feed-image

زنگ خاطره

ادبیات ایثار و شهادت

آمار بازدید

 امروز امروز1880
 دیروز دیروز5589
 این هفته این هفته1135
 این ماه این ماه1880
 تا به حال تا به حال4351613
شناسه خبر:15017 چهار شنبه, 28 تیر 1391 15:34 چاپ نسخه چاپی
پست الکترونیکی ارسال به دوستان
مصاحبه با رئیس امور ایثارگران ارتش ؛ بدون هماهنگی وارد شوید

فاش نیوز - هنگام ورود به محوطه سازمان امور ایثارگران ارتش آنچه تعجب برانگیز بود این که هر کس می خواست وارد می شد و برای ورود به دفتر رئیس امور ایثارگران

ارتش مانعی وجود نداشت چرا که روی در ورودی نوشته شده بود "لطفا" بدون هماهنگی وارد شوید"؛ یعنی تمام ایثارگران می توانستند بدون هماهنگی، با سرهنگ "مجتبی جعفری" رئیس امور ایثارگران ارتش دیدار و گفت و گو کنند.

 

اما تکریم ارباب رجوع به اینجا منتهی نمی شد چرا که بعد از اقامه نماز، در همان حسینیه تمام ایثارگرانی که برای کار اداری به آنجا آمده بودند به صرف نهار دعوت شدند.

این نوع برخورد با ایثارگران دوران دفاع مقدس و احترام و تکریم آنان نکته ارزشمندی است که گاهی مغفول می ماند. ضمن تشکر از سرهنگ "مجتبی جعفری" و امور ایثارگران ارتش، به خاطر گفت و گو یی  که در پی می آید:

فاش نیوز: در ابتدا از حضور مقتدرانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در غائله های ضد انقلاب و مسئله کردستان توضیح دهید؟

- با آغاز انقلاب اسلامی  ایران دو اتفاق مهم رخ داد یکی اینکه نهادی که تا یک روز قبل بزرگترین مانع برای پیروزی محسوب می شد و ارتش زمان طاغوت بود در روز23 بهمن 57 مهم ترین هدف برای ضد انقلاب قرار گرفت. یعنی ضد انقلاب احساس کرد این نهاد مسلح که به دامن انقلاب آمده می تواند در پایداری و رشد انقلاب نقش داشته باشد بنابراین ارتش را مورد هدف قرار داد تا آن را از بین ببرد. اما با تدابیر حضرت امام(ره) نه تنها ارتش از بین نرفت و منحل نشد بلکه شاید کمتر از هفت - هشت روز بعد از پیروزی انقلاب یعنی اوایل اسفنده 57 به ارتش ماموریت داده شد تا در غائله گنبد حضور پیدا کند و ضد انقلاب را که در آنجا مسائل و مشکلاتی را به وجود آورده بود از بین ببرد. خروج ارتش از پادگان برای حفظ انقلاب ادامه  پیدا کرد و به جریان کردستان رسید  و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های جنگ منتهی شد و تا پایان پیروزی ایران در جنگ، سال 67 این حضور ادامه پیدا کرد یعنی ارتش توانست با آن وضعیت نامناسب که بعد از پیروزی انقلاب برایش فراهم شده بود نقش موثری در حفظ و رشد و بالندگی جمهوری اسلامی ایران با حضور پرسنل جانباز وظیفه و پایورش انجام بدهد و در این راه  48000شهید 26000آزاده وقریب بیش از 200000جانباز را به انقلاب تقدیم کند.

فاش نیوز: به پاس رشادت پرسنل ارتش اعم از کادر و وظیفه یا پیمانی قانونگذار حمایت هایی از ایشان به عمل آورده است راجع به نحوه احراز شهادت و جانبازی و چگونگی تنظیم  پرونده ایثارگری توضیح دهید؟

- برای احراز شهادت و پیگیری امور مربوط به اعطای امتیازاتی که به خانواده های شهدا تعلق می گیرد تقریبا هیچ گونه مشکلی نداریم یعنی تمام امورات مربوط به این عزیزان انجام شده است. درباره مسائل روزمره که پیش می آید ممکن است مشکلی باشد که آن را پیگیری می کنیم ولی اینکه کسی باشد که احراز شهادت نشده باشد و مسائل مربوط به حق و حقوق خانواده مثل پدر، مادر، همسر و فرزندانش پیگیری و اجرا نشده باشد در مورد شهدا نداریم.

در مورد آزادگان هم تا آنجایی که قانون گذار پیش بینی کرده است توانستیم تقریبا بیش از 80 درصد حق و حقوق این عزیزان را پرداخت کنیم. مسائلی مانند مرخصی سنوات مضاعف آزادگان وجود دارد که اخیرا" یک سوم از حقوق و مزایای این عزیزان پرداخت شده و برای ایفای مابقی آن هم برنامه های دولت در دست اقدام است. مثلا مرخصی های استفاده نشده ای دارند که این هم در حال پیگیری است. مشکل خاصی در مورد آزادگان وجود ندارد.

در مورد جانبازان هم به همین شکل است ولی دو - سه مورد درباره جانبازان انجام نشده است مثل حالت اشتغال جانبازان وظیفه که طبق صراحت قانون، بنیاد شهید و امور ایثارگران باید این امر را انجام بدهد که تا به حال انجام نشده است و رایزنی در سلسله مراتب نیروهای مسلح برای اجرایی کردن این وضعیت هم ادامه دارد. جانبازان حالت اشتغال وظیفه یکی از مشکلات مهم جامعه ایثارگری است که امیدواریم به زودی حل شود.

فاش نیوز: بیست درصد مابقی که اشاره کردید مربوط به چیست؟

- یکی از آن ها همین وضعیت اجرای قانون حالت اشتغال برای جانبازان از کار افتاده کلی وظیفه است که  طبق قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی، بنیاد شهید باید آن را انجام دهد ولی هنوز ساز و کاری برای اجرای آن صورت نگرفته است.

فاش نیوز: گیر کار دقیقا" کجاست؛ بنیاد شهید یا جای دیگری؟

- بنیاد شهید باید آن را اجرا کند.

فاش نیوز: یعنی قبول نمی کند؟

- قبول نکردنش را من قبول ندارم. من تعبیر به ساز و کار می کنم؛ ساز و کار اجرائی آن را هنوز فراهم نکرده اند. جزئیاتش را آنان باید جواب بدهند. چون مثلا جانباز از کار افتاده کلی که قطع نخاع شده سال مثلا" 61 آسیب دیده در حالی که قانون حالت اشتغال در سال 72/6/30 تصویب شده است یعنی تا زمان تصویب قانون حالت اشتغال چنین قانونی وجود نداشته است. به هر حال بنیاد شهید برای اجرای آن ملاحظات خاص خودش را دارد.

فاش نیوز: در رابطه با حالت اشتغال بیشتر توضیح بدهید.

- شخصی که جانباز شده و از کار افتاده کلی است طبق قانون باید هم طراز پرسنل پایور (کادر ثابت) حقوق، درجه، سنوات بگیرد و در سال سی ام خدمت هم بازنشسته شود و پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی بگیرد ولی در وضعیت فعلی برای هیچ یک از کارکنان وظیفه ما این وضعیت ایجاد نشده است یعنی جانباز از کار افتاده کلی که در سال 66 مجروح شده نمی داند آیا در سال 96 پاداش پایان خدمت 30 سال و ذخیره مرخصی خودش را می گیرد یا خیر و دیگر اینکه این مزایا را ارتش به او می دهد یا بنیاد شهید؟

فاش نیوز: درباره نحوه احراز جانبازی دقیق تر توضیح بدهید؟

- طبق دستور ستاد کل نیروهای مسلح برای احراز چند دسته داریم:

1 – کسی که ترکش خورده و مدارک درمانی زمان حادثه را هم دارد و تا به حال هیچ اقدامی نکرده و تازه مراجعه کرده است ما تمام کارهایش مثل گرفتن درصد جانبازی و امتیازات مربوطه را انجام می دهیم.

2- کسی که ترکش به او اصابت کرده است و ترکش در بدنش هست ولی مدارک ندارد. در این مورد خود ترکش مدرک حساب می شود و مراحل مربوط به جانبازی اش طبق روال عادی انجام می شود.

3- کسی که ترکش و گلوله به بدنش اصابت کرده است و آن گلوله و ترکش را از بدنش خارج کرده اند ولی هیچ گونه مدرک بالینی ندارد. این فرد اگر کوچکترین کاغذی مثل برگه اعزام و نامه یگانی ثبت نام در دفتر پذیرش بیمارستان را داشته باشد کارش پیگیری می شود اما اگر هیچ مدرکی نداشته باشد هیچ اقدامی برای احراز جانبازی این افراد صورت نمی گیرد.

4- کسانی که وضعیت شیمیایی برایشان به وجود آمده است. این افراد را بدون هیچ مدرکی برای تست شیمیایی می فرستیم. اگر تست آن ها مثبت بود کارهای مربوط به احرازشان انجام می شود.

5- تعدادی هم هستند که ترکش نخورده اند، شیمیایی هم نیستند ولی آسیب های مربوط به گوش و اعصاب و روان برایشان ایجاد شده است. بدون مدرک درمانی زمان حادثه، هیچ اقدامی برای احراز این آسیب جسمی برای این افراد وجود ندارد. اما آن کسانی که ترکش در بدنشان هست و آسیب ترکششان با مدرک اثبات می شود برای اثبات اعصاب و روان نیاز به مدرک ندارند.

تقریبا در این حوزه دسته دیگری برای احراز غیر از این موارد وجود ندارد. یعنی همه در قالب همین چند دسته قرار می گیرند.

فاش نیوز: ممکن است مشکل اعصاب و روان همان زمان خودش را نشان ندهد.

- طبق کمیسیون پزشکی و نظر متخصصین این وضعیت باید 6 ماه پس از حادثه خودش را نشان بدهد. ستاد نیروهای مسلح شش ماه را به دو سال افزایش داده است و بعضا" اگر کسی مدرک مراجعه به بیمارستان اعصاب و روان را  بیاورد یعنی مقارن با سانحه نباشد بعد از مراجعه هم باشد، ما تا چهار سال و حتی تا پایان جنگ را هم ملاک قرار داده ایم و قبول می کنیم.

فاش نیوز: ترکش به هر نقطه از بدن اصابت کند ملاک است، یا حتما" باید در سر باشد؟

- اگر ضایعه ترکش محرز باشد مشکل اعصاب و روان بدون هیچ مدرکی قابل پیگیری است.

فاش نیوز: یعنی برای احراز ایشان مراجعه به پزشک برای اعصاب و روان لازم نیست و کمیته پزشکی نیروهای مسلح بدون مدرک قبول می کند؟

- کسانی که ترکش در بدن دارند و اصابت ترکش در بدنشان  محرز شده باشد برای پیگیری درصد اعصاب و روان نیازی به مدرک ندارد.

فاش نیوز: کمیسیون بنیاد هم این را می پذیرد و درصد مربوط به آسیب دیدگی اعصاب و روان را اعمال می کند؟

در این روش همگی یکسان هستند.

فاش نیوز: مراحل احراز جانبازی را بفرمائید؟

-  فرض می کنیم اشخاصی که در بالا از آنها نام بردیم برای احراز جانبازی به ما مراجعه می کنند. ابتدا فردی که ترکش در بدنش هست و می خواهد درصد جانبازی اش را پیگیری کند بعد از مراجعه به رادیوگرافی بیمارستان ارتش و با گرفتن عکس و تائید وجود ترکش در بدنش باید با مراجعه به یگان زمان حادثه، صورت سانحه را که در یگان تنظیم می شود برای ما بیاورد. سپس در شورای عالی پزشکی معاینه می شود و بر اساس آن ضایعه، تعیین درصد جانبازی می شود. بعد به ما مراجعه می کند و در کمیسون 120 ارتش این موضوع را تائید می کنیم. سپس با توجه به میزان درصد بقیه اقدامات اداری برای اعطای امتیازات متعلقه را انجام می دهیم. بقیه موارد هم به همین ترتیب است ولی در کل سیکل های انجام کار همین است.

 

فاش نیوز: بعد از احراز شهادت یا جانبازی نحوه ارسال پرونده به بنیاد شهید چگونه است؟

- چه درباره شهادت و چه جانبازی بعد از تائید کمیسیون 120 که طبق قانون ارتش تشکیل می شود تمام مدارک را به بنیاد شهید ارسال می کنیم و بنیاد شهید به استناد مدارک ما مجدداً همان مسیر احراز جانبازی را اجرا می کند یعنی نفر را برای معاینه به شورای پزشکی می فرستد و درصد جدیدی را برای آن نفر تعیین می کند؛ چرا که سقف درصدی که ما در سیستم پزشکی مان تعیین می کنیم از 100 حساب می شود یعنی ما جانباز 80 و90 درصد هم داریم ولی سقفی که بنیاد در سیستم پزشکی اش دارد 70 است یعنی در بنیاد ما جانباز 80 درصد نداریم لذا با این تفاوتی که در تشخیص پزشکی است آنها مجدداً تعیین درصد می کنند و بر اساس درصدی که هست امتیازات متعلقه را در بنیاد به وی می دهند و کاری به امتیازات ارتش ندارند، این دو سیستم یعنی هم سیستم احراز و تعیین درصد و هم سیستم پرداخت امتیازات کاملا از همدیگر متمایز و جدا است.

فاش نیوز: این اقدام دوباره کاری نیست؟

- این قضیه بیش از سی سال است که با تشکیل بنیاد شهید یا بنیاد جانبازان قدیم ادامه دارد و هیچ اقدامی برای تلفیق وترکیب آن صورت نگرفته است.

فاش نیوز: برخی جانبازان70 درصد به بالا هستند، آیا بنیاد این را در نظر می گیرد؟ این تفاوت چطور حل می شود؟

- 70 درصد در بنیاد یعنی اعطای سقف امتیاز به جانباز همان طور که با داشتن 80 و 99 درصد در ارتش هم حداکثر امتیاز به خانواده شهید و جانباز داده می شود. در کل ورودی کار هر دو سازمان یکی است و فقط در عملکرد و شیوه های پزشکی متفاوت است. ارتش همان شیوه درمانی قدیم را پیگیری می کند و سقف 100 درصد را منطقی تر می داند. حتی با استناد به قانون دیه هم این موضوع قابل درک است به طوری که طبق این قانون کسی که بعضی از اعضای بدن خود را از دست می دهد حتی در صورت زنده ماندن دیه کامل می گیرد.

 

فاش نیوز: امکان دارد احراز جانبازی از طرف بنیاد شهید مورد تائید قرار نگیرد؟ مثلاً از 200هزار جانباز ارتش چه تعداد در بنیاد شهید پرونده دارند  و چه تعداد از این افراد موفق شده اند مراحل احراز جانبازی بنیاد شهید را طی کنند؟

- وقتی در ارتش احراز جانبازی شد و فرد درصد جانبازی گرفت، حسب درخواست فرد به بنیاد شهید شهر مربوطه معرفی می شود. ما چون نمی دانیم و اطلاع د قیقی نداریم  بدون درخواست نفر به بنیاد شهید منعکس نمی کنیم؛ چون بازخورد و نتیجه را بنیاد با ما مکاتبه نمی کند. نیازی هم نیست که بنیاد نتیجه کار را به ما اطلاع دهد.

فاش نیوز: اگر بنیاد شهید مشکلی ایجاد کند چه می شود؟

- آن شخص باید از طریق مراجع قانونی پیگیری کند.

فاش نیوز: شما برنامه ریزی نکرده اید که با بنیاد شهید ارتباط داشته باشید؟

- به لحاظ متفاوت و متمایز بودن روش های اداری احراز جانبازی و امتیازات متعلقه، تقریباً تلفیق در این زمینه امکان ندارد؛ ما سیستم نظامی هستیم و بنیاد شهید سیستم کشوری است.

فاش نیوز: بهتر نیست به اطلاعات یکدیگر دسترسی داشته باشید تا بدانید که چه تعداد به مشکل بر می خورند؟

- هنوز این ارتباط برقرار نشده است.

 

فاش نیوز: درباره کلیه جانبازان (کادر ثابت یا وظیفه) چه تدبیری وجود دارد که اگر فوت کردند، ارتباط فوتشان با عارضِه جانبازی از سوی کمیسیون های ذی صلاح در نیروهای مسلح مورد بررسی قرار گیرد؟ آیا اصلا" چنین اطلاع رسانی وجود دارد؟

- این را همه می دانند. کسی که فوت کند علت فوت را برای پیگیری امور حقوقی مربوطه، پزشکی قانونی باید تعیین کند. اگر پزشکی قانونی تائید کند که علت فوت ضایعه جبهه و جنگ بوده است افراد شهید محسوب می شوند. هم در بنیاد شهید و هم در ارتش به این شکل است.

فاش نیوز: شما در این زمینه برای اطلاع رسانی سایت ندارید؟

- خیر ما چون جزء نیروهای مسلح هستیم سایت نداریم.

فاش نیوز: آیا آماری در اختیار دارید که چه تعداد از 48000 شهید معظم ارتش جمهوری اسلامی ایران از کلیه یگان های دریایی، زمینی، هوایی، عقیدتی، سیاسی و... در بنیاد شهید پرونده فعال دارند، یعنی بعضی اوقات بنیاد شهید بعد از چند سال ارائه خدمات به خانواده شهید، اقدام به مسدود کردن و قطع خدمات به ایشان می کند؟

- ما چنین موردی نداریم. همه پرونده های ما در بنیاد شهید فعال و تحت پوشش است. تمام کارهای مربوط به شهدا در بنیاد شهید و ارتش انجام شده است و ما در مورد پرونده شهدا هیچ مشکلی نداریم.

فاش نیوز: پرونده این افراد برای حل اختلاف به ستاد کل می رود؟

- در پرونده های جدید معمولا" به این شکل است یعنی حوادثی که امروزه اتفاق می افتد و ارتش شهید محسوب می کند ولی بنیاد شهید، شهید محسوب نمی کند، ما پرونده را به ستاد کل می فرستیم.

فاش نیوز: آیا اطلاعاتتان درباره آمار شهدا را همواره با بنیاد شهید به روزرسانی می کنید؟

- ما در این زمینه هیچ مشکلی نداریم و در همه زمینه ها تعاملمان به صورت مثبت است.

فاش نیوز: از میان 48 هزار شهید چه تعداد مجرد و  چه تعداد متأهل وجود دارد؟

- ما حدود 13 هزار شهید متاهل کادر و وظیفه داریم و مابقی مجردند.

فاش نیوز: والدین بعضی از شهدای مجرد چه شهدای مجرد کادر و چه شهدای وظیفه درخواست دارند که تحت تکفل شهید خود قرار بگیرند در این زمینه توضیح دهید؟

- اینها از زمان شهادت نان خور فرزندشان بوده اند و تحت تکفل قرار گرفته اند بعد از گذشت سی سال از شهادت امروز تحت تکفل بودن قابل احراز نیست و احراز تکفل غیر قابل انجام است. قانون در این زمینه وجود دارد ولی اینکه بخواهد ثابت کند که سی سال پیش او چه می کرده و چطور زندگی را گذرانده کار مشکلی است.

فاش نیوز: اگر پرونده جانباز چه کادر و چه وظیفه از سوی بنیاد مسدود شود، یعنی در واقع مدارک احراز صادره از ارتش و کمیسیون عالی پزشکی مخدوش اعلام شود عکس العمل ارتش در دفاع از مدرک ارائه شده چیست؟

- ما چنین چیزی نداریم و براساس ضوابط خودمان احراز می کنیم، بنیاد ممکن است احراز نکند. البته  برعکسش هم وجود دارد؛ بعضاً فرد به بنیاد شهید مراجعه کرده و درصد جانبازیش را گرفته است ولی در ارتش احراز نشده است. کاملا روش اداری این دو سازمان متمایز است.

فاش نیوز: آیا امکان دارد احراز شهادت مورد تأئید بنیاد قرار نگیرد؟

- ارتش جمهوری اسلامی ایران تقریبا حدود 48000 پرونده شهید دارد و قریب به 99 درصد از آنها مورد تأئید بنیاد شهید قرار گرفته است. تعداد پرونده هایی که از نظر ما به اصطلاح مورد اختلاف است بسیار اندک است و شاید به 15 -10 پرونده هم نمی رسد که مسائل مربوط به خودشان را دارند و در حال بررسی است ولی هیچ کدام از این پرونده ها به صورت مطلق مربوط به دوران جنگ نیست؛ چون پرونده های مربوط به دوران جنگ 100 درصد تعیین تکلیف شده است. این پرونده ها مربوط به حوادثی است که بعد از جنگ در یگان ها اتفاق افتاده و ممکن است عملیاتی محسوب نشوند. طبق ملاحظاتی که بنیاد شهید برای خود دارد ما پرونده را به ستاد کل نیروهای مسلح تحویل می دهیم که فصل الخطاب تشخیص پرونده است. ارتش نسبت به عدم احراز جانبازی در بنیاد هیچ گونه مسئولیتی ندارد و در عمل کاملاً مستقل و جدا از هم عمل می کنند.

فاش نیوز: یعنی بنیاد فصل الخطاب نیست؟

- خیر وقتی بین ما و بنیاد اختلاف می شود، ستاد کل نیروهای مسلح فصل الخطاب است.

فاش نیوز: قبل از احراز شهادت، نحوه پرداخت حقوق به عائله تحت تکفل شهید چگونه انجام می گیرد؟

- بنیاد شهید، شهید کادر یا وظیفه ارتش را مثل شهید کادر و بدون هیچ تفاوتی با توجه به شغل، درجه، سواد و مسائل خدمتی که در پرونده شهید موجود است، تحت پوشش قرار می دهد. البته حقوق و حکم شهید را ارتش صادر و بنیاد شهید پرداخت می کند.

در سنوات گذشته نسبت به میزان پرداخت و میزان حکمی که ارتش می داد اختلافاتی وجود داشت ولی امروز هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد. یعنی هر حکمی که ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به آپشن های حقوقی که در فیش حقوقی موجود است، برای شهید صادر می کند، بنیاد شهید هم طبق همان پرداخت می کند.

فاش نیوز: درباره نقش هر یک از عوامل درگیر مثل یگان خدمتی، سازمان ایثارگران، بنیاد شهید و کمیسیون 120 توضیح دهید؟

- یگان زمان حادثه بر اساس مدارکی که فرد از بیمارستانی که به آن مراجعه داشته ارائه می دهد صورت سانحه تنظیم می کند. نقش یگان عمدتاً معرفی نفر با ارسال صورت سانحه ومدارک است.

نقش سازمان ایثارگران در دو قسمت است:

1- بررسی مدارک 2- معرفی به شورای عالی پزشکی .

نقش شورای عالی پزشکی معاینه فرد و تعیین میزان درصد و ارسال مجدد به سازمان ایثارگران است. سازمان ایثارگران برای تأئید نهائی جانبازی و شهادت به کمیسیون 120 ارجاع می دهد. کمیسیون 120 نقش اساسی دارد از جمله تأئید جانبازی و شهادت و پس از آن احقاق امتیازات توسط سازمان ایثارگران و معرفی به بنیاد شهید برای انجام اقدامات لازم.

فاش نیوز: نحوه پرداخت بعد از احراز جانبازی چگونه است؟

- وقتی جانباز چه کادر چه وظیفه در ارتش درصد جانبازی می گیرد و توسط کمیسیون عالی پزشکی مشمول بند «ج» می شود که یکی از موارد قانونی مذکور در ماده 108 ارتش است به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح معرفی می شود و به عنوان یک فرد بازنشسته مشمول دریافت مستمری و تحت پوشش بیمه درمانی خانواده قرار می گیرد. جانباز بر حسب وضعیتش مشمول 2 نوع از بند «ج» می شود:

1 – بند «ج» جزئی که استحقاقش در همین حد است.

2- بند «ج» کلی که تبدیل به حالت اشتغال می شود و از مزایای حالت اشتغال برخوردار می شود. همانطور که در ابتدا به آن اشاره نمودم برای اجرای قانون حالت اشتغال پرسنل وظیفه قانون، بنیاد شهید را مکلف کرده است  و ما ملزم به معرفی جانباز به بنیاد شهید هستیم. اما متأسفانه تا به امروز ساز و کار اجرای این قانون در بنیاد برای پرسنل وظیفه مهیا نشده است.

به طور کلی بند «ج» دو قسمت می باشد : 1 – جزئی 2 – کلی که به همان حالت اشتغال با در نظر گرفتن دریافت مستمری و بیمه اطلاق می شود، اما در بنیاد در حال حاضر آنها فقط حق پرستاری  و ما به التفاوت حقوق حالت اشتغال را می گیرند. ولی در هر صورت تحت اجرای قانون حالت اشتغال مانند همرزمان شهیدشان نیستند. مثلاً یک شهید سرباز که خانواده و همسر داشته، اکنون خانواده وی مطابق با درجه آن شهید حقوق می گیرند و پس از پایان دوره 30  سال بازنشسته می شود و خانواده وی پاداش خواهند گرفت، اما همرزم شهید سرباز که  اکنون قطع نخاع شده و 70 درصد بنیاد و 95 درصد ارتش را گرفته ، نه از درجه و نه از حقوق حالت اشتغال مطابق با درجه برخوردار می گردد و وضعیتش هم بعد از 30 سال پایان خدمت مشخص نیست که آیا به وی پاداش تعلق می گیرد یا خیر؟ قانون تصریح دارد که بنیاد این اقدامات را انجام دهد ولی فعلاً بنیاد ساز و کارش را برای اجرای آن تعیین نکرده است.

فاش نیوز: در رابطه با آزادگان هم توضیح دهید؟

- در مورد آزادگان اقداماتی انجام دادیم که به هر حال تا حدودی توانسته قسمتی از حقوق این عزیزان را پرداخت کند. آن اقدام این است که آزادگان وظیفه و کادر ارتش در شورای پزشکی با تشخیص پزشک ومعاینه ای که انجام می گیرد، این عزیزان مشمول بند «ج» ماده 108 ارتش شدند و تقریباً تعداد قابل توجهی از آزادگان وظیفه مشمول دریافت مستمری بازنشستگی بند «ج» از سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح بوده و تحت پوشش بیمه هستند. این مسئله جدای از این است که فردی بخواهد در جایی دیگر استخدام باشد و حقوق دریافت کند. طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی دریافت دو حقوق یکی بابت جانبازی و یا آزادگی از سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و  حقوق استخدام و اشتغال از سازمانی که شخص در آن مشغول به کار است، منافاتی ندارد.

فاش نیوز: بند «ج» مربوط به آزادگان با بند «ج» بالا متفاوت است؟

- خیر. کلاً در قانون استخدام ارتش یک ماده 108 داریم که وضعیت جانبازان را به سه شکل مشخص می کند  که بند «ج» مربوط به پرسنل وظیفه ای است که مشمول دریافت مستمری شده و تحت  پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرد.

فاش نیوز: آیا در شیوه احراز جانبازان کادر و وظیفه تفاوتی وجود دارد و یا قوانین حاکم بر روش اجرا فرقی ندارد؟

- در مورد کادر و وظیفه هیچ گونه تفاوتی در احراز جانبازی و شهادت وجود ندارد و کاملاً یکسان است.

فاش نیوز: به طور معمول و متوسط مدت زمان تشکیل پرونده تا صدور رأی جانبازی و تعیین تکلیف پرونده چقدر است؟

- به طور کلی تمام کسانی که در دفاع مقدس ضایعه جسمی نسبتاً جدی دیده باشند صد در صد تعیین تکلیف شده اند. آن کسانی که امروز مراجعه می کنند دو وضعییت دارند:

1- تشدید ضایعات برایشان به وجود آمده و نسبت به آن اعتراض دارند.

2- احیاناً ضایعاتشان جدی نبوده و آن زمان پیگیری نکرده اند. اگر در سیستم پزشکی مشکل خاصی وجود نداشته باشد، 3 یا 4 ماه و نهایتاً کمتر از 6 ماه به نتیجه نهایی منجر می شود.

اما ممکن است در یک شرایطی مثلاً مدرک درمانی که ارائه کرده باید برابر اصل شود. در این روند برابر نمودن اصل با سند، یا کوتاهی از سوی شخص است و یا در سیستم وجود ندارد و باید جست و جو کنند. بنابراین چنین تأخیری جزء روند محسوب نمی شود.

فاش نیوز: بیشترین معطلی در کدام قسمت ها است؟

- معطلی به آن معنا وجود ندارد، ولی مواردی مثل نوبت های بیمارستان برای معاینه پزشکی، شوراهای بیمارستان و کمیسیون 120وجود دارد. این معطلی هم به دلیل کثرت مراجعین و تعیین نوبت است که سبب طولانی شدن روند می شود.

فاش نیوز: بند «الف» و «ب» ماده 108 را هم توضیح دهید؟

- تفاوت این سه بند در امتیازات است. بند «الف» امتیازاتش بسیار کمتر از بند «ج» است. مثلاً جانباز وظیفه ای که شامل بند «الف» می شود، مستمری شامل حالش نمی شود و همچنین تحت پوشش بیمه هم قرار نمی گیرد؛ فقط کمک هزینه ای هر چند وقت یک بار به صورت پاداش پرداخت می گردد و همچنین کسر خدمت سربازی که شامل حال فرزندانشان می گردد.

بند «ب» بیشتر برای پرسنل کادر است که علی رغم ضایعات وارده بر بدنشان، مایلند ادامه خدمت دهند. بند «ب» در حقیقت همان بند «ج» است که اجرای آن اختیاری است و توسط خود پرسنل انجام می گیرد.

فاش نیوز: پس از خاتمه خدمت اگر این افراد مشکل درمان داشته باشند ارتش چه خدماتی را برای عضو آسیب دیده ارائه می کند؟

- برای خدمات درمانی مثل پرسنل کادر ارتش تحت پوشش خدمات درمانی نیروهای مسلح قرار می گیرند و تمام مراجعات پزشکی آنها در بیمارستان های تابعه نیروهای مسلح رایگان است؛ یعنی کسانی که دارای دفترچه خدمات درمانی هستند ولی خدمات درمانی افراد بند الف را شامل نمی شود.

فاش نیوز: اگر در سنوات بعد از خدمت میزان آسیب دیدگی شدت یابد ارتش پاسخگو است؟

- بله. هر جانباز حداقل یک بار می تواند به نتیجه درصد جانبازی اش اعتراض کند و کمیسیون مجدد درخواست کند که با مراجعه به آنها و معاینه مجدد تعیین درصد جدید می شود. سرباز وظیفه جانباز بند «ج» وظیفه دو وضعیت جزئی و کلی دارد. در وضعیت جزئی فقط مستمری و خدمات درمانی شامل حالشان می شود. در وضعیت کلی حق نگهداری هم شامل حالشان می شود. حدودا" دو سال و نیم است که از سوی سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح این حق پرداخت نشده است یعنی به هیچ جانباز حالت اشتغالی این حق نگهداری از مهر 87 به بعد پرداخت نمی شود که سازمان باید پاسخگو باشد.

فاش نیوز: علت عدم پرداخت چیست؟

- علت عدم پرداخت را نمی دانیم، فقط می دانیم تا سال 87 حق نگهداری به جانبازان حالت اشتغال پایور و وظیفه ارتش توسط سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح پرداخت می شد ولی الان پرداخت نمی شود. جانباز حالت اشتغال مزایای دیگری به وی تعلق می گیرد، ولی اجرای قانون حالت اشتغال توسط بنیاد شهید باید انجام شود.

فاش نیوز: در باره هدیه ایثار، دفترچه اتکا و غیره به صورت جزئی توضیح دهید که شامل حال چه کسانی می شود؟

- ایثارگرانی که مشمول دریافت مستمری یا حقوق از ارتش جمهوری اسلامی ایران یا سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح می شوند و تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح قرار می گیرند، مشمول تمام امتیازاتی می شوند که پرسنل کادر از آن برخوردار می شوند. در واقع هر گروه به طور یکسان از آن برخوردار می گردند.

فاش نیوز: برای تعیین میزان حقوق، مواردی مثل سابقه، تحصیلات و مجرد یا متأهل بودن تأثیری دارد؟

- عوامل تشکیل دهنده حقوق متعدد است از آن جمله حقوق ثابت، حقوق فوق العاده ایثارگری، بند «ج» ماده37، مدرک تحصیلی، سنوات و جایگاه شغلی  که در مورد شهدا ما حداکثر را برای شهیدی که مثلاً دارای مدرک لیسانس بوده باشد در نظر گرفته ایم و بالاترین مدرک حقوق را در پایان 30 سال از نظر جایگاه حقوقی و شغل دارد و دریافت می کند. حداقل حقوق خانواده شهدا تقریبا" یک میلیون است و حداکثر آن به بالای دو و نیم میلیون نیز می رسد.

فاش نیوز: کمترین حالتی که به یک جانباز از نظر تحصیل (پائین ترین سطح تحصیل) حداقل حقوقی که به وی تعلق می گیرد، چقدر است ؟

- همان مستمری است که در سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به جانباز بند «ج» تعلق می گیرد. تحصیل تأثیری در دریافت حقوق ندارد. عوامل مؤثر در دریافت حقوق دو گونه است:

1- مستمری دریافت می کند 2 – حقوق می گیرد. اگر حقوق دریافت کند تحصیلات در آن موثر است ولی در دریافت مستمری تأثیری ندارد.

فاش نیوز: برخورداری از این حقوق از چه زمانی است؟

- از نظر ارتش از زمان مجروحیت است و حکم حقوقی هم صادر می کنیم ولی فعلا" از زمان برقراری حقوق است یعنی از زمانی که سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح اطلاعات را می گیرد حقوق را پرداخت می کند و فعلا معوقه را پرداخت نمی کنیم.

فاش نیوز: یعنی به زمان رأی کمیسیون پزشکی و زمان مراجعه و تشکیل پرونده ربطی ندارد؟

- اینها اصلا" مهم نیست یا باید از زمان حادثه باشد یا زمان تشکیل پرونده در سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح که فعلا حالت دوم اجرا می شود.

فاش نیوز: آیا در صورت اشتغال و یا استخدام افراد حقوق وظیفه آنها از سوی ارتش قطع می شود؟

- نه قطع نمی گردد. پرداخت کننده مستمری جانباز، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح است که وابسته به وزارت دفاع است و اصلا" هیچ سنخیت سازمانی با ارتش ندارد. ارتش احراز جانبازی و تکمیل مدارک را برای ارسال به سازمان مربوطه انجام می دهد و فقط به صورت عامیانه می گویند که ما حقوق بگیر ارتش هستیم.

فاش نیوز: اگر افراد سرباز مشمول بند «ج» قبلا مستخدم دولت بوده باشند، حقوق وظیفه ایشان چگونه پرداخت می شود؟

- هیچ مشکلی در پرداخت حقوقشان وجود ندارد. دریافت حقوق دولتی ربطی به دریافت مستمری ندارد.

فاش نیوز: بحث را عوض کنیم. علت ورود و خروج آزاد ایثارگران به سازمان چیست؟

- در سازمان ایثارگران به علت مراجعه گسترده که تقریبا همه شکل ایثارگرانی را که در جنگ حضور داشته اند داریم واقعاً کنترل فیزیکی قابل انجام نیست و البته این موضوع را صحیح هم نمی دانیم. صحیح ندانستن این موضوع به دو لحاظ است:

1 – اگر بخواهیم کنترل کنیم، باعث تأخیر در ورود و تأخیر در انجام پاسخگویی می شود.

2 – خود سیستم کنترلی ممکن است یک نوع حالت عدم تکریم ایجاد کند. یکی از محسنات این شکل از پاسخگویی طبق نظر خود مراجعین این است که می گویند "ما با اینکه کارمان انجام نشد و به نتیجه ای که خواستیم نرسیدیم اما این که به راحتی وارد سازمان شدیم و مورد پذیرش قرار گرفتیم، خیلی خرسندمان کرد". شاید 20 - 10 درصد مراجعات ما ربطی به حوزه کاری مان ندارد.

فاش نیوز: خبر جدید در مورد ایثارگران چی دارید؟

- آنچه که قانون مشخص کرده است در سطح کشور و نیروهای مسلح مصوب و اجرا شده است. اما اینکه این موارد پاسخگوی نیاز جامعه ایثارگری بوده یا نه باید بگوییم خیر. به طور مثال بنیاد شهید در زمان شهادت و بعد از شهادت به خانواده شهیدی که مسکن نداشته، منزل مسکونی مناسب واگذار کرده است. اما این منزل به نام شهید ثبت شده است. فرزندان شهید بزرگ شده اند و ازدواج کرده اند و خواهان سهم الارث از این خانه ها هستند. طبق قانون و حق شرعی و قانونی، این خانه باید تقسیم و به وارث داده شود. در این صورت همسر شهید مشکل مسکن پیدا می کند و اکنون برطرف کردن این مشکل مسکن جامعه ایثارگری را بعضا" با مشکل مواجه می کند. وگرنه آن چیزی که مصوب بوده به نظر من به خوبی اجرا شده است.

فاش نیوز: منظورم از خبر جدید، اقدامات جدید برای خدمات دهی بیشتر به ایثارگران است؟

- قانونگذار با پیش بینی تحت پوشش قرار دادن ایثارگرانی که هیچ گونه مدرک درمانی زمان حادثه ندارد وضعیت بالاتری را درنظر گرفته است این کار باید توسط بنیاد شهید انجام شود؛ طبق ماده قانون که صراحت دارد کسانی که مدرک بالینی زمان حادثه ندارند با معرفی سازمان های ذیربط مثل ارتش، در بنیاد شهید تحت پوشش قرار می گیرند. این قانون در برنامه توسعه پنج ساله آمده است و قانون جدیدی است ولی ساز و کارش هنوز تعریف نشده است که سلسله مراتب نیروهای مسلح باید تعریف کنند. یعنی هنوز تعریف نشده است و در این رابطه بخشنامه و دستورالعمل جدید صادر نشده است.

فاش نیوز: مشکلی به وجود نمی آورد؟

- ما حدوداً پنج میلیون نفر داریم که سابقه حضور در جبهه را داشته اند، با اجرای این قانون نیمی از آنها می توانند ادعای ضایعه اعصاب وروان کنند که رسیدگی به آنها با این تعداد جامعه آماری غیر ممکن خواهد بود و کار هیچ سازمان اداری در سطح کشور نیست و قابل انجام هم نیست.

فاش نیوز: حرف آخر.

- من فکر می کنم که به لحاظ خدمات دهی به کسانی که در جبهه و جنگ حضور داشته اند، اعم از جانباز، شهید وآزاده و رزمنده، علی رغم مصوبات خوب وتلاش های فراوانی که شده ما هرگز نمی توانیم و نتوانستیم آن طور که باید و شاید حقوق مادی این عزیزان را پاسخگو باشیم و احراز کنیم. به هر حال کسی که دو چشمش را در جنگ از دست داده هرچه از نظر مادیات حداکثری را مهیا کنیم، نمی توانیم یک لحظه دیدن را به ایشان برگردانیم. باید اینها را با تکریم معنوی، روحی و روانی مورد توجه جدی قرار دهیم و انتظار داشته باشیم که در نزد خداوند اجرشان پرداخت شود.

 

Comments are now closed for this entry

نظرات

 
-3 +7 # ali reza 1392/10/28 14:33
سلام حقوق جامباز 30 درصد چه قدر است
 
 
-1 +2 # اکبر 1392/09/07 10:44
سلام ضمن عرض خسته نباشی معوقی داشتم به کد شناسایی 1108819978900می توان مشخص نماید مدت چند سال میباشد(چندماه )ومبلغ فوق را مشخص نماید چون در خصوص زمان پردا خت سوال نمایم قطعا ا علام میشود اعتبار نیست از همکاری شما کمال تشکر را دارم ضمنا چنانچه مربوط به واحد شما نمیباشد خواهشمند است به واحدی که مربوط هست ارسال نماید تشکر از زحمات شما[wiki][/wiki ]
 
 
-0 +1 # محسن میری 1392/08/14 10:12
باسلام اینجانب در سال 65 در جبهه مهران مجروح شدم وچندین باربایگان خودمکاتبه نمودم ولی متاسفانه جوابی دریافت نکردم مدت 18 ماه خدمت کردم وکارت معافیت مجروحی به اینجانب دادند لذا خواهشمند است دستور فرمائید اینجانب چکارکنم تابه حق وحقوق خود برسم.
 
 
-0 +3 # خسرو قاسمی 1392/08/13 17:42
با تشکر از گوش شنوا .من خسرو قاسمی قرزند حسین که از تاریخ ۱۳۶۰/۱۲/۱۷ لغایت ۱۷/۱۲/۱۳۶۲ خدمت سربازی را تمامأ عملیاتی بوده و از جبهه های شمال غرب تا جنوب غرب بوده ام برای اخذ کارت ایثار اقدام کردم و متأسفانه فقط مدت ۷ ماه که در گروه ۳۳ توپخانه و در منطقه عین خوش بودم را تأیید و کارت ایثار ۷ ماهه صادر و تحویل دادند .اما مدت ۱۵ ماهی که در لشکر۶۴ ارومیه گردان۸۲۲ شهادت بوده ام محاسبه نشده است . در مکاتبات پستی جواب آمده است که پرونده ها مفقود شده است ؟؟؟؟؟؟ آیا این جواب قانع کننده است پس کارت خدمت و حق مأموریت ها را برای چه به ما دادند . آیا کارت ۷ ماهه که در هیچ جا ارزش ندارد چرا صادر کردند .؟ ما را با این کارت بیشتر بی حرمت کردند . خانواده فکر میکنند من به آنها دروغ گفته ام . اعتبارما زیرسوال رفت .
چرا هیچکس جواب نمی دهد .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من تعداد زیادی عکس هم دارم که موید است.
 
 
-1 +3 # محمد 1392/08/10 14:25
سلام ادرس سازمان امور ایثارگران نزاجا مدیریت جانبازان میخواستم
 
 
-0 +1 # رضا 1392/08/08 15:54
باسلام برابر اخبار وگزارشات به شهدای متاهل بعد از 30سال از تاریخ شهادت به خانواده آنها بازنشستگی تعلق می گیرد تاکنون در موردشهدای مجرد (سربازان)حق بازنشستگی به خانواده آنان (اولیا)تعلق نگرفته وجوابی به انها داده نمی شود.باتوجه به اینکه این عزیزان در زمانی که کشور نیاز داشت تاپای جان ایستادگی کردند وبه جوار حق شتافتند جادارد مسوولین امروز ازحق انان وخانوادهای آنهادفاع کنند تاانان نیزی در غم وشادی شریک باشند.حفظ الله
 
 
+0 # امیر 1392/07/25 22:59
باسلام 4سال است که پرونده ی جانبازی تشکیل داده ام کپی برگه ی اعزام به بیمارستان در سال69 در اختیار دارم اما فاقد مدرک بالینی هستم خواهشمند است برای حل شدن مشکل و رفتن به کمیسیون به من کمک کنید
 
 
-0 +1 # مهناز برکت 1392/07/21 08:08
با سلام
اینجانبه همسر شهید ( درجه دار نیروی زمینی ارتش ) هستم و تاکنون به جز دریافت حقوق از هیچگونه امتیازات ارتش مثل اتکا یا هر امکانات دیگری بهره مند نگردیده ام .
 
 
+0 # ابراهیم آل محمد تقی 1392/07/11 14:19
با سلام ، اینجانب ابراهیم آل محمد تقی از جانبازان جنگ تحمیلی که در آخرین روزهای خدمت سربازی جانباز شده ام و در کمیسیون پزشکی ارتش بیش از 85 درصد و شامل بند ج و در بنیاد شهید از جانبازان بالای 70درصد میباشم و بعد از جانبازی در سال 1366 به استخدام مخابرات درآمدم و درحال حاضر در شرکت مخابرات آذربایجانشرقی 28/5 سال سابقه خدمت رسمی دارم و میخواهم قانون تبصره ماده 6 حالت اشغال در مورد اینجانب اعمال شود و بعد از اقدامات لازم بنیاد شهید اعلام نموده که اگر طالب اعمال این قانون باشی حقوق مستمری من از ارتش قطع خواهد شد ، خواهشمندم در این مورد مرا راهنمایی فرمائید که قانون و تبصره ای وجود دارد که در صورت استفاده از قانون حالت اشتغال منانع از قطع شدن حقوق مستمری من از نیروهای مسلح شود یا نه
 
 
+0 # Guest 1392/07/03 22:43
اصلا فاش نیوز به نظرات توجه میکند یا نه؟؟؟یا فقط تو سایت میزنید؟؟؟؟
*******خواهش دارم فاش نیوز یک مصاحبه با ریس جدید ایثارگران ارتش انجام دهد.و همین سوالات را بپرسد!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!* *************** ***
 
 
+0 # Guest 1392/06/31 18:07
*******خواهش دارم فاش نیوز یک مصاحبه با ریس جدید ایثارگران ارتش انجام دهد.و همین سوالات را بپرسد.********* *********
 
 
+0 # محمد غ 1392/06/26 11:15
برای گرفتن صوابق حضوردرجبهه عدکه پرونده ی منو نگاه کردند گفتنبه لشکر77خراسان مراجعه کردم بعدپروندم وآوردن مسئول دفتر گفت که شما جزو داوطلب ها هستیدچون سرباز باقیمانده بودید به منطقه ی عملیات رفتید .گفتم :بنویسیدکه داوطلب به جبهه رفتم که نگویند وظیفه ات بود حداقل به بچه هایم نشان میدادم که داوطلب به جبهه رفتم. مسئول تأییدیه گفت بخشنامه دایم که کلمه داوطلب ننویسیم. از آن وقت هنوزجوابی برای اینکار ارتش پیدا نکردم وباعث شد دقیق شوم بین کسانی که در ارتش یا بسیج یا سپاه انجام وظیفه نمودند. و متوجه شدم که خیلی ازهمسالان ماکه جبهه نرفتند ویا چند ماه بسیج رفتند خیلی از ما جلوترهستند بعدکه دنبال مدارک مجروح شدنم رفتم .گفتند که مدارک بیمارستان شهدای ماهشهر قبل ازسال 62 بخاطر بمباران از بین رفته است. تازه متوجه شدم که حالاباید برای جبهه بودنم هم حواسم خیلی جمع می بود .شخصی با3 ماه جبهه رفتن آن هم بدون عملیات چنان بادی به غبغب می اندازد که نگو و ...
حال امثال من که سال 59 داوطلب شدم و خبری از بسیج و سپاه نداشتم و در چندین عملیات بزرگ و سرنوشت ساز شرکت و مُثمِرُثَمَر بود.چون شغل اداری ندارم هیچ امتیازی و هیچ ارزشی برایم قائل نیستند
 
 
-2 +1 # Guest 1392/06/19 19:09
خواهش دارم فاش نیوز یک مصاحبه با ریس جدید ایثارگران ارتش انجام دهد.
 
 
-1 +0 # Guest 1392/06/19 19:08
با سلام.سرهنگ جعفری دیگر رییس ایثارگران نیستند.و حتی یگان ها هم صحبت های ایشان را غیر عملی و غیر قابل اجرا میدانند.و اصلا چیزی از صحبت های زیبای ایشان اجرا نمیشه؟
خواهش دارم فاش نیوز یک مصاحبه با ریس جدید ایثارگران ارتش انجام دهد.
 
 
+0 # محی الدین سالکی 1392/06/19 18:35
من ایثارگری هستم دارای 5فرزند تحصیل کرده با درجان فوق لیسانس و همگی با هزینه دولت اما همگی بیکار چون همگان برما اولویت دارند و مارا صاحب هیچ امتیازی نمیدانند در تمامی استخدامیها رد مشوند چارای برای ما بیاندیشید ماهم بودیم و هم هستیم
 
 
+0 # احمد 1392/06/17 16:17
سلام لطفا برای پرداخت بازنشستگی شهدای سربازفکری کنیدزیرا انها هم چشم براهی دارندازکار افتاده چشم براه وسلام
 
 
-1 +3 # رامین 1392/06/16 10:08
باسلام
چرا مابقی باداش بازنشتهگی سال 72برداخت نشده . فقط 1300000بهمابردا خت شده.
با سباس وطول عمر رهبر
 
 
-1 +2 # چانباز گمنام 1392/06/15 15:32
چانباران 10 درصذ ازنظر مسولین جساب نمی شوند افسوس-افسوس از چانبازان 10درصدی حواهش می کنم کانون یا اتحادیه تاسیس کنیم که جق و جقوق پایمال نشود به قوله یک فر ماندار شهر مان شما به جنگ رفتی نمی دانستی جانباز مشوید
 
 
+0 # امیر 1392/06/14 22:57
به کادر ارتش که جانباز حالت اشتغال است و 70 درصد جانبازی دارد برابر اخرین حکم ترفیعاتی که در فیش حقوقی لحاظ شده و به قول خودشان ودستور وبخشنامه تصویبی مجلس محترم که جانبازان حالت اشتغال همانند شاغلین ازهمه امتیزات برخوردار است کارت شناسایی نمیدهد میگویند قانون گفته که بدیم ولی ما زورمان می اید وبدمان می اید که این قانون تصویب شده که 2 درجه با لا تربدیم به شما مگر شما چکار کرده اید 2 روز اسیر شده اید و ترکشی از بیخ گوشتان رد شده حالا درجه شما سروا نی است جطور به شما سرهنگی بدهم من که زورم می اید .... در حالی که قانون مخلس گفته 2درجه با لاتر ولی این اقایان به دستور مجلس ورهبر اعتنایی نداشته و حرف خودشان را میزنند یعنی اگر اینطور باشه کسی که سرهنگ بوده وشهید شده چطور الان تیمساری بهشون دادنه اند مگر چه فرقی می کنند انها حالت اشتغال شدهاند ما هم از کار افتاده کلی هستیم حالت اشتغال چطور برای انها عمل میشود ولی برای شهیدان زنده عمل نمی شودد..به خدا راست می گویم کسی بود که در ارتش خدمت میکرد و معلوم بد ادم خوب و متدینی بود ازان ارتشیهای واقعا اسلامی بود گفت برادر من شما درست میگویید طبق بخشنامه ودستور مقام رهبری از 2درجه بالتر برخوردار هستید ولی اینه از حسودی یک چیزی ازطر خودشان نوشتن که حق شما پایمال شود چونه درجه دار بودید شما را به افسر قبول ندارند وبهانه کرده انمد که شما دوره ندیده اید طبق قانون جانباز حالت اشتغال نیازی به دوره نظامی ندارد ولی این ازخدابیخبرها حق ما را زایع کرده اند مگر کارت شناسایی با اخرین ترفیع نباید بدهند .. خواهشمندم ازمسعولین پیگیری کنید ما جانبازان افتخارمان همین است که قانون حالت اشتغال کاملا اجرا شود وانهاایکه در ارتش حسود هستند و میخواهند با این کار بد بینی ایجاد کنند به حدفشان نرسند ودر پایان ارزوی سلامتی برای رهبر عزیزمان رادارم همچنین کسانیکه تلاش میکنند که شهدا وجانبازان وازادگان که حامی انقلاب ودلسوز مملکت هستند به قشان برسند وسلام
 
 
+0 # Guest 1392/06/11 09:27
متآسفانه هیچ کدام از صحبت های سرهنگ جعفری که دیگه الان مسئول ایثارگران نیستند اجرا نمیشود پیگیری نمایید.ممنون
 
 
+0 # یک جانباز 1392/05/31 13:19
متآسفانه هیچ کدام از صحبت های سرهنگ جعفری که دیگه الان مسئول ایثارگران نیستند اجرا نمیشود پیگیری نمایید.ممنون
 
 
+0 # عیسی ب 1392/05/20 21:43
جهت تاییدیه گرفتن کارت ایثار آیا یگان خدمت مراجعه شد یا ستاد ارتش واقع در تهران مراجعه کنیم
 
 
+0 # محمد زجاجی 1392/04/27 01:08
این جانب در 31.5.91 بند ج شده ام . سرباز وظیفه بودم و دارای پرونده شماره 25 در امور ایثار گران نزاجا می باشم و همه مدارک را ارسال کرده ام .پرونده در سازمان تامین اجتماعی نیرو های مسلح وجود دارد ولی از پرداخت حقوق تا کنون خبری نشده ، خواهشمند است اعلام نمایید چه زمانی این حقوق برقرار میگردد ؟
در ضمن سال 1359 در سومار مجروح شدم
 
 
-0 +1 # آزاده جانباز 35درصد 1392/06/03 10:05
باسلام ار سال 90بند ج ماده 108شدم وپرونده به سازمان تامین اجتماعی رفته هنوز از برقراری حقوق وظیفه خبری نیست خواهشمند است مسئولین محترم اقدامات لازم را معمول دارند .
 
 
-0 +1 # حمید 1392/04/26 12:17
امور اثار گران ارتش یه شماره تلفن درست و حسابی برای پاسخ گویی ندارد که جواب مردم را بدهد این فرماندهی مور ایثار گران ارتش(سرهنگ مجتبی جعفری) روی درب محل کارش نوشته بدون هماهنگی وارد شوید خود نمایی است ایشان خیلی راست میگویند به امور ایثار گرانی خیلی بیشتر از ایشان و امسال ایشان برای این کشور زحمت کشیده اند رسیدگی کنند.
 
 
-0 +1 # فرزند شهید ارتشی 1392/04/24 19:22
با سلام خدمت فاش نیوز یه سوال داشتم که میخواستم ازامور ایثارگران ارتش لطف کنید بپرسید :
چرا به ما فرزندان شهید ارتش در سال 1382 به کل خانواده ما فقط مبلغ یک میلیون ششصد تومان از بابت بازنشستگی پد رشهیدم دادین ولی فرزندان شهید سپاهی هشتادمیلیون تومان میدن؟جای تعجبه که پدرم با درجه سرتیپی این مبلغ به ما دادن!!!! البته من از امور ایثارگران ارتش تبریز پرسیدم که گفتن پدرم در سال 1343 به استخدام ارتش در آمده بود به خاطر همین پول شما میشود یعنی به هر یک از ما چهارصد هزار تومن دادن .خودتان حساب کنید 80میلیون این سال کجا ویک میلیون ششصد سال1382 کجا .
چرا به فرزندان شهید سپاه با ارتش اینقدر فرق گذاشته میشود تورو خدا پیگیری کنید.
 
 
-0 +1 # من جانباز 55درصد هست 1392/04/15 13:46
من وقتی مجروه شده و پای چپم از بالای زانو قطع شد 10000 هزار تومن از ارتش به حقوقم درسال 68 اضاف شد وقتی پیگیری کردم دیدم غرامت قطع پای من ا ز بالای زانو بوده چند روزپیش با موتور سیکلت یه افغانی رو زدم که قاچاقی وارد ایران شده بود قاضی دیه پای شکسته افغانی رو با جراحات دیگر 10000000میلیون تومان تعین کرد
قطع پای من در جبهه ده هزارتومان بوده ولی شکستن پای یک افغانی ده میلیون تومن ههههههه ای خدا به کی بگم خنده داره نه
 
 
+0 # کریم باقری 1392/04/02 09:58
سلام.من کهنه سرباز 715 روزه حضوردرجبهه ها واهل تبریز (آذربایجانشرقی) هستم. آخرین یگانم لشکر88زاهدان بود.کارت ایثارگریم را ازطریق پست تحویل گرفته ام.الان لشکر21حمزه درتبریز مستقر هست. وبرای هرکاری یااستفاده ازهرامتیازقانون ی مثلا(ثبت نام فرزندم دردبیرستان شاهد)برای تاییدفرم ارائه شده ازمدرسه که مراجعه میکنم،میگن بایدبری یگانی که ازآنجاکارت ایثارگری گرفتی تاییدکنه.(یعنی بایدبرم زاهدان،خنده دارنیست؟) خودکارت راکه قبول ندارند هیج،تازه یک فرم میدن که کسی یایگانی جوابگو نیست. لطفا راهنمایی کنید.
تاهشتم تیر مهلت ثبت نام داریم. باتشکر.
شماره کارت ایثارگری 100402038
 
 
+0 # یونس داور بالابگلو 1392/03/28 16:40
سلام جانباز از کار افتاده و حالت اشتغال هستم کمسیون کارافتاده بدون حق و حقوق جانبازی به چه دردم میخورد درصورتیکه تمام همشرایط من از دوحقوق برخوردارهستندمت اسفانه حق من از بین رفته و کمسیون پزشکی بنیاد بدون بررسی هیچ توجه ای به مدارک کمسیون کار افتاده و حالت اشتغال توجهای نیمکنند اگر توجهای بکنند من هم مثل هزارا ن جانبازی به حقوقم میرسیدم پس این همه کمسیون کمسیو ن تشریفاتی است و حقوق جانبازان توسط مسئولین بنیاد سلیقه ای است پس رای کمسیون ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح باید به همه شامل باشد نه اینکه یک بام و دوهواست باشد یکی با همین کاغذ کمسیون تمام مزایای و حق و حقوق بهره مند است ویکی مثل منو بدبخت از تمام مزایا محروم داشته باشم آیا این عدالت و برابری است همشرایط من سالهاست با تمام مزایای حق وحقوق گرفتند و میگیرند چرا مسئولین بنیاد مگر نمی بیندمگر من خانواده ندارم جرا مسئولین فقط برای تعداد کمی مثل من نسبت به حق و حقوق مان بی تفاوت هستند بنده به علت قرضی که دارم شب و روز خواب ندارم چطور مسئولان بنیاد نسبت به حقوقم بی تفاوتباشند به هر کجا فکرتون رسیده نامه نوشتم وحضوری رفتم. به چه کسی باید رجوع کنم چرا که بین جانبازان حالت اشتغال که همتراز من هستند تنها بنده محروم از حق وحقوق تبصره یک جانبازی باشمچرااینقدر فرق باشد دوگانگی تا کی از مسئولین بنیاد و دولتمردان درخواست کمک دارم.ضمنا بنده در سال ۱۳۶۹ به استخدام بنیاد جانبازان در آمدم ودر سال ۱۳۸۰ حالت اشتغال و کارافتاده کلی شدم تا به حال یک ریال به عنوان حقوق جانبازی نگرفتم و نداده اند شاید مسئولین به رحم بیایدبه فکرما ها باشند باز منتظر هستم تا به حقوقم برسم شما را به خدایبزرگ میسپارم
 
 
-0 +1 # فرزند ایثارپر 1392/03/21 23:05
با سلام من فرزند ایثار گر 104 ماه در جبهه حق علیه باطل هستم و فارغ از تحصیل کازشناسی حسابداری ایا میتوانم جایگزین پدرم شوم
 
 
-2 +0 # فرزند ایثارپر 1392/03/21 22:31
سلام پدر من 104 ماه در جبهه در جنوب کشور حق علیه باطل جنگیده و الحمدالله سالم ودر کنار خانواده است ومن فارق از تحصیل کازشناسی حسابداری و بیکار و جویای کار هستم ایا میتوانم جایگزین پدرم شوم یا راهنمایی لازم را بزایم ارسال کنید با تشکز
 
 
-1 +0 # سمیه 1392/02/29 20:22
با سلام وتشکر فراوان من کاراموز وکالت هستم و دوست دارم به جوان 27 ساله ای که در سال 74 در سن 9سالگی بر اثر انفجار مین دریکی از روستاهای شهرستان مهاباد جانباز شده است برای اثبات جانبازی کمک کنم ولی نمی دونم از کجا شروع کنم خواهش می کنم راهنماییهای لازم را به ایمیلم ارسال بفرمایید.با تشکر
 
 
+0 # منصور فیروزی 1392/02/18 10:49
با سلام و خسته نباشید من سرباز سال 65-تا 68 هستم ودر کمیسیون بنیاد دارای 25/درصد هستم ولی بنیاد هیچ امتیاز و یا حقوقی چون کارمند هستم نمی دهند می خواستم ببینم اگر ار طریق ارتش کمیسون بشوم شامل بند ج ان بخشنامه یا هدیه ایثار می شوم یا خی متشکرم
 
 
-0 +1 # محمد اسدی ابوخیلی 1392/01/07 16:55
سر باز وظیفه مشمول جانبازی بند الف 30 درصد ماده 108 که تحت عمل جراحی مجدد ناحیه کمر وضایعه عصب سیاتیک شده ام می توانم درخواست کمسیون ماده 120 نمایم ضمنا کارت ایثار برای بنده صادر شده است منتظرپاسخ شما هستم شماره پرونده 4247 تاریخ کمسیون 26/1/79
 
 
-1 +0 # محمد اسدی ابوخیلی 1392/01/28 10:47
منتظر پاسخ شما هستم با توجه به بازبینی تاکنون پاسخی به ایمیل ارسال نشد
 
 
+0 # محمد اسدی ابوخیلی 1392/06/12 10:36
تاکنون پاسخی به بنده داده نشده منتظر جواب سوالم هستم
 
 
-0 +1 # فرزند ایثارگر 1391/12/29 09:57
سلام برای ما سهمیه کنکور سراسری وتسهیلات چون حذف شهریه در دانشگاههای غیر دولتی وبین المللی وسایر موسسات رافراهم نموده تاما فرزندان این سربازان وظیفه واین کهنه سربازان ازاین مزایا استفاده نماییم ضمنا 6ماه خدمت در جبهه منظور گردد باتشکر
 
 
+0 # فرزند ایثارگر 60 سال 1391/12/29 09:46
آیا امروز که سا ل شکو فایی کشور استودر راه عدالت پیش می رویم جا دارد که از همه سر بازان دفاع مقدس عملا تجلیل شود وبرای همه فرزندان که 30 سال پیش دربدترین شرایط برای حفظ اب وخاک این کشور جان فشانی کرده اند و بیشماری از آنان به شهادت رسیده اند کاری کنیم که میتوانیم چون فردا دیر میشود حداقل کار برای فرزندان آنان این است که تسهیلاتی درمورد سهمیه درکنکور سراسری وحذف پرداخت هزینه دردانشگاه غیر دولتی واز این قبیل مسایل تاحدی میتواند مافرزندان این جان باختگان را خشنود نماید باتشکر دستور بفرمایید هرچه زود تر اقدام نمایند
 
 
-0 +2 # سرباز وظیفه جانباز- 1391/12/22 20:02
باسلام آیابه سربازان جانباز که جقوق ماهانه دریافت میکنند پاداش پایان خدمت تعلق میگیرد یا خیر چون هم دفترچه درمانی دارم هم حقوق میکنم
 
 
+0 # علیرضا 1391/12/10 16:15
باسلام من فرزند خلبان شهید هستم الان 2 ساله که نیروی هوایی ماروکاملا فراموش کرده قبلش هم چندتادونه تن ماهی و.. میدادند؟؟!!!!! که مثل اینکه موردخشم قرارگرفتیم که خبری از مسیولین بی معرفت ایثارگران نیروی هواییی نیست می سپارم این موضوع را به خدا.
 
 
-0 +1 # کلبه مهربانی 1391/12/09 12:32
با سلام اینجا ذکر شده حدااقل حقوق یه میلیون ولی متاسفانه باید بگم حداقلش خیلی کمتره نزدیک شیصت تومان.وبدون تمام مزایای بالا.امیدوارم رسیدگی بیشتری شود.مثل سپاه پاسداران که فوق العاده رسیدگی میکنن.
 
 
-1 +2 # جانباز 32% 1391/11/25 13:39
سلام علیکم
از نظر مالی در مضیقه هستیم همین
 
 
+0 # آزاده اسماعیل غفوری 1391/11/25 13:37
سلام علیکم :
ضمن تقدیر و تشکر از جناب سرهنگ جعفری مسئول امور ایثارگران ارتش

شنیده می شود که برای جانبازان ارتش مزاایایی در نظر گرفته شده است ایا صحت دارد یا نه ؟
 
 
-0 +2 # جانباز 1391/11/22 14:30
سلام.عزیزان جناب سرهنگ جعفری خود هم ازاده هست وهم جانباز و هم سابقه حضور در منطقه.جناب سرهنگ کارت ایثار جز یک برگه اضافی که قسمتی از جیب شما را گرفته سود دیگری دارد.جناب سرهنگ جزئ حقوق دریافتی خود که مرک فوق لیسانس واقعی دارید ریالی بابت حضور در جبهه و جانبازی به شما تعلق میگیرد.جناب سرهنگ اگر در اتاق بسته و یا باز باشد چه سودی دارد.این جناب سرهنگ انسان بزرگی است که گویند در اسارت زمان تبادل همرزم پیرش که بهانه امدن به ایران را گرفته و نوبتش نبوده ایشان ایثار میکنه وان نفر را بجای خود به ایران میفرستد ایشان انسان بزرگیست. اما این قوانین نوشته شده و ایشان انها را اجرا میکند کاش ایشان یک قانون گذار بود.الان بنده خدا خود هم به حقش نمیرسد
 
 
-1 +2 # Guest 1391/11/14 20:44
بنده. 23ماه جبهه دارای کارت ایثاردچار بیماریهای اعصاب ناشی از بمبهای دشمن وتوپخانه خودی شده زندگی ام نابودشده وباندازه یه معلم یاکارگر فصلی هم نزد دولت عدالت محور ارزش نداشته تاشامل سهام عدالت بشیم و تا شب جون میکنم چون اعصابم خرابه چندین شغل عوض کرده ام وموفق نبودم حتی بازنشتگی هم ندارم بیمه ندارم سهام ندارم یه روزسرکار نرم مریض باشم واویلا..آیا عدالته این؟.آیا من وامثال من ایرانی نیستنداگر هم بخوان لایحه ای را ارایه بدن کلمه معسرو کنارش میزنن که نه تنها عزت به اینا نمیده بلکه برعکس... انواع واقسام مالیات رو هم میدهیم.چرا باید تبعیض قائل بود؟چراماازفرام وش شدگانیم؟آخرش هم میلیونها تومن میدن ازبیت المال به کارمنداپایان کار که .......اینم میشه با حذقش خدمات عمومی داد..علیپور
 
 
-3 +1 # ح نیکفرجام 1391/11/11 13:04
سلام با تشکر اززحمات شما ولی با خودم فکر میکردم اون موقع که میخواستم از سهمیه جبهه برای دانشگا ه استفاده کنم چون از طریق ارتش رفته بودم امکانش نبود حداقل حالا که نزدیک بازنشستگی ما هست اگر قانونی باشد که به ازای هر ماه جبهه دو ماه محاسبه کنن حداقل برای ما که اعصاب درستی نداریم یه جورایی خدمت به خلق خدا باشد . البته در ماده 27 طر ح جامع لحاظ شده ولی خواهشا پیگیری شود بلکه به نتیجه برسد .
 
 
-0 +6 # کمال مسن آبادی 1391/11/09 15:34
خواهشن به خانواده های ارتش و ایثارگر بیشتر رسیدگی شود.متشکدم
 
 
-3 +1 # عباس مداح 1391/11/08 00:14
راستی شب بخیر
 
 
-2 +0 # ن س 1391/11/04 22:37
اینجان ن مدت 25 ماه در خط مقدم خدمت کرده ام ارتش 26 درصد بنیاد20 درصد از هیچکجا ه حقوق نمی دهند جانباز باید تکدی گری کند شماره پرونده 3075 میباشد برسیکنید دل زن وفرزندانم راشاد کنید این عدالت است به چکس شکایت کنم
 
 
-1 +2 # جانباز20 1391/11/10 23:36
چر اجواب نمی دهید
 
 
-1 +2 # جانباز20 1391/11/10 23:37
من جانباز با 7 نفر چکار بکنم لطفا پرونده ایثارگران را برسی کنید تا حق زن وبچه ها گم نشود
 
 
+0 # عبدالمجید جهانبین 1391/11/03 15:34
سلام
احتراما :اینجانب عبدالمجید جهان بین با کد ملی4231341613وک دکامپیوتری 1702015937که در تاریخ 19/09/1362به گروه 44توپخانه گردان 302اصفهان اعزام ،ودر تاریخ 13/07/1363در منطقه سومار بر اثر موج انفجار مجروح گردیدم ،کارت ایثار صادر نگردیده مستدعیست نسبت به صدور کارت ایثار اقدامات لازم را عنایت فرماید
 
 
+0 # مشعوف 1391/11/02 00:20
سلام علیکم
پدر اینجانب در مورخه 18مرداد 62 در مهران شهید شده و به عنوان شهید تشییع چنازه شده و بعد از 5 ماه اطلاع پیدا کردن شهید نبوده و من و برادرم و مادرم با هزار بدبختی تا کنون بدون سایه پدرم زندگی کردیم و شما سردار نسبت به صحت گفتارتان ممنونم
 
 
-1 +2 # رزمنده گمنام 1391/10/29 22:31
با سلام واحترام
چه کسی باید پاسخگو باشد که فرمانده ای ( سرهنگ موحدی فرمانده گردان 372کاتیو شا گروه 33 توپخانه )کوتاهی میکند وصورت سانحه برای افراد کادر زیر دستش در پرونده نمی گذارد وحالا که بنده بر اثر استشمام گاز خردل در منطقه عملیاتی سومار67/4/31 در عملیات مرصاد شیمیایی شدم با وجود داشتن مدارک پزشکی زمان سانحه بخاطر کوتاهی دیگران نباید درصد جانبازی بگیرم ؟ وجواب دهند در پرونده شماهیچ مدرکی نیست ؟
 
 
+0 # محمد حسن پویایی 1392/07/15 14:31
لطفا رسیدگی شود
 
 
+0 # محمد حسن پویایی 1392/07/18 10:04
لطفا با توجه به نگارش 1391/10/22 به نام رزمنده گمنام پاسخ را بدهید .
 
 
-2 +1 # امیر علی 1391/10/27 20:19
با سلام چرا به ایثارگران زیر 25%بیمه تامین اجتماعی نیروهای مصلح تعلق نمیگیرد؟سریع جواب!!!
 
 
+0 # فرزندایثارگر 57ساله 1391/10/23 17:21
سلام سهمیه درکنکور سراسری را برای همه افرادی که دارای کارت ایثار دارندمهیا نموده وهمه فرزندان انان بتوانند از این سهمیه استفاده نمایند باتشکر
 
 
+0 # Guest 1391/10/16 15:57
با سلام و احترام
امیر سرتیپ عباس دهگانی در مصاحبه ای گفتند کارت ایثار دارای مزیتهایی برای این افراد است که از جمله می توان به جلو انداختن پرونده آنها در محاکم قضائی و نیز تسهیل در نقل و انتقال فرزندان دانشجوی آنها در دانشگاهها اشاره کرد.
برای انتقال فرزند دانشجویم به «امور ایثارگران» «وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی» مراجعه نمودم. از بخشنامه/ دستور العمل مربوط اظهار بی اطلاعی کرده و ترتیب اثر ندادند.خواهشمند است مزایای مربوط طی مصوبه ای به آنان داده شود و به ذی نفعان(دارندگان کارت ایثار)نیز اطلاع رسانی شود.
 
 
+0 # رضایی 1391/10/16 00:52
باسلام وخسته نباشید تصمیم گرفتم دیگه به کسی نامه ندم ولی ذکر خییر شما و نوشته های بالا وبذیرش رزمندگان وجانبازان بدون هماهنگی هرچند امیدم وتوکلم تا الان خدا بوده وهست ولی بشما سرهنگ جعفری بزرگوار امیدوار شدم از رزمندگان زمان جنگی ودردها را میدانی که جای امیدواریست من جانباز ورزمنده 8 سال دفاع مقدسم که نیروی قراردادی بودم وجوان بودم عشق جبهه رفتن کار وزن را ول کردم حتی حقوق 3-4 ماه اخر را نگرفتم ورفتمتا اینکه بچه ها بزر گ شدند الان بسرم 30 و29 سال دارند بعلت مجروحیت ومشکل اعصاب وروان وموجگرفتگی نتوانستم به کار ادامه دهم ونانخور عیال شدیم فرزندانم موقع بهم میریزم با چاقو و هرچه دم دستم باشد مجروح وکارشان به بیمارستان میکشد که دیگه تحملشان تمام شده چند بار به بلیس 110 زنگ زدهاند مادرشان نگذاشته ودعوا کرده بعد هم گریه منو اینکه رعایتم کنند مریضم من لیاقت شهادت نداشتم الان نه خونه دارم نه حقوق و3 فرزند بیکار سال 90 و89 سکته کردم همسرم 1-2 کاغذ باره بیداکرد برد سباه برایم فقط 20 ماه جبهه زدند در فروردین 91 بعد از دو سال دوندگی کمیسیون علوم بزشکی 70% از کار افتاده کلی وبهزیستی معلول جسمی حرکتی وکمیسیون سباه شمیایی وترکش مرا احراز کردند که حتی دفترچه حقوقی اونموقع عضو سباه بودم را دارم با هزار منت والتماس وگریه وزاری همسرم که حتی بخاطر کتک زدنشان ازم جدا شده بود ولی چون کسی را نداشتم و دل رحیمش و خدای ارحم الراحمین در امامزاده نشته بودم وگریه میکردم باورم نمیشد که دیدم اونهم گریه میکند ومرا به خا نه برد چندین بار مجروح شده وبخیه خورده است وفرزندان بلاخره کمیسیون بدوی سباه برونده تشکیل دادند وفرستادن کمیسیون الهی شکر هنوز ترکش در بدنمان بود که احراز شد ولی شیمیایی مرا که کمیسیون بدوی تاییدکرده بودند در عالی مردود شد من ریه ا م براز تاول هست که میگفتند اسم الرزی هست الان میگن شمیایی هست در عملیات والفجر 8 فاو که فبول نکردند واعصاب وروان که میگن هم زمان باشه من بعد از 30 25-سال با شرمندگی وعذاب مجبور شدم بخاطر فشار زندگی وتوقعات فرزندانم راضی شدم من ندارم حتی برایشان خواستگاری برم مستاجر ماهی 90000 هزار تومان چه کسی به ادم خونه میده طبقه بنجم بدون اسانسور که 4-5 سال بچه ها کولم میکنن مبرن بالا بول ندارم خونه عوض کنم سقفش موقع بارندگی ریخت که سر بسرم 29-30 بخیه خورد بیایید وضع مراببینید اگر دروغ بود این سالها نخواستم الان هم ندهید ولی بزرگوار شما که درد ما را میدانید چرا فقط ترکش را قبول کردند وبرونده اعصاب وروان وشیمیایی مرا قبول نکردند میگن دولت گفته از 60 نفر استان شما 10-12 نفر تایید کنیم بودجه نداریم اعتراض بگذارید شبها از صدای گوش خواب ندارم با خودم حرف میزنم وبعضی مواقع فراموشی میگیرم ضمنا در بایم بلاتین هست برای درصد نامه فرستادن بنیاد جانبازان مگر خود سباه در صد نمیده مگر ترکش چند در صد میدهند لطفا ادرسدفترتان رابدهید تا برونده همسرم را بیاورم خدمتتان شما که می گویید کسی که ترکش دارد اعصاب وروان قبول میشه وعملیلت والفجر بعلت موج بالای انفجار زیاد دشمن واستفاده ار بمب شمیایی اونهم قبول چرا برای در صد 3 سال دارم میدوم ب3 تا لیسانس بیکار بدون حقوق وخونه من حق مسکن مهر هم ندارم در حالیکه بستگانم خونه دارن اسمشان درامده ولی من دو بار ثبت نام کردم وخبری نشده ترا خدا شما برایم کاری کنید ترا به این اربعین حسشینی غیر از ریه شمیایی مشکل قلب دوبار سکته استفاده از دارو و دیسک که بعلت ریه وقلب نمی توانم عمل کنم ممنون سباسگزارم ترا خدا ادرس بدین بیام تهران خدمتتان من شاید بنا به گفته دکترا تا 6 ماه دیگه زنده نباشم بذارید در خانه خودم بمیرم خدا طول عمر باعزت به شما که حامی جانبازا ن ورزمندگان ودرد اشنای مایید کاش همه چی در دست شما بود وکسانی که خادمان واقعی مملکت هستند هرچند کسی ما را مجبور نکرد وخودمان با عشق رفتیم کاری کنید تا دیگران ونسلهای بعد از ما هم باعشق از مملکتشان دفاع کنندببخشید وقتان را گرفتم ضمنا دکترای کمیسیون عالی را درد اشنای رزمندگان بفرستید که اگر ما نبودیم بست ومقام ومیزی نبود تا اینها باشند سرهنگ جعفری بزرگوار جوابم را لطفا بدهید وراهنمایی کنیدبازم ممنون خدا یارتان
 
 
-0 +2 # گمنام 1391/10/15 22:19
متاسفیم گفتن ودرد دل کردن چه فایده ای دارد چون کسی بفکر جانباز نیست جانباز ارتش نسبت به جانباز بنیاد تفاوت دارد وکسی ترتیب اثر نمی دهد چه بهتر که پیشنهاد ی نداشته باشیم خدا حافظ مگر این فرق را خداوند کریم وآ قامان آقا امام زمان درست کند . جانم فدای رهبر
 
 
+0 # نازی 1391/10/15 00:01
ایا در مدارس غیر از 30 هزار تومان بیشتر برای ایثارگران تعلق مگیرد
 
 
-0 +3 # احمد رضا رحیمی 1391/10/14 23:50
با سلام ، خدا قوت دهد. بنده هم سؤالم این است، کارتهای ایثار که به سربازانی که سابقه حضور جبهه رادارند، داده اند،به چه کاری میآ ید؟
آیا امکان دارد به ازای ماههای حضور در جبهه درصد جانبازی داده شود،مثلا" اگر کسی بیست(20) ماه سابقه حضور در جبهه دارد، بیست(20) درصد جانبازی برایش در نظر گرفته شود؟ البته اگر بنیاد شهیدوامور ایثارگران قبول کنند. چون جانبازان عزیز با هر درصد جانبازی که دارند از پرداخت وجه برای خرید خدمت سربازی جهت افزایش مدت بیمه خود معاف هستندواز پرداخت حق بیمه ومالیات نیز معاف هستند، الحمدا... با تشکر فراوان .
 
 
-0 +2 # جانباز-35درصدجهانگیر 1391/10/13 22:58
باسلام -باوجود35درصدجا نبازی چراجزع بند الف قرارگرفته ام لطفا پا سخ دهید.
 
 
-0 +1 # میلاد 1391/10/12 19:06
سلام واقعا این حق خیلی ها نیست که باهاشون با بی انصافی برخورد کرد چه اونی که 1ماه ثابقه داره یا اونی که 8سال ثابقه داره باید یکسان برخورد کرد..اونی که واسه دفاع از همه اونایی که الان به جاهای بلند مرتبه رسیدن حقش با اونی که هیچ شخصیت مهمی نیست فرقی نمیکنه..بدون شک گفته های زیادی دارم لطفآ جوری برخورد کنید که من فرزند ایثارگر بتونم راه پدرم رو ادامه بدم%
 
 
-0 +7 # دانشی 1391/10/10 11:31
سلام
برای دارندگان کارت ایثار چکار کرده اید؟
آنها که در جبهه بودند هیچ حق وحقوقی شامل آن عزیزان نمیشه ؟
پس این کارتها بگذاریم در کوزه آبش رابخوریم.
عجب قدردانی خوبی کردید....
کارتی که هیچ مزایای مادی نداره میخواهیم چکار. جنابان حافظ حق رزمندگان رابه یدک میکشید .دستتون دردنکنه .دست مریزاد واقعا که....
 
 
-0 +1 # رزمنده 1391/10/08 19:00
باسلام وخسته نباشید
درمرحله ی دوم عملیات مسلم ابن عقیل به بازوی سمت راستم ترکش خمپاره ی 60اصابت نموده والان ترکش دربازویم موجود میباشد.امامدرک بالینی نداشتم.جوابی که گرفتم ازبیمار ستان576م_شیرازب ه امورایثارگران تی55بازگشت به شماره ی25/251/1962 2/5/89
بدینوسیله یادشده ی بالا توسط متخصص جراحی این بیمارستان موردمعاینه قرارگرفته است که وجود فلزدربازوی نام برده تاییدگردیده است.مراتب جهت هرگونه اقدام لازم ارسال میگردد.اما برای اینجانب هیچ اقدامی صورت نگرفت
 
 
+0 # عبداله آق ارکاکلی 1391/10/06 09:43
سلام پدربنده جانباز25درصدارت ش بندالف و10درصدبنیاداست وخودبنده فارغ التحصیل رشته ی فوریت های پزشکی وزارت بهداشت هستم آیابرای گذراندن دوره ی سربازی به صورت پیام آوران بهداشت معرفی نامه به نظام وظیفه میدهید.
 
 
-1 +4 # علی فیضی زاده 1391/10/04 13:40
باسلام و احترام وضمن تقدیر وتشکر از جناب سردارجعفری بخاطر سعه صدر ایشان به استحضار می رساند اینجانب آزاده جانباز علی فیضی زاده با شماره پرونده 4020در سازمان با 35درصد جانبازی مشمول دریافت حقوق وظیفه گردیده ام متاسفانه از 25دی 90تابحال نزدیک به یکسال حقوقی برقرار نگردیده است خواهشمند است دستور رسیدگی صادر فرمائید.
 
 
-0 +2 # ولی اله جمشییدوند 1391/10/02 10:00
باسلام وباآرزوی توفیق برای همه خدمتگزارن مخلص به نظام مقدس
لطفا بفرمائید این مطالبات آزادگان چه موقع پرداخت خواهد شد چراتاخودآزاده درقید حیات است پرداخت نمی شود چون اکثر آزادگان به مرور
زمان بامشکلات بیشتری مواجه هستند چراحقوق معوقه راپرداخت نمی کنند چرابعد ازچندسال حقوق دوران اسارت پرداخت نشدمگردوسال پیش که تصویب شد دولت اول فکربودجه راکرده بودکه آن رابه تصویب رساند حالا
این پولها کجا می رودکه پرداخت نشده . اگروجدان رامحکمه قراردهیم بعداز
22سال حق آزادگان خوردن ندارد چون مظلوم ترین دراین جامعه می باشند
 
 
-0 +2 # Guest 1391/10/01 22:03
با عرض سلام:
اگراین کارت ایثارگری برای سربازان دوران دفاع مقدس برای کارمندان و گارگران تاثیری ندارد .پس به جه درد میخورد.و به چه علت فراخوان شد .در شرکت مخابرات استان تهران حتی یک گروه تشویقی سربازان گرفته شد و فقط شامل داوطلبین جبهه میشود.
 
 
+0 # محمدرسول 1391/10/01 18:49
پاداش تمام خدمتی که درجبهه کردم باجمله که روی درنوشته ای بدون هماهنگی وارد شوید گرفتم .پایدارباشی سردار....
 
 
-0 +2 # یاحق 1391/10/01 00:04
لفظ رزمنده داوطلب و غیر داوطلب زیبنده افراد رشید وشجاعی نیست که در مقابل دشمن دوشادوش هم می جنگیدند. گلوله که می آمد تبعیض قائل نمیشد.که حالا قانونگذاران ما رزمندگان راازهم جدا میکنند وداوطلب وغیر داوطلب میشمارند. انتظار میرود از مسئولین محترم ذیربط که با تدوین قانونی شایسته همه رزمندگان دفاع مقدس این فاصله ها را بردارند . انشاالله
 
 
-1 +0 # Guest 1391/09/29 22:54
سلام.خسته نباشید.
پرسنل وظیفه ایثارگر که کارت ایثارشان را دریافت نکرداند برای پیگیری به کجا باید مراجعه کنند؟
 
 
+0 # محمد بیات 1391/09/27 23:19
با سلام
اینجانب محمد بیات هستم که از تاریخ 64/11/18 الی 67/03/18 به عنوان نیروی قدسی 20-19 که اکنون گردان 757 پیاده لشگر 30 گرگان نام گرفته در خط مقدم جنگ به عنوان آر. پی . جی زن حضور داشتم که دچار انفجار و شیمیایی شده ام که آثار آن عبارتند از : 1- از ریه ام خلط چرکی می آید. 2- پوستم دچار خارش شده ، تاول میزند ، زخم میشود و آب زرد رنگی از آن خارج میشود . 3- چشم هایم در برابر نور، باد و بوی غذا حساس است و دچار سوزش میشود . در منطقه سورکوه درگیر شدیم که بنده چند تا آر. پی . جی زدم که گوشهایم از آن زمان سوت میکشد. به لشگر 30 گرگان مراجعه کردم طی شماره"1962/11/ا نفرادی" برایم صورت صانحه داده اند و در بیمارستان 505 طی شماره"4-9422-13 30" 15 درصد برای ریه ام داده و بیمارستان 504 طی شماره"10-06-950 " 5 درصد برای چشمم داده وبیمارستان 503 طی شماره"94422/47" 15 درصد برای پوستم داده و اداره امور ایثارگران نزاجا طی شماره"280320"، به تاریخ 84/07/27 به شورای عالی پزشکی ارجاع داده اند هر وقت مراجعه کردم تا امروز نتیجه ای نگرفتم نمیدانم 35 درصد بنده کجا رفته است .بنده دارای 4 عائله هستم و محل درآمدی نیز ندارم حتی دفترچه درمان نیز به من داده نشده است . به امور ایثارگران زنجان مراجعه میکنم می گویند تو را جانباز نشناخته اند ، نمیدانم جانباز چه نشانی باید داشته باشد تا آقایان بشناسند ،استدعا دارم بنده را راهنمایی نمایید .
 
 
-1 +2 # صابرباقری 1391/09/19 12:52
با سلام من بتازکی کارت ایثار بدلیل 14 ماه خدمت در منطقه کرفته ام و برای نام نویسی یکی از فرزندانم دردانشکاه سربسری خواستم از مزایای این کارت استفاده کنم ولی از من یک کد 12 رقمی ایثار کری خواستند که این کد در کارت ایثار من نبود فقط دو شماره یکی شماره کارت و دیکری شماره شناسایی داره با توجه به اینکه من خودم در خارج از ایران هستم جکار باید بکنم ا متشکرم
 
 
-0 +1 # Guest 1391/09/18 21:39
بسمه تعالی
سلام علیکم
باصلوات برمحمد وآل محمد اینجانب فضل ا...سلطانی با کد کارگزینی0561089 68از جمیع ایثارگران هشت سال دفلع مقدس میباشم که فرزندم مدت چهار سال در اداره اوقاف مشغول انجام وظیفه می باشد اما تا امروزاستخدام ویا قردادی باوی نبسته اند لذا بنده تا امروز هیچ چیزی برای خود ودیگر فرزندانم نخواسته ام اما امروز شما عزیزان می خواهم در صورت صلاحدید نامه ای به سازمان اوقاف استان زده تا شاید فرزن اینجانب استخدام گردد./باتشکر
 
 
-0 +4 # حسن وکیلی 1391/09/15 20:27
باسلام.اینجانب درامورایثارگران دارای5درصدجانبا زی میباشم.ایامیتوا نم به این درصداعتراض ذاشته باشم
 
 
+0 # محمدرضا مستانه سلجوق 1391/09/13 22:28
جواب کمسیون را لطفا ارسال کنید چند سال باید رفت و امد کنیم من چند ین مجروحیت داشته ام فقط 1 مرحله مدارک را قبول کردین در صورتی که بسیجی را قبول ولی ارتش هنوز کمسیون 120 ارسال نشده است جناب اقای سر هنک جعفری خود شما در جریان هستید لطفا کمک کنید به سربازان که در خط مقدم بودن و در عملیاتهای با 70 80 هزار شهید و مجروح شاهد بودن و در بابان ما جز شرمندگی در قبال شهدا جیزی نداریم نیروهای حاج عباس نبی زاده هستم ومن الله توفیق
 
 
-0 +1 # جعفر 1391/09/12 13:37
با سلام ، به نظر جنابعالی فردی که در زمان جنک 28 ماه خدمت (دو سال حضور در مناطق جنگی ) نموده با کسی که با پرداخت مبلغ 5.000.000 ریال خدمت خود را خریده ، برابر است . آیا موقع آن نرسیده فکری هم برای ایثارگران غیر داوطلب داشته باشید؟
 
 
-1 +2 # بی نشان 1391/09/04 21:55
سلام سردار چرا در استخدامیها از جانبازان بالای 25درصد بنیاد شهید اقبول میکنند ولی بلای 25 درصد ارتش قبئل نمیکنند؟ خواهشمند هستم پاسخ دهید. با تشکر فراوان
 
 
-0 +3 # Guest 1391/09/03 11:33
بنده 22ماه جبهه دارم وسربازنیروی زمینی بوده ام چرا کارت ایثارهیچگونه امتیازی برای ما کارمندان ندارد ان موقع هیچ نمی گفتند رزمنده داوطلب یا غیرداوطلب همه رزمنده بوده اند وبه مملکت خدمت می کردند آیا رعب و وحشت وآسیبهای روحی وروانی وجنگیدن درکنار توپ وتانک وگلوله وزیر بمباران میگهای عراقی 22ماه خدمت کردن هیچ امتیازی نباید داشته باشد
 
 
+0 # یا علی 1391/10/30 01:09
آیا موقع آن نرسیده فکری هم برای ایثارگران غیر داوطلب داشته باشید؟
آیا موقع آن نرسیده فکری هم برای ایثارگران غیر داوطلب داشته باشید؟
آیا موقع آن نرسیده فکری هم برای ایثارگران غیر داوطلب داشته باشید؟
آیا موقع آن نرسیده فکری هم برای ایثارگران غیر داوطلب داشته باشید؟
 
 
+0 # علیرضا رحیمی 1391/08/29 23:00
با سلام من هم جانبازم در همه حال بگو خدا هر چه صلاح من است همان شود اگر توان مالی اجازه میداد به همه جانبازان ایران یک هدیه میدادم دست همه شما را میبوسم و مرا دعا نمایید
 
 
-0 +5 # علیرضاعیسی زاده 1391/08/27 12:44
باسلام اینجانب فرزندارشدشهیدمح مودعیسی زاده جمعیتی 40مختصرا عرض کنم پدرم 111ماه جبهه داردیکسال اسارت بدست ضدانقلابیون سال 59باستحضارمیرسا ندپاداش اسارت نگرفتیم -پاداش بازنشستگی نگرفتیم کمترازحدنصاب بازنشستگان به شهدای قبل سال 79ارزشی قائل نشدید-درصدورحکم حقوقی همسرشهیدبابنابه تناسب ایثارگری شهیدجبهه اسارت وجانبازی بااحتساب مدرک تحصیلی بالاترحقوق صادرشوداحتساب نشده -وایابه حضوردرجبهه حق ایثارمیدهید یانه ابهاماتی است که جوابش شفاف نیست ازسوی ارتش درسایرارگانهای نظامی وکشوری شفاف وترتیب اثرداده شده بجزارتش
 
 
+0 # علیرضاعیسی زاده 1391/12/02 00:20
درخواست پیگیری تقاضانامه
 
 
+0 # سعیده حسینوند 1391/08/16 22:00
باسلام فرزندجانباز 30درصد اعصاب وروان وشیمیایی هستم با 14 سال خدمت بعداز 12 جلسه الکتروشوک بیماری پدرم غیر قابل بهبودی تشخیص داده شد و بازنشسته اجباری گردید درسالهای 67و 68 یادم هست که هنوز حقوق ایشان برقرار نشده بود ودر بدترین شرایط روانی بود سوال من از مسولین این است کسی که دچار آسیب های روانی در اثر انفجار راکت وشیمیایی میشود باید از دریافت بیشتر مزایا محروم شودایکاش همه جانبازان به حقوق واقعی خود میرسیدند
 
 
-1 +3 # ازاده اردوگاه 14 1391/08/10 21:15
جناب سرهنگ جعفری باسلام حقوق مستمریاینجانب از سال 89برقرار گردیده ودران زمان اعلام نمودند که از ابتدای ازادی بعنوان معوقه واریز می گردد که حق هر ازاده ای می باشد کسانی که اوایل اطلاع داشتند وبه کمیسون رفتند ومستمری انان برقرارشده پرداخت گردید لذا خواهشمند حقوق این زجر کشده های انقالب وخاک پاک ایران اقدامی صورت پذیرد
 
 
-0 +2 # سعیدی 1391/08/07 11:20
من تشکر می کنم از همه عزیزانی که در را خدمت به مردم قدم بر می دارند و نیت خیری داند خداوند اجرشان را بدهد
 
 
-2 +5 # محمد تقی جلالی 1391/07/28 21:04
سلام به تمام زحمتکشان این سایت
بنده دو بار از مشکلات جانبازیم جهت راهنمایی خواستم اما کلا پاسخی از طرف ایثارگران داده نشد
خدا دکریم است نوبه ما هم می رسد
با تشکر جلالی
 
 
-0 +3 # جانباز 1391/07/27 10:10
دمت گرم جناب سرهنگ بدون هماهنگی اجازه ورود دادید وبه مراجعین غذا هم داده میشه ک-_____________ اش ایشان رئیس بنیاد کشور بشه
 
 
-0 +3 # رمضانعلی م 1391/07/26 11:02
به نام خدا . باسلام لطفا بفرمائید 20درصد جانبازی ارتش هیچ حقوق مزایائی ندارد پس چرا وقت این همه افراد گرفته میشود بعد از این همه هزینه های جانبی از سهرستان اسیر تهران مشوند بهتر نیست همه درصد های زیر 25 درصد حذف شوند . متشکرم
 
 
+0 # محمد حسن یاوری 1391/07/15 09:58
اینجانب بعدازرنج فراوان از مجروحیت اعصاب وروان که درمورخه 5/5/64درمنطقه عملیاتی اشنویه مجروح ودربیمارستان 501ارتش بستری باشماره1 -01-905/9-9-5-6 4 هیچگونه خدماتی ازتاریخ فوق نگرفته فقط درخواست کارت ایثارگری نموده بشماره درخواست که توسط پست پیشتازنموده ام2682300001111 6255085 درمورخه 30/09/1390 کلیه مدارک لازم راارسال کردم .ارزوی جواب دارم.نام محمد حسن یاوری فرزند نصرت الله شماره شناسنامه 48متولد 01/09/1345دارای شماره ملی 1219690562 ضمنا دارای کارت پایان خدمت بشماره دفتراساس 798 شماره دفترتفضیلی480 میباشم از شما خادم ملت میخواهم که اقدام نمایید .
 
 
-0 +4 # جعفررهبرشندی 1391/07/05 22:24
ایاایثارگرانی که وسیله نقلیه عمومی دارند از دادن مالیات معاف هستند.
 
 
-1 +2 # محمد 1391/06/19 13:26
با سلام وتشکر از مسئولین سایت در اینجا می خواستم از جناب سرهنگ محمود اکبری که درمعاونت احتیاط نزاجا مسئولصدور کارت ایثار و تاییدیه جبهه هستند تشکر کنم.
 
 
-0 +6 # سید مصطفی 1391/05/27 01:10
با عرض سلام وادب احتراما سردار عزیز از بی توجی شما عزیزان نسبت به ما که در جبه های حق علیه با طل جنگیدیم و امروز در مرز 52 سالگی بدون هر گونه امکانات زندگی هستم گلایه دارم درس و مدرسه را برای دفاع از ملت و کشورم رها کردم و امروز به عنوان اینکه فقط یک سرباز ارتش بوده و شهید یا زخمی یا اسیر نشده ام حتی کوچکترین اهمیتی برای دوران خدمت دهیم در جبهه مورد تشویق قرار نگرفته ام حداقل کاری که میتوانستید برایمان انجام دهید یک سر پناه کوچک بود و یا لااقل یک شغل ویا ......اما چی نسیبمان شده است فقط یک کارت ایثارگری بدون هیچ امتیازی من در مرز 53 سالگی هستم بدون هیچ چشم داشتی فرزندم معاف خواهد بود اما انتظار دیگری از شما بزرگان داشتم و تا به حال چشم به راه بودم تا کی لااقل یک وام خرید خانه ویا...
 
 
-0 +6 # شهرام پورمحمد 1391/05/14 18:48
باسلام خدمت سرهنگ و تمام جانباززان و ازاده گان ازهر تیپی یگانی .جناب سرهنگ بنده فرزند جانباز 35درصد بند ج ارتش هستم که سال گذشته قرار شد براش حقوق هم بزنند حکم حقوقیشو هم صادر کردین ولی ما چیزی ندیدیم پس اگه قانون برای همه هست اگه هم نه چی داریم بیگم دسته شما هاست ولی به خدا انصاف نیست خانواده یه جانباز به نون شبشون مهتاجباشه ولی اون حقوقی که حقشه بهش ندن تو را به خدا کاری کنید
 
 
-3 +6 # خانواده شهید حیدری 1391/05/07 16:27
با سلام خدمت جناب سرهنگ جعفری و همه همرزمان و همکاران همسر شهیدم چترباز تیپ 23 نوهد ( شهید حیدری)
بعد سالها که به ایثار گران ارتش رفتم و درب باز و پذیرای همه خانواده ها را بدون هماهنگی قبلی از طرف جناب سرهنگ جعفری دیدم به روح بزرگ و همت والای این مرد در گام بر داشتن جهت رفع مشکلات خانواده های ایثارگران پی بردم و تقریبا برایم طی این سی و دو سال بی سابقه بود که بدون هماهنگی قبلی مسئولی پذیرای ما خانواده شهدا شود و الحق که به اندازه بضاعت اندک اجرایی تمام سعی خود را برای در خواست های بنده به نحو احسنت اجرا نمودند
بنده هم نهایت تشکر خود را از این رئیس مخدوم خانواده ها به جا میاورم
با سپاس از جناب سرهنگ جعفری ( همسر شهید حیدری)
 
 
-0 +4 # جانباز30% 1391/05/07 12:20
با سلام
درد دلی با همسنگرانم و مسئولین محترم
دوستان باور بفرمایید خدمات ما از خدمات مددجویان کمیته امداد حضرت امام هم کمتر است و دلایل ذیل جهت اثبات این ادعاست

1-بر اساس قانون اساسی هر ایرانی از طرف دولت باید مسکنی الزاما به ایشان تحویل شود که این حق با حقوق جانبازی ممزوج شده و حق جانبازی محسوب نمی گردد
2-افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خدمات مطلوبتری دریافت می کنند
3-مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در بحث خودکفایی تا آخرین مرحله منفک شدن از نظر مالی بحدی تامین می شوند که دیگر نیازی به نهادهای حمایتی نداشته باشند
4کارکنان بانکها و نخبگان علمی وامهای بیشتری جهت تامین مسکن دریافت میکنند و این وامها و تسهیلات برای کارکنان بانکها بارها تکرار میشود و تبدیل به احسن می گردد.
5-سود وام پرداختی به گروه بند 5همان سود4%است که به جانبازان پرداخت میشود
6-وام پرداختی به جانبازان پاسخگوی مسکن آنان نبوده وبیش از 60%این گروه چون بجز وام دریافتی پول دیگری را ندارند تا یک مسکن واقعی دریافت کنند ؛بصورت صوری و با تنظیم قولنامه با دوستان و وابستگان با دها مشکلات عدیده دیگر جهت تضمین ضمانت وام اقدام به این کار نموده که در نهایت صاحب مسکنی نخواهند شد
7-نگاه نهادهای حمایتی نگاهی با تکریم تر بوده و نگاه بنیاد به مقوله شهادت و جانبازی نگاه خوبی نبوده و نخواهد بود
گرچه نگاه جامعه این است که خانواده معظم شاهد و جانبازان هیچ کمبودی ندارند و از هر حیث تامین هستند اما باید گفت خدمات بنیاد همانند خدمات عادی است که کلیه افراد جامعه از آن بهره مند می گردند و اگر حقوق به جانبازی و یا خانواده شهیدی پرداخت میشود همانند افراد عادی است که به سبب فوت و یا تصادف بعنوان دیه به آین گروه مظلوم از جامعه پرداخت می شود با این تفاوت آسیبهای اجتماعی فرد به سبب تصادف و پرداخت خسارت توسط ضارب و فرد مقصر یکجا پرداخت می شود اما چانبازان و خانواده معظم شاهد گر چه هیچ انتظاری از حاکمیت بابت این دریافته ندارند و داوطلبانه جانشان را فدای خاک کشور و استقلال ایران کرده اند ولی پرداخت این نقصانهای جانبازان توسط دولت بصورت اقساط پرداخت می شود و اگر غیر از این باشد ملت شریف و صاحب نظران اظهار نظز فزمایند
و در پایان اینکه اگر شهدا و جانبازان همانند کسانی که مقید صیانت از انقلاب و کشور نبودند و در پشت جبهه می ماندند و زندگی عادی خود را می کردند زندگی بهتری و تحصیلات عالی تری داشتند و امروز اینچنین خوارو ذلیل نبودند که جامعه بعنوان مزاحم به آنان می اندیشد اما خوشبختانه علیرغم همه این جفاها از مفاخر ما اینست که جانباز هستیم و خود را موظف به پاسداری از کیان کشور و ناموس ملت بکار گرفتیم و امروزه تنها چیزی که به آن می بالیم همین جانبازی و شهادت است و از عملکرد خود نتنها پشیمان نیستیم بلکه آن را توشه اخرت می دانیم ولو اینکه از نظر مالی و نگاه اجتماعی در تنگنا ستیم اما همین افتخار بس است که از حافظان و پاسداران خاک کشور بوده وهستیم
 
 
-0 +1 # ابن الشهید 1391/05/07 09:00
قابل توجه مسوولین محترم ایثارگران ارتش سرافراز جمهوری اسلامی
اینجانب فرزند یکی ازامیران سرافرازشهید ارتش میباشم که بعداز24سال ازشهادت ابوی محترمم نکاتی راجهت کاستی های بوجودآمده نسبت به خانواده مان اعلام میدارم
اولا جناب سرهنگ فرموده بودند که تامین وضعیت سکونت توسط ارتش یا بنیاد شهید قابل ذکراست که شهید عزیزمان درزمان حیاتش هیچگونه استفاده ازامکانات مسکونی ازقبیل خانه سازمانی یازمین ومسکن نداشتندوپس ازشهادت وارجاع پروتده به بنیادشهید متاسفانه آنان نیز قصورنمودندوتاای ن لحظه ازهرگونه امکانات تامینی خودداری نمودند
ثانیا مسوول محترم فرمودندکه پرونده کاملا به بنیادارجاع واحکام حقوقی صادره جهت پرداخت به آن نهادارجاع یافت قابل ذکراست که پس از 24سال اززمان شهادت عارفانه پدرمان هنوزپرونده دربنیاددارای نواقصی است بگونه ای که یانام فرزندان کم است یابا مغایرت درنام خانوادگی ویا درجه شهیدمان برخوردمینماییم وازبابت پاداش پایان خدمت هم فقط یک مبلغ جزئی که درسالیان گذشته پرداخت نمودندهیچگونه خبردیگری نشده است
ثالثا متاسفانه بنیاددرمواجهه با خانواده شهید عملا تبعیض قائل شده ومیگویند که اقتضاءشغل پدرتان کشته شدن بوده ! حتی ازکلمه شهادت هم نسبت به درجه داران ارتش خودداری مینمایند
بهرحال ماکه دراین طول 24سال شاید 24بارهم به بنیادمراجعه نداشته ایم آنهارابه خداواگذارنموده ایم اماازایثارگران ارتش که روزگاری پدرعزیزمان همکارشان بودندبیشترازاین هاتوقع داریم
با مید موفقیت وسربلندی ایران عزیزمان
 
 
-1 +6 # Guest 1391/05/05 10:39
آیا همه جانبازان اعصاب و روان و موجی از نادانی و ناتونی و دروغگویی متخصصین اعصاب و روان رنج می برند ؟؟!!
 
 
-0 +2 # مسعود مباشر 1391/06/23 14:21
بله
 
 
-2 +8 # آزاده 1391/05/04 10:57
خواهشمندیم آدرس دفتر کار این برادر را ابلاغ نمایید
 
 
-1 +4 # یک خدمتگذار 1391/05/04 05:47
نیروی انسانی خلاق و خوش فکر یکی از مهمترین سرمایه ها در کشورهای توسعه یافته هستند که در صورت ایجاد زمینه های مناسب می توانند راهگشا باشند. تعداد 5 میلیون رزمنده با کوله باری از تجربه حضور در جبهه و توانایی های خاص با اندکی توجه و افزایش رضایت می توان به انها به عنوان یک سرمایه پر افتخار نگاه کرد و نه فقط انسانهایی که دارای درخواست های معیشتی هستند.
یکی از ظرفیت های بسیار خوب و بالقوه در ارتش وجود بنیاد نخبگان است و حضور کارشناسان ارشد و نخبه که با اجرای طرح تحقیقاتی دوره سربازی خود را می گذرانند . و در این خصوص امور ایثارگران ارتش هم می تواند نیازهای تحقیقاتی خود را اعلام و در حداقل زمان به نتیجه مطلوب برسد . طرحهای مناسب برای اجرا در این حوزه می تواند شامل :
-اصلاح و بهبود روشها ی کار در احراز شرایط جانبازی و سایر خدمات مورد نیاز ایثار گران و جلوگیری از امور موازی
-تحقیق در مورد شرایط فعلی رزمندگان ارتش پس از 23 سال وآسیب های ناشی از موج انفجار و یا حتی یک احوالپرسی پرسشنامه ای باشد.
- فواید اجرای طرح تکریم و رضایت ارباب رجوع
-میزان رضایت از تعیین درصد جانبازی و علت عدم رضایت جانبازان
 
 
-1 +8 # آزاده 1391/05/04 01:43
باسلام.در تاریخ آبان 90 به سازمان ایثارگران مراجعه کردم بعداز کمیسیون مشمول بند ج 108 شدم اما اعلام شده که (حقوق جانبازی تا اطلاع ثانوی قطع است و معوقه نداردلطفا سوال نفرمایید )به نظر شما آیا 9 ماه زمان کمیست؟در حالیکه آزادگانی که سالهای پیش اقدام کردن حقوقشان هر ماه پرداخت شده تازه معوقه هم دریافت کرده اند.آیا این تبعیض نیست؟آزادگانی که دیر اقدام کردن کلاه سرشون رفته!!!!!!!!
 
 
-0 +6 # کرم الله بازیار 1391/08/08 12:21
معوقه حقوق آزادگان وظیفه ارتش کی پرداخت میشود
 
 
-0 +2 # محمودربیعی زاده 1392/03/26 08:17
حقوق جانبازان وظیفه که ازسال90به بیمه ارسال گردیده کی پرداخت میگردد
 
 
-0 +4 # یک خدمتگذار 1391/05/03 21:45
طرح تکریم یکی از هفت برنامه تحول اداری است که ازحدود سال 1381 برای اجرا به همه سازمانها ابلاغ شد ولی متاسفانه بدلیل تغییر مدیریت های دولتی و عدم نظارت بر اجرا مغفول ماند.
ولیکن مفهموم و هدف بسیار گسترده تری در تکریم ارباب رجوع وجود دارد . و همچنین مقام معظم رهبری نیز برای اجرای طرح تاکید زیادی دارند.
برای مثال در امور ایثارگران ارتش همه مراحل گفته شده برای احراز جانبازی و با حذف امور موازی و رفع موانع می تواند در مدت کوتا ه تری انجام شود .
 
 
-0 +10 # علی 1391/05/03 20:06
باسلام و تشکر از فاش نیوز : بنده یک انتقاد از سرهنگ جعفری دارم که به خودش نیز حضوری گفتم که شما در قبال 6000 نفر سرباز کلی ارتش چرا بی تفاوت هستی و اقدامی نمی کنی ما جانبازان را مثل توپ فوتبال از سر خود وامیکنید دیگه خیلی فرصت برایمان که حداقل زندگی کنیم نمانده است و سرهنگ جعفری و دیگران برای شما هم فرصت کم است که فیضی ببرید چون ما زیاد وقت نداریم . ومن ا... التوفیق
 
 
+0 # ع-ع جانباز 70% 1391/05/03 19:13
فاش نیوز محترم از شما انتظار برخورد گزینشی را نداشتیم !!! چه شده که درد دل این حقیر را نمایش نداده اید اگه خبری هست لطفا" اطلاع رسانی کنید که ما هم ... !!!!؟؟؟؟؟؟
 
 
+0 # رزمنده آزاده 1391/05/03 18:34
اینجانب از زحمات و تلاشهای جناب سرهنگ جعفری و رییس محترم بهداشت و درمان نزاجا کمال تشکر دارم و از خدای متعال برای ایشان عالیترین درجات الهی و حشر با مولا علی (ع) را خواستارم . ایشان نمونه و الگوی وجدان کار و عدالت گرایی هستند .خداوند همیشه پشتیبانتان باشد. با تشکر
 
 
+0 # محسن 1391/05/03 14:59
سلام , جناب سرهنگ جعفری و رییس محترم بهداشت و درمان نزاجا که با صد حیف نامی از ایشان به میان نیامده است و همکاران محترم ایشان فرشتگانی در لباس انسان هستند که در این سالها جانبازان بسیاری را از بلا تکلیفی خارج کردند . در مصاحبه ایشان بخوبی پیداست که دارای درک عمیقی از حکمت جهاد و شهادت هستند. انسانهایی وارسته و رستگار که در پیشگاه خدا و مولای جانبازان روسفید هستند . ایشان نمونه و الگوی وجدان کار و عدالت گرایی هستند . اینجانب مجددا از زحمات و تلاشهای ایشان و رییس محترم بهداشت و درمان نزاجا کمال تشکر دارم و از خدای متعال برای ایشان عالیترین درجات الهی و حشر با مولا علی (ع) را خواستارم .
پیام به رییس محترم بهداشت و درمان نزاجا , بنده بعلت اشتباه متخصص مغز و اعصاب در تعیین درصد کمرم با شما تلفنی صحبت کردم و فرمودید برای رفع مشکل حضوری خدمت برسم اما مشکل کمر مانع از سفر میباشد . شورای مشهد منحل شده و از جنابعالی تقاضای رسیدگی دارم .
 
 
-7 +8 # جانباز 30 درصد 1391/05/03 12:25
ایا کسی که از بنیاد شهید حقوق میگیره میتونه از ارتش هم حقوق جانبازی بگیره؟
 
 
-2 +1 # جانباز30% 1391/05/07 11:00
خیر دریافت 2حقوق بابت جانبازی امکان ندارد
 
 
-3 +4 # محمد امین برومی 1391/05/17 10:27
نه خیر کسی که از بنیاد شهید حقوق میگیره نمی تواند از ارتش بگیرد
 
 
-1 +6 # دوست یک جانباز 1391/05/03 06:12
نادیده گرفتن مشکلات شنوایی و تعادل و اسیب های موج انفجار و اعصاب و روان در جانبازان باعث اصلی مشکلات فعلی و معیشتی جانبازان است ارتش جهت اجرای بند ح ماده 44 قانون برنامه چه اقدامی کرده است ؟ چرا رزمندگان ما باید با کهولت سن و در پنجاه سالگی فاقد مسکن و حداقل معیشت باشند ؟ و چرا حداقل تسهیلات و وام نیز به این گروه پرداخت نمی گردد ؟
 
 
-0 +2 # بنام خدا 1391/05/03 00:01
ایجانب درسال 60 مجروح و6ماه بستری در بیمارستان وتحت در مان وعملهای جراحی پی در پی ناحیه اسیب دیده عارض از جنگ وهزینه های زیاددرمان و جانباز 30 درصد بازنشسته اموزش و پرورش که 4سال است بیمه تکمیلی درمانمان از طرف بنیاد جانبازان قطع گردیده طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در شهریورماه 90 که پرداخت 100 در صد هزینه درمان بازنشستگان و افراد تحت تکفل انان به عهده ی وزارت اموزش و پرورش محول نمود تا حال که سوم تیرماه 91 می باشد نه تنها به مصوبه مجلس محترم عمل نشده و با وجود شدت بیماری و حقوق کم بازنشستکی از ادامه درمان عاجز مانده از مسو لین وفادار ی که جبهه ومجروحییت را درک نموده اند به وضع اشفته ی درمان ما برسند.
 
 
-0 +8 # ثبت یک فرایند 1391/05/02 22:58
البته فرایند و نحوه احراز جانبازی بیش از 6 ماه طول می کشد و به شکل متفاوتی است یک مثال در مورد یک جانباز که از سال 89 برای تعیین درصد اقدام کرده است :
- درخواست جانباز دی ماه سال 89( برای اعصاب و روان - اسیب گوش موج انفجار -ترکش)
- معرفی به یگان مربوطه فقط برای ترکش سال 89
- مراجعه به شهر مقدس مشهد اردیبهشت 90
- مراجعه برای دریافت صورت سانحه
- معرفی به بیمارستان
- دریافت عکس و تایید پزشک
- مراجعه مجدد به یگان و دریافت صورت سانحه و امضا های مختلف
- ارائه پاسخ و صورت سانحه به ایثارگران ارتش
- معرفی به بیمارستان ارتش برای دریافت عکس مجدد از ترکش
- دریافت عکس و ارائه به ایثارگران ارتش اردیبهشت 90
- تعیین تاریخ کمیسیون پزشکی ( دی ماه 90)
- مراجعه به کمیسیون ( بدون در نظر گرفتن مشکلات شنوایی و موج گرفتگی و البته مصاحبه برای اسیب های اعصاب و روان و رویت عکس ها که البته نمی دانم چرا 2 بار باید گرفته شود )
- دریافت پاسخ کمیسیون پزشکی ( اردیبهشت 91)
- در صورت در خواست تجدید نظر
- تعیین تاریخ کمیسیون پزشکی ( بهمن 91 )
البته بعید نیست این جانباز گرامی به علت عدم شنوایی درست اشتباهات زیادی هم در طی مراحل انجام داده باشد .
 
 
-3 +1 # خاموشی جاماسبی 1391/05/02 22:37
سلام

از ته دلم آرزوی سلامتی برای سردار دارم......آزاده 10 ساله
 
 
-0 +7 # جانبازان زیر25% 1391/05/02 21:42
با تشکر از مصاحبه انجام شده یک نتیجه گیری مشترک بین سخنان جناب سرهنگ جعفری و دکتر کفاش دیده می شود و ان اینکه همه جانبازانی که در سالهای اول پس از جنگ برای تعیین درصد مراجعه کرده اند درصد جانبازیشان خوب داده شده ولی رزمندگانی که دیر برای تعیین درصد اقدام کرده اند هرگز مشمول درصد جانبازی عادلانه نخواهند شد !
کاش چند مصاحبه هم با همان رزمندگان و مراجعه کنندگان انجام شده بود تا مشکلات انها نیز درج می شد .
و اینکه چرا حضور در جبهه هیچ گونه امتیازی برای رزمندگان و جانبازان کم درصد ندارد ؟
و ایا اسیب های جنگیدن در کنار توپ و تانک و گلوله کمتر اسیب های اسارت بوده است ؟
چرا در جهت توزیع عادلانه تسهیلات به ازای هر ماه حضور در جبهه همانند ازادگان یک درصد به جانبازی رزمندگان اضافه نمیشود ؟
 
 
+0 # بی نشان 1391/09/04 21:31
سلام وخسته نباشی.پدرم در سال 61.از ناحیه اعصاب و روان . ترکش دست وپا. کاهش شنوایی شدید هر دوگوش.قلب.مجروح شدفقط 34درصد در نیروی انتظامی و 10 درصد بنیاد شهید.چرا؟ وتمامی مدارک از سالی که مجروح شده وجود دارد. سردار خواهشمند هستیم علت را پاسخ دهید. با تشکر فراوان
 
 
-1 +2 # بی نشان 1391/10/11 20:52
با سلام.چرا ارتش همانند بنیاد شهید ابلاغیه جهت استخدامی جانبازان بالای 25درصد به تمامی سازمان ها نمیدهد؟
 
 
-1 +2 # جانباز20 1391/11/04 22:47
شماره پرونده3075 است بخاطر خدا رسیدگی کنید در امد ندارم خانم زندگی را ول کرده است مگوید تو که بخاطر دفاع از خاک رفتی از همان ها هم حق خود رابگیر 7 فرزند دارم شکایت به امام زمان مگر بکنم
 
 
-0 +3 # عباس مداح 1391/11/08 00:17
منم زنم فرار کرد
 
 
-0 +2 # علی گودرزی 1392/05/15 22:38
من هم همینطور
 
 
-0 +1 # جانباز 26 در صد ارتش 1391/12/10 20:20
بنده مدت 25 ماه در خط مقدم در 70متری خط بوده ام 7 نفر بچه دارم کارگر هستم از هیچکجا حقوق نمی گیرم 7 تا شکایت به رییس ایثارگران کرده ام در پرونده بایگانی است پرونده جانبازی نزاجا 3075 است واقعا اگر مد عمل هسید رسیدگی کنید من که بوجه ودرامد ندارم
 
 
+0 # آزاده جانباز 35درصد 1392/05/10 10:49
باعرض سلام سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح ازنیمه دوم سال 90پرونده های ارسالی بند ج ماده 108را بنا به دلایل نامعلومی بدون اقدام نگه داشته است امیدواریم با پیگیرهای جناب سردار جعفری بخاطر ماه مبارک رمضان وتا دو ساله نشده سریعا" احکام صادر گردد.