شناسه خبر : 29168
یکشنبه 06 مهر 1393 , 13:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراقبت از پوست عضو آسیب دیده

محمد علی جوانشیر- مراقبت از پوست عامل مهمی برای استفاده مناسب و راحت از پروتز می باشد. در صورت عدم مراقبت، پوست استامپ (باقی مانده عضو) که در تماس مداوم با سوکت (پروتز) می باشد، موجب خارش و التهابات شدید پوستی می گردد. لوسیون ها، گزینه مناسبی برای از بین بردن این گونه بیماری های پوستی است.
لوسیون ها  سه نوع هستند:

 

1-لوسیون جلوگیری کننده از حساسیت و خارش:
این لوسیون از عرق سوز شدن جلوگیری می کند و با ایجاد یک لایه بر روی سطح پوست از آن محافظت می کند و موجب نرمی پوست  و کاهش تعریق می شود.

2-لوسیون تمیز کننده پوست:
این لوسیون برای انواع پروتزها، ارتزها و لاینرها مناسب است. این لوسیون PH طبیعی دارد و فاقد هر گونه مواد قلیایی و فسفات است. فرمولاسیون این لوسیون ضد باکتری و قارچ است.

3-لوسیون ترمیم کننده پوست:
این لوسیون، پوست را مرطوب می کند و مانع  خارش  می شود. عملکرد پوست را بهبود می بخشد و رشد سلولهای جدید را تقویت می کند.

جوراب درما

جوراب درما برای افراد قطع عضو مورد استفاده قرار می گیرد. این جوراب از یک ماده نایلونی با الاستیک بالا به همراه یک لایه ویژه پلی مر ژل تشکیل شده است. از این ژل ،یک روغن معدنی پزشکی بیرون میایدو از لحاظ فیزیولوژی بی ضرر و سازگار با پوست است. این ماده روغنی به آرامی از ژل خارج می شود و بدین طریق موجب چرب شدن و مرطوب شدن پوست می شود. با توجه به طبیعت چسبناک این روغن، هر گونه فشار و اصطکاک جذب خواهد شد.

(متخصص ارتوپدی فنی، عضو هیات علمی دانشکده علوم توانبخشی)





اینستاگرام
آقای جوانشیر دست شما درد نکنه عالی بود. من جانباز قطع عضو پا هستم از شل سلیکونی استفاده میکنم پایم خیلی لاغر شده خواهش میکنم برای جانبازان قطع عضو بیشتر مطلب بنویسید راستی لوسیون که گفتید داروخانه ها پیدا مشه.
یکی می مرد از درد نداری اون یکی میگفت زردک نداری اقای محمدعلی جوان شیر بنیاد جانبازان یک پروتز به زور میده شما میگی جوراب درما مرد مومن برای گرفتن یک پروتز از هفت خان رستم باید رد بشیم تازه باید کهنه اون رو هم تحویل بدیم تازه شل سلیکونی رو هم اقایان با اون قیچی قشنگ ها میبورند و با هراز منت به ادم میدن بعد شما میگی جوراب درما اونا جوراب ضد حساسیت هم نمیدن باید دونه ی 20 تومن خودمون بخریم جون داداش اگه اب نمیاری کوزه هم نشکن گلم یا حق
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi