| شناسه خبر:9398 | چهار شنبه, 29 تير 1390 11:30 |
نسخه چاپی ارسال به دوستان
|
| این ارزش ها را باهرقیمتی معامله کنیم بازنده ایم |
|
منصور حیدری (این بار با دلی پر درد) - دوستان عزیز ای کاش میمردم و این سخنان را نمی خواندم. الان فهمیدم و یقین حاصل کردم که چرا علی مظلوم است. وقتی که شیعه پس از 1400 سال با اینهمه چراغ روشن در پیش، به جای اینکه علی و پیروان راستین او را الگوی خود قرار دهد با نهایت تاسف سعداین ابی وقاص ها را مثال می آورد و ابوذر ها و سلمان ها و مقداد ها و میثم ها را فراموش می کند و به جای اینکه از نهج البلاغه دلیل و حجت بیاورد از قانون اساسی کشورها دلیل می تراشد و به خورد ما می دهد، آنوقت هیچ جای تعجبی نخواهد بود که انسان آرزوی مرگ کند و شاهد این دردها نباشد. علی بودن سخت است و نمی توانی باشی حداقل ابوذر باش. آیا نشنیده ای که ابوذر بر عبدالرحمان ابن عوف ها و ابی وقاص ها و ... می غرید و نهیب می زد و بر آنها آیه کنز می خواند. آیا نمیدانید که ابی وقاص ها آنهمه حقوق اجتماعی را در خلاء وجود چه کسی و کدام زمان بدست آوردند؟ بدریون و احدیون قبل از مرگ پیامبر چرا آنچنان که شما می گویی نبودند و دقیقا بعد از مرگ پیامبر بتدریج صاحب آنهمه منزلت و حقوق اجتماعی و .... شدند؟؟؟ آیا وقتی که علی خلیفه می شود به زبیر می گوید عدالت همین است و تو و غلامت به قدر مساوی سهم از بیت المال میبری، متوجه این نکته نمی شوی که زبیر قبل از خلافت علی(ع) هزار برابر غلامش سهم می برد؟ آیا علی عدالت بلد نبود یا سیاست؟ راستی سریال مختارنامه را میبینید؟ آیا دیدید که مختار در پاسخ ابن حر که تزی مشابه تز شما را در سهم بردن از غنایم داشت چه گفت؟ "ماشاالله چنان مثالی زدی که شیطان مرا وسوسه کرد که خدایا جنگی دیگر برافروز تا ما هم به نان و نوایی برسیم و قدر و منزلتی پیدا کنیم." و اینکه آرزو کردم ای کاش نمایندگان مجلس از این تز استفاده کرده و در طرحی 9 فوریتی قانونی را به تصویب برسانند که دولت موظف شود از بابت نمازها و روزه ها و جهاد ها و واجبات دیگر به دینداران حقوق بدهد و از بابت نافله ها و قرائت های قرآن و تسبیحات و دیگر مستحبات اضافه کاری آنها را بپردازد تا طبق اصول عالیه تز شما حقوق الهی با حقوق اجتماعی خلط نشود و حقی از کسی ضایع نگردد. راستی قرض الحسنه یادم رفت دولت موظف است به ازای هر یک تومان قرض الحسنه، 10 برابر پاداش به ما بدهد و ای وای برمن اصلا صدقه فراموش شد باید دولت به ازای هر سکه ای که در صندوق صدقات امداد می اندازی چندین برابر و مضاعف بر آن به صدقه دهنده پاداش بپردازد. و البته این راهم یواشکی و پشت پرده می گویم تا هیچ کس نشنود و آن اینکه اصلا آیه ((لا تبطلو صدقاتکم بالمن والاذی ))را بی خیال، اصلا شتر دیدی ندیدی. عجب رندانه فلسفه و سفسطه و منطق را به هم دوختی و بافتی و سیاست را از دین جدا کردی و دنیا را از آخرت و در نتیجه حقوق الهی را از حقوق اجتماعی. برادر من چرا دقت نمی کنید آنها که در طول تاریخ قدر و منزلت بین مردم پیدا کردند چگونه عمل کردند؟ رزمنده عزیز! پس آنهمه دستاورد جنگ که یکی هم زهد و پارسایی بود چه شد؟ من به شما توصیه می کنم چشم از مال و منال و ابنیه و دارائی بعضی از مسئولین امروزی بردارید و برای زیارت امام و بنیانگذاربزرگ انقلابمان بشتابید البته نه بسوی حرم مطهر بلکه اینبار خواهشمندم امام را در جماران زیارت کنید چرا که من خودم وقتی به آنجا می روم یاد خانه گلین و ساده فاطمه می افتم و علی را در آن خانه می یابم و بر این سخن سعدی یقین پیدا می کنم که: بلندی از آن یافت کو پست شد در نیستی کوفت تا هست شد آری از درون خانه ای گلین و ساده می شود تاریخ را زیر و رو کرد و همانطور از حسینیه ای کوچک و ساده می توان با یک اشاره دنیا را تکان داد. افسوس و صد افسوس که: یاران چه غریبانه رفتند از این خانه هم سوخته شمع جان هم سوخته پروانه. آخر مومن، بنده در نوشته ام کی ارزش گذاری را به روش صحیح نفی کرده ام مگر مثالهای بنده یادتان رفت. علی را مثال زدم که صورتش را بر آتش تنور می گیرد و خودش را در عدم توجه کافی به فرزند شهید و خانواده و بازمانده او مذمت می کند. و مثل شما مثال از ابی وقاص ها که نزدم. خلاصه کلام اینکه بنده حقیر سراپا تقصیر از همه عزیزانی که زحمت به خود داده و مطلب پر از اشکال مرا خواندند و نظرهای جالبی دادند که حقا" نظرهای مخالف بیشتر از نظرهای موافق، حقیقت این مطلب را بیش از پیش نمایان ساخت و آن را جلا بخشید و مثل ماه تابان نمود، تشکر و قدردانی مینمایم و در خاتمه عرض میکنم که: ارزش قابل معامله نیست و اگر روزی معامله شود از ارزش می افتد و تبدیل به سود می شود. و آنوقت است که مولوی می گوید: ناگهان سرکنگبین صفرا فزود روغن بادام خشکی می نمود با این روشهای رایج و به اصطلاح مطالبه حقوق قانونی (هیچ فرقی نمی کند آنکس که قانون غلط تصویب می کند و آنکه طبق قانون آن را مطالبه می کند، هر دو در اشتباهند) ارزشها جای حقیقی خود را در جامعه آنچنان که باید و شاید پیدا نخواهد کرد و هر کسی در این راه اخلاص در پیش گیرد اسطوره خواهد ماند و جاودانه و آنکس که اخلاص نداشته باشد حداقل در ذهن انسانهای بیدار ارزشی نخواهد داشت و به پشیزی نخواهد ارزید. خدایا: اخلاص اخلاص اخلاص والسلام. فاش نیوز : اگرچه درباره نوشته قبلی آقای منصور حیدری با ایشان هم نظر نبودیم وبا این وجود آن را منتشر کردیم اما مطلب دوم ایشان که بنوعی پاسخ به نظرات دوستان به نوشته قبلی ایشان است نشان می دهد دغدغه مقدسی دارند. دغدغه حفظ ارزش ها و معامله نکردن آن با هیچ چیزدیگر و البته فراموش نکردن ارزش های جانبازی و ایثارگری حتی درپیچ وخم مشکلات زندگی. حفظ روحیه ارزشی اتفاقا"در کوران مشکلات و مصائب است که معنی و ارزش پیدا می کند . ما بارها به بهانه های مختلف گفته ایم که انگیزه اصلی ما از راه اندازی این سایت ترویج فرهنگ ایثارو شهادت است و اگر درباره مشکلات هم صحبتی به میان می آید برای این است که وظیفه اطلاع رسانی خود را درباره ایثارگران انجام داده باشیم. ما اگرهم درباره بعضی از مسایل مصداقی با کسانی چون آقای حیدری اختلاف نظر داشته باشیم در اصل مطلب که همان ارزش های جانبازی وایثارگری است با ایشان هم عقیده ایم. |
| نظرها |
|---|
|
سيدنوري:
با سلام ، آقا ، برادر ، خيلي خلاصه عرض مي كنم. انكار نكنيد انسان از دو بخش مادي و معنوي تشكيل شده، و اينكه بخش معنويش را مدام به بخش ماديش وصله بزنيد كار بيهوده انجام داده ايد چون حقيقتا بهم وصله نمي خورند. {خواهشا آنچه صالحان و اولياء و امامان (ص) مي كرده اند را از ما نخواهيد زيرا همين دو ركعت نمازي را هم كه بجا مي آوريم معلوم نيست تا سقف منزل اجاره اي مان بالا برود يا نه، به عرش رسيدن پيشكش} اما اينكه بخاطر شانه خالي كردن دستگاههاي ذيربط از رسيدگي به رزمندگان و ايثارگران و خاندان معظم شهدا بيائيد معنويات را پيش بكشيد و از معامله با خداوند (جل جلاله) بگوئيد تا اين عزيزان شرمنده و خجالتزده شوند بخاطر نشان دادن خلوص معنوي خود قبول سفسطه نمايند (آنچه حقشان است به زمين بياندازند تا حيله گران آنرا بربايند)، جفاي به همه است. به دلايل بسيار بايد كه اين قشر عزيزان متمايز باشند و امتيازاتي براي آنان درنظر گرفته شود. (چگونگي تخصيص اين امتيازات و شمول آن كيفيت و كميت آن مبحث ديگري است كه بسيار نيز بر آن اشكال وارد است). مگر مي شود نوجوان و جواني را كه ماهها و سالها در جبهه خدمت به كشور و اسلام نموده بعضا مجروح شده و روزها و ماهها در بيمارستان بوده از درس و تحصيل عقب افتاده از همرتبه هاي خود عقب افتاده فراموش كرد هيچ سهميه اي برايش جهت رفع عقب افتادگي تحصيليش وضع نكرد با اين سفسطه كه سهميه دهي موجب سهميه خواهي مي شود ؟!! مگر در كتاب مبين رسيدگي به ايتام بارها و بارها توصيه نشده؟ چه رسد به ايتامي كه پدرانشان بواسطه حفظ دين و حداد ميهن آسماني شدند. به دلايل بسيار بايد كه رسيدگي خاص به اين عزيزان صورت گيرد و امتياز و سهميه دادن به اين عزيزان با هيچ جنبه معنوي تداخل ندارد و سبب افت معنوي اين عزيزان نمي شود. آيا همه اين عزيزان بايد خرابه نشين گردند تا خيال سفسطه گران راحت شود كه بله حالا معنويات حكمفرما شده!! مگر اين جسم مادي نيازهاي روزمره براي زندگي و معاش ندارد؟ چرا مي خواهيد كمبود نيازهاي مادي كه مي بايست براي اين عزيزان فراهم مي شده و سهوا يا عمدا فراهم نگرديده را با معنويات پر كنيد ؟! قانونگذار براي رفع برخي از اين نيازهاي عزيزان قوانيني وضع نموده كه ديگر دستگاههاي اجرايي كشور موظف به انجام و خدمات رساني به اين قشر مي باشند. حالا خدمات رساني شايسته صورت نمي گيرد كه هيچ گاهگاهي اين سو و آن سو فرضيه هايي نيز عنوان مي شود كه آدم مي ماند چه بگويد. همين بس بگويم كه بيرونمان ديگران را مي سوزد و درونمان مارا. (دوشنبه, 03 مرداد 1390 12:40)
|
|
ایرج رحمانیان65%:
حفظ ارزشهای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کنار رسیدگی کامل به ایثارگران قابل توجیح میباشد با شکم گرسنه کسی نمیتونه تو میدون جنگ با دشمن مقابله کنه در ضمن اونهایی هم که دم از حفظ این ارزشها میزنند کارت جانبازیشون رو بردارن برن در یه نونوایی بگن بنده یه موقه سالم بودم ولی بخاطر جان و ناموس شما مردم به این وضع افتادم گرسنه هستم پول هم ندارم ببینید یه نون بهتون میدن از سر دلسوزی؟! (یک شنبه, 02 مرداد 1390 08:36)
|
|
محمد حسن غلامعلیان:
بنام خدا :
بنده هم مانند جانباز ربذه نشین و به سهم خودم از اینکه دل نوشته حقیر را درج نمودید ممنونم .
یاس، بوی مهربانی می دهد /
عطر دوران جوانی می دهد /
کاش درهای جوانی باز بود /
نیمه شب ها، مهربانی باز بود /
ما سر خود را اسیری می بریم /
ما جوانی را به پیری می بریم ... ........
محمد حسن غلامعلیان
(شنبه, 01 مرداد 1390 12:15)
|
|
دوربينيان:
سلان آقاي حيدري غزيز بنده با نظر شما موافق هستم بارها اين مطلب براي خودم پيش آمده كه مثلا سوال مي كنند حالا كه شما اينطور شديد چقدر به شما حقوق مي دهند من هن در ساده بيان مي كنم كه غزيز من سوال شما اشتباه است و فياث درستي نيست چيزي را بايد اينگونه مطرح كرد كه بشود رقت بازار ومثل او ذا خريداري كرد شما ثروت تمام دنيا داشته باشي يك ناخن هم نمي تواني تهيه كني حال تمام حقوق دنيا را به كسي بدهند به چه دردش مي خورد وقتي نتواند يك عضوي را در بازار پيدا كند (شنبه, 01 مرداد 1390 06:46)
|
|
Guest:
سخن گفتن آسان است .راهکار چیست لطفانظرات سازنده اصلاح کننده هم ارائه دهید (شنبه, 01 مرداد 1390 03:03)
|
|
اميري 55 درصد جانبازي از يزد:
فرزندان امام رهروان طريق حقيقت بودند و خواهند بود انقلاب ما انقلاب ارزشها بود ارزشهايي والا بر بايه اسلام و ولايت بذيري به جهت رسيدن به كمال فرق انقلاب م با ديكر حكومتها اين است كه جمهوري اسلامي به رهبري ولي فقيه افراد جامعه را در مسير تكامل بيش خواهد برد و جهاد يكي از اركان مهم رسيدن به دوستي الهي است كه شهادت و يا جانبازي(البته جانبازي كه از راه راست الهي هركز خارج نشود) كه در راه خدا باشد نزد او باداشي عظيم در حد مهماني ايزد يكتا را براي جهادكر به ارمغان مي آورد و اين بزركترين ارزش و باداش است علاوه بر آن هر كس در هر جامعه اي كه ايثار كند خصوصا دفاع از وطن و مهمتر اشخاصي كه بصورت داوطلب شركت مينمايند به عنوان اشخاصي ارزشي و با ارزش در جامعه از آنها ياد مي كردد كه همه ما ميدانيم ارزش معنوي خيلي بيشتر از ارزش مادي و عرفي مهم است و اكر باشند افرادي كه شايد ارزشي قائل نشوند باكي نيست ما مسير تعالي و تكامل و قدم نهادن در طريق الهي با داشتن ولايت را خيلي وقته كه بيدا كرديم و بدان مي باليم (جمعه, 31 تير 1390 00:09)
|
|
جانبازربذه نشین:
بسم الله . سلام بر برادرعزیز جناب آقای حیدری . آنها که ارزشهای مقدس را می فروشند چند درصدند ؟ چرا اینکار رو می کنند ؟ آیا لازم نیست که آسیب شناسی لازم صورت گیرد؟ شما عزیز چقدر از وضعیت زندگی همان رزمنده جهادگر فی سبیل الله آگاهید؟ مشکل من و شما اینست که به اطلاع خود و یا کانالیزه شده خود خیلی پایبندیم و همه آنرا مطلق میدانیم ! عزیز من . شما نمیدونم که چقدر مطلعید که جانباز25درصد برای تهیه دارویش که پزشک متخصص تجویزش کرده است بدهکار شده و هرروز بر بدهی هایش افزوده میشود! مگر درصد جانبازی وحی منزل است که برای هفتاد درصد جانباز باید چنان حقوقی پرداخت شود و برای 25 درصد یک سوم همان حقوق و سپس خودرو و سایر امتیازات را هم کنارش بگذارید آنوقت حقیر سرتا گناه عرض میکنم که شما از سر سیری حرف میزنید و دیگری از سر شرمندگی اهل و عیال نای حرف زدن ندارد ! مولایمان حضرت امیر(ع) فرمودند که : نگذارید که فقر از درخانه تان وارد شود که از در دیگر ایمان میرود ! فاصله ها میان ایثارگران آنقدر شده است که من شما که جانباز هفتاد درصدیم درک اون جانبار25 درصد اعصاب و روان را نداریم ! مگر درصد جانبازی درصد خلوص است دلاور ! چندروز پیش ماشینم خراب شده بود و با ویلچر می خواستم به دکتر بروم نیم ساعت به هر ماشینی دست بلند کردم که با هر قیمتی که بخواهد به مطب دکتر برساند یکی ترمز هم نکرد پسر دوازده ساله ام بغض اش ترکید بابا اینها دین که نه انسانیت هم سرشون نمی شه ؟ ارزشهارو ما نه اونهایی که تبیین فرهنگ میکنند در صدا و سیما با سریالهای چارخونه و ساختمان پزشکان و ....به باد دادند یا اینکه من و .... ؟ حقیر کل کلام شما رو پرینت کردم و به حضرت آیت الله مکارم نشان دادم فرمودند : دیدگاه انحرافی در مورد تاریخ اسلام رو نا خواسته مطرح کرده اند ! امتیازات رو حضرت به جانبازان و خانواده شهدا داده اند نه به عده ای شما فرموده اید یعنی طلحه و زبیر ! تمام غزوات غنائمی که بدست می آمددر تقسیم غنائم خانواده شهدای غزوات جنگی قبلی را هم شامل میفرمودند ! بعضی وقتها کلماتی بزبان حقیر رانده میشود که حتما از عدم اطلاع کافیست ! من جانبازی که دو پا و یک چشم و با ریه های مسموم شیمیائی زندگی میکنم چه کسی کار می دهد که از حقوق باید استفاده نکنم ؟ قانون انصانیت را چه میشود ؟ انفاق که در قرآن مکرر سفارش شده است شامل چه کسانی میشود ؟ داداش عزیز من ! من خودم برادری دارم که دو تا فرزند دانشجو دارد و جانباز 35٪است با خواندن مطلب شما از ایشان سئوال کردم گفتند که ما سهمیه ای ندیده ایم و برای تامین هزینه دانشگاه فرزندانش زیربارقرض و قوله است و خودش هم بیمار اعصاب و روان است و در ماه 18 روزش را در بیمارستان سپری می کند من جانباز 70درصد تا بحال درکش نکرده بودم که با مقاله شما متوجه شدم ! امتیازطلبی با امتیاز دهی میدونید که چقدر فرق دارد ؟ ما امتیازطلب نبوده ایم و نخواهیم بود و امتیازی که باعث آبروریزی من شود را نمی خواهم ! میدانید که با کلمات شما فرزندان حقیر به شک افتاده اند و حتی حقوق حقیر را هم امتیاز طلبی میدانند ؟ پدر من حقیر یک مغازه شیرینی فروشی داشت و تازنده بود حاضر نشد ما از حقوق بنیاداستفاده کنیم و اینک که وراث مغازه پدری مان را فروخته اند شاگردان پدرم که کارگری بیش هم نیستند که خداقوت بهشون میگم وضع مالیشون از من جانباز 70٪خیلی خیلی خوب است ما همون صحت بدنمون را داشتیم مطمئن باشید کارگری میگردیم و به حقوق بنیاد محتاج نبودیم و وضعمان از این که هست بهتر بود ولی چکنم که نمی توانم ؟ دین رو مولا علی(ع) رو که مطرح کردید و اگر کلام شما رو بپذیریم در این شرایط حقیر فکر می کنید چه عکس العملی نشان میدادند ! آره با با خدا معامله کرده ایم و مسئولین هم بخاطر خدا همرزم شیمیائی حقیر رو که کمیسیون عالی سپاه شیمیائی بودنش رو تائید کرده اند ولی 2 سال است که بنیاد نمی پذیرد تا اون بنده خدا از هزینه سرسام آور درمان شیمیائی اش استفاده کند و زن و بچه اش کارگری و رختشوئی می کنند تا هزینه درمان پدر خانواده روتامین کنند بله حتما اگر زمان مولا علی(ع)بود ایشان باید از بیت المال ازتراق میشد ولی بنظر شما حضرت هیچ امتیازی نمیدادند ! شما می فرمائید امتیازندادن مولا علی(ع) را بکشتن داد ولی علامه طباطبائی میفرمایند : رافت و مهربانی علی(ع) ایشان را به شهادت رساند کدامیک به حقیقت نزدیک است ؟ مگر پیامبر اسلام(ص) برای ترویج اسلام ثروت حضرت خدیجه(س) رونبخشید ؟ شما اشتباه می کنید امروز برادرمن باید فرهنگ انفاق رو نشر داد و ارزشها هم جز انفاق و ..... نیستند ! در قرآن کریم هم میفرمایند : آنانکه در سجود هم انفاق میکنند.....! این آیه در حق کیست برادرمن ؟ جز مولایم علی(ع) که در هنگام سجود انگشتر خویش را بخشیدند ؟ من حقیر عرض میکنم که سهمیه ای برای فرزندان شاهد مقررشده که آنهم خود ارزش است ولی این سهمیه معنی اش این نیست که از سهم دانش آموختگان کسر میشود بلکه در کلاسی دو سه نیکت اضافه شده است و لاغیر ! ببخشید از اطاله کلام ! با اینکه میدانم فاش نیوز عزیز این مطلب رو منتشر نمی کنه چون مخالف عرایض حقیر و اندیشه ام است ! (پنج شنبه, 30 تير 1390 00:16)
|
|
همرزم:
آقای حیدری سر جدت دست از سر این جانبازان سرا پا تقصیر که همه مملکت را بردند! و خوردند! بردار..برادر شما استفاده نکنید ما نیاز داریم بذار ما استفاده کنیم گناهش گردن خودمون. اخه چرا شما گیر دادید به مظلو مترین قشر که دستش به هیچ جایی به غیر از لطف و توکل خدا بند نیست؟. من از برادران بنیاد جانبازان محلی که این دوست عزیز در انجا مشغول هستند استد عا دارم بیایید و از امتیاز هایی که قانونگذاران در این چند سال ولو خیلی هم کم اهمیت بوده که این دوست بزرگوار ( اقای حیدری ) استفاده نموده مثل گرفتن حقوق جانبازی ارتقاء گروه ،وام مسکن ،دانشگاه و هر امتیاز قانونی دیگری که قانونگذاران به اشتباه تصویب نموده اند و ایشان استفاده کرده را اعلام فرمائید تا ما جانبازان سرا پا تقصیر بدانیم ما چه گرفتیم و استفاده کردیم و چقدر خورده ایم ایشان چقدر استفاده کرده. برادر من دست از سر این مظلوم ترین قشر جامعه بردار استدعا داریم ما که نه سلامتی داریم نه اعصاب. سلامتی که دیگر بدست نمی اید حداقل با این حرفات بیشتر از این اعصاب خراب ما را خرابتر نکنید. طوری حرف می زنید مثل اینکه ما خدای ناکرده بر ضد نظام قیام کرده ایم و شما تنها مدافع نظام و ارزشها هستید.برادر عزیز جان ناقابل ما فدای نظام مقدس جمهوری اسلامی و امام خامنه ای الان هم پای ارزشهای نظام سفت و محکم ایستاده ایم حتی به قیمت نثار باقیمانده جانمان. (چهار شنبه, 29 تير 1390 15:04)
|
|
محمد حسن غلامعلیان:
بنام خدا
دینداری ملت فقیر مشکل است !!!
عجب رندانه فلسفه و سفسطه و منطق را به هم دوختی و بافتی و سیاست را از دین جدا کردی و دنیا را از آخرت و در نتیجه حقوق الهی را از حقوق اجتماعی جدا کردی .
قبل از آن که حقوقدان قابلی شوی و زمان ومکان را در نظر بگیری فیلسوف مابانه به تجزیه وتحلیل پرداخته ای وشمشیر را از رو بسته ای وچنان به مجروحان انقلاب ودفاع مقدس تاخته ای که گویی در دیاری دیگر زیست می کنی و از حال وهوای وضعیت اسفناک مجروحان خبرنداری و نمی دانی تمام وعده هایی که از طرف دولت ومسئولین به ایثارگران داده شده و میشود شعاری بیش نبوده و با آبرو وحیثیت این قشر بازی شده است.
می گویی : متاسفانه تا زمانیکه سهمیه دادن وجود دارد سهمیه خواهی نیز هست و این دعوا پایانی نخواهد داشت.
اما اگر می خواهیم ارزشها را حفظ کنیم بهتر است به جای سهمیه دادن و سهمیه خواهی بیاییم مشکلات را حل کنیم، کمبود ها را جبران کنیم، خلاها را پر کنیم.
مشکلات و کمبود ها و خلاءها چه چیز ها هستند؟؟؟؟؟ بهتر است برای جانباز شیمیایی درمان فراهم کنیم ، برای جانباز نخاعی بهترین درمان و بهترین تجهیزات توانبخشی و در صورت لزوم بهترین آسایشگاه را فراهم کنیم برای فرزند شهید پدری کنیم تا بزرگ شود نه اینکه به او سهمیه دانشگاه بدهیم تا بیسواد شود و شرمنده.
فرزند شهید بهترین معلم را نیاز دارد بهترین کتاب را نیاز دارد تا باسواد شود و بتواند با آنهاییکه پدر دارند در کنکور رقابت کند و تنها چیزی که او لازم ندارد نمره است و سهمیه. اگر به این نکته ها دقت کنیم آنوقت ارزشها همیشه پایدار می مانند و هیچ کس سهمیه خواهی نمی کند.
آیا معنای ایثارگری این است که روزی به خاطر دیگران فداکاری کرده و امروز مزد خود را از همان مردم مطالبه کنیم. برادر من این ایثارگری نیست این معامله است و چه بد معامله ایست که به خاطر مردم در راه خدا جانفشانی کنی و الان با زیاده خواهی بر گردن این ملت منت بگذاری و دعوای غنیمت به راه اندازی....
هیچ فکر کرده ای چه کسی از چه کسی سهمیه می خواهد؟ آیا می دانی ارزشها را چه کسی حفظ کرده ومی کند؟ کی قرار است برای جانبازان شیمیایی ونخاعی و اعصاب وروان درمان وآ سایشگاه فراهم شود ؟ این ولی نعمتان جامعه که دارند پرپر می شوند.! مگر عمر طبیعی یک انسان به ظاهر سالم چند سال است؟ کی برای فرزند شهیدی که اکنون حداقل 25 سال از عمرش می گذرد می خواهند پدری کنند که خود اکنون یا پدرند یا مادر؟!
بهتر نیست از خواب خرگوشی بیدار شده و نگاهی به اطرافتان بیندازید تا ببینید معنای ایثارگری را چه ناشیانه تجزیه وتحلیل کرده اید؟ دیگران چه کسانی هستند ومردم چه گروهی ؟ ! کدام معامله از نظر شما خوب است تا همان معامله را از ایثارگران بخواهند ؟ چه کسی برای مردم جانفشانی کرده که اینک با زیاده خواهی برگردن ملت منت بگذارد؟ کجا دعوای غنیمت به راه افتاده که این چنین ناشیانه به آن تاخته اید؟
آیا در صدر اسلام تفاوتی بین جان باختگان جنگ های پیامبر با جاسوسان دشمن نبوده ؟ آیا آنچه را پیامبر خدا حق رزمندگان اسلام دانسته زیاده خواهی بوده ؟
تا کی می خواهید حکومت امیر المومنین را مستمسک قرار داده و منافع شخصی خود را بر منافع جمع ارجح بدارید؟
بی شک در برنامه نیمروز شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران دیدید که مجری از مسئولی سئوال می کند آیا شما ماهی هشت میلیون تومان حقوق می گیرید ؟! و مسئول پاسخ می دهد : چهار سال قبل درهمین سازمان تامین اجتماعی شخصی با سمت مشاور و تنها با دو روز کار در هفته حقوق یازده میلیون تومانی دریافت می کرد وکسی چیزی نمی گفت.!
(البته در مقابل فوتبالیستی که فقط دو تا شوت میکنه و هشتصد میلیون تومان میگیره ! ) مبلغ ناچیزیست.!
( نماینده ای که مبلغ یکصد میلیون تومان به حسابش واریز می شود که از این صد میلیون تومان ، 20 میلیون تومانش برای خرید خودرو و 80 میلیونش برای اجاره مسکن بوده است و البته 30 میلیون از این 80 میلیون ، وام قرض الحسنه است که نمایندگان باید لطف کنند و آن را به طور اقساط برگردانند.!)
( بامزه ترین قسمت ماجرا هم به اظهارات یک عضو هیأت رئیسه مجلس مربوط است که پس از افشای این مطلب ، گفته است که خبر 100 میلیونی نمایندگان نباید به رسانه ها داده می شد!
یکی از نمایندگان در واکنش به این خبر گفته است : حرف زدن در اين موضوعات درست نيست و كسي كه اين خبر را اعلام كرده، كار اشتباهي كرده است.!)
آیتالله العظمی جوادی آملی با تحلیل بخشی از دعای مرحوم کلینی در کتاب المعیشه تاکید می کند: مطلب آن است که دین فقر را برداشت. آن دعای معروفی که مرحوم کلینی در جلد پنج کافی در کتاب المعیشه نقل کرده این است: "اللهمّ بارِک لنا فی الخُبز و لا تُفَرِّقْ بیننا و بینَه فلولا الخبزُ ما صلّینا و لا صُمْنا و لا ادَّینا فرائضَ ربّنا" خدایا! بین نان مسلمانها و خود مسلمانها فاصله نینداز.
مفسر قرآن کریم می گوید: مالِ مملکت به منزله خون مملکت است و باید 360 درجه در این مدار دایره بگردد که همه اعضای این مملکت زنده باشند نه فلج......
می دانی حقی که از آن سخن می گویی وهر ماه به یک خانواده شهید داده می شود پول چند عدد نان است ؟
می دانی ظلمی که امروز بر ایثارگران هشت سال دفاع مقدس ظلم مظاعف است ؟
به مجنون گفت روزی ساربانی
چرا بیهوده در این صحرا روانی
اگر با لیلی ات باشد سر و کار
بود آن بی وفا با دیگری یار
سر زلفش به دست دیگران است
تو را بیهوده در صحرا روان است
ز حرف ساربان مجنون بر آشفت
در این آشفتگی گریان شد و گفت
درخت بی ثمر هر کس نشاند
دوای درد عاشق را بداند
میان عاشق و معشوق رمزی است
چه داند آنکه اشتر می چراند
محمد حسن غلامعلیان
تیر ماه 1390 شمسی
(چهار شنبه, 29 تير 1390 13:24)
|
|
الف -م:
توضیحی به برادران خوبم در فاش نیوز در خصوص حفظ ارزشها :
ارزشها را ایا غیر از خدا کسی تعیین مینماید یا باور های بعضا نادرست تزریق شده به جامعه را نیز باید ارزش تلقی نمود .
اگر جهاد در راه خدا بزرگترین ارزشها در راستای حفظ دین خدا و احکام الهیست .
تکریم مجاهدین نیز از قول قران و اکثر مراجع حاضر و گذشته نیز در قالب همین ارزشهاست
چرا دوستا ن بعضا سعی دارند تکریم و حقوق اجتماعی را برابر با معملات کثیف دنیوی و مادی تلقی کنند .
در حالیکه ارزشگذاریها در دین دارای تبعات عالیه در دنیا و عقبی است .
(چهار شنبه, 29 تير 1390 12:26)
|
|
اسماعیل مرتضایی:
بسمه تعالی
امیدوارم سایت محترم جوابیه حقیر را منظور فرمائند
هرچند از ورود به این مباحث اولیه دل خوشی ندارم لذا جهت تنویر افکار مجاهدین اسلام در عصر حاضر چند کلمه ای قلمی می کنم
بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ ﴿32﴾ روم
از كسانى كه دين خود را قطعه قطعه كردند و فرقه فرقه شدند هر حزبى بدانچه پيش
آنهاست دلخوش شدند (32)
دوستان ما بیشتر در گیر مباحث مذهبی بعد از صفوفیه هستند تا تاریخ اسلام
خدا یک اسلام بیشتر بر رسول مکرم خود محمد مصطفی (ع) نازل نفرمود
و طی ایات فراواوانی که بعضا در نوشته هایم خدمتتان ارسال نمودم عرض نمودم بغیر کتاب خدا و سنت رسول الله عتر ت(خاندان مطهر ایشان ) و عقل هیچ فردی را راهنمای ما در دین قرار نداد
البته بحث سر پرستی جامعه به دست صالحین
مبحث کاملا عقلی و الهی اجتماعیست نه هدایت خاصه
(بزرگان ما در داخل همین مجموعه میباید جامعه را هدایت فرمایند )
سلمان مقداد . ابوذر از شیعیان پایدار علی بودند اما تاریخ را مشاهده نمائید ایا این بزرگان
از انصار بودند یا مهاجر حال قران را میخوانیم
بنام خدواند بخشنده مهربان
شما فقط بمن توضیح دهید این ایه با توجه به علام الغیوب بودن رب العالمین ایا تائید مهاجرین و انصار هست یا نه
شاید اگر از روز اول دو مقوله مطالبات اجتماعی و انگیزه های الهی را خلط نمیگردیم و دچار احساسات نمیشدیم امروز این مباحث نبود
وَالسَّابِقُونَ الأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالأَنصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُم بِإِحْسَانٍ رَّضِيَ اللّهُ عَنْهُمْ وَرَضُواْ عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي تَحْتَهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ ﴿100﴾ توبه
و پيشگامان نخستين از مهاجران و انصار و كسانى كه با نيكوكارى از آنان پيروى كردند خدا از ايشان خشنود و آنان [نيز] از او خشنودند و براى آنان باغهايى آماده كرده كه از زير [درختان] آن نهرها روان است هميشه در آن جاودانهاند اين است همان كاميابى بزرگ (100)
در ثانی ان بزرگان چون ازادگان و علمای در هر زمان بعنوان
مجتهدی تام از اجتهاد خود استفاده نمودند . زمانی که بر حق ترین انسانها بر حکومت بر مومنین بنا بر حفظ عزت اسلام چیزی نمیگفت چرا اباذز خروشید پس با فلسفه شما او ضد ولایت ترین فرد زمان خود است نه او احکام خدا را طلب نمود همان احکامی که بواسطه برخی از انان سعد بن وقاص صاحب ان ثروت عظیم به پاس مجاهدت در راه خدا شد .ایا غیر این است
مجبورم بحثی اولیه را دوباره توضیح دهم احکام عبادی چون فروع دین رابطه انسان با خدا را تعریف می کند . که این تقلیدی
. اصول دین: اعتقادات را که این تحقیقی محض است
بیائیم به قران و سنت عترت (سیره اولیا ) برگردیم
در دین خدا جایی برای برخورد احساسی نیست
چون حقوق و تکلیف مومنین کاملا مشخص است حالا شما واقعا معتقدد به گذشت از حقتان در مسائل اجتماعی هستید (چون گذشته من ) الحمدالله
اما نظر خود را به عنوان یک اصل به جامعه تعمیم دادن و فهمیده های خود از دین را عین دین دانستن گژ راهیست 1400 ساله .
یک دین در دنیا با یک قرائت بیشتر وجود ندارد و بقیه ره به بیراهه زدنند
انهم دین اسلام با با حجتیت قران و ( قرائت الرسول مبین است )ضمنا در عترت نیز حدیثی زیبا و معتبر موجود است
کلام ما اگر منطبق با قران نبود انرا از ما ندانید .
شخصیت پرستی و شخضیت محوری در دین خدا جایی ندارد پس به شعار اولیه اسلام که ابوذر انرا در کعبه فریاد زد بر میگردیم
قولو لا اله الا الله تفلحو
نگذاریم چون مسیحیت اگر به گونه چپمان ضربه زدند گونه راست را در اختیار او بگذاریم
و یا یهودیان نفوذی که حدیث جعلی از الرسول الله نقل می نمودند که پادشاهان سایه خدا بر روی زمین هستند
و یا من حق خود را در اخرت طلب می کنم ( چه در دنیا طلب حق اخلاص انسان را خدشه دار میکند )
نمیدانم هر جا مثال خود را داریم در خاموشی نا بهنگام 25 ساله سکوت امیر المومنین
و در مناقشات قیام سید الشهدا را مثال میاوریم
الله الله از بر داشتهای شخصی خود و قران . عترت را به تصرف خواسته های خود در اوردن نه
به دنبال انان حرکت نمودن
اصلی که خمینی کبیراحیا کننده ان پس از قرنها بود
(ما مامور به انجام تکلیف هستیم )
لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم
(چهار شنبه, 29 تير 1390 12:16)
|
|
p n 17:55:
سلام جناب اقای حیدری مطلب قبلی را که با دل نوشته بودید جالبتر بود بعنوان برادر کوچک شما عرض میکنم برای حرف به حرف کلامات و جملاتی که استفاده میکنید خدارا در نظر بگیرید نمونه مسئولان عزیزایران سر افراز ما را در هیچ نقطه ای از دنیا نخواهی یافت کمبود هست مشکلات هست اگر انها را چماق کردیم که کاری نکردیم اگر انهارا با همراهی مسئولان حل کردیم که انهم رضای خدا را در نظر بگیریم انوقت شاید بتوانیم بگوئیم کاری کرده ایم موفق باشید التماس دعا (چهار شنبه, 29 تير 1390 11:17)
|
|
الف - ع:
با سلام آقاي حيدري
نوشته ايد (هیچ فرقی نمی کند آنکس که قانون غلط تصویب می کند و آنکه طبق قانون آن را مطالبه می کند، هر دو در اشتباهند) ولي آيا بايد هر دو گروه در جهل مركب تا ابد باقي بمانند؟ ايا قوانين نبايد روزي اصلاح گردد ؟ و اين وظيفه به عهده چه كساني است ؟
(چهار شنبه, 29 تير 1390 09:23)
|



