شناسه خبر : 28235
پنجشنبه 16 مرداد 1393 , 14:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیشنهاد اصلاح قانون جامع

الف ب- اصلاح قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران یک ضرورت فوری است
وقتی طی سالهای گذشته قانون جامع مورد بحث و بررسی قرار می گرفت و سپس تصویب شد بسیاری از ایثارگران تصور می کردند بزودی همه مشکلات معیشتی ودرمانی و رفاهی اشان حل خواهد شد ولیکن در کمال تعجب کلیه رزمندگان و جانبازان زیر25% در این قانون نادیده گرفته شده اند لذا در جهت حفظ کرامت کلیه ایثارگران پیشنهادات زیر در جهت اصلاح قانون ارائه می گردد :
1- قانون جامع جهت بازنگری و اصلاح به دست حقوق دانان عادل و با تدبیر قرار داده شود : حضور نمایندگانی از سوی دولت در کارگروه اصلاح قانون می تواند باعث تسریع در اجرا باشد .

2- زمان اصلاح و اجرای قانون و همچنین تدوین آیین نامه های اشاره شده دارای برنامه ریزی مشخص باشد .

3- با توجه به اینکه هیچ تلاشی از سوی وزارت دفاع جهت تدوین سند راهبردی خدمت رسانی به رزمندگان دیده نمی شود لذا تا آن زمان رزمندگان گرامی نیز مشمول قانون قرار داده شوند و تبصره ذیل بند "و "ماده یک حذف گردد و در بند الف ماده 13 موضوع صد درصد هزینه درمان کلمه " رزمندگان " نیز اضافه شود و متناسب با بند ب ماده 44 قانون برنامه اصلاحات به سمت بهبود پیش برود و نه به سمت حذف رزمندگان .

4- در کل قانون جامع و بخصوص در مواد 3– 41 - 44 در هر قسمتی که جمله "جانبازان 25% و بالاتر" ذکر شده است حذف و بجای آن کلمه "جانبازان " درج گردد به نحوی که همه جانبازان بدون ذکر درصد مشمول خدمات قرارگیرند و سپس در آیین نامه های اجرایی اولویت بندی ها تعیین گردد . برای مثال در ماده 3 و در اجرای بند ل ماده 44 (موضوع خدمات مسکن )در حال حاضر و براساس قانون بودجه جانبازان 15% نیز مشمول دریافت تسهیلات وام مسکن هستند ولی در قانون جامع جانبازان 25% و بالاتر ذکر شده است و همین تناقض می تواند در آینده بهانه ای باشد برای عدم پرداخت تسهیلات وام مسکن به جانبازان زیر25% بنابر این قانون باید اصلاح شود و همه جانبازان بدون ذکر درصد و رزمندگان نیز مشمول دریافت تسهیلات مسکن قرار گیرند .

قانون جامع بروز رسانی شود برای مثال در مواد 21 و 29( موضوع اشتغال و تحصیل ) در حال حاضر فرزندان جانبازان با هر درصد جانبازی نیاز به اشتغال و تحصیل دارند و این در حالی است که با توجه به میانگین سنی جانبازان انها بازنشسته شده و یا قادر بکار نمی باشند و ایجاد زمینه های رشد و شکوفایی برای همه فرزندان ایثارگران الزامی است و هیچ دلیل منطقی برای ضعیف نگه داشتن فرزندان جانبازان زیر 25% و یا فرزندان رزمندگان وجود ندارد .

به امید آنکه قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران ایران روزی آنقدر جامع و کامل نوشته و اصلاح گردد که سایر کشورهایی که سابقه جنگ داشته اند از قانون ما الگو برداری کنند .

اینستاگرام
با سلام اگر چنین اصلاحاتی انجام شود ما اعتراض خواهیم کرد چرا که دو ساله فارغ التحصیل شدم بنیاد به علت عدم تامین بودجه شهریه مارا تسویه نکرده و بیکار هستیم و در این شرایط نابسامان مالی بنیاد هر اصلاحی که بار مالی داشته باشد به ضرر فرزندان شهدا و جانبازان خواهد بود
در پاسخ به 2 فرزند شهید گرامی باید بگویم برخی از خدا هم نمیترسند ، از اعتراض ما و شما بترسند ؟ آنها درد فرد جانباز با در صد بالا یا خانواده های شاهد ( همسر - فرزند ) و آزادگان را درک میکنند ؟!! به گفته یکی از کارمندان بنیاد شهید : بروید دعا کنید امام زمان ظهور کند تا مشکلاتتان را حل کند !! ( این جمله را به یک همسر شهید گفته اند ! ) پس نگران اصلاح قانون خدمات رسانی به ایثارگران نباشید ، هدف برخی فقط ( فرصت سوزی و اتلاف وقت و گذر زمان است ) مگر نمی بینید هر روز خبر شهادت یک جانباز منتشر میشود ...بماند جانبازانی که در شهرهای دور از پایتخت و در کمال غربت و مظلومیت و سختی به شهادت میرسند و خبر آن اصلاً رسانه ای نمیشود ...شاید متلک پرانی آن کارمند بنیاد به همسر شهیدِ مجرد واقعا درست باشد و جز با ظهور ولی عصر ( عج ) کسی نتواند به حق و حقوق مسلم و مصوب و قانونی خود دست پیدا کند ! من که مطمئنم آندسته از قوانینی که بار مالی اش بیشتر است هرگز هرگز اجرایی نمیشود ! [ نمونه آن را بسیار دیده ام ، یکی از فرزندان شهدای 38 ساله ی دیپلمه با 20 سال سابقه کار تقاضای بازنشستگی کرده - طبق بند الف ماده 44 - سازمان محل کارش تقاضای او را رد کرده اند ، مسئولین محل کارش نداشتن آئین نامه را بهانه نکرده اند بلکه با کمال پر رویی به او گفته اند : یک جانباز 11 ماه است هر روز دنبال 2 سال سنوات ارفاقی است و ما به او نداده ایم حالا به شما بدهیم ؟ میدانید سازمان ما بابت سنوات ارفاقی شما چقدر باید به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت کند ؟!! ] ] وقتی قرار است بعضی قوانین اجرایی نشوند ، اصلا چرا تصویب میشوند !؟ با اینکارها آبروی خودشان را میبرند و با روح و روان افراد ایثارگر بازی میکنند ، چون وقتی قانونی که از 3 کانال مجلس ، مجمع و شورای نگهبان گذشته و تصویب شده ، اینچنین مورد تمسخر مسئولان ادارات و سازمانها قرار میگیرد ، در واقع خود را مسخره کرده نه جامعه ی هدف را ......- با دعا برای طول عمر رهبر معظم انقلاب . یا علی مدد
سئوال : وقتی قرار است بعضی قوانین اجرایی نشوند ، اصلا چرا تصویب میشوند !؟
پاسخ :
متاسفانه همه قوانین برای این نوشته نشده اند که همه ایثارگران بدون تبعیض بتوانند از ان بهره مند شوند بلکه گاهی فقط برای یک یا چند نفر خاص نوشته می شود برای مثال احتمالا در طول سالهای گذشته بستگان و یا فرزند یکی از مقامات خاص مایل به بازنشستگی بوده است و شرایطش را نداشته است و باید یک راهکار قانونی برایش پیدا می کرده اند که منجر به این قانون شده است .
با سلام فرزند گرامی چرا باید یک نفر انسان سالم بدون مجروحیت در 38 سالگی بازنشسته شود و ایا این عادلانه است ؟ ایا پاسخ منطقی برای این سئوال دارید ؟ و می دانید بازتاب این تصمیم چه خواهد شد البته اگر به صورت جامع نگاه کنید و نه بصورت فردی پیشنهاد می کنم یک تحقیق در خصوص فرزندان شهدا که قبل از 89 جذب شده اند با بعد از 89 داشته باشید . بعد از سال 89 هیج کارفرمایی حاضربه جذب فرزندان شهدا نیست و همه به نوعی قانون را دور می زنند .
هیچ کسی هم نمی داند چرا در سالهای گذشته این همه قوانین عجیب تصویب شده است که حاصل ان بیکاری برخی از فرزندان شهداست و تبعیض
قانون بازنشستگی پیش از موعد باید برای جانبازی نوشته شود که بنا بر دلیل اسیب جسمی توان کافی برای ادامه همکاری ندارد .
فرزندان گرامی شهدا با میانگین سنی 35 سال و در شرایط فعلی نیازی به همه حمایت ها ندارند و طی سالهای گذشته از هر گونه تسهیلات برخوردار بوده اند و اکثریت توانمند بوده و نیازی به قوانین فعلی ندارند و برعکس رزمنده ها و زیر 25% ها سالیان سال سکوت کرده اند و اگر طی چند سال گذشته درخواستی داشته اند به دلیل مشکلات فراوانی بوده است که به عنوان یک سرپرست خانواده با ان مواجهه شده و با میانگین سنی 50 سال فاقد هر گونه تسهیلات بوده اند که برخلاف انسانیت و اصول اخلاقی بوده است .
آفــــرین جانـــبـاز عــزـیز/ممنونم
علی جان بهتر است آنها را بازنشسته پیش از موعد کنند چون بجای انها بیکاران را استخدام میکنند . این قانون به نفع همه ایثارگران است و در کشورهای پیشرفته هم بعضا اجرا میشود تا همه شاغل شوند
محمد رضای عزیز در هیچ کدام از کشورها با 38 سال سن هیچ فردی در شرایط سلامت جسمی بازنشسته نمی شود . چون برای دولت هزینه زیادی دارد برای مثال هزینه پرداخت تفاوت 10 سال به صندوق بازنشستگی با حداقل حقوق حدود 100میلیون تومان خواهد بود .
و با همین پول می توان دهها شغل ایجاد کرد .
علی جان پس برو رشته رادیولوژی ، رادیوتراپی ، کار در معادن ترسناک و خطرناک و کلا یک شغل زیان آور را انتخاب کن . مسلما این 38 ساله ها حداکثر 10 سال دیگر زنده اند پس هیچ هزینه ای تحمیل نمیکنند . رقم صد میلیون را هم زیاد گفتی لطفا از خودت رقم و مبلغ در نیاور!! -

خوش بود گر محک تجربه آید به میان تا
علی آقا من و امثال شما که خواستار کف در صد جانبازی هستیم باید حق و حقوق خود را از قانون و قانونگذاران طلب کنیم نه اینکه به گروه های دیگر ایثارگر و حق و حقوق آنها اعتراض غیر اصولی و غیر منطقی کنیم . بقول آقا وفا : وحدت و همبستگی میان ایثارگران یادمان نرود ، چرا به دیگران بپریم ؟ حق هر کسی را قانون تعیین کرده وگرنه آن ایثارگران مظلوم که نرفته اند بگویند ما فلان حق و حقوق را میخواهیم !! همگی منصف باشیم و روی اعصاب دیگران راه نرویم !
بازنشسته شدن به سن ربطی ندارد بلکه به سابقه و شرایط کاری بستگی دارد علی آقا
ضمناً عمرها کوتاه شده و 38 سال هم سن میانسالی است - جوان یعنی 15 تا 29 سال - دقت بیشتری در کامنت گذاشتن بفرمائید . ممنون
باید به تمام فرزندان شهدایی که موقع شهادت پدرشان در سنین زیر 14 سالگی بوده اند حداقل جانبازی 60 % اعصاب و روان بدهند . تحمل یک زندگی سرد و بیروح در کنار یک مادر افسرده که بخاطر فرزندش دیگر هرگز ازدواج نکرده و تمام بار زندگی بروی دوش یک زن بی پناه با یکی دو بچه بی سرپرست افتاده خیلی سخت است . بخصوص اینکه بنیاد حضانت فرزندان شهدا را به پدر شهیدان نداد ( پدر بزرگ ) بلکه به همسر شهید داد. بعد هم که بچه های شهدا کمی بزرگتر شدند باید جای پدر را در زندگی پر میکردند ! در حالیکه هنوز معنی زندگی را نمیدانستند! درد تنهایی از هر دردی بدتر است و فرزندان شهدا تا لحظه مرگ این درد را حس میکنند . فرزند پسر شهیدی را میشناسم که 39 سال دارد و با اینکه یک دختر17 ساله دارد و کارمند بانک و استاد حق التدریس دانشگاه آزاد .... است ، هنوز وقتی برایش مشکلی پیش می اید یا از چیزی ناراحت میشود همه اش بابا بابا میکند . این دردها با صد تومان حق ایثارگری جبران نمیشود . مسئولین بروید خودتان را اصلاح کنید که فرزند شهید مذکور با مدرک دکترای مدیریت حرفه ای صندوقدار ساده بانک است اما رئیس بانک با مدرک پائین ! و همواره برایش توطئه میکنند تا او را برکنار کنند . میگویند چرا هفته ای چند ساعت در یکی از شهرهای دور افتاده در دانشگاه آزاد تدریس میکند تازه رسمی هم نیست و قصد دارد برای ادامه تحصیلات به کشور ....برود . ای خدا به مسئولین ما وجدان بده
علی آقا بدون سند و مدرک صحبت نکن لطفاً / هرگز صد میلیون نیست ! از نصف این مبلغ هم کمتره (بخصوص برای فرد دیپلمه که حقوق کمی میگیرد ) چرا شایع پراکنی میکنی ؟!؟
خودت را بگذار جای فردی که گفتم ( دختر دایی من میشود ) بخاطر کار سخت در محیطی سرشار از اشعه x حتی یک بچه اش را سقط قانونی کرد چون در آزمایشات غربالگری جنین و سونوگرافی مشخص شد که دارای نقص های مادرزادی است . قانون هم به او اجازه داده که حتی اگر فرد عادی باشد و ایثارگر هم نباشد میتواند با 20 سال سابقه بازنشسته شود ، حالا که فعلا فرزند شهید هم هست ( دوبله ) آیا بخاطر اینکه 38 سالگی سن جوانی است از حق و حقوقش بگذرد ؟! چرا بعضی ها تا اسم فرزندان شهدا میآید آتش میگیرند ، میسوزند و میگدازند و حتی در قسمت بدون ویرایش از شما مطلب مینویسند ؟! فرزندان شهدا چشم و چراغ این مملکت اند . فرزندان شهدا صاحبان اصلی این نظام اند . محق ترین افراد در بین اقشار ایثارگری فرزندان شهدا هستند . بروید قرآن و احادیث را در رابطه با ایتام بخوانید انوقت است که باید آتش بگیرید! تازه این در مورد اموات معمولی است چه برسد به اینکه خون پدرشان برای حفظ این نظام اسلامی ریخته شده باشد . پیشکسوتان جهاد و شهادت فرزندان شهدا هستند چون خون پاک پدر شهیدشان در رگهایشان جاری است . اگر بی اطلاعید پس بدانید که در شهر دختر دایی من 200-250 فرزند شهید برای دفاع از حرم ائمه اطهار ع و جنگ با داعش بطور خود جوش ثبت نام کرده اند که تعدادی از آنها فرزند شهید دختر هستند که برای امدادگری و پسران شهدا برای جنگ اسم نوشته اند و ان شاء ا...اگر امام خامنه ای عزیز فرمان دهند ، جزء اولین گروه اعزامی غیر وابسته و مستقل خواهند بود . فرزندان شهدا در تمام جنگها باید حضور داشته باشند چون درس ایثار و شهادت را از مکتب پدرشان آموخته اند ( فکر نمیکنم حتی 1 نفر حاضر باشد داوطلبانه به جنگ داعشی های وحشی برود ، آیا شما حاضرید؟!! ) این تشکلهای ایثارگری تهران هم مستقل نیستند بلکه برخی وابسته به بنیادند - تنها کسانی که میتوانند فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگهدارند فرزندان شهدا هستند چون هم جوانند هم شجاع - جانبازان خدا صبر و اجرشان دهد دیگر قدرت جسمی جنگیدن ندارند - رزمندگان هم که دیگر سن و سالشان اکثرا حدود 50 سال است و نمیتوانند مثل جوانان بجنگند ، در این میان فقط فرزندان شهدا باید ادامه دهنده راه پدرانشان باشند - این نظر شخصی من بود یا علی مدد
بعداً دوباره تلاش نمیکنم
با سلام
وحدت و همبستگی حاصل قوانین عادلانه است و برای رسیدن به عدالت همه مردم باید تلاش کنند و از گفتن سخن حق هراسی نداشته باشند و مفهوم عدالت یعنی انکه همانقدر که باید مراقبت بیت المال باشیم باید حواسمان به حق الناس هم باشد و زمانیکه که اعتدال برقرار باشد حاصل ان وحدت است .
عاشقان و رهروان حضرت علی پیوسته در جستجوی عدالت هستند و این نیز یکی از رازهای خوشبختی است .
با سلام دوست بی دقت بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان اور را هرگز با بازنشستگی به دلیل امتیاز ایثارگری مخلوط نکن هر کدام اینها از هم مجزا است و البته حق همه کارکنانی که در مشاغل سخت کار کرده اند این است که زودتر بازنشسته شوند .
سلام علی بسیار با دقت : مگر یک شاغل نمیتواند هم ( ایثارگر ) باشد هم جزء مشاغل ( سخت و زیان آور ) ؟! - علی : چرا کامنت ها را دقیق نمیخوانی ؟! - خواهشاً اول خوب و با دقت کامنت ها را بخوان !! - ایثارگر باید تیز هوش باشد ، دقیق باشد ، از قوانین و مقررات اطلاع کافی داشته باشد ( اینهمه اقای یوسف مجتهد زحمت میکشد و قوانین را شرح میدهد باز هم شما خیلی بی دقتی میکنید متأسفانه !؟ ) ضمنا معنی عدالت یعنی هر چیزی را سر جایش قرار دادن نه اینکه مثلا به 3 میلیون ایثارگر 1 امتیاز مساوی بدهند -
جانباز 70 % و بالاتر همان رسیدگی را میخواهد که یک جانباز زیر 25 % ؟!؟ این عدالت نیست بلکه تبعیض و ظلم است . بهتر است بیشتر از این بحث نکنیم / هر چه فریاد دارید بر سر مسئولین بنیاد و کمیسیون درصد بکشید . موفق باشید
لطفا كامنت فرزند شهيد 27 ساله با دقت خوانده شود در انجا ذكري از مشاغل سخت نيست و پاسخ اينجانب براي ايشان بوده است
البته افزايش دانش حق همه انسانهاست
علی جان منطقی باش اگر قانون سنوات ارفاقی نبود ، مشکل (( کف درصد جانبازی امثال من و شما حل میشد ؟؟!!! ))
اتفاقا یکی از فرزندان شهدا با 18 سال سابقه و ده سال سنوات ارفاقی که میشود 28 سال سابقه و 28 روز حقوق در استان مازندران بازنشسته شد بتازگی یعنی در 36 سالگی بازنشسته شد.با مدرک دیپلم .
کارمند بنیاد شهرشان هم گفته بود بودجه اش چه 50 میلیون چه 100 چه یک میلیارد شود مهم نیست چون قانون است و باید اجرایی شود و اجرا هم شد. حالا تو تا آخر عمرت بدو دنبال کف درصد جانبازی و قانون 190
علی در کار فرزندان شاهد دخالت نکن برو با هم کیشان خودت جر و بحث کن مثل همان همسر بسیجی و کاری به قوانین شاهد نداشته باش به اندازه کافی در این سایت طرفدار داری که از حقت دفاع کنند و حقوق خانواده های شاهد را زیر سوال ببرند. یکماه سایت را اختصاص دادند به حرفهای امثال همسر بسیجی کسی هم اعتراض نکرد که این قانون عدالت نیست و باید مراقب بیت المال بود.
برو حقتو از اون کسی که باید بگیری بگیر البته اگه شهامت داری . حتی کارکنان بنیاد تهران حرفت را قبول ندارند . ظاهرا در این سایت رانت داری
برادرمن شمافکرمی کنیدهزینه پزشگی ماجانبازان پرداخت می شود؟
نه عزیز نه هزینه پرداخت می شود ونه سایرخدمات رفاهی/ ودرمورداینکه قنون جامع ایثارگران را بتصویب برسانند باید بگم هنوزهم به جانیازان حالت اشتغال احکام کارگزینی وفیش حقوق داده نمی شود حتی چرا پرونده هارا جهت تطبیق با پاسداران به سپاه نمی برند معلوم نیست. به امید روزی که مانیز همانند پاسداران بازنشسته وشاغل ازکلیه حقوق ومزایای مشابه یهره مندشویم.
سلام .
برادر عزیز در این مملکت حق فرزند شهید رو نمیدن اونوقت شما دنبال حق جانبازان زیر 25 درصد هستید ؟؟
1- امتیاز یک رتبه بالاتر فرزندان شاهد در اکثر ادارات داده نمی شود .
2- امتیاز بیمه تکمیلی ایثارگران به فرزندان شاهد در همه ادارات سطح کشور فقط شامل خود فرزند شهید میشود و زن و بچه ایشان حق بیمه تکمیلی ندارند . 3- حق جامع ایثارگری در ادارت سطح کشور به فرزندان شاهد داده نمیشود در صورتیکه فرزندان شاهد طبق قانون معادل جانبازان 50 درصد و بالاتر محسوب میشوند .
و در آخر تمامی این بندهایی که در بالا گفتم به جانبازان و خانواده ایشان تعلق می گیرد .

راستی جانباز زیر 25 درصد دقیقا چه نوع آسیبی دیده ؟؟؟ یکی از دوستان میگفت اکثر 25 تا 40 درصد جانباز هیچ مشکل جسمی و حرکتی و روحی نداره میخواستم بدونم زیر 25 درصد چه مشکلی داره .
البته از دوستان عزیز میخوام سریعا واکنش نشون ندن به این متن و با دلایل مستند برای من که از سال 62 یتیم شدم و هیچوقت نتونستم کلمه (بابا) رو بگم توضیح بدهند. راستی من دو تا عمو دارم هردو پاسدار و جانباز یکیشون 40 درصد و اون یکی 20 درصد .
...

فرزند شهید عزیز به شما باید رسیدگی کنند حقتان است .

ولی بقیه که نباید از گرسنگی بمیرند ؟!

اگر حق رزمندگان و جانبازان را بدهند از جیب شما که نمی دهند ؟!

پدر شما هم اول رزمنده بوده که بعد شهید شده احترام رزمندگان را نگهدار ؟!

تقصیر تو نیست ؛ تقصیر آنهایی است که فرهنگ ایثار و شهادت را به حاشیه بردند ؛ با عدم رسیدگی و بی توجهی به حقوق رزمندگان و جانبازان مثلا زیر 15 % ؟!
با سلام
پیشنهاد اینجانب در راستای فرمان حضرت امام (ره) است ایشان هیچ گاه جانبازان را تقسیم بندی نکرده اند و بین انها تبعیض نگذاشته اند بلکه در فرمان خود هدف از ایجاد بنیاد شهید و امور ایثارگران را خدمت رسانی به "همه اسیب دیده گان جنگ و به تناسب " اعلام کرده اند و این همان قانون بالا دستی است .
تناسب یعنی همان عدالت و مفهوم ان این است که برای هر گروه از ایثارگران و به تناسب شرایطشان و با توجه به زمان باید خدمت رسانی انجام شود برای مثال ایجاد کلیه زمینه های رشد و شکوفایی همچون شغل و تحصیل برای فرزندان گرامی شهدا الزامی و در اولویت اول قرار دارد . همچنان که پرداخت صد درصد هزینه درمان برای رزمندگان و همه جانبازان اولویت اول است
سلام
حاج مرتضی داداش چقدر عصبانی یخورده خودتو کنترل کن اینجوریکه تومیگی اول توهم یک فرده عادی بودی بعد ایثارگر اینجور رودله بچه های شهید ندو خدا رو خوش نمیاد بنظره من جوابات یخورده زمخته اگر میتونی یکم نرمی داشته باشی بد نیست
...

دلاور عزیز

کاملاً با این نظرت مخالفم .

گیرم پدر تو بود فاضل ... از فضل پدر تو را چه حاصل ؟!

شعر برای شما عزیز نبود و فقط ضرب المثل کلی بود .

به نوشتن ادامه بده و به شخص نگاه نکن ؟! ببین چه تفکری دارد ؟!

موفق باشی

درود و سلام و احترام به همه شهیدان عزیز و خانواده محترمشان
مرتضی خاکپور سلام : آیا شما شاغل هستید یا بیکار ؟ ممنون میشوم اگر جواب دهید
...

بیکار

بی پول

بی ماشین

پیکان 20 ساله شده 5 ملیون تومان ؟!

احمدی نژاد زحمت کشید ماشین های قراضه را جمع کرد ؟!

الان کوشش می کنند ماشین های رده خارج قیمت پیدا کند و ویراژ بدهند ؟!

فکر کنم الاغ ها را باید تزئین کرد و درشکه سوار بشیم ؟!

حی ؛ هوی کنیم . حی ؛ چوش بگیم ؟!

با این صنعت و رانت و انحصار و اقتصاد دور نیست ؟!

و در کشاورزی :

یکی از علل کم آبی ایران اینست ؛ که باران کم داریم .
از اینکه از حقوق جانبازان دفاع کردید سپاسگزارم
از تبریز
با احترام بنده با نظر شما مخالفم حالا بنده سوالی از شما دارم 1- چه فرقی بین جانباز 20 درصد و 25 درصد هست که باید یکی مشمول قانون ویکی نه 2- چه فرقی بین فرزند و همسر جانباز 20 درصد و 25 درصد هست یکی برای ادامه تحصیل شامل میشه یکی نه 3- جالب این که شخص جانباززیر 25 درصد امتیازی جهت ادامه تحصیل نداره و لی فرزند و همسر جانباز 25 وبالاتر امتیاز قبول شدن و پرداخت شهریه لطفا شما پاسخ دهید
...

پیشنهاد شما بسیار هم نا مطلوب است ؟!

طبق پیشنهاد شما یعنی به رزمندگان و جانبازان هیچ گونه حقوقی ندهند ؟!

ضرر نکنی با این پیشنهاد ؟!

و اینکه رزمندگان و جانبازان را مریض فرض ننمایید ؟!

لطفاً
با سلام فرزند گرامی شهید بسیاری از پدران شما در اغوش رزمندگان و جانبازان به شهادت رسیده اند و افراد عادی مثل من و یا شما که هرگز در جبهه ها حضور نداشته ایم نمی توانیم میزان این نوع اسیب را اندازه گیری کنیم ولی پزوهشگران در ایران و سایر کشورها دریافته اند که حتی سربازانی که سه ماه در جبهه ها و در کنار توپ و تانک حضور داشته اند از لحاظ اعصاب و روان و همچنین موج انفجار دچار آسیب های جبران ناپذیر هستند بسیاری دچار اسیب از ناحیه گوش و نیمه شنوایی هستند و گاهی حتی تعادل لازم برای انجام کارهای معمولی و یا داشتن شغل را ندارند . گروهی با حمایت خانواده هایشان توانستند مستقل بشوند ولی گروهی دیگر حتی فاقد حمایت از سوی خانواده بودند .
کمیسیون های تعیین درصد با تصمیم گیری های نادرست باعث ایجاد تصورات نادرست در مردم شده است .برای مثال ممکن است عموی شما بدون داشتن اسیب جدی دارای 20درصد جانبازی باشد و جانباز دیگری با دهها اسیب داری 5% جانبازی باشد .
...

آیا همه شما : که منفی زدید . حقوق بگیرید .

بین شما رزمنده جانباز نبود .

ای سرمایه داران .

برای شما ثروت

و

برای

رزمندگان جانبازان زیر 15 % مستمری حقوق و معیشت و مسکن و پراید آرزومندم .

آمین
بلکه حقوق جانبازان شاغل برقرار شود
تبصره 2 ماده 39 اصلاح شد اما دردی دوا نکرد
گویا عده ای خودشان از آن بهره مند هستند وبه ریش مابقی میخندند
جای بسی تاسف است بعداز 20سال ازقانون ماده واحده 1375/09/07 میگذرد وهنوز عده زیادی از ان محروم هستند
ترا خدا مسئولی پاسخگو معرفی کنید
دوستان حفظ وحدت میان جامعه ایثارگران از جمله مواردیست که خود ایثارگران عزیز باید به آن توجه کنند .
بنام خداوند بزرگ وبلند مرتبه.
همانطوریکه برادربزرگوارمان فرمودند.قوانین ومقررات ایثارگران هرچه زودتر بایدموردبازنگری قرار گیرنند.وبی عدالتی ها وتبعیض ها برداشته شود.وایثارگران رزمنده هم درقوانین ومقررات جزء ایثارگران محسوب شونند.وامتیازات ومزایای برای این عزیزان بخصوص ایثارگران رزمنده شاغل درنظر گرفته شود.تا رضایت خداوند بزرگ وقشر فداکار ایثارگران برآورده شود.با احترام وتشکر.
سلام
بابا ول کنید این قانون را هنوز دارندچکش کاریش میکنند بخدا تا سی سال دیگه باید دنباله اصلاح وتبصره وماده باشیم ودیگه اونوقت باید دنباله ایثارگر بگردند وچون دیگه مانیستیم بجاش میگن قانونه حمایت از دولت گردانها و حالشو میبرند گفتند تغاری بشکند ماستی بریزد جهان گردد بکامه... والله باورکن میگی نه این خط واینم نشون
باسلام پیشنهادمیکنم تبدیل وضعیت فرزندان جانبازهرچه زودترعملیاتی بشود.
گیرم پدر تو ((بود ...)) فاضل - از فضل پدر تو را چه حاصل
احترام وجایگاه ایثارگری حفظ شود
حرف دل همه ایثارگران را زده ای بویژه رزمندگان مغفول که بیشرین جامعه آماری را دارا هستند
یک بند به لایحه جامع اضافه بشود، و اون این که قانونی که در مجلس به تصویب می رسد و به دستگاهها ابلاغ می شود ، ضمانت 100% اجراء داشته باشد مهم بودن این بند و ضرورت آن حتی از کل قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می توان گفت مهم تر است چرا که اگر شما بهترین قانون را داشته باشید ولی ضمانت اجرایی نداشته باشد انگار قانونی وجود ندارد. عالم بی عمل مثال زنبور بی عسل می باشد .
من زنگ زدم بنیاد شهید و در مورد اقشار ایثارگری سؤال کردم ، گفتند :
1 = خانواده های شاهد یعنی ( پدر - مادر - همسر - فرزند شهیدان ) باضافه ی آزادگان و ( پدر - مادر - همسر - فرزند آزادگان )

2 = ایثارگران یعنی ( جانبازان + پدر - مادر - همسر و فرزندان آنها )

گفتم پس رزمندگان چی ؟ گفتند : آنها خارج از این 2 گروه تقسیم بندی میشوند

گفتم : آقای یوسف مجتهد در سایت چیزهای دیگری نوشته ( اصلاحات و غیره ) گفتند : ما کاری به کار سایتها و رسانه ها و حرفهای دیگران نداریم .......................
...

در دولت و مجلس که خبرنگاران مطالبات مردم را طلب می کنند .

در این 30 سال کسی از خبرنگاران ما ندیدیم که حقوق

رزمندگان و جانبازان مثلا زیر 15 % را طلب کنند که این درصد کم چیست وچرا حقوق نمی گیرند و از معیشت محروم هستند ؟!

رزمندگان جانبازان دفاع مقدس فقیرترین و مظلومترین تاریخ بشریت ؟!

شاید 30 سال دیگر ؟!

انشاالله
با سلام و تشکر از مسئولین محترم سایت فاش نیوز که مطلب تهیه شده را در این قسمت درج کرده اند و تشکر خاص از اقای معروفی نماینده پارلمانی سایت که امور ایثارگران را دقت خاصی پیگیری می کنند .
امیدوارم نمایندگان محترم مجلس و سایر تصمیم گیران نسبت به اصلاح قانون جامع اقدام نمایند بنحوی که رزمندگان و جانبازان زیر25 نیزمشمول خدمات قرار گیرند و در تاریخ مجلس یادگار ماندگاری برجای بگذارند .
...

هزینه یک میلیاردی تحصیل هر دانشجوی بورسیه خارج

رئیس سازمان دانشجویان وزارت علوم درباره میزان هزینه‌های صرف شده برای هر فردی که بورسیه دریافت می‌کند، گفت: برای هر نفر که بورسیه خارج دریافت می‌کند متناسب با کشوری که در آن تحصیل می‌کند متوسط بین

۶۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان

هزینه می‌شود. همچنین کسانی نیز که بورسیه داخل دریافت می‌کنند برای ادامه تحصیل در رشته‌های علوم انسانی ۳۰ میلیون و غیر علوم انسانی ۴۰ میلیون پرداخت می‌شود و مقرری این افراد در طول چهار سال متوسط ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان است.
========
رزمندگان و جانبازان جبهه و جنگ بروند ابتدایی ؟!
فاش نیوزبرای تخلیه افکارایثارگران است وهیچگونه اعتباردیگه ای ندارد.
شمایی که میگی فاش نیوز برای تخلیه افکار ایثارگرانه، باید بگم سخت در اشتباهی. اتفاقا فاش نیوز و دست اندرکارانش مدافع حقوق ایثارگرانند. مشاوره های حقوقی فردی مثل اقای مجتهد باعث شده خیلی ها به حقشون برسند و قانون براشون اجرا بشه. منم اوایل فکر میکردم این سایت و این دفتر و دستک هم مثل بقیه است. اما وقتی مشکل خودم از طریق همین سایت و با راهنمایی های ارزنده جناب اقای مجتهد حل شد فهمیدم سخت در اشتباه بودم. این سایت از طریق ایمیل خیلی سریع و خوب جواب و راهمایی می دهند. شاید سایت های دروغ پرداز دیگر راست اند و ما بی خبر از آنیم. سایت هایی که همگی بر علیه ایثارگرانند و فقط استفاده از ابزاری از اسم و رسم شهدا و ایثارگران می کنند. کمی واقع بین باشیم بد نیست
جنابعالی سخت در اشتباهید این سایت هیچ کاری برای ایثارگران نمیتواند انجام دهد و صرفا محلی است برای داد زدن ایثارگران و هیچ !!!!
به نظرمن بایدبه خانواده های محترم ایثارگررسیدگی شود.بایدبازرسین عزیزباصداقت کامل سرکشی کنندوهرکسی مشکلی داره که قانون تصویب کرده کمک کنندواجرابشه بایددرخانواده وبازماندگان جنگ راریشه ای حل کرد.ازسال۶۱بنده هم خانواده شهیدوجانبازهستم تاحالاکسی ازمسولان برای دلخشوی منزل مانیامد.حالادوستان همش دعوا میکنندکه شمابگیریدمانگیریم هرکسی برای این انقلاب زحمت کشیده ونکشیده جزءهموطنان عزیزماست وبایددررفاباشه چیزی که شهداعزیزبخاطرش جان دادندولی بعضی هاخانوادهایشان درزمان جنگ ازهم پاشیدومستحق است که برای تسکین آن هم دردورنج که متحمل شدندبه دردشان برسیم.
دستون درد نكند
با سلام ،کاش هر چه به دل مهمان می‌گذرد به دل صاحبخانه هم می‌گذشت.
برادر عزیز کو گوش شنوا !
به گفتن من و شما که چیزی عوض نمیشه.
کاش یک با انصاف پیدا می شد و دید این حضرات را عوض می کرد که بابا جان اون موقعی که گلوله و آر پی چی و توپ و ترکش از جبهه دشمن می اومد روش ننوشته بود برای ارتشی یا برای بسیجی ، می اومد و ترق می خورد به سر و شکم رزمنده ای که حالا باید با کفش آهنی به دنبال ثابت کردن جانبازی اش باشه ،
با هزار بدبختی و مصیبت ، پیدا کردن مدرک از این یگان و اون یگان گرفته تا این بیمارستان و اون درمانگاه صحرایی که جایش هم اینک نمانده ، در ایثارگران ارتش ،جانبازی اش احراز شده ، اونهم بعد از چهار پنج سال دوندگی .
حالا بنیاد شهید قبولش نداره و اون رو جانباز نمی دونه .
این جانبازهم خدایی داره که می دونه این بیچاره چه حالی داره و همون خدا روزی می رسه که حال همه اینایی که حق این رزمنده جانبازش رو خوردن ، می گیره .
باید هم حقشو بخورن چون همینا هستن که بزرگترین اختلاس تاریخ کشور به میزان پانزده هزار میلیارد تومن بر تارک پرونده شان می درخشه .
اگه حق این جانبازا رو نخورن که نمی تونن این چنین جولان بدن.
هیچکس نیست به این حضرات بگه ، برادر من ، جانباز ارتشی و غیر ارتشی نداره !
برادر من ، حضور دراز مدت در جبهه و مشاهده اون صحنه های وحشتناک ، خودش باعث آسیب های روحی و روانی میشه . وقتی جانبازی ،همه مراحل سخت احراز در ارتش را گذرونده و ثابت کرده جانبازه ، شما چرا گیر الکی می دی .
ولی متاسفانه هیچ فریاد رسی نیست .
اصلاح قانون جامع به نحوی که بدون تبعیض نوشته شود و همه اقشار ایثاگران در آن دیده شود بدون شک یک ضرورت سه فوریتی است و همه دوستانی که در راه حق و عدالت قدم برمی دارند در طولانی مدت به پایداری و امنیت کشورمان کمک می کنند . اینکه حق و عدالت کدام است از دیدگاهها افراد مختلف است ولی عدالت محوری دهها نشانه دارد و در مورد نشانه های عدالت محوری دوستان می توانند ضمن رعایت انصاف و متانت کلام با هم به تبادل فکر و اندیشه بپرازند .
شهیدی عزیز

فرمودید: مراجعات به بنیاد کم شده است ؟!

می دانید چرا ؟!

می ترسند جانبازیش را با طل کنند ؟!
...

فاش نیوز عزیز

1- بیمه طلایی را که همه جانبازان سالهاست دارند .

2- رزمندگان دفاع مقدس بیمه و بیمه طلایی ندارند .

ترس از زندان رفتن نباید تبلیغ گو باشیم و درد جانبازان را بازگو ننماییم .

البته اگر خود را مبلغ فرهنگ ایثار و شهادت می دانیم ؛؟!

و باید آگاه باشیم که همیشه یک نفر خواننده سایت تاریخ نگار است و مطالب منتشره برای همه دوران تاریخ ایران زمین ثبت می شود ؟!

http://khakpour-m.blogfa.com
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi