شناسه خبر : 29584
چهارشنبه 07 آبان 1393 , 08:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عوارض ناشی از حضور در جنگ

جانباز شیمیایی 1- عوارض و بیماری های ناشی از مجروحیت و یا حضور در جبهه ها در رزمندگان و ایثارگران و جانبازان و آزادگان که در جبهه حضور داشته انددر ذیل برای آگاهی این عزیزان می آید:

1- رزمندگان وکلیه عزیزان جانباز و آزاده که در خط مقدم ویا جایی حضور داشته اند که صداهای مهیب انفجار ادوات جنگی یکسره درکنارشان به گوش می رسیده، این عزیزان بعد از چند سال صداهایی در گوش مانند وزوز و یا صدای زنگ و یا صدایی که ناهنجار می باشد را می شنوند ودچار کاهش شدید شنوایی در یک گوش و یا هردو می شوند که نیاز به سمعک پیدا می کنند!

متأسفانه این عارضه همه گیری که با مطالعه بر روی چندین رزمنده وجانباز به دست آمده واکثر این عزیزان نسبت به هر صدایی که بلند باشد به شدت تحریک پذیر می باشند. در ضمن به دلیل بلند کردن اجسام سنگین وقرار گرفتن طولانی ستون فقرات در شرایط نامتعارف اکثرا" دچار آسیب ستون فقرات شده اند و دچار دیسکوپاتی و یا رادیکلوپاتی گردنی (دیسک کمر یا گردن) می باشند و علائمی مثل درد در کمربا انتشار به یک پا ویا بی حسی انگشتان یک پا ویا درد در گردن با انتشار به یک دست ویا بی حسی انگشتان دست ویا خود دست که اکثرا" نیاز به عمل جراحی پیدا می کنند.

در ضمن به دلیل استرس های شدید و یا نامناسب بودن شرایط جبهه ها از نظر غذایی اکثرا" دچار مشکلات گوارشی زخم یا التهاب معده یا اثنی عشر می باشند ویا دچار سندرم روده تحریک پذیر می شوند. عارضه قلبی هم به دلیل استرس های مکرر در جبهه ها دراکثر این عزیزان دیده شده است. ptsd ناشی از حضور در جبهه ها که همان کابوس های شبانه وافسردگی و وسواس و گاها" حتی نمونه هایی از جنون (اسکیزوفرنی) در این عزیزان دیده شده!

عدم حضور در اجتماع واعتماد به نفس پایین ونوعی بدبینی وبی اعتمادی که البته متأسفانه درجانبازان بادرصد پایین ورزمنده ها این عوارض توسط بنیاد نادیده گرفته می شود و رزمنده ها وعزیزان بی درصد چه هزینه های کمر شکنی که بابت درمان این بیماری ها نمی پردازند. البته عوارض ناشی از مجروحیت ذکر شده در بیشتر جانبازان وعزیزان آزاده نیز وجود دارد که بدون پایش وافزایش درصد از طرف مسئولان بنیاد روزگار را به سختی می گذرانند!

2- جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان به مرور دچار بیماری قلبی وگوارشی و در بسیاری از موارد مجروحان شیمیایی دچار نوروپاتی یا پلی نوروپاتی می شوند. نوروپاتی با نوعی بی حسی در اندام های تحتانی و گزگز و مور مور شدن و زود خسته شدن و در موارد شدیدتر دچار اختلالات حرکتی وتنفسی می شوند(نوروپاتی وپلی نوروپاتی در رزمنده ها و آزادگان وجانبازان دیگرهم دیده شده ). عوارض پوستی خارش وسوزش و تاول وعوارض چشمی سوزش وخارش وقرمزی وخشکی چشم وکاهش بینایی هم در اثر تماس با گازهای شیمیایی بسیار دیده می شود. بیشتر مرگ ومیر در جانبازان شیمیایی ناشی از بیماری قلبی و سرطان ریه وبیماری های ریوی می باشد. در جانبازان اعصاب و روان بیشتر مرگ ومیر در اثربیماری قلبی است. بررسی عوارض جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان مبحثی طولانی است که فعلا" به همین بسنده می شود.

3- جانبازان قطع عضو یک پا به دلیل استفاده از عصا ویا پروتز به صورت ناخواسته وزنشان را بر روی پایی می اندازند که سالم است و به مرور زمان ممکن است دچار عدم تقارن وکج شدن بدن و آسیب ستون فقرات یا دیسکوپاتی کمری شوند. زخم و حساسیت ناحیه قطع شده وفانتوم پین و یا همان درد خیالی عضو قطع شده، از عوارض دیگر این عزیزن است. عزیزانی که قطع هردو دارند به دلیل استفاده از دست ها، آسیب ستون فقرات گردنی تهدیدشان می کند. لازم است از پزشک مربوطه ورزش های مربوطه را بپرسند تا عوارضشان یشتر نشود. ضمنا" بیماری های قلبی به دلیل کم تحرکی و و زخم وحساسیت ناحیه قطع شده از عوارض دیگر است. امیدوارم تا در آینده به یاری خداوند در مورد سایر مجروحیت ها هم مطالبی تقدیم عزیزان کنم.

اینستاگرام
بازی اشکنک داره-سرشکستنک داره!
جنگ که جای خودش.
بنام خدا
من نمیدانم چه کسانی به کامنت اقا مصطفی که دفاغ از کیان خاک پاک . وطن .حفظ ناموس . حفظ حکو متی که مختضات جامعه علوی را بما گرا میداد را با بازی برابر دانسته رای مثبت داده . اگر رای دهندگان همین جوانانی هستند که بسیج را با نگهبانی در ستاد و احیانا دستگیری یک معتاد اواره میدانند و بدون شنیدن صدای یک تیر یکسال کسر خدمت میگیرند . باید به بسیجی بودن خود افتخار کنند . بحثی نیست اما معیار شناخت بسیجی در عصر اتش و خون که حتی نیروهای ما از داشتن سیم خاردار جهت ایجاد موانع بر سر راه دشمن محروم بودند . تنها و تنها با یک کلاشینگف و ار. پی جی در برابر تمام کفر جهانی ایستادند و تمام داشته خود را که همانا جان و جوانی و سلامتشان را در راه معبود خود نثار نمودند . جنگ بازی نبود بلکه میدان عشقبازی بر سر پیمان الهی انسان و معبودش الله بود
اما جدا الان بشما حق میدهم که بسیج و بسیجی بازی را دوست داشته باشید . هر چند امروز دور دور شماست باشد تا ازمونی دیگر . چون یقیننا کفر دست از سر اسلام بر نمیدارد
میان ماه من تا ماه گردون
حکایت از زمین تا اسمان است .
امیدارم در انروز ها نیز شاهد اعزامهای صد هزار نفره باشیم .
سلام ، با تشکر از جانباز محترم شیمیایی که زخمت کشیدند عوارض مجروحیت های رزمندگان و جانبازان را ذکر کردند لیکن همانطور که گفته شد اینگونه عوارض طی مصوبه کمیسیون اجتماعی هیات وزیران با حضور بهداشت و درمان ارتش و سپاه همچنین مسئولین ذیربط بنیاد در فروردین ماه سال 89 ابلغ گردیده که بصورت مبسوط موجود است لیکن طبق معمول بعلت افزایش درصد جانبازان و بهانه مضحک همیشگی کمبود اعتبار متاسفانه بلاتکلیف و بدون اجرا باقیمانده است.
سیستمی که در راستای حمایت از جانبازان وجود دارد ترکیبی از افراد مختلف از جمله گرایش سکولار و فاقد ایمان به ارزشهای مذهب مقدس تشیع میباشند که معیار عملکرد آنها چیزی بنام فرکشت یا نظزیه بی خدایی میباشد که غربیها در مقابل کمونیست ساختند و به خورد قشر تحصیلکرده میدهند.
حق تعالی تمام مشکلات فکری اینگونه تحصیلکردگان را در قرآن مجید پاسخ داده اما با کمال تاسف برخی تصمیم گیران نظام در مقابل اینگونه نظریه ها و ایسمهای موهوم بی تفاوت هستند لذا ازدیاد افراد نادان دامن گیرشان شده تا جایی که مثل ابولا نابود کننده خواهد شد.
اقای ناطق عزیز ممنون از عنایت جنابعالی اما در این مورد هرچه بیشتر اطلاع رسانی شود بنفع همه عزیزان رزمنده وایثارگر میباشد باور کن عده ای از همرزمان ما از این عوارض ومشکلات شان خبر ندارند وچه ظلمها که در حق انها صورت نمی پذیرد من با پزشکان زیادی در ارتباط هستم ومسائلی را گاها در ارتباط با مجروحیت بازگو میکنند که باور کردنی نیست شما هم اگر برایتان امکان داشت مصوبه ای را که گفتید جهت اگاهی بنده وسایرین در سایت منتشر نمایید
سلام آفرین به برادرمصطفی که گفت بازی اشکنک داره .........................
باید اضافه کرد عوارض جنگ هرچی که هست + مشکلات مادی ومعنوی ایثارگران نوش جان . ولی ما که برای رضای خدا رفتیم از خداوند قادر متعال هم می خواهیم هرکس در راه ایثارگران کارشکنی می کند را به سزای اعمالش برساند و در دنیای و آخرت رسوای خواص عامش گرداند. انشاالله پرودگارا صاحب الزمان را برسان تا حق به حقدار برسد
سلام، جانباز شیمیایی عزیز مصوبه یاد شده طی سه بخش در ستون کارشناس حقوقی به همت مدیریت محترم فاش نیوز اطلاع رسانی گردیده است. علی ایحال در سایتهای نشر قوانین نیز موجود است.
متاسفانه همانطور که قوانین مصوب در راستای خدمت و همیاری ایثارگران محترم زیاد است به همان ترتیب بهانه تراشی یا کارشکنی مسئولین بنیاد برای ممانعت از اجرای قوانین نیز وجود دارد که بهانه همیشگی کسری بودجه از اهم بهانه های مضحک در تاریخ نظام قدرتمند و ثروتمند ایران است.
طبق آماری که بطور مرتب از محرومیت و نیازهای ایثارگران محترم اعلام میگردد اعتبارات لازم بعلاوه امتیازات و انواع تسهیلات قانونی از برکت وجود ایثارگران محروم و مظلوم به وفور وجود دارد اما مشکل اصلی وجود تعدادی پیچ و خم در مسیر رفع محرومیت و مظلومیت ایثارگران میباشد که هنگام پرداخت حقوق و تسهیلات قانونی در همان پیچ و خمها به دره عمیق جیب مسئولان بنیاد یا تبلیغات چیان ایشان سقوط میکند.
به مسئولین بگویید خجالت بکشید. اگر رزمندگان نبودند شما به ریاست نمیرسیدید. حالا آنها باید دنبال شما بدوند تا حقشان را بگیرند .
باسلام وخسته نباشیدمن ازپزشگان خوب کشورمان یک خواهش دارم بخاطره انسانیت هردکتری چندانسانی که درجنگ آسیب دیده است رامعالجه کندپیش خداگم نمی شوددولت وبنیادفقط شعارداده ومیدهندمردم هم گول تبلیغات رامیخورنندنه اینطورکه میگویند2درصدهم نیست من خودم یکسال درخط مقدم بودم سال 61درمهران ازچندناحیه مجروح وبدست عراقیهااسیرشدم ودرعراق فقط پزشگان خودمان به دادمارسیدن انهم باامکانات مختصری که بودبهدازهشت سالبه کشوربرگشتم والان که سن ماازمرزپنجاه سال گذشته روزبه روزوضع جسمی وروحی مابدترمشودباباخانواده های ماکه گناهی نکردن من وقتی تنهاهستم به حال زن وبچه ام گریه میکنم من میدانم زن وبچه ماحق دارن گردش برون ولی وقتی که من حوصله ندارم وبی حال گوشه خانه افتاده ام اینهاهم نمیرون پزشگان محترم شماهاکه توان داریدکمک کنیدیک دکترمجیددرعراق اسیربودکارخدابودشب وروزباامکانات کم ماکه مجروح شده بودیم معالجه میکردباباکمی هم ازپزشگان اروپای یادبگیریدبرای نجات حیوانات زحمت میکشندحق باشماست زحمت کشیده ایدمااگررفتیم جنگ وظیفه مابوده هیچ منتی هم سرکسی مانداریم هرکسی یک وظیفه ای درکشورداردشمابه خاطره خداکاری کنید
سلام هیچی در جای خودش نیست و گرنه وضع ایثارگران از این بهترباید می بود. چطور شد وقت رفتن جبهه ان همه ایه می آوردند ولی حالا کلام خداوند و ائمه اطهار و امام ره و مقام معظم رهبری بر زمین مانده است در قرآن کریم آمده است که خداوند به خاک سم اسبان رزمنده ها قسم یاد می کند ولی .........
همه ناراضی از این وضع . موضوع فقط مالی نیست بلکه از نظر معنوی و اجتماعی و فرهنگی هم کوتاهی شده است بطوری که یک رزمنده ناشناخته رفت جبهه و مجروح برگشت و مظلومانه در اجتماع است و او با یک ....... خیابان فرقی ندارد چرا ؟؟؟؟؟؟ آنقدر مظلوم که حتی خانواده اش بدرستی او را درک نمی کنند . و مشکلات روانی پس از جنگ حتی برای بعضی رزمنده ها ناشناخته مانده است و هزاران مشکل دارند بدون اینکه اطلاع داشته باشند که از کجا نشئت گرفته . چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
رفتار نامناسب ادارات و مخصوصا بنیاد شهید نسبت به رزمنده ها زخمی از دوران جنگ و بعضی از آنها در خیابانها رها شده اند. مستند است .
آیا این نیروهای بسیجی حقی بر گردن فرماندهان و سرداران ندارند که اینطور مورد بی مهری قرار می گیرند.
آقایان تا دیر نشده به خود بیایید که فردای قیامت باید جوابگو باشید در مقابل این خونها که برای رضای خدا درجبهه ها ریخته شده و در مقابل شهداء مدیون هستید. لطفا فراتر از میزتان را ببینید و دوردست ها را بنگرید نه فقط به بخشنامه ها و درسیستم اداری گیر نکنید و فراتر را بنگرید و احوال پرس رزمنده هاتان باشید و نگذارید حق آنان ضایع شود. که فردا خیلی دیراست آن موقع رفتن سر مزارآنان دیگر فایده ندارد.
درود بر سردار قالیباف که به دیدن رزمنده ها می رود و از نزدیک مشکلات آنان را مورد بررسی قرار می دهد هر چند در تهران می باشند و از نیروهای خودش در لشکر پنج نصر بی خبر است اما در تهران نیز به دیدار جانبازان اعصاب و روان و خانواده های آنها می روند. خدا خیرش بدهد.
انجانب جانباز اعصاب و روان 15درصدکه کارم در جبهه ش م ر بوده وچاله های گاز را ازمایش ونمونه برداری میکردم ودر حین ما موریت دچار موج گرفتگی از ناحیه سر سینه و شکم شدم که مورد عمل قرار گرفتم.بعد از گذشت چند سال عوارض ناشی از تست های شیمیایی وزمین خوردن بر اثر موج دچار بیماری هایی از جمله کم بینایی مشکل ریه شکستگی مهره های کمر و تنگی کانال نخاع خواب رفتگی پاها وناراحتی های اعصاب شده ام به طوری که وزن بدنم شدیدا کاهش یافته وزیر 50کیلو رسیده ام .27سال در اموزش وپرورش فارس با تین ناراحتی ها مشغول به امر تدریس هستم .دیگر توان ندارم .تقاضای بازنشستگی پیش از موعد داده ام . شورای پزشکی استان تایید کرده اند .لیکن به علت پایین بودن در صد جانبازی با بازنشستگی من موافقت نشده است .کمسیون بنیاد تشکیل نمیشود یا اگر بشود اهمییت نمیدهند واز دور بدون معاینه ما را رد میکنند.لزا از شما مسعولین دلسوخته نظام خواهش مندم نسبت به رفع مشکلات اینجانب رسیدگی نمایید.با تقدیم احترام وسلامتی و طول عمر با برکت مقام معظم رهبری وشما مسعولین.
جانباز شیمیایی 15درصد هستم.مشکل صدا در گوش و گوارش و استرس و افسردگی دارم ولی هیچوقت از جانب کمیسیون جدی گرفته نشده ام
کمسیون پزشکی بنیاد به هیچ صرطی پایبند نیست .چاره ای سراغ دارید راهنمایی کنیید
معرفی داروی "سالميتول اينهالر" برای جانبازان شیمیایی

به گزارش وبلاگ جانبازان شیمیایی ایران- در ذیل داروی "سالميتول اينهالر" و نحوه استفاده از این دارو برای جانبازان شیمیایی معرفی شده است. این دارو عضلات مجاری تنفسی را شل کرده و باعث گشاد شدن این مجاری و بهبود وضعیت تنفسی می گردد. همچنین این دارو در درمان آسم، برونشیت مزمن، و آمفیزم مصرف است.
من از جهانیان تقاضادارم برای من اگر می تواندد کاری بکنند کوشهایم مدام سوت میکشند
هیچ رسیدگی و حتی بعد جنگ حتی پرسی از رزمندگان نکردن رزمندگان بودن که الان اسلام وجود داردپدر من سه سال در جنگ بوده مشکل اعصاب روان و شیمیایی و عمل قلب باز انجام داده چشمش مشکل بینایی پیدا کرده
مختس6391ری از اوضاع جسمی وروحی شرح دادم که امیدوارم ناسنورد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi