شناسه خبر : 27611
چهارشنبه 04 تير 1393 , 08:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رزق حسن درماه رمضان

عبداللهی- بهترین غذای افطار شیرینی جات طبیعی است که خداوند متعال از آن ها بعنوان شفا و رزق حسن نام می برد! زیرا اگر بخواهیم به مساله علمی آن بپردازیم مساله بسیار جالب خواهد شد!

غذای افطار: زندگی و حیات انسان و تصمیم گیری وی با مغز می باشد ، که غذای مغز گلوکز خالص است. خداوند متعال در رزق حسن این نوع قند ها را قرار داده است که انسان مومن به زحمت نیفتد و بتواند براحتی راه حق و حقیقت را بپیماید!
در ماه مبارک رمضان بیشترین چیزی که مصرف می شود قند است ، زیرا بر اثر سوختن قند است که نیرو و انرژی تولید می شود ، پس بهتر است که برای تجدید قوای از دست رفته از این نوع غذاها استفاده کرد.

 


مساله مهم : اگر شما روزه دار گرامی در این ماه از عسل استفاده کنید ، شگفتی خواهید دید و بهتر است که آن را بصورت شربت و با یک عدد لیمو ترش تازه و چند تکه یخ مورد استفاده قرار دهید و یک لیوان از آن را بمدت 3 تا 5 دقیقه مصرف نمائید. جالب توجه این که برای جذب قند عسل بدن آدمی نیاز به انسولین ندارد.
ولی شما روزه دار گرامی برای افطار کردن روزه از بامیه و زولبیا و چای شیرین و پنیر و بیشتر از آش رشته و کشک استفاده می کنید! چه خبر است؟ ماه امساک است و ماه مبارک، نه ماه حرام!


چند ساعتی که معده مشغول رتق و فتق امور بوده هنوز استراحت نکرده دوباره او را سرکار می گذارید ، انصاف داشته باشید حداقل به این اندام ظلم نکنید و کمی استراحت به او بدهید ، خدا را خوش نمی آید ، باور کنید.
روزه را با عسل و یا خرما و یا با انگور رسیده و شیرین افطار کنید ، نه با غذاهای مصیبت بار، به خود رحم کنید!
حسن ماه مبارک این است که از غذاهای مبارک استفاده کنیم (رزق حسن) و به کمترین بسنده کنیم و سعی کنیم که سالی یک ماه به سیستم گوارش استراحت بدهیم و با خدا و رسول و قرآن و ائمه باشیم ، خداوند در معده های پر جائی ندارد ، باور کنید. هنوز غذا از گلو پائین نرفته چائی لیوان ، لیوان میل شده و بعد از آن سیگار دود می شود.

غذای سحر:


بهتر است سحر کمی زودتر بیدار شوید و یک لیوان آب خنک میل کنید. حدود یک ربع بعد از غذاهای گیاهی خام یا پخته استفاده کنید. مانند: سالاد فصل + 2 قاشق غذاخوری جوانه گندم + لیمو ترش تازه و روغن زیتون و آن را خوب بجوید هر لقمه 40 تا 50 بار، سپس به مقدار کمی غذای پخته گیاهی مانند: انواع پلو و خورشت گیاهی به جای گوشت از قارچ استفاده شود.، 2 قاشق کمتر میل شود بطوری که نیم ساعت قبل از اذان غذا خوردن تمام شود، یک دقیقه قبل از اذان یک لیوان آب میل شود.
غذائی دیگر: مقداری میوه و مغز بادام خام و تعدادی انجیر خشک خوب جویده شود و 1 تا 2 لیوان آب خنک نیز میل شود.
تذکر مهم: اکثر روزه داران گرامی به خاطر این که گرسنه نشوند ولع خوردن پیدا می کنند، در حالی که بدن انسان به این همه غذا نیاز ندارد! یکی از علت های پر خوری ترس از گرسنگی است، که خداوند در این مورد بیان جالبی دارد که می فرماید: سوره طه آیه (81) : از غذاهای حلال و طیب تناول کنید ولی در آن زیاده روی (پر خوری) نکنید که مورد خشم و غضب الهی قرار خواهید گرفت و به ورطه هلاکت خواهید افتاد!!!
در این ماه باید کمی امساک کرد و با تقویت روح و روان می توان با حداقل غذا سیر شد و به تفکرات و تحقیقات ادامه داد، ولی متاسفانه در این ماه اکثریت مردم به مرغ و گوشت هجوم برده و معده های خود را انبار می کنند، در حالی که در ماه مبارک رمضان قضیه باید عکس باشد.
در وقت سحر می توان با چند عدد خرما یا انجیر و یک عدد میوه روز را سپری کرد و در صورت استفاده از فرآورده های حیوانی به حداقل قناعت کرد.


مساله مهم: در این ماه بهتر است که از عسل و لیمو ترش تاره و یخ استفاده کرد و از ماست و دوغ دوری کرد.
زیرا بهترین غذای مغز عسل بوده و می تواند به تفکر کمک کند ولی ماست فعالیت های مغزی را به حداقل می رساند.
مساله مهم: بهتر است که بعد میل کردن سحری بخواب نروید که عوارض بسیار بدی متوجه شما خواهد شد. در این ماه سعی کنید که بیشتر امساک کنید تا پر خوری!

اینستاگرام
...

باز امشب حق صدایت کرده اســت
وارد مهمان ســـرایت کرده اســــت
با همه نقصی که در من بوده است
باز هم او دعــوتم بنموده اســــــت
میهمانی شد شروع ای عاشقــان
نور حق کرده طلـــوع ای عاشقـــان

حلول ماه پر برکت رمضان بر تمام شیعیان جهان مبارک باد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi