با سلام.
من فرزند جانباز 20% و فرزند رزمنده با سابقه حضور در منطقه به مدت 52 ماه هستم.
اگر امكانش هست لطفا از طريق ايميل به من بگيد من ميتونم ازسهميه كنكور ارشد سال 94 استفاده كنم؟
خيلي ممنون.
تو رو خدا جواب بدين.
با سلام و درود به روح ملکوتی امام و شهدا و آرزوی سلامتی برای رهبر عزیزمان

در قوانین جدید ایثارگران هیچ گونه توجه ای به هانواده شهدای مجرد نشده مخصوصا در خصوص استخدام خواهر و برادر شهید به هیچ عنوان قانون قابل اجرا وجود ندادرد و حق انها پایمال شده این خیانت به یک شهید مجرد است که هیچ یک از اعضای خانواده اش نمی تواند از سهمیه استخدام بهرهمند شود مگر جان او با جان دیگران فرق میكرده چرا نباید در ازای یک شهید یک برادر یا خواهرش از سهمیه استخدام بهرمند شود جواب شهدای مجرد را در ان دنیا چه میدهید یک برادر شهی حتی با قبلی در ازمون جذب نمیشود چون او را ایثارگر حساب نمیکنند و این ظلم به خانواده شهدای مجرد است.
باسلام خدمت اقای یوسف مجتهد من فرزند جانباز زیر 25 درصد که مدت 19 ماه پدرم در جبهه حضور داشته وبا بودن سه ترکش در قفسه سینه و پاره بودن پرده گوش راست وناراحتی اعصاب وروان پدرم مواجه هستم که به علت های کوچک وعصبی بودن از زمان چنگ اثاثیه های خانه مان را می شکند خودش می گوید در تمام عملیاتهای سالهای 64 تا 66 خط مقدم جبهه بودم دوستانم شهید شدند وحاضر نشدم به بنیاد شهید مراجعه کنم زیرا در قبال شهدا کاری انجام نداده ام .در سال 90 وقتی دید افرادی اصلا در پشت جبهه بوده وخش کوچکی گرفته ورفته اند 25 درصد جانبازی گرفته اند پدرم به فکر در صد افتاد مراجعه به کمیسیون کرد صورت سانحه می خواستند که تمام اوراق بیمارستان پاک شده اند ودر سال 71 به علت عدم مراجعه بنیاد 5 در صد غیر حضوری به پدرم در صد داده حالا ایا انصاف است سهمیه دانشگاهی نداشته و کسانی که فقط دو ماه جبهه داشته برای خودشان درصد گرفته اند والان خیلی سر حال وسرپا هستند فرزندانشان از سهمیه بر خوردار باشند ومن با پدر ی که هر لحظه حال هوای خانه را سمی می کند وناراحتی اعصاب دارد و کم شنوااست سهمیه نداشته باشم ایا همین قدر که غیرت داشته مردانه با دشمنان جنگیده اند وسند حضور در جبهه کافی نیست می بایست با فردی که رنگ بوی جبهه را ندیده یکسان باشند وسهمیه دانشگاه نداشته باشیم چونکه زیر 25 درصد هستیم ترا به خدا این اصلاحیه را اجرا نمایید
بفرمایید جانبازان زیر 25 ذرصد فرزندانشان دراستخدم چه وضعی خواهند داشت؟
باسلام گویا همه اصلاحیه تصویب نشده و فرزند جانبازان زیر 25 درصد همچنان جهت ورود به دانشگاه امتیازی ندارند.
ما که نفهمیدیم آخر 20 % سهمیه جذب هیات علمی برای فرزندان جانباز 25% تصویب شده یا نه ؟
باسلام چرا مانباید تبدیل وضعیت شویم بااین که همس رجانباز و خانواده شهید هستم و رسیدگی نمیکند هیچ کجا کارشناس هستم
سلام جناب آقای مجتهد . با توجه به زحمات جنابعالی در خصوص تغییرات در محتوای بعضی از مواد قانون خدمات به ایثارگران ، هنوز در مورد رزمندگان مصوبات قابل ملاحظه ای در خصوص اشتغال آنان وجود ندارد بطور مثال اعاده بکار طبق ماده 60 این قانون برای رزمندگانی که جهت هدف والای خود پا به عرصه جنگ گذاشته و در این راه بدون مجروحیت به زندگی عادی خود برگشته اند سهمیه ای در نظر گرفته نشده که این مسئله اجحاف به این براردارن جان بر کف بسیجی خواهد بود . لطفا در این خصوص بازنگری فرمایید . با تشکر . رزمنده داوطلب بسیجی - 18-6-94
من 8 سال در یکی از شهرهای مرزی بیشتر اوقات بمباران می شدیم خودم هم وقتی به سن 17 سال رسیدم در خط مقدم بودم اما آتش بس برقرار وجنگ تمام شد .ولی از هیچ امتیازی خدا را شکر در این مورد استفاده نکردم.زیرا معتقدم:
شهید وایثار گر کسی هست که در راه مقدسی بدون هیچ چشمداشتی قدم بر می دارد اما آیا خدا را خوش می آید بعد از 30 سال هنوز کسی با رتبه 8000پزشکی قبول شود ولی کسی با 220 نتواند بخدا این در حوزه علم حق کشی مسلم هست.
سلام با تشکر.
من فرزند رزمنده با سابقه 6ماه هستم.ایا میتوانم از تحصیل رایگان در مقطع ارشد استفاده کنم؟
در ضمن من فرهنگی هستم...
با سلام و احترام

ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته برای خانواده های شهید جانباز و ....

متاسفانه برادر و خواهر شهید مورد بی توجهی قرار گرفته اند سوالی که مطرح است آیا اینان که اغلب در سن نوجوانی عزیز خود را از دست داده اند ومصیبت زده شده اند آسیب دیده اند یا نه؟ به خصوص کسانی که مستقیمان زیر بمبارن و تهاجم عراقی ها بوده اند مانند استان ایلام کرمانشاه خوزستان و.... و بدتر از همه شهرهای مرزی این استان ها.....آیا خواهر برادر شهیدی که سال 59 شهر خود را که در حلقه محاصره بعثی ها بوده با دست خالی ترک کرده و به شهرهای دیگه مهاجرت کرده وزیر چادر در اردوگاه به سر برده همانجا برادر خود را در جبهه های جنگ از دست داده .... هیچ حقی نداره آیا نباید حداقل نصف سهمیه ها و تسهیلات فرزند شهید بهشون تعلق می گرفت. هرچند از دید عموم مردم قضیه طور دیگری جلوه میکنه. خواهر برادر شهید بدون هر سهمیه ای مانند هر فردی که هیچ چیزی جهت حفظ نظام جمهوری اسلامی از دست نداده ، ادامه تحصیل میده و به جایی میرسه اما همیشه به این موضوع متهمه که سهمیه شهید باعث شده سهمیه ای که وجود خارجی نداره. بالاخره حقی وجود داره هرچند شهیدان ما به خاطر این مسایل جبهه نرفته اند بلکه ایمان و دفاع از اسلام باعث شده و... لذا از رهبر معظم و سایر مسیولین ازجمله مجلس ریاست جمهوری و...... تقاضا داریم به این قشر داغدیده جامعه که بهترین های خانواده را در این راه از دست داده اند توجهی شود
با سلام ....عزیزان .فرزندان جانباز زیر 25 درصد در مجلس نمایندگان منتخب ما این قانون را تصویب کرده اند که کلمه ی درصد برای استفاده از سهمیه دانشگاهها برداشته شود و کلا هر جانباز با هر در صد بتواند از سهمیه استفاده کند ....ولی دولت محترم ان را اجرا نمیکند ومیگوید بودجه نداریم .من به نماینده ی مجلس در شهر خودم مراجعه کردم وگفتم این که تمام جانبازان ازسهمیه استفاده کنند که خرجی ندارد وایشان هم قبول کرد ند ونامه ی مرا جهت پیگیری به مجلس فرستاد ندخواهش میکنم شما هم به نمایندگان خودتان مراجعه کنید واز انها خواهش کنید پیگیر این قانون که تصویب هم شده ولی اجرا نمیشود باشند عزیزان فرصتی نداریم بهمن ماه موقع ثبت نام است شاید فرجی بشود انشالله ما هم از سهمیه استفاده کنیم انشالله
پدر من ترکش تو سرشه ولی چون تا سال گذشته دنبال این نبود که از مزایا استفاده کنه و به قول خودش من در راه خدا رفتم جبهه و چیزی نمیخام نرفت درصد جانبازیشو مشخص کن.تا پارسال من مجبورش کردم کاراشو کردیم شاید باورتون نشه ولی خدا شاهده پنج درصد بهش دادن (ترکش رو جمجمه 5درصد!!!!!!!) اگر10 سال پیش رفته بود بالای40درصد بود چون مشابهشو دیدم.الان من تنها فرزندش با 27سال سن و مدرک کارشناسی و متاهل نه هیچ شغلی دارم نه هیچ امتیازی.مگه پدر من نرفته جنگ مگه مجروح نشده مگه ترکش تو سرش نیس پس فرق من با بقیه فرزند جانبازا چرا زمین تا آسمونه.من فقط اسمم فرزنده جانبازه...
سلام بر دوستان ایثارگر
دوستانی که دارای مدرک لیسانس حقوق هستند و در آزمون وکالت شرکت کرده یا که در اینده شرکت می کنند و از سمهیه ایثارگری 25 درصد می خواهند استفاده کنند بدانند که تا این لحظه کانون ها ی وکالت آن را به نوع دیگری تفسیر کرده و ماده 59 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را قبول ندارند
دوستان مسئول خواهشمند است راهنمای و پیگیری نمایند با تشکر
در خصوص آزمون وکالت سال 1394 و استفاده از سهمیه ایثارگری
خواهشمند است ماده 59 قانون جامع ایثارگران را برای کانون های وکلا اجرایی و در صورت وجود نقص که به اشکال مختلف تفسیر میشود به طور صریح و بدون هیچ گونه تفسیری اصلاح نمایید
با سلام به برادر مجتهدوسلام برتمامی ایثارگران و جانبازان وآزادگان که بدون هیچگونه چشمداشتی؛در راه ناموس و وطن ازجان و مال و هرچه که داشتند گذشتند؛اینجانب رضا نجف پور زایچۀ شهرستان سلماس استان آذربایجان غربی در20مردادماه سال 1366درمنطقۀ عملیاتی فکه بمدت هفت ماه ونیم خدمت نموده ودرتاریخ 7/1/7 6 یعنی زمانی که شاید دربعضی از جاهایی که خبر از جنگ نبود بچه پولدارهاعید میگرفتند بنده درسخت ترین درگیری که بامنافقین کوردل داشتیم به اسارت درآمدم پس از هشت ماه و نیم اسارت به میهن بازگشته و چون در آن زمان دورۀ خدمت ضرورت 28ماه بود اینجانب دوباره به خدمت فراخوانده شدم وبقیۀ خدمتم را در پادگان شهر خودمان سلماس سپری نمودم و پس از9ماه خدمتم تمام شددرسال 1386اقدام به تشکیل پرونده در امورایثارگران نزاجا نمودم وپس از چندین بار مراجعه 18 درصد جانبازی به بنده تعلق گرفت درسال 1391 به درصد جانبازیم اعتراض دادم درچندین مرحله آزمایش و مراجعه به انواع پزشکان متخصص در بیمارستانهای 504 ارتش و شهید فلاحی و بیمارستان خانوادۀ ارتش ومقایسۀ عکسها ونسخه های پزشکی با یکدیگر و نسخه ها و عکسهای قبلی در پرونده ام ؛ بالاخره درصد جانبازی بنده به 27 ارتقاو درتاریخ 6/5/1391 احراز گردید ازطرف بنیاد شهید هم 10درصد برایم صدور کرده بودند اکنون میخواهم بدانم آیا بازنشستگی جانبازان ارتش برای اینجانب نیز شامل خواهد شد لازم به یادآوری است که همکارم درآموزش و پرورش که دراردوگاه منافقین سه ماه بعد از بنده اسیر شده و سه ماه بعد از من آزادشده بود تنها یک ماه قبل از من اقدام کرده بود اکنون باتمامی شرایط ودرصدهای بنیاد وحتی 25 درصد ارتش ؛ از ارتش حقوق بازنشستگی دریافت میکند بنده که به علت تصادف برادرم در 6 روز مانده به زمان حضور درکمیسیون پزشکی نتوانستم در کمیسیون شرکت کنم و پس از جند ماه اقدام کردم فرصت از دستم رفت و بعداً که مراجعه کردم به علت تحریمهای ظالمانۀ دولتهای غربی خصوصآ آمریکای جنایتکار از بدشانسی بنده برایم فرمودند فعلاً بعلت بار مالی ؛دولت نمیتواند اینگونه موارد را اجرا کند اکنون که فرجام به برجام رسیده ؛ آیا برای ماهم امیدی هست لطفآ راهنمائی بفرمائید متشکرم. 3151
اینجاتب جانباز 20% هستم دوران مهنسی ام هرچه برای تخفیف شهریه به بنیاد مراجعه نمودم گفتند فرزندان جانباز 25% می توانند از تخفییف شهریه استفاده کنند طبق بخشنامه ولی جانبازان 20% نمی توانند استفاده کنند هم اکنون می خواهم کارشناس ی ارشد مهندسی امتحان بدهم همان قانون هست فرزندان جانباز 25% به بالا که تشکیل خانواده داده اند از تخفیف شهریه استفاده می کند ولی ما جانبازان و فرزندانم نمی توانیم استفاده کنیم خواهشمند است این قانون را اصلاح فرماید
بنده که خود رزمنده ام چرا باید تمام شهریه دانشگاه ازاد را خودم بپردازم پس چرا جز تخفیف شهریه هم نمی باشیم
میخواستم بدونم که یکسان سازی سهمیه کنکور واقعیت داره یانه؟
با سلام :جناب آقای مجتهد اینجانب فرزند {جانباز جنگ تحمیلی که دارای ضایعه ی شیمیایی 35درصد و دارای از کار افتادگی کامل } هستم,دارای مدرک فوق لیسانس می باشم.به علت فوت والده رسیدگی و پرستاری از پدرم به عهده اینجانب می باشد.با توجه به آسیب هایی که عوارض گاز شیمیایی ایجاد نموده در طول سالیان ضایعه شدیدتر شده به شکل بیماریهای حاد تنفسی و بیماری قلبی عروقی, پوستی ,اعصاب و روان وبه شکل افسردگی نمایان شده است و نیاز به مراقبت شبانه روزی دارد.بطوری که در سال 90 زمانی که مدت چهارسال مدیر بودم بدلیل بیماری پدرم و احساس مسولیت ,به زادگاهم استان دیگر انتقال یافتم ودر مدت 2سال سکونتم در انجا بدلیل ناسازگاری وافسردگی فرزندانم بعلت تغییر مکان زندگی به همراه پدرخود(جانباز) مجبود شدم دوباره درخواست انتقال به گرگان رابدهم که این باربنده را بلاجبار در مقطع ابتدایی سازماندهی نمودند.و3سال در این مقطع با جان ودل و تمام توانم خدمت نمودم .یاد آور می شوم در حال حاضر تمام امورات درمانی و نگهداری بعهده بنده است .لازم به توضیح است بنده از بدو ورود در آموزش و پرورش بعنوان دبیر ,مدیر و معاون انجام وظیفه نمودم.که بدلیل انتقال مجدد در طی 2سال سکونت در موطن ,در حال حاضرمدت 3سال معلم ابتدایی در مدرسه پسرانه هستم . تغییر مقطع از دبیرستان به ابتدایی برای بنده که هم مراقبت و نگهداری جانباز شیمیایی از کار افتاده بر دوش بنده است و هم افزایش تعداد روزهای کاری و فشار کاری بعلت غیر تخصصی بودن ان باعث گردیده به نحومطلوب نتوانم وظیفه فرزندی را بجا آورم . لذا با توجه به شرایط خاص زندگی اینجانب مراقبت و رسیدگی به جانبازشیمیایی که به قول رهبر انقلاب اسلامی که هر چه داریم از وجود شهدا و ایثارگران داریم. بارها و بارها به اداره کل مراجه کردم جواب اینکه اختیارات به عهده اداره مربوطه است جواب درست ندادند و طفره رفتند. همچنین به اداره نیز رفتم ولی هر بار با جواب اینکه شما مازاد هستید به من جواب رد دادند در صورتی که در سال گذشته 8 نفر نیرو انتقالی را با روابط اداری در مقطع دبیرستان سازماندهی کردند در صورتی که من از ابتدا نیروی گرگان بودم فقط به خاطر شرایط خاص جانباز مجبور به انتقال به استان دیگر شدم از پارسال تا حالا هم از وزارت اموزش و پروزش نامه مساعدت گرفتم ولی تاثیری نداشت انگار حکم الهی هست وچند بار هم از اداره کل بنیاد شهید و اداره بنیاد شهید نامه مساعدت گرفتم با این همه مشکلات خانوادگی و دوندگی های اداری دیگر توانی برای من نمونده بر اساس قانون اساسی و ماده و تبصره های ان انان به هیچ وجه نمیتوانند مرا در مقطع ابتدایی نگه دارند.به نظر حضرتعالی چکار کنم....ومن التوفیق
با سلام خواهشمند است که تکلیف جانبازان زیر 25% را مشخص ومبرهن نمایید که ایا حق وحقوقی از این همه تسهیلاتی که به جانبازان بالای 25%میدهید چیزی مانده که عاید جانبازان زیر 25%وخانوادهشان شود یا نه مثل تسهیلات دانشگاهی یا وامهای مسکن یا تسهیلات رفاهی یا تسهیلات مسافرتی مثل بلیط اتوبوس وهواپیما یا شهریه دانشگاه وغیره وذالک بس است به خدا بساست که با زیرپاله کردن گروهی عده دیگری به نان ونوایی رسیدن ایا به نظر تویه قانونگذار خداوپیغمبری حکم داده ای یا بنا به اعتقادات شخصی یا با خصومت وغرض ورزی چرا فرزندان ما ازاین نعمات وتسهیلاتی که چون من برای شما زمینه اش را فراهم کردم بی نصیبند چراوچراهای بسیار دیگر تبیعضبین جانبازان بسیجی وجانبازان ارتشی که رکن واساس جنگ وجبهه به نام سرباز وطن عجین گشته همان سربازی که برای کشورش ایران سربازی کرده چون درارتش بوده هیچگونه تسهیلات وامکاناتی مهیا نیست ولی فردی که نااگاهانه وبرای دوری از خانواده به مثل فیلم اخراجیها به جبهه ها رفتند این همه تسهیلات که به حق حقشان هم هست ولی ایا این سزاوار است که سرباز چون تعلیمات کافی را گذرانده وبا استاراتزی جنگ اشنا بوده باید از قلم بیفتد واین اب وخاک را با خون خود وبه کام شما نگه داشته نباید حتی کوچکترین سهمی ازاین تسهیلاتی که برای سپاه وبسیج درنظر گرفته اید بهره ای داشته باشد به کجا مینگرید این ره که میروید به ترکستان است والاه بس است این همه 25%دیگر گوشه چشمی به جانبازان زیر 25%وحتی جانبازان بالای 25%ارتشی نیز داشته باشید که همین ارتش بوده که باعث شد تویه قانون نویس بر مسند قدرت نشینی چرا حقش را ضایع میکنید کجای قانون دنیا نوشته جانباز ارتشی با جانباز سپاهی فرق دارد یا کلیتر کجای دنیا درصد ملاک جانبازی است مگر جانبازان درزمان جنگ برای درصد گیری جنگیدند ویا فرقی بین سپاهی وارتشی بوده چرا این همه حق خوری وحق کشی که شما میکنید سراق دارید بنا به اظهارات خانم فاطمه حسینی دختر صفدر حسینی شما که قانون نویس هستید برای خودتان حقی قایل هستید بگونه ای که میگوید ما حقمان را از سفره انقلاب برداشته ایم که ماهی 57میلیون تومان ببریم ایا وجدانی حق اون سرباز جان بر کف ارتشی نیست که اندکی اون هم خیلی کم تسهیلات برایش قایل شوید یا ان جانباز زیر 25%که خواهان کمک تسهیلاتی به مانند سایر جانبازان بالای 25%که تاحالابرده اند داشته باشنداین همه تبعیض واین همه دو گانگی از کجاست ایا رهبر انقلاب از این همه دوگانگی مطلع هستند دیگر عمرمان به اخر رسیده ازاین همه بی عدالتی تقاضا دارم نسبت به جانبازان ارتش وزیر 25%این همه بی مهری نفرمایید چیزی از عمرمان باقی نمانده
سلام وقت بخیر خواهش میکنم به سوالم پاسخ بدین.من سال 91از سهمیه جانبازی استفاده کردم دانشگاه پیام نور قبول شدم اما بعد از انتخاب رشته ثبت نام نکردم و کارشناسیمو از دانشگاه ازاد گرفتم.وسال 94هم دوتا ازمون ارشد دولتی رو شرکت کردم اما "انتخاب رشته نکردم".الان میخوام دوباره از اول کنکور سراسری رو شرکت کنم پزشکی بخونم ایا میتونم ازسهمیه استفاده کنم؟
سلام وقت بخیروباآرزوی صحت وسلامتی برای مسئولین دلسوزوخدمتگزارنظام بخصوص برای برادرعزیزجناب آقای مجتهدی چندسوال دارم خواهشمنداست آنرا پاسخ دهید.
1-باتوجه به اینکه جانباز 20درصدهستم امکان استفاده ازشهریه رایگان برای ادامه تحصیل خود وفرزندم دردانشگاه آزاد وپیام نوربه چه صورت است ؟
2-استفاده ازسهمیه ایثارگران برای شرکت فرزندم درکنکورسراسری دانشگاه وکنکوراختصاصی دانشگاه آزاداسلامی چگونه است؟باتشکرفراوان ازکاشان
با سلام حالا که یکنفر دلسوز و خادم جانبازان زیر 25% وکلیه ایثارگران به معنای حقیقی چون اقای مجتهد پیدا شده که بنا به اظهاراتش دیگر از جانبازان وایثارگران چیزی باقی نمانده وحقیقتن هزینه ای هم برای دولت ندارد که بخواهد قانون استفاده از تسهیلات دانشگاهها را برای این تعداد اندک فرزندان وخانواده جانبازان زیر 25%در نظر بگیرند که در واقع باید یک مقداراز خود خواهی وطمع خود بکاهند تا این گروه از بچه های ما جانبازان زیر 25%که تعدادی از ماها بنا به اظهارات بسیاری از دوستان به نا حق درصدمان کم شده ویا دیر اقدام نموده ایم وحتی بعضیهایمان در ارتش که خیلی وسیعتر از بنیاذ چکاب جانبازی مینمایند درصدهای بالای 30ویا 40 وشایدهم بیشتر داشته باشیم که با این همه تناقضات واحمال کاری بنیاد باید بدنبال حق وحقوق از دست رفته خودمان وخانوادهمان باشیم که انهم بنیاد با جوابهای سرد وحتی توهین امیز بدنبالش نرفته ونمیرویم اخر اقایان رجال ودولتمردان حکومت عدل الهی واسلامی در کجای دنیا وعدالت این کره خاکی سراغ دارید که بین جانباز 40%در ارتش و40%در بنیاد این همه تبعیض واین همه نا عدالتی وجود داشته باشد یا این همه تبعیض بین جانباز 5%و25%نابرابری ونا مسلمانی که این همه ما ایرانیها ازان دم میزنیم باشد مگر داریم مگر هست مگر میشود که درحکومت عدل علی باشد ولی این همه ناعدالتی در همین کوچه بالاتر یعنی ایران اسلامی مابین ارتش که سکان دار جبهه وجنگ بود وبنیاد تازه تاسیس دارد که براحتی حق خیلیها ضایع میشود ودادرسی هم نیست فریادمان را پیش چه کسی دیگر بازگو کنیم که گوش شنوا داشته باشند حضرت علی در همین روز که به نام اوست میفرمایند حق گرفتنی است پس دوستان جهت احقاق حق جانبازان زیر 25%همه باهم میگوییم که حق ماهم دراین تسهیلات امده واز دولتمردان نظام تقاضا داریم که ازاین تسهیلات هم چون قانون شده است به تمامی دستگاهها وادارات وسازمانها وارگانها ودانشگاهها وموسسات اموزشی وعلمی دولتی ونیمه دولتی وتامین اجتماعی جهت برخورداری جانبازان زیر 25%وخانوادهشان وفرزندانشان دستورات مقتضی صادر نمایند تا ماها هم دراین اخر عمری بهره ای نصیبمان گردد که به خدا حق همین است که بین جانباز تفاوتی قایل نشوید وهمگان را با یک چوب نوازش دهیددرخاتمه هرکسی که به جانباز از دریچه جانبازی مینگرد نه از درصد از خداوند برای او وخانواده اش خواستار بهترینهای عالم میباشییم گروهی از جانبازان زیر 25% بروجردی
دمت گرم اقای مجتهد با این اصلاحیه ای که ابلاغ نموده اید بخدا حق فرزندان ما ضایع شده بود وداشتند به نیستی میرفتند با این همه تبعیضها که میدیدندوفرزندان ما به ماها سرکوفت میزدند حالا تقاضا دارم که هر چه سریعتر ابلاغ ونهایی نمایید تا بچه های ماهم بتوانند درسال اتی از این سهمیه استفاده نمایند خداوند یاور ضعیفان است چون فردی مثل اقای مجتهد پشتیبان استمنت بر سرمان گذاشته اید ما که پولی نخواستیم
لطفا پاسخ دهید. فرزندایثارگر بالای 6ماه جبهه برای کنکورسراسری95سهمیه داردیانه؟
ایا فرزند جانبازان زیر 25% می تواند از سهمیه دانشگاه استفاد کنند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi