feed-image

زنگ خاطره

ادبیات ایثار و شهادت

آمار بازدید

 امروز امروز4843
 دیروز دیروز5158
 این هفته این هفته10001
 این ماه این ماه10001
 تا به حال تا به حال3139373
شناسه خبر:13627 یک شنبه, 17 اردیبهشت 1391 10:31 چاپ نسخه چاپی
پست الکترونیکی ارسال به دوستان
ما نزد جانبازان بدنام شده ایم!

فاش نیوز  - ما پزشکان کمیسیون تعیین درصد در نظر جانبازان بدنام شده ایم و همه کمبودها را به ما ربط داده می شود، اما آنچه در کمیسیون در رابطه با جانبازان صورت می گیرد طبق قانون و علم

پزشکی است و ما هم تمام تلاش خود را می کنیم تا حق کسی ضایع نشود.

اشاره: زمان به سرعت در حال گذر است و بسیاری از خاطره ها و سختی ها با گذر زمان به فراموشی سپرده می شوند.

شایسته نیست علمداران در پیچ و خم روزمرگی ها فراموش شوند. جانبازان و ایثارگران از سویی یادگار شهدا هستند و از سوی دیگر وجودشان در جامعه موجب برکت و پویایی است. بگذریم که برخی با زبان تند و لحن طلبکارانه با این بزرگواران برخورد می کنند.

ما به تاسی از رهبر عزیزمان که می فرمایند «وظیفه قدردانی از ایثارگران به ویژه شهیدان، فریضه ای عینی و تعینی و همیشگی است» ور برحسب وظیفه ، مدام پیگیر حقوق این دلاورمردان هستیم .

بماند که مصاحبه گرفتن از برخی مسئولین  خود به معضلی بزرگ تبدیل شده و گوشمان به اصطلاحاتی مانند «در جلسه هستند» و «اجازه مصاحبه ندارم» و ... عادت کرده است، لذا ابهاماتی که درباره  کیفیت و نحوه درصدبندی  مجروحیت جانبازان وجود دارد ما را بر آن داشت تا با آقای "محمد کفاش" رئیس کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت و گویی داشته باشیم که در ذیل می آید:

درباره نحوه درصدبندی و ابهاماتی که مطرح می شود و اکثرجانبازان ،خصوصا"آنانی که درصد های پائین تری دارندچرا اطلاع رسانی و ابهام زدایی نمی شود؟

نحوه درصد بندی بر اساس آیین نامه و علم پزشکی صورت می گیرد و ارتباطی به نظر شخصی و ... ندارد.

نظر شما این است که کمیسیون پزشکی بدون ایراد است و هیچ موردی نیست که در حق کسی اجحافی صورت گرفته باشد؟

من نمی گویم کمیسیون پزشکی اصلا خطایی ندارد اما کمیسیون پزشکی بنیاد شهید نسبت به دیگر جاها خطایش خیلی کمتر است چون برای تشخیص، آیین نامه دقیقی تعریف شده است و از طرف دیگر مطابق علم پرشکی است که از خارج است و تشخیص بر اساس آن صورت می گیرد.

لطفا در رابطه با آیین نامه توضیحی بدهید:

آیین نامه کمیسون پزشکی بنیاد چهار هزار آیتم دارد و پانصد نوع کار و عمل برای آن تعریف شده است مثل فرضا تایپ کردن، گلدان آب دادن، شانه کردن، نشستن و... وقتی جانبازی به بنیاد مراجعه می کند دقیقا برسی می شود که نسبت به کدام موارد ناتوان است و طبق آن تعیین درصد می شود.

علت مواردی که برخی جانبازان نسبت به میزان درصدشان ابهام دارند چیست؟

کمیسیون پزشکی به دنبال حق است و سعی می کند ظلمی در حق دیگر جانبازان صورت نگیرد، اما از آنجایی که فرضا شهرداری تسهیلاتی برای جانبازان بر اساس میزان درصد قائل شده است و یا تسهیلات دانشگاهی برای فرزندان جانبازان در نظر گرفته شده است، ممکن است جانبازی برای استفاده از آن نسهیلات به بنیاد مراجعه کند و تقاضای افرایش درصد داشته باشد. اگر ما بخواهیم بدون بررسی و تشخیص درصد را افزایش دهیم در حق دیگران اجحاف صورت می گیرد. هشتاد نود درصد پزشکان کمیسیون از خانواده ایثارگران هستند و نسبت به مشکلات جانبازان حساسیت دارند تعیین درصد هم توسط خود این پزشکان صورت می گیرد اما از طرف دیگر همه چیز طبق قانون صورت می گیرد و مربوط به من و یا دیگری نیست.

به هرحال این همه انتقاد وشکایت نمی تواند بی دلیل باشد!

من نمی گویم جانبازان واقعیت را نمی گویند البته امکان دارد که تعداد کمی هم اینگونه باشند من نمی دانم اما برخی مشکلات مربوط به دوران جنگ نیست. مثلا فردی که بر اثر سانحه رانندگی دچار قطع نخاع می شود نباید انتظار داشته باشد برایش درصدی اعمال شود. طبق آنچه در آیین نامه تعریف شده است تنها مواردی که در جنگ اتفاق افتاده است شامل تعیین درصد می شود. کار کمیسیون پزشکی تعیین و افزایش و حتی کاهش درصد جانبازی است که آن هم بر اساس مدارکی است که شخص از یگان مربوطه می آورد.

یعنی امکان ندارد که شخصی در زمان جنگ دچار عارضه شده باشد اما در یگان مربرطه نیز مدرکی دال بر جانبازی او وجود نداشته باشد؟

پنج درصد امکان دارد اینگونه باشند.

خب این پنج درصد را چطور بررسی می کنید؟

این افراد سه دسته هستند. اگر عارضه شیمیایی باشد یعنی تشخیص کمیسیون هم همین باشد درصد لازم صورت می گیرد. اگر جانباز دچار موج انفجار شده باشد تنها در صورتی که دو سال بعد از سانحه پیگیر بوده باشد و عارضه خودش را نشان داده باشد قابل بررسی است اما اگر بعد از فرضا" سی سال به بنیاد بیاید چنین موضوعی از نظر علم پزشکی مردود است و ربطی هم به نظر شخص من و دیگران ندارد. مورد سوم این است که جانبازی از زمان جنگ ترکشی در بدن خود داشته باشد که این هم قابل تشخیص است و درصد لازم اعمال می شود.

علت کم شدن درصد بعضی از جانبازان چیست؟

ما در کمیسیون به دنبال درمان هم هستیم و نگاه ما درمان گراست. امکان دارد جانبازی بعد از مدتی بهبودی نسبی پیدا کند. بنابراین در صورت بهبودی، امکان کم شدن درصد هم وجود دارد. متاسفانه یک نگاه اشتباه وجود دارد که درمان گرا نیست و اساسا" به دنبال این است که جانبازان فرضا" هیچ تحرکی نداشته باشند و حتی کارهای شخصی خود را دیگران برایشان انجام دهند. این نوع نگاه به جانبازان برای این عزیزان مضر است و حتی باعث افزایش بیماری هم می شود و از طرفی دیگر انگیزه ای هم برای درمان وجود ندارد اما در کشورهای دیگر که این نگاه را ندارند نود درصد بیماران اعصاب و روان بهبودی می یابند. متاسفانه در میان جانبازان ما این قضیه وجود ندارد، در حالی که نگاه درمان گرا در زمان تعیین درصد همه این موارد را لحاظ می کند و جانباز را مجبور می کند برخی کارها را خودش انجام دهد. تعیین درصد بر اساس آیین نامه فوق الذکر است و اگر جانبازی توانایی هایی دارد مشخص می شود.

اما ما برخی جانبازان شیمیایی داریم که بعد از مدتی دچار تشدید ضایعه شده اند و بعد از مراجعه به کمیسیون از آنها تقاضای مدرک می شود؟

اینکه جانبازی بگوید دچار تشدید ضایعه شیمیایی و غیره شده است باید اثبات شود و تشخیص آن به عهده ماست. گاهی اوقات جانبازان تصور می کنند بیماری شان مربوط به شیمیایی و موارد دیگر است در حالی که ممکن است بیماری دیگری مثل سرماخوردگی و غیره باشد اما اگر تشخیص بدهیم که واقعا دچار تشدید عارضه شیمیایی شده اند حتما افزایش درصد اعمال می شود. تشدید ضایعه تعریف دارد و به صرف تصور اینکه مربوط به این قضیه است نمی شود ترتیب اثر داد.

سوالی که مطرح می شود این است که آیا این تعیین درصد بقدری دقیق هست که هیچ ابهامی در مورد آن وجود نداشته باشد؟

من ادعا ندارم ضریب خطا در تشخیص صفر است اما ما تمام سعی خود را می کنیم تا اجحافی در حق کسی صورت نگیرد. ملاک تشخیص بر اساس آن پانصد عمل است و در آنجا به صورت دقیق موارد بررسی شده است  مثلا اگر یک انگشت در زمان جنگ قطع شده باشد پنج درصد اعمال می شود، دو انگشت ده درصد و ... اما از طرف دیگر نباید جانبازان همه چیز را به درصد بندی و کمیسیون ارتباط دهند. درصد مطابق ضایعه صورت گرفته در زمان جنگ اعمال می شود که آن هم با توجه به همه مسائل مثل میزان نیازمندی جانباز به پرستار برای برطرف کردن نیازهای مختلف می باشد. اما اینکه شخصی بخواهد مسائلی مثل سهمیه فرزندان در دانشگاه و معافیت سربازی و سایر تسهیلات را به کمیسیون و قضیه درصد بندی ارتباط دهد، هم به ضرر توانمندسازی  این عزیزان و هم اجحاف به دیگر جانبازان است.

به هر حال این قضیه باید حل شود و هیچ گونه ابهامی وجود نداشته باشد و بتوانیم پاسخگوی این ایثارگران که به خاطر اسلام سلامتی و جوانی خود را فدا کردند باشیم؟

ما پزشکان کمیسیون در نظر جانبازان بدنام شده ایم و همه کمبودها را به ما ربط می دهند، اما آنچه در کمیسیون در رابطه با جانبازان صورت می گیرد طبق قانون و علم پزشکی است و ما هم تمام تلاش خود را می کنیم تا حق کسی ضایع نشود.

 

Comments are now closed for this entry

نظرات

 
+0 # علامحسین 1392/02/20 00:43
با سلام فقط میخواستم به مسأولین محترم عرض کنم که 10 درصد جانبازی اینقدر بی ارزش است این درصد را به جانبازان نذهید بهتر است چون فقط انها را تحقیر مبکند
 
 
+0 # معصوم آقامیری 1391/12/10 13:16
زنده باد سلامتی که هیج جیزی برتر از آن نیست :99 درصد گفته این جانبازان صحت دارد. ولی آقای دکتر کفاش شما بهتر است مسئول جمع آوری اطلاعات پزشکی باشید. چون کمترین اطلاعی از آن نداری . حالا شما پیدا کنید پرتغال فروش را مسئول ما حانبازان این آقای دکتر است
. دوستان گرامی جانبازان عزیز هنوز داغ فکه و... زنده است هرسال چقدر بودچه صرف این می شود که خاک را به مردم نشان دهند . در صورتی که جانبازان آن منطقه را در خاک می کنند . از سال 61 تا 65 بصورت دوره ای در جبهه بودم . و چهل در چانبازیم را به خاطر همین حرفها شد .25درصد خدا نگهدار
 
 
-0 +1 # سید مرتضی 1391/11/30 15:36
سلام
با مدارک می گویم به جدم رسول خدا قصم همه اراد کمسیون از اراد ناشایست هستند و دستور از مرکز می گیرند به کی چند درصد بزنند درسال68/3/6 کمسون جانبازان به من قط از ناحیه دو پا و یک دست 65% زده مدرک دارم می خواهید بفرستم این مدرک دارم من کمسیون نرتفته بودم تا رزندان شهید به اطار دوت کردند به من گفتند بیا برو درصد حالت خراب امدم کمسیون چون ان زمان بچه بودم موج بیزه هایم شیمیای هایم گوشم نگفته بودم این بار دیدم خودشان بدون ان که من کمسیون برم در تاریخ 2/8/71 خود بنیاد سوری بدون من کمسیون گذاشته نوشته از ناحیه دو پا و دست راست و موج و گوش چپ من که انجا نبودم یعنی مجروحیت های که من فقط دو پا دست راست 65% بودم بقیه را هم روش نوشتند تا من نتونم در خواست درصد کنم اینها برنامه ریخته بودند در افطار فرزندان شهدا به من گفتند حالت خراب بیا برو درصد دو باره من کر کردم اینها انسان با خدا هستند رفتم کمسیون تمام دکتر های بنیاد تبریز به من گفتند برات ظلم کردند مدارک اوردم چون قبل کمسیون پرونده من دست کاری کرده بودند کمسیون دومی درست کرده بودند من خبر نداشتم من به کمسیون می رستادن تا حرف نوشته های انها را تائید کند در تاریخ 27/10/90 امدند به من این درصد را زدند بخونید مصغره بازی به جون خودم خجالت هم نمی کشند دروغ می گویند همه کار می کنند باز دم از قانون می گویند من روزی 17 تا قرص صاب و قند شار شیمیلی می خورم دایونکس مصر می خورم چه زیبا دروغ می گویند بنیاد ها دصتور می گیرند بدون جانباز درصد میزنند و می خواهند کارشون توجیح کنند از با لا امر شده بابا بخونید در صد اخر چه نوشتند
از دست دادن کارای پای راست معادل قطع از زیر زانو کد ضایعه 15751
2 _آنکیلوز انگشت پای چپ و آسیب صبی اندام تیبیال چپ کد ضایعه24402و14962
3_ترکش کتف وبازوی راستو اختلال حسی عصبی اندام و قانی راست کد ضایعه 20841و16311و163 01
تر کش متعدد پرینه کد ضایعه4205
4_کمر درد کد ضایعه 2495
5_کاهش شنوایی کد ضایعه8205
6_اعصاب روان کد ضایعه 9021
این در حال هست که من 27 سال پرفسر دکتر پور افکاری دارو می خورم روزانه 17 تا قرص می خورم فقط در سال 68 من 65% جانبازی زده بودند ان هم به دو پا یک دست این بقیه 5% نمی شود همه اینها دروغ گو هستند من صبر کردم روز رستا خیز جلو مادرم فاطمه زهرا یقه این کفار دستور دهنده و دستور گیرنده خواهم گرفت من بسجی زخمی شدم به من حقوق ندادید 30 سال الان زخم شیمیایم درصد نزدید بزنید هم برام باز که حقوق نخواهید داد می کنید 66% من بمیرم شما ها شاد می شوید که یک دونه عاشق ولایت از بین رفت ولی خدا با ماست دنیا کوتاه روزی به هم می رسیم یا حق
فرزند شهید حاج سید مجتبی و جانباز سید مرتضی
اتخار می کنم مدیون کسی نیستم با شجاعت می نوسم قط نوکر ولایتم بس شما برام ارزشی ندارید یا حق
 
 
-0 +1 # حسین حسین زاده 1391/11/21 09:57
بنده جانبازی هستم بیکارکه هرچه تلاش میکنم درصد جانبازی بگیرم بنیادشهید اندیمشک نگاه به من میکنندومیگن قانونی نیست که حقت روکف دستت بزاریم.نمیدونم کی امام زمان ظهورمیکنه که این شکایت وگله راپیش اوببرم اینجانب 2تاازعموهیم شهیدو2تادیگرجان بازبدون هیچ حقوق ومزایایی که تعلق بگیرد.دردمان رابایدبه کدام مسوول یاتاجربگم که شماقبول بکنید.
 
 
+0 # محمدقلی حماسه ساز 1391/11/18 21:39
کفاشی جان: ننه جون من هم می داند که این شعار های شما ملهماتی بیش نیست. آخرتی هم هست. به میز بچسبید ای خائفین که درصد واقعی جانبازان را نمی دهید...دیروز فاو با بعثیون. امروزخ.طالقانی با کفاشی و گروه مخوفش!!!!
 
 
+0 # جانباز شیمئائی و..مح 1391/10/09 13:44
بنده حدود 3سال درجبهه وآن هم اغلب خط مقدم بودم
سئوال آنهایی که با جنگ وجبهه کمترین آشنائئ داشته باشند : آیا امکان دارد ما مجروح شده باشیم ، شیمیائی شده باشیم( 25)درصد برایمان بزنند؟؟
ولی موج انفجار نگرفته باشیم؟؟
می گویند مدرکی نیست؟
گفتم اینطور قضاوت شود( بارویکرد کمترین آشنائی با جبهه وجنگ)
مگر می شود؟
 
 
-0 +2 # اسفندیارکرمی 1391/09/13 23:53
بنام حق اینجانب اسفندیارکرمی کدملی4010516372 جانباز35درصددفا ع مقدس نیروهای مسلح ازکارافتاده بندج ماده108قانون اجا باتائیدکمیسیون1 20قانون اجامیباشم واقعامسئولین کمیسیون پزشکی بنیاد حق جانبازان راضایع کردن چون بنده درکمیسیون پزشکی بنیاد مجروحیتم ربطی به جبهه جنگ نداردچراچراچرا مسئولین کمیسیون پزشکی بنیاد فکرمیکنند که پزشکان نیروهای مسلح نه تخصص دارند ونه علم پزشکی ماجانبازان ازمسئولین خواهشمندیم حق ضایع شده ماجانبازان رابراورده کند
 
 
-0 +2 # اسفندیارکرمی 1391/10/05 01:04
چرا دوباره کاری میشود
وقتی جانبازی درارتش تعیین دصد می شود چرا باید مراحل احراز جانبازی و
معاینات مربوطه دربنیاد دوباره تکرار شود
 
 
+0 # علیرضا رحیمی 1391/07/06 22:31
منم جانبازم سلام بر همه جانبازان ایران
 
 
-0 +3 # جانباز شیمیائی 1391/05/14 11:08
چرا دوباره کاری
وقتی جانبازی درارتش تعیین دصد می شود چرا باید مراحل احراز جانبازی و
معاینات مربوطه دربنیاد دوباره تکرار شود
 
 
-0 +4 # قاسم حسینوند 1391/03/02 22:18
آقایان پزشکان کمیسیون این واقعیت رامیدانند که بسیاری ازجانبازان حقشان تضییع شده ومتاسفانه این معضل متوجه عده ای از جانبازان است نه اطبا لابلای جانبازان عده ای از ایثارگران برای دریافت درصد وارد شده وشبهه را ایجاد میکنند.آیاکسیکه 12جلسه الکترو شوک گرفته روزانه 200میلیگرم سرترالین مصرف میکند ودرهفته بارها دست به خودکشی میزند /ماهها رغبتی به استحمام ندارد/کسیکه دقایق زیادی به نقطه ای ذل زده/جرات ازخانه بیرون رفتن ازخانه رابدلیل درگیر شدن بامردم را ندارد وبیماری ام غیر قابل بهبودی تشخیص داده شده وده ها دلیل دیگرباید 25%باشد .. مسبب این پایمال شدن حق خودرامتوجه آن 5درصد جانبازانی میدانم که آن پزشک محترم گفتند ..
 
 
-0 +2 # جانباز30% 1391/02/28 11:55
باسلام ازپزشکان کمیسیون پزشکی وسرپرست کمیسیون ومعاونت بهداشت ودرمان بی انصاف تردرجهان پیدانمیشود چون به وه واقعیات توجه ندارند اینجانب باسابقه 7 سال حضوردرجبهه وشرکت درتمامی عملیاتهادارای 30% اعصاب وشیمیائی هستم بعدازگذشت 29 سال مصرف قرص اعصاب من شش برابرشده وهمه مدارک راآقای کفاش وهمکارانشان دیده اند ومیگوینداگردرکم یسیون شرکت کنی درصدد پائین میاید این طبق کدام قانون است؟ علبرغم دستورقائم مقام بنیاددرموردصدور حکم حالت اشتغال اینجانب به علت نابینائی چشم چپ وححالت صرع و....همین آقای کفاش وهمکاران متدینشان بنده رامشمول قانون حالت اشتغال ندانستند . غیرجانبازان قطع نخاع واعصاب وشیمیائی های حادشرایط احرازاینجانب از70% افراددیکه کمیسیون پزشکی آقای کفاش حکم حالت اشتغال آنهاراصادرکرده بالاتراست لذااین مصاحبه همه اش دروغ وخالی ازحقیقیت است.
 
 
-0 +3 # guest 1391/02/27 14:54
بایددرصدجانبازآ زادهراپزشکانی که آزاده اند برسی کنندنه اون پزشکی که اصلااونجارونه دیده وطبعآهم درک نکرده ونمی کند... مطلبی دیگه : شماطبق قانون وندرآوری درصدمیدهیدنه طبق قوانین بین المللی حتی طبق قانون دیه کشوری هم رقتار نمیکنید...پس این سفره دوروغهاتوبروجای ی دیگری پهن کن.تاریخ انقضاش گذشته.....
 
 
+0 # محمد آزاده 8سال اسارت 1391/02/23 08:51
با سلام بنده با 8سال سابقه اسارت وناحیه شکم سر ذست کمر موج گرفتگی ومشکل شنوایی واعصاب وروان دندانها ومشکلات داخلی براثرتیر وترکش شکنجه دشمن دردوران اسات کمیسیون پزشکی50% درصد برای اینجانب در نظر گرفته است .وهمینطور هم که سن بالا میرود مشکلات ما بیشتر میشود آیابنظر شما در صد ما عادلانه است.طبق قانون خودشان بابت هرسال اسارت 2درصد منظورگردد .مابقی چند درصر میشود؟؟؟
 
 
+0 # با قر محمدی 1391/02/20 18:49
به نام خدا قابل توجه سر پرست محترم کمیسیون پزشکی جناب آقای دکتر کفاشی نمونه ای از پیگیری هایی که انجام شده و نتیجه ای حاصل نشده سلام علیکم
احتراماً به استحضار می رساند اینجانب باقر محمدی جانباز جنگ تحمیلی پرونده محلی در استان مرکزی می باشد . مشکلات متعددی دارم طی مکاتباتی که با مسئولین داشته ام و پیگیری هایی که از بنیاد شده به علت نداشتن اطلاعات کافی از قانون متاسفانه هیچگونه نتیجه ای نگرفته ام و تاکنون نتوانسته ام از حق و حقوق خود دفاع کنم . مشکلاتم به شرح ذیل می باشد. 1- بیماری فرزندم ، عقب مانده ذهنی ( اتیسم ) و هزینه های سنگین ایشان . علت بیماریش هنوز برای پزشکان مشخص نیست ، طبق نظریه روان پزشکان می توا ند ناشی از استرس های وارده دوران جبهه وجنگ نیز باشد، که برایم به یادگار مانده ، با وجود هزینه های سنگین و توجه ویژه ای که اینگونه بچه ها نیاز دارند متاسفانه تحت حمایت هیچ سازمانی نیست و همه هزینه های توانبخشی ،آموزش و تحصیلش ، خصوصی و بر دوش خانواده است .2- اجحاف در تعیین درصد جانبازیم که اگر بخواهند درست و دقیق مورد ارزیابی قرار دهند این درصد واقعی نیست . در صورتی که مجروحیت اولیه ام مربوط است به ناقص شدن کمر ( ستون فقرات ) و شکستگی دنده های سمت چپ . در سال 68 اولین کمیسیون 10% جانبازی برایم در نظر گرفتند که آن هم مربوط می شود به شکستگی دنده هایم(بدون درنظر گرفتن ستون فقرات ) بعد از اعتراض به این موضوع ، فرمودند چون ستون فقرات مشکل احراز داشته ، شما فقط از ناحیه دنده ها تعیین درصد شدید ، حالا اگر اعتراضی نسبت به این موضوع دارید اعلام کنید تا در کمیسیون جداگانه به آن رسیدگی شود . حتی کمیسیون برگه مجروحیت را هم رئیت نکرده چرا که آسیب دیدگی ستون فقرات ودنده ها در آن قید شده ( برگه گواهی مجروحیت خود به تنهایی گواهی این مسئله را می رساند ) با این وجود باز در کمیسیون جداگانه پرونده مجددا مورد مطاله و بررسی قرار گرفت که نهایتا مشکل احراز ستون فقرات حل شده و به تایید کمیسیون نیز رسید . ولی متاسفانه باز درصدی از این ناحیه برایم در نظر گرفته نشد در صورتی که از لحظه مجروحیت بیشترین آسیب دیدگی مربوط می شود به ستون فقرات که متاسفانه توجهی به این موضوع نشده حتی اعتراض هم کردم ولی نتیجه ای نداشته کلاً همان 10درصدی که در سال 68 در نظرگرفته شده بنیاد همان را مبنا قرار داده وهیچگونه درصدی اضافه نکردند . با وجود بیماریهای ناشی از جانبازی که برایم بوجود آمده مثل عود کردن عارضه شیمیایی بر اثر حضور در جبهه و مناطق آلوده (24 ماه ) ناراحتیهای پوستی ، ریه ، افت شنوایی گوشهایم همراه با وز وز در گوش چپ بر اثر ترومای صوتی ( موج انفجار ) به تشخیص پزشکان متخصص ، مشکلات اعصاب و روان که همگی ناشی از صدمات جبهه وجنگ است ، با وجود این همه بیماری ومشکلاتی که دارم که هر کدام به تنهایی می تواند در کمیسیون پزشکی قابل طرح باشد ولی متاسفانه تاکنون به هیچ کدام از آنها توجه و اهمیتی داده نشده 3- از نظر شغلی بدون هیچگونه سابقه بیمه ای، بیکار هستم حتی از بنیاد تقاضای کار کردم گفتند چون درصد شما زیر 25 است کار برای شما نیست . مورخه 20/2/89 نامه ای در رابطه با مشکلات جانبازیم نوشتم که از طریق نماینده مجلس به دکتر یزدان پناه معاونت محترم امور مجلس بنیاد معرفی شدم و از ایشان به سرپرست کمیسیون پزشکی آقای دکتر محمد کفاشی معرفی شدم بعد از بررسی ، جواب نامه ام در مورخ 13/7/89 به شماره 372771/210 به استان مرکزی فرستاده شد مبنی بر شرکت دادنم در کمیسیون اشتغال ومستمری استان وکمیسیون درصد تاریخ و شماره نامه ورود به دبیرخانه بنیاد ( استان مرکزی )19/7/89 شماره نامه 29847 در تاریخ 31/4/90 در کمیسیون پزشکی استان شرکت کردم که متاسفانه هیچگونه درصدی برایم در نظر گرفته نشد در کمیسیون اشتغال و از کارافتادگی استان نیز شرکت کردم که متاسفانه از کارافتاده نکردند و باز برگشتیم سر خانه اول . به نظر می رسد مسئولین کشور دیگر برای ما جانبازان زیر 25% ارزش و اهمیتی قائل نیستند چرا که هر کس به نوعی از خود سلب مسئولیت کرده و به دیگری عو دت می دهد ، در کمیسیون هم که شرکت می کنی به پرونده ومدارک پزشکی به درستی رسیدگی نمی شود و زمان خیلی کمی را جهت بررسی پرونده و مدارک پزشکی جانباز در نظر می گیرند مدارک پزشکی جدید هم در پرونده ها بایگانی نمی کنند و می گویند همراه خودتان باشد . تازه اگر جانبازی چند مجروحیت داشته باشد تنها یک پزشک ایشان را می بیند ،در صورتی که کمیسیون باید تخصصی عمل کند و از پزشکان فوق تخصص و به نامی چون دکتر قانعی ودکتر اصلانی .... باید بهره گرفت هم اکنون بعد از گذشت 24 سا ل از تاریخ مجروحیتم با کوله باری از مشکلات هنوز نتوانسته ام از حق وحقوق خود دفاع کنم با این وضعیت که از نظر معیشت زندگی نیز دچار مشکل شده ام ، دیگر قادر به اداره زندگی خویش نیستم آخر مگر می شود این همه بی توجهی وجود داشته باشد ! در پایان از شما مسئولین عاجزانه تقاضای رسیدگی دارم
با تشکر - جانباز باقر محمدی
 
 
-0 +2 # جانباز 1391/02/20 18:16
یادش به خیر بعد از بیست سال که بینایی یک چشمم را در جنگ از دست دادم رییس کمیسیون پرونده من را جلوی چشم دهها جانباز دو متر آنطرف تر پرت کرد و گفت تو سالمی!!!!! جالبه که چشم پزشک محترم هم معاینه کرد و گفت چشمت سالمه... !!!! جالب تر که یک روز رفتم پیش یک پزشک برای معاینه برای گواهی نانه رانندگی ، باور کنید هنوز نرفته بودم داخل که گفت شما یک چشمت نابیناست ( ظاهر چشمم کاملا سالمه ) مغزم سوت کشید از علم و سواد پزشک کمسیون و شعور رییس آن کمیسیون بنیاد. . . البته خدا را شکر . خدا خودش برام درستش کرد و کاملا معجزه وار حقم را گرفتم و درصدم کم نشد.
 
 
-0 +1 # علی اکبر گل شاه 1391/02/20 16:12
با سلام وخسته نباشید خدمت آقای دکتر کفاشی وهمه همکاران شاغل درکمیسیون پزشکی امیدوارم که مرضی حق تعالی زحمات وخدمات شما عزیزان قرارگیرد واینکه این فرصت نصیب شما خادمان بی منت جهت خدمت به این قشر ایثارگرفراهم شده ومجال خدمت یافته اید خود گویای این موضوع است که خداوند متعال به شمانظر لطف دارد فلذا ماجانبازان انتظار داریم در تعیین وتجمیع درصدها نظر باز ومثبت را اعمال نمایید. انشا الله خداوند به همه خدمتگزران خیر برکت اعطاء نماید
 
 
-0 +1 # علی 1391/02/20 13:05
عادلانه این است که یک تبصره به شرح زیر به آیین نامه تعیین درصد اضافه شود
- به همه رزمندگان به ازای هر ماه حضور در جبهه یک در صد جانبازی اعطا می گردد .
 
 
-0 +1 # جانباز 1391/02/19 20:53
وجودپزشکان درکمیسیون جنبه تشریفاتی دارد!درصدهاازقب ل تعیین شده!طبق نظریه مدیران و...کتابچه ای درست کرده اندو...و...و... و...و...و...و.. ............... .
 
 
-0 +1 # guest 1391/02/19 20:25
باید کمیسیونی از پزشکان بی طرف خدا ترس شجاع تشکیل شود تا به وضعیت جانبازن رسیدگی شود
 
 
+0 # lمحمد جانباز45% 1391/02/19 14:38
آخه جناب دکتر شما قبل از آنکه فکر ما را بکنید فکر ماموریت ها خود وافراد تیمتو می کنی که کجا حق ماموریتش چرب و .......آیا ذره ای هم فکر جانباز را میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وجدانا به خودت دروغ نگو.
 
 
-0 +1 # محمود 60% 1391/02/19 07:31
باسلام ایا این ظلم به جانبازان قطع عضو از بالای زانو نیست که الان به سائیدگی پا سالم وانحراف ستون فقرات بخاطر استفاده از پای مصنوعی ونیز بی حسی دست بخاط استفاده از عصا ونیز پا به سن گذاشتن اکثر عزیزان جانبازان لذ خواهشمند درصدی برای همه این جانبازان درنظ بگیرند
 
 
-0 +1 # محسن 1391/02/18 11:13
سلام ، فراموش کردم بگویم که کمیسیون برای موج گرفتگی گوش 25 درصد میدهد اما برای کاهش شنوایی گوش 2 درصد میدهد . حالا بنده که موج گرفتگی در صورت سانحه ام ذکر شده چرا مشمول کاهش شنوایی شده ام ؟ یعنی 25 درصد را 2 درصد کردند.
 
 
-0 +1 # محسن 1391/02/18 11:11
سلام ، موارد زیادی وجود دارد که کمیسیون یا پذیرش ظلم میکنند . مثلا بنده صورت جلسه سانحه چهار مجروحیت و مدرک پزشکی دارم اما بنیاد همدان پرونده مرا به کمیسیون ماده 3 میفرستد و تا حالا مظلوم واقع شده ام . این کمیسیون برای جانبازی است که مدارک ندارد .
 
 
+0 # توکلی 1391/02/18 11:09
سلام
هیچ یک از کار هایک در کمیسیون پزشکی بنیاد انجام میگیرد براساس قاقون عدل نیست بلک آنچیزی که خودشان می خواهند انجام میدهند ولاغیر
 
 
-0 +1 # جانبازربذه نشین 1391/02/18 06:22
بسم الله الرحمن الرحیم
جانبازربذه نشین : فاش نیوز عزیز مطلب بسیار جالب و قابل بحثی را مطرح کرده اید که امیدوارم سلسله وار با پزشکان مجرب نیز این مطالب را بررسی بفرمائید تا باب اطلاع رسانی و همدردی در محفل محرم باز شود ! توفیق الهی برای شما آرزومندم .
سرورگرامی جناب آقای دکتر کفاش عزیز . حقیر خودم جانباز 70درصد مشکلات نخاعی و ترکش در مغز و کل بدنم انبار ترکش است و همچنین جانباز شیمیائی شدید هستم . پسر عمویم نیز جانباز اعصاب و روان 15 درصد است که از سال 1380 شیمیائی اش تشدید شده است و پرونده بستری بیمارستانی ندارد در حالیکه یگان محل خدمت اش بعنوان بسیجی شیمیائی شدنش با احراز کمیسیون بدوی سپاه را تائید کرده و به بنیاد ارجاع داده اچ آر تی و اسپیرومتری و تمام مدارکش را کامل و بسیار قابل تامل در کمیسیو ن ارائه داد ولی جناب آقای دکترجواد مراتی زاده (پزشک عمومی کمیسیون بنیاد) شیمیائی بودنش را رد می کند ! زیبائی این مطلب وقتی آشکار میشود که حال این پسر عموی ما مدتی بعد از سرفه های مکرر و خط خونی در بیمارستان بستری میشود و سپاه به آفای دکتر مصطفی قانعی(فوق متخصص ریه در بیمارستان بقیه الله العظم) معرفی می کند و آقای دکتر قانعی همان مدارکی را به کمیسیو ن ارائه شده بود و مردود شناخته شده را بررسی می کند و طی نامه ای رسمی به بنیاد اعلام می دارد که : حالا که شما درصدی به این بنده خدا تعلق نداده اید به عنوان یک انسان راهنمای معالجه اش میشدید تا امروز بیماریش شدت نگیرد که باید با کپسول زندگی کند ! ایشان را به کمیسیون عالی سپاه ارجاع میدهند و در آنجا شیمیائی ایشان را شدید تشخیص داده و به بنیاد ارجاع می کنند و باز هم کمیسیون بنیاد بدون معاینه مردود اعلام می کند و یا انتساب به شیمیائی نمی داند که همه اینها قابل بحث است که چقدر تظلم به این عزیزو دیگران صورت میپذیرد ! دختر حقیر پرشک متخصص ریه است مدارک این پسر عموی ما را به آقای دکتر اصلان زاده میبرد و ایشان با مشاهده مدارک رسما اعلام میدارد که : از عوارض گازهای شیمیائی است و بسیار شدید است و فوری باید تحت درمان باشد ! اینک داروها و اسپری های خارجی و هزینه های اکسیژن را عده ای پزشکان خیر تقبل کرده اند و اجاره خانه اش را عده ای جانبازان و خانواده شهدا متقبل شده اند و هزینه زندگیش را هم همسر و فرزندانش با کارطاقت فرسا در خانه های مردم تامین می کنند ! 1 – چرا باید ما کاری کنیم که پزشکی که در دوران جنگ خود و خانواده اش را از کشور فراری میداد و حالا ...... شده است مقبل داروهای او و امثال او شود و به ریش من و امثال من حقیر بخندد؟ 2 - بعد از8 سال بطور اتفاقی در کلینک متد( بنیادشهید و امور ایثارگران واقع در بیمارستان بقیه الله العظم عج ) به آقای دکتر جواد مراتی زاد برخورد می کند که جناب آقای دکتر ایشان را نمی شناسند و معاینه و مدارکش رو بررسی می کند و رسما و کتبا اعلام شیمیائی شدید می کند و نظریه 8 سال قبلش را هم رد می کند آیا کسی می تواند بگوید که این دکتر عزیز شایستگی حضور در کمیسیون پزشکی بنیاد را دارد ؟ با تشخیص این دکتر عزیزفقر دلاوری را از پا درآورده و خانواده ای به مشقت و فلاکت کشانده است و حالا نمی توانم تقوی الهی پیشه کنم و عرض کنم آهای اعضای کمیسیون من در مورد این دلاور تشخیص اشتباه داده ام !!! 3 – برادر عزیز جناب دکتر کفاش عزیز . اگر جانبازان از شما بخواهند که برای اعضای کمیسیون خود از جناب آقای دکتر اصلان زاده و دکتر مصطفی قانعی(فوق متخصص ریه) و برای مغز و اعصاب پرفسور رحیم زاده و برای ارتوپدی ....... و برای چشم و پوست ........ رابرای کمیسیون انتخاب و دعوت کنید تا بسیار تخصصی تر مو.رد بررسی قرار گیرد زیاده خواهی کرده اند و یا تقاضای حق کرده اند ؟ ودر نهایت خدمتتان عرض می کنم که بسیار عزیزانی آمدند و میز شما را مدتی اشغال کردند و رفتند و فقط از آنها نامی ماند یا به نیکی و یا به ...... و شما هم روزی این میزریاست را ترک خواهید کرد ولی برای این عزیزان کار خدائی کردن ماندگار خواهد بود ! بیائید به داد این عزیزان برسید که اگر چنین نکنید به بلای الهی گرفتار خواهید شد اگر به آن ایمان دارید ؟! شما نزد جانبازان بدنام نشده اید بلکه در محضر خدا بدنام شده اید چونکه کار را به خبره اش نسپرده اید ! اینها تکلیف است که حقیر باید عرض کنم و خدا شاهد است که بدون حب و بغض عرض می کنم که شما در نهاد مقدس توفیق خدمت پیدا کرده اید که اگر خدمت کنید ؟! مباد کاری کنید که لکه ای به مقام شامخ مقام معظم رهبری وارد شود ! خدایا چنان کن سرانجام کار/ تو خوشنود باشی و ما رستگار / یا علی مدد . التماس دعا
 
 
+0 # شاهد 1391/02/17 19:15
آنقدر حق را به ناحق دادید که خودتان خودتان را بدنام کرده اید چرا سایر اشخاص اینچنین نیستند و خیلی هم خوش نامند اما شما فکر می کنید جانبازان برای درصد میخواهند گولتان بزنند سخت گیری و بهانه جوئی می کنید و جانباز واقعی تحمل دیدن این بی حرمتی ها را ندارد و گاهی بخاطر برخورد خشک شما قیدش را میزند آنوقت جواب خدا را با چه دستورالعملی خواهید داد شما او و خانواده اش را نابود می کنید حالا می گویید بد نام من می گم بعثی
 
 
-0 +1 # اسماعیل مرتضایی 1391/02/17 17:06
سئوال تخصصی از جناب دکتر بدون هیچ پیش فرضی
یقیننا بعنوان یک دکتر متخصص در امور مصدومین جنگی . بیماری (سندرم خلیخ فارس ) در جنگ اول خلیخ و اخیر کسانی را که بیش از 6 ماه در مناطق جنگی افغانستان و عراق حضور داشته اند با با نامی مشابه همین عارضه مصدوم جنگی می نامند را شنیدیده اید ؟ (امریکا و اروپائیان را میگویم )

چگونه است که شما می فرمائید
(این افراد سه دسته هستند. اگر عارضه شیمیایی باشد یعنی تشخیص کمیسیون هم همین باشد درصد لازم صورت می گیرد. اگر جانباز دچار موج انفجار شده باشد تنها در صورتی که دو سال بعد از سانحه پیگیر بوده باشد و عارضه خودش را نشان داده باشد قابل بررسی است اما اگر بعد از فرضا" سی سال به بنیاد بیاید چنین موضوعی از نظر علم پزشکی مردود است و ربطی هم به نظر شخص من و دیگران ندارد. مورد سوم این است که جانبازی از زمان جنگ ترکشی در بدن خود داشته باشد که این هم قابل تشخیص است و درصد لازم اعمال می شود.)
از نظر پزشگی در علوم جدید کسی که شش ماه در منطقه درگیری باشد بیمار جنگیست چگونه شما انرا از نظر پزشکی مردود می دانید . از نظر عقلانی . پزشکی . اناتومی و روانشناسی اثبات شده مجروحین جنگی خصوصا اعصاب و روان . و شیمیایی در جوانی بعلت مقاومت بالای بدن و عدم اگاهی به علایم بیماری نوعا بیماری خود را تشخیض نمی دهند اما با بالا رفتن سن . و کم شدن مقاومت بدن بعضا این بیماریها ناگهان بصورت حاد و بعضا مرگ بیمار بروز می نماید . نه اینکه انان بهبود می یابند . خوشبختانه بنده درصدی نداشته تا از ان دفاع نمایم . اما در 15 سال پیش که جهت چگاب به بیمارستان خصوصی رجوع نمودم دکتر با تعجب فرمودند که هیچیگ از بیماریهای شما متخص به سن شما نمیباشد و یقیننا عوامل خارجی دیگری دران دخالت دارد .

امیداست جناب دکتر در این خصوص
خصوصا بعنوان معتمد بنیاد جوابگوی این سئوال بنده باشند.
 
 
-0 +1 # حسین 1391/02/17 15:46
مجروح و ناقص شدن عضوی از بدن بر اثر گذشت زمان باعث فرسوده و کاهش کارایی کل بدن میشود .نه بهبود ان به قول اقای کفاش ان هم بعد سی سال ...! جواب این درد و مرض های کل بدن را کی جوابگو است؟
 
 
-0 +2 # حامی 1391/02/17 14:44
اگر کمیسیون پزشکی مستقل می بود و فقط بر اساس آیین نامه مصوب که در اختیار همگان قرار می گرفت تا بتوانند به ارزیابی وضعیت خود بپردازند قرار می گرفت و میزان معاینه پزشکان حسب استاندارد و دقیق و با فرصت کافی انجام می گرفت نه برای گرفتن حقوق و قرارداد تعداد بیشتری را ببینند و رعایت اخلاق در برخورد با جانبازان می شد و سفارشی ها در کمیسیون جایی نمی داشتند مطمئن باشید جانبازان به کمیسیون اعتماد می کردند.
 
 
-0 +2 # جانباز 20/. 1391/02/17 14:19
زمانی که یک دکتر به صورت کارمند بنیاد نگاه میکند یا اصلا مدارک جانباز را نگاه نمیکند آیا اینها جزو 5/ . شما محسوب میشوند .